33 са новите регистрирани случаи на коронавирус у нас за последното денонощие при изследвани 1432 проби. От тях в болница са 21 души. Активност е отбелязана в 8 области. Общият брой на заразените у нас до момента достигна 2292 души.
Има нови 38 излекувани в София, Бургас, Ямбол, Пловдив, Сливен, Смолян и Хасково.
Има четирима починали за последното денонощие. 71-годишен мъж в „Пирогов“ с придружаващи заболявания. Той е преведен от дома за стари хора в Гара Орешец. Жена на 92 г. е починала в столичната болница „Света Анна“, която също е имала придружаващи заболявания. Тя е от дома за стари хора в Кула.
Мъж на 53 г. е починал в МБАЛ-Търговище. При него няма данни за констатирани придружаващи заболявания. Мъж на 36 г. е починал в МБАЛ-Ямбол с диабет. С това общият брой на починалите с положителен резултат за коронавирус е 116.
12 от новите случаи са в София, в Плевен – 4, в Благоевград, Видин, Пазарджик, Сливен и Ямбол – по 3 и в Област Враца – 2.
Има един нов случай на заразено дете на 13 г. в София.
Регистрирани са два нови случая сред медицинския персонал – в Област Враца и в Плевен.
В болница към настоящия момент са 285 души, от които 33 са на интензивно лечение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Петьо Петров
Нека плюенето на тролове да започне...сега!
Обща смъртност в проценти от началото на годината спрямо глава на населението на дадена страна
България-0.58%
Италия-0.37%
Испания-0.34%
Германия-0.41%
Великобритания-0.35%
Франция-0.34%
Швеция-0.36%
Белгия-0.37%
Австрия-0.36%
САЩ-0.32%
Руска федерация-0.53%
Китай-0.27%
20-05-2020 00:12:47
Източник : Департамент по икономически и социални въпроси на ООН
Коментиран от #2, #8, #63, #68
08:16 20.05.2020
2 Петьо Петров
До коментар #1 от "Петьо Петров":
Продължение към предишния ми постХа сега,тук посочих всички държави прекарали много тежко кризата и тя вече отшумява,поне засега,толкова много жертви,а в нашата мила Родина с много малък ръст на починали от вируса(за радост),малко над 110 човека,сме измрели много повече като глава на населението спрямо другите,дали безброй жертви?!?Всеки говори за пикове,морги,хладилни камиони,чували за трупове.Поклон пред премиера!Прав беше за Ада. С тези темпове може скоро и да ни потрябват,но не заради вируса.Дали пък не ни ръководят патоанатоми? Не се учудвам,че Борисов нарече журналистките"мис ирки"Ако бяха истински журналисти,щяха да го запитат защо умираме толко хора без вирус.Но това са фактите!Поклон пред генерал Мутафчийски,прав беше!
Умираме много,яко умираме!
И за финал човекът с ножицата да среже лентичката на новооткрития паметник на "Незнайния българин починал незнайно от какво",а човека в черно да изпее"За многая лета"!
Бъдете здрави и не умирайте,напук на нашите "спасители"!И да не забравите да гласувате пак за тях,поне със сигурност ще ни спасят от Свободата,страха,паниката,пък даже и от живота!
Страхливият умира всеки ден,смелия само веднъж!
П.П.Не приемам дарения от Пеевски,Русия,САЩ и Дубай,приемам само оставки на всички в сградата наречена Парламент,защото я свернят!
Коментиран от #6, #16, #20, #25, #36, #40
08:17 20.05.2020
3 Търговище
08:20 20.05.2020
4 Веднъж
08:20 20.05.2020
5 Народен съд
08:21 20.05.2020
6 Миризлив пор
До коментар #2 от "Петьо Петров":
Добре де, защо не погледна и другото, тук населението масово е към пенсионна възраст и лошо здравеопазване. За това си и мрем, младите хора масово са на запад в търсене на по-добър живот.Коментиран от #14, #47
08:22 20.05.2020
7 До първия
08:22 20.05.2020
8 Лекар БГ
До коментар #1 от "Петьо Петров":
Браво,Петьо,много умни неща си написал!Аз коронованата тема вече изобщо не я коментирам,но прочетох постовете ти и това ме провокира.Сложих ти +,разбира се.
