Last news in Fakti

28 Март, 2020 19:53 1 632 12

11 лв. струва на АПИ дезинфекцията на един ТИР

  • тир-
  • дезинфекция-
  • олег асенов-
  • апи

Проф. Олег Асенов: При извънредното положение временно се преустановяват ограниченията за движение на камионите по т. нар. "зелени коридори"

11 лв. струва на АПИ дезинфекцията на един ТИР - 1
Снимка: БГНЕС

Временно ограниченията за движение на тежкотоварните превозни средства се преустановяват, за да може да се движат по т.нар. "зелени коридори", въведени от Европейската комисия за ограничение разпространението на COVID-19. Това каза проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, в предаването „Седмицата“ на “Дарик радио”.

АПИ има ангажимент да установи плавна пропускателна способност по маршрутите, част от европейската транспортна мрежа – от ГКПП „Калотина“ до ГКПП „Капитан Андреево“, от ГКПП „Видин – Дунав мост“ до ГКПП „Кулата“, от ГКПП „Русе – Дунав мост“ до ГКПП „Капитан Андреево“ и за коридора до пристанище „Бургас“. Като част от мерките за осигуряване на подходящи условия за превозвачите е обособяването на паркинг край Узунджово близо до ГКПП „Капитан Андреево“. Агенцията отговаря за инфраструктурата му, поддържането и дезинфекцията му. Проф. Асенов посочи и цената за част от дейностите - дезинфекцията на един ТИР струва 11 лв., а за един квадратен метър - 1,18 лв. Допълнително, на вътрешните граници на ЕС са отворени т.нар. "бързи зелени ленти", като целта е камионите да преминават през тях за 15 минути. Оттам ще бъдат пропускани както медицински,така и служебен персонал, който е свързан с транспортна дейност, например микробуси с шофьори, които трябва да поемат курсове. За специфичните превози с бързоразвалящи се стоки е осигурен и конвой, каза проф. Асенов.

Той припомни още, че към 27 март електронната система за събиране на пътни такси на база изминато разстояние – тол, работи в пълната си функционалност като са достъпни и трите метода за таксуване – маршрутна карта, бордово устройство или GPS тракер. От 1 март, когато тол системата беше въведена в търговска експлоатация, досега са купени над 363 000 маршрутни карти, като средно 10 000 пътувания дневно се таксуват по този метод. Близо 30 000 камиона и автобуса са оборудвани с бордови устройства или GPS тракери. Това са почти всички превозни средства, част от най-интензивния тежкотоварен трафик, показват анализите на Националното тол управление. Предварителните заявки са за още около 60 000 камиона и автобуса, които ще започнат в най-скоро време да използват монтираните GPS тракери за отчитане на тол.

Проф. Асенов подчерта,че в диалог с превозвачите е отчетено, че е нужно допълнително време в условията на извънредно положение, за да приключи дооборудването на превозните средства. Сключването на договорите с Националните доставчици на услуги, изисква време и комуникация, част от процедурата е например верификацията на данните за превозното средство, конфигурирането на бордовото устройство, изпращането му куриер и др. Затова, отчитайки затрудненията, които браншът изпитва, до края на извънредното положение – 13 април, се удължава времето за оборудване на тежкотоварните превозни средства. В същото време не отпада необходимостта за ползването на платените участъци да се заплаща такса, уточни проф. Асенов, като посочи, че ограниченията за движение между областните центрове в рамките на извънредното положение, не влияят на тежкия трафик.

На въпрос дали е възможно и необходимо да се удължи валидността на годишните е-винетки за леките автомобили, засегнати от забраните за пътуване, проф. Асенов посочи, че при взимането на решението трябва да надделее здравият разум. Данните на Националното тол управление показват, че половината от купените е-винетки са с валидност за една година.

Цената на административната тежест при евентуалната промяна на срока на годишните е-винетки би била в пъти по-голяма от тази за потребителите, които плащат по 26 ст. на ден или около 8 лв. на месец за пътни такси.

Шофьорите, които предпочитат годишни винетки, са две големи групи – тези, които са свързани с т. нар. механична трудова миграция, т.е. пътуват, за да ходят на работа и не са засегнати от ограниченията на извънредното положение. И тези, които се придвижват от малки населени места към областните центрове, за да купуват лекарства и храни, и те също могат да пътуват и сега. Ограничено е единствено правото да се пътува с цел туризъм, което е инцидентно, каза проф. Асенов.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Русенец

    13 1 Отговор
    Над 300 заразени и 6-ма починали ни струват до момента отворените граници.
  • 2 Някой си

    17 2 Отговор
    Ако дезинфекцират ТИР в Германия, то най-вероятно собственика на ТИР-а ще си плати, защо в България плаща АПИ?
    Или пак нещо “усвояваме“?
  • 3 мечо

    6 2 Отговор
    и аз да хода тогава днес 20 тира щте ги праскам сас вода и сам си искарал парите за дения все едно си работа както едно време вав гермениа вав хорн бат маиберк
  • 4 ипа

    5 0 Отговор
    То толко великия тол по някои маршрути.
  • 5 ФИНЦИ

    9 0 Отговор
    ТО НА АПИ СИЧКО ИМ Е СКЪПО ТЕЗ МИЛИ ХОРА КРАДЛИВИ ЩО СЕ ПРАИТЕ БЕ ДАИТЕ НА МЕН 6 ЛВ. АЗ ЩЕ ГИ ДЕЗИНФЕКЦИРАМ АМА НЯМА ДА ВИ ЧУПЯ КОМИСИОН АААААААА ИЛИ НЕ СТАВА ТАКА ТО ЗА ТОВА СЕ ВИ Е СКЪПО И АСФАЛТА И СИЧКО ЕИИИИИИ ЩЕ ПОВРЪЩАТЕ ТЪИ ДА ЗНАИТ
  • 6 Друвчо

    8 0 Отговор
    АПИ. Гугъл преводач е Агенция Партиина Каса. За не знаещите абривиатурата.
  • 7 Criminal

    7 0 Отговор
    Ко ми дрънкат глупости.....на влизане в Турция плащам/не аз де а фирмата/ 200 лири дезинфекция, а към България 30лв.....кви 11лв кви 5лв.....
  • 8 Много малко бе

    1 0 Отговор
    Що са 11 пари
  • 9 яко ни лъжат управляващите и фалшивият щ

    5 0 Отговор
    да си ги плащат това е толкова лесно 20 лева дезинфекцията, плаща и получава документите да продължи. олигофрени ни управляват
  • 10 petrich

    2 0 Отговор
    Преди около месец, на 23.02.20, Нова ТВ направи разкритие за четвърт милион лева усвоени с измама от ръководството на УМБАЛ „ Св. Анна“- София от програма за развитие на човешките ресурси на ЕС. Повече от месец дни гледаме наглите усмивки на ръководството на болницата и нулева реакция на МЗ и лично на министър Ананиев. Въпроса е коронавируса дали е повод за амнистия за финансови престъпления със средства на ЕС. Дали чадъра не е от по-високо както твърди д-р Москов.
  • 11 стоян

    1 0 Отговор
    Как са го сметнали че струва 11 лв -като 1 литър Требзон срува 090 лв и разреден 1към 10 става 10 литра =значи 10 лв за труд
  • 12 Tate

    1 0 Отговор
    а АПИ колко ни струва на нас ,народа?????