925 6

Само 1/10 от лицензираните превозни средства имат бордови устройства за тол системата

Днес транспортният бранш се събира за финално решаване на проблемите с тол системата

Само 1/10 от лицензираните превозни средства имат бордови устройства за тол системата

Една десета от общия брой лицензирани превозни средства са оборудвани с бордови устройства за тол системата. Дори да прием всички условия, технически е невъзможно до 1 март, когато системата ще стартира, да оборудваме 70 000 превозни средства. Надявам се да постигнем прилагане на един смесен вариант на системата в рамките на някакъв преходен период. Това обяви пред БНР Магдалена Милтенова, председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи.

Днес транспортният бранш се събира за финално решаване на проблемите с тол системата. На срещата са поканени представители на джипиес доставчиците на услугата, на АПИ, на доставчиците на бордовите устройства, на МРРБ.

В предаването „Преди всички“ Милтенова поясни, че допълнителната такса за обслужване на бордовите устройства за тол системата е една от пречките, пред които се изправя транспортният бранш:

„В дефиницията за обслужване на тази такса попадат елементи от обслужването на тол системата, за която АПИ ще заплаща 7% на доставчиците, на които е възложила да събира средствата по системата и да я обслужва. Доставчиците могат да ни предоставят възможност за наемане на устройството или закупуване. Нямаме нито едно от тези две условия, а само условие за месечен абонамент. Европейската практика е в посока, че тези устройства се предоставят срещу съответния депозит“.

Магдалена Милтенова уточни, че таксата за тези устройства, която им се предлага, е между 15 и 16 лева без ДДС:

„Предлагаме доставчиците да спазят договора с АПИ, тъй като той не предоставя възможност за събиране на допълнителни такси, а възможност за отдаване под наем или закупуване на съответното бордово устройство. Трябва да ба бъде решен и въпросът с джипиес тракерите“.

Според Милтенова голяма изненада е, „че АПИ казва, че пазарът е отворен, че няма монопол на пазара и че предстои да се регистрират още двама доставчици“:

„Но в същото време договорите, които ни се предлагат са двугодишни, което затваря пазара за две години… Проблемът е с обществено значение. Сумите ще струват не само за бранша, те ще бъдат платени от крайния потребител. Държавата пое ангажимент към нас, намали цените на тол системата, за да може браншът да съществува. Сега се оказва, че доставчиците на услугата предоставят условия, които досега не са коментирани“.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 gggw

    1 0 Отговор
    ква е тая тъпотия бе? нали има камери? записва номера на входа, след това записва на изхода и смята километрите. кви устройства са измислили тия лилани и олигофренски калинки?
  • 2 Бойко накрая ще се издупи

    1 0 Отговор
    и ще каже айде няма да плащате ще вдигна видентките двойно на сиромасите.
  • 3 gggw

    1 0 Отговор
    няколко камери за разпознаване на номера за 2 милиарда и накрая пак устройства по камионите.. тва са някви безмозъчни олигофрени.. ама и джурналята пукел не разбират
  • 4 Onq s konq

    0 0 Отговор
    Една десета от регистрираните в БГ камиони работят в България. Останалите са в западна Европа. Те затова нашите политици реват срещу този пакет мобилност. Щото тея камиони според този пакет трябва да се прибират в България след определен период престой в Западна Европа. А понеже икономиката е цъфнала, тея камиони требе се прибират празни. А и политици са собственици на голема част от тея камиони.
  • 5 чи ба мисирки с вишо

    1 0 Отговор
    Доган се застъпва за шофорите от турция ,а бг превозвачите да плащат
  • 6 Чукундур

    0 0 Отговор
    Абе ей чукундури, по тази система работят десетки страни в Европа. Като не знаете как , питайте бе. Министри

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.