Коментиран от #11
08:22 20.05.2020
9 Пунтамара
08:22 20.05.2020
10 Веднъж
Коментиран от #12
08:22 20.05.2020
11 До този
До коментар #8 от "Лекар БГ":
Тя статистиката е една и съща със на тази от щаба бе ХАХАХ :DКоментиран от #17
08:23 20.05.2020
12 просто бизнес
До коментар #10 от "Веднъж":
В САЩ на болница с умрел от Короната дават по 38000$ пътека. На закачен на вентилатор по 30000$Коментиран от #15
08:25 20.05.2020
13 Ген Минетчийски
08:26 20.05.2020
14 Петьо Петров
До коментар #6 от "Миризлив пор":
Тук не мога да се съглася,погледнете в другите държави какъв е възрастовият стандарт,доста по-висок от нашия.Колкото до здравеопазването,няма спор,но защо нямаме?Нима милиарди за самолети на хартия няма да са по-полезни за здравеопазването,при положение,че гледаме как всички политици и НОЩ се кълнат,едва ли не,че здравето е приоритет на властта!Бъдете здрав!
08:30 20.05.2020
15 Веднъж
До коментар #12 от "просто бизнес":
В италианския парламент преди 4-5 дни апелираха за арест на Бил Гейтс и изправяне пред трибунала за престъпления срещу човечеството.Потърсете го на англ в ютуб,има го "Италиан парламент калл фор аррест оф Бил Гейтс"08:30 20.05.2020
16 Българин
До коментар #2 от "Петьо Петров":
Ти пиеш ли си хапчетата редовно .Не пропускай. Редовно ги пий и дишай дълбоко...Дишай...Коментиран от #18
08:30 20.05.2020
17 Петьо Петров
До коментар #11 от "До този":
Ако ми покажете тази статистика от НОЩ ви купувам веднага каса бира и я пращам по куриер,но едно е да се говори,друго е да се пише с факти!08:34 20.05.2020
18 Петьо Петров
До коментар #16 от "Българин":
Не ми мисли хапчетата,ако можеш ме опровергай,ако не,замълчи!:)))Коментиран от #37
08:35 20.05.2020
19 джи пи
08:40 20.05.2020
20 Абсурдистанска реалност.
До коментар #2 от "Петьо Петров":
Като цяло ➕ и от мен за направеният труд и инфо.А защо измираме толкова ли ?
Аз мисля,че ти знаеш отговора на този въпрос поне толкова добре, колкото и аз.
Бг.население е застаряващо,НО пък деца ИМА.
Да ! Всеки който има очи и мозъка му не е промит ще се съгласи,че проблем с ниска раждаемост в бг.няма и въпреки това населението е застаряващо.
Как така ли ?
Много просто.От 20 абитуриента 13 продължават образованието си в чужбина и НИКОГА повече не се завръщат в абсурдистан.
Останалите 7 остават тук.
Тези от тях обаче,които се насочват към необходимите за обществото занаяти и се докажат като добри професионалисти в рамките на няколко години заминават също за чужбина доста често с целите си семейства ако вече имат такива.
И така в страната на абсурда раждаемост има,млади хора няма.
P.S......
Коментиран от #21, #22, #57
08:41 20.05.2020
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Петьо Петров
До коментар #20 от "Абсурдистанска реалност.":
Благодаря Ви,донякъде съм съгласен с вас,но тук не става дума за раждаемост,популация и миграция,там данните са различни,пак отрицателни,но не в такъв мащаб.И по-горе писах,ние сме нацията с най-малка средна продължителност на живота,в другите страни имат много по-висок праг.Бъдете здрав!
08:47 20.05.2020
23 Абсурдистанска реалност P.S....
В следващите 18-24 месеца се очаква огромна вълна подобна на онази от 99-2001 год.от напускащи бг.хора.
По документи водят бг.7 при реални 6 млн.в момента.
До две години тази цифра ще наближи 5млн.
И призиви от селските вечеринки като
,,стойте в бг.,не съм избягъл,изберете българското" не ти създават стандарт на живот,не ти гарантират сигурност по улиците,не ти премахват спекулата с цени и надценки на държавно ниво и не ти обещават реално бъдеще за децата ти.
Коментиран от #24
08:48 20.05.2020
24 населението ще нараства
До коментар #23 от "Абсурдистанска реалност P.S....":
Прогнозите за 2025г са БГ да е 7,5 млн души население. Въпросът е, че не се споменава от какъв етнически характер.Коментиран от #27
08:50 20.05.2020
25 троен тулуп
До коментар #2 от "Петьо Петров":
Прав си!Само се питам заслужават ли си тулупите от тази държава усилията ти да ги информираш!?Според мен не!Или трябва да се приспособим към тях,или да потърсим друго място!Коментиран от #33, #34
08:50 20.05.2020
26 Абсурдистанска реалност.
До коментар #21 от "Статистик на Прехода":
Няма да споря !За така нареченият етнос със сигурност си прав.
Аз визирах обаче единствено българските деца.
Все пак като направим равносметка колко всъщност българи живеем тук и че българина никога не е имал практиката да създава повече от 2,максимум 3 деца и преди промените и сега,раждаемоста определено я има.
Но това разбира се е мое мнение.
Коментиран от #28
08:52 20.05.2020
27 Абсурдистанска реалност.
До коментар #24 от "населението ще нараства":
Абсолютно си прав!Аз обаче говоря за бг.население.
Коментиран от #32
08:53 20.05.2020
28 Петьо Петров
До коментар #26 от "Абсурдистанска реалност.":
Прав сте,но в ООН се въвеждат данните на български граждани,не се гледа етноса. Иначе съм абсолютно съгласен с Вас!08:56 20.05.2020
29 Марио
Коментиран от #30
08:56 20.05.2020
30 Гей Билтс
До коментар #29 от "Марио":
Чакай Септември като те затворим у панелката и дойдем с тестовете и ваксините да ви тропаме на вратите..09:00 20.05.2020
31 Цецо Цветанов
09:01 20.05.2020
32 Петьо Петров
До коментар #27 от "Абсурдистанска реалност.":
Специално за Вас проверих,от началото на годината имаме 0.36% раждаемост спрямо броя на населението. Етнос не се споменава.А популацията като цяло ни е са същия срок -18825,пак стряскащо.А миграцията е пак отрицателна -3 648,и това при положение,че много се завърнаха заради кризата.09:06 20.05.2020
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Петьо Петров
До коментар #25 от "троен тулуп":
Не знам защо ми изтриха коментара,но мисля,че като българин трябва да осведомя за истината,който иска да я види разбира се.09:12 20.05.2020
35 От къде
09:21 20.05.2020
36 Ииииха
До коментар #2 от "Петьо Петров":
Веднъж, ама ... много рано.09:24 20.05.2020
37 Професор
До коментар #18 от "Петьо Петров":
Аз мога да Ви опровергая, и вече го направих МНОГО ПЪТИ, но Вие упорито отказвате да приемете фактите, такива каквито са. euromomo dot eu ползва АБСОЛЮТНО СЪЩИТЕ ДАННИ, които ползвате и Вие, само че са подредени по седмици. ВИЖТЕ един характерен ръст на общата смъртност в някои европейски държави за месеците март, април и май. Този ръст е с много висок пик, и със стръмен спад после -- невиждана картина за последните 5 години. В страни със сбъркани противоепидемични мерки в началото вирусът коси бързо, после изглежда се самоограничава бързо и общата смъртност спада до базисни нива. Ако искате да сравнявате смъртността в Белгия, да речем, сравнете април 2020 г с април 2019 г., а не ден за ден днес и утре. За България, страна с традиционно висока смъртност, няма промени, съгласен съм. Но в Белгия, Холандия, Франция, Италия, Испания, Англия, Швеция ИМА за март и април, 12 до 19 седмица гледайте. В други страни в Европа няма, понеже взеха правилни мерки, например Португалия, Австрия, Германия, Дания, Норвегия, Финландия, Гърция, Унгария, и др.Коментиран от #38
09:38 20.05.2020
38 Петьо Петров
До коментар #37 от "Професор":
Моите уважения,тук не виждам ролята на пикове,спрямо картината за общата смъртност.Все едно да ми кажете вчера в България починаха 100 човека,а днес са починали 500 и пикът е страшен.Това не променя средната смъртност,че е 300 човека на ден.Не ли по-важно колко са починалите за период от няколко месеца и да се вземе средната цифра и това дава реалността.Ще ви дам пример,как при толкова пикове навсякъде и измират много хора,но при нас няма,но смъртността ни е по-висока?Мисля,че по-ясно няма как да се изразя.Данните са лесно проверими,който иска да вижда истината!Бъдете здрав!Знаете,че въпреки различията на мненията ни Ви уважавам,защото сте от малкото хора с които може да се комуникира без да се плюе!
Коментиран от #39, #42
09:52 20.05.2020
39 Мислещ
До коментар #38 от "Петьо Петров":
Точно така е. Тези данни показват, че ако в дадвн момент има много умрели от вируса, то същите тези хора биха умрели много малко по-късно и без вируса. Има и изключения, разбира се, но те са толкова малко, че статистиката не ги лови.Коментиран от #75
10:05 20.05.2020
40 Петьо Петров
До коментар #2 от "Петьо Петров":
Ще добавя още една болезнена щипка информация.Смъртността в бившите руски републики,където не бяха взети почти никакви мерки срещу вируса:Беларус-0.54%
Казахстан-0.34%
И ако помните телевизионните кадри за децата с подути коремчета от глад,иначе кожа и кости:
Сомалия-0.47%
всичко това са данни от началото на годината до днес.отново припомням:
България-0.58% смъртност.
Та къде сме ние в този свят?
10:14 20.05.2020
41 Covid19
10:22 20.05.2020
42 Професор
До коментар #38 от "Петьо Петров":
Вижте, ще обясня отново. В страните с объркани мерки, които изброих, има едно явление в динамиката на общата смъртност, което е УНИКАЛНО и НЕВИЖДАНО за последните 5 години. То протича за сравнително кратък период и е свързано с този нов вирус. Не може да се сбърка, ясно се вижда. Сега ще обясня и за средната обща смъртност за (да речем) една година. ДА, много е вероятно дори и за тези страни за 2020 г. тя да не е по-висока от тази през 2019 г. Да речем, за улеснение, да излязат равни. Добре. Ще кажем -- НЯМА повишена средна обща смъртност за 2020 г. в сравнение с 2019 г. за тези страни. НО, все пак виждаме тази ярка и странна динамика за 3-4 месеца март-май. Как така не се отразява на средната обща смъртност като пикът й е толкова висок? Причините са две: 1) в последните 5 години, за всяка следваща година средната обща смъртност в тези европейски страни е ПО-МАЛКА от тази през предишната година. Така че, ако от 2015 година насам всяка следваща година показва намаление на средната обща смъртност с около 10%, СЕГА, през 2020 г. ЗА ПЪРВИ ПЪТ от 5 години НЯМА ДА ИМА ТАКОВА НАМАЛЕНИЕ с около 10%. и 2) Понеже динамиката на тази характерна смъртност е скоростна -- бърз ръст, висок пик, бърз спад, средната обща смъртност не е ужасно висока, понеже тя се мери с лицето на получения триъгълник -- основата по височината върху 2. Дори и пикът (височината) да е висок, ако основата му е малка, лицето на триъгълника няма да е много голямо. НО -- понеже ръстът при тази харКоментиран от #44
10:23 20.05.2020
43 Професор
10:31 20.05.2020
44 Петьо Петров
До коментар #42 от "Професор":
Излишно е и спор и геометрия,като алгебрата е предостатъчна да се установи истината.Нека всеки запази мнението си за себе и да запазим взаимното уважение.Коментиран от #45, #46
10:32 20.05.2020
45 Петьо Петров
До коментар #44 от "Петьо Петров":
Къде намесихте и историята като пример?Тогава са загивали хора от куршуми,а не от невидима заплаха.Мога да ви предложа и антитеза.СЗО уж препоръчва,но май е задължил всички да не правят аутопсии.Ами кажете ми как без аутопсия ще се установи смъртта, дали е от вирус или някое друго заболяване.Починалият може да е бил само носител или теста фалшив.При нас са направени само 3 аутопсии,едната от които е на починалата лекарка след 2 отрицателни теста.Освен това всички специалисти признават,че при аутопсии могат да научат много повече за вируса.Но СЗО командва парада.Вирус има,но злоупотребата с него е много по-голяма.Така,че няма как да се знае със сигурност колко са наистина жертвите на Ковид 19.Коментиран от #50
10:45 20.05.2020
46 Професор
До коментар #44 от "Петьо Петров":
Аритметиката не е единствената наука на света, но и тя дава добри резултати ако се ползва правилно, а не едно към гьотере, както я ползвате Вие. Сега искате да кажете. че (1) Вирус няма; (2) Общата смъртност не е повишена никъде в света; и (3) Нас българите не ни убива никакъв такъв псевдовирус, а системата, тоест, управлението, тоест, властта, тоест, капитализмът дето се възцари в страната ни през последните 30 години и затова сме с по-висока смъртност дори от Сомалия. Нали това са Ви тезите?Коментиран от #52, #76
10:46 20.05.2020
47 Пак здравеопазването
До коментар #6 от "Миризлив пор":
А дето сте на първите места по пиене и пушене? За гетата не говорим изобщо10:48 20.05.2020
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 КЛЮКАР
10:54 20.05.2020
50 Професор
До коментар #45 от "Петьо Петров":
Обясних Ви 1000 пъти. В някои страни в Европа има характерна и невиждана досега динамика на ОБЩАТА СМЪРТНОСТ, няма значение каква е причината за нея. По тази уникална и невиждана досега динамика може да се направи извода, че има НОВА и НЕВИЖДАНА досега причина за внезапно повишената обща смъртност. Като се види тази повишена смъртност, че е свързана с горе-долу една и съща клинична картина -- остра дихателна недостатъчност свързана с много бързо, дори внезапно развиване на двустранна пневмония, и се идентифицира генома на причинителя, КАКВО ПОВЕЧЕ ИСКАТЕ, за да се убедите, че такъв вирус ИМА? Аутопсиите нямат нищо общо. Ако се прави аутопсия при починали силно заразни хора, рискът от разпространение на заразата, особено сред медицинския персонал се увеличава много.Коментиран от #54
10:55 20.05.2020
51 Защо смъртността е висока
Коментиран от #55
10:57 20.05.2020
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Петьо Петров
До коментар #50 от "Професор":
Пак ме блокираха 2 пъти,без да използвам нищо обидно или необичайно,няма как да дискутирам при такива условия!Коментиран от #66
11:05 20.05.2020
55 Професор
До коментар #51 от "Защо смъртността е висока":
Именно затова, като говорим за извънредни явления в динамиката на общата смъртност, характерна за дадена държава, търсим някакъв ярко различаващ се феномен. Такъв феномен се вижда в картината на общата смъртност в някои европейски страни през месеците март-май на тази година. Този феномен е нещо като триъгълник с много голяма височина (невиждана за последните 5 години), но и с малка основа. У нас такъв триъгълник нямаше. Но другаде ИМАШЕ. Генерал Му и до днес очаква такъв триъгълник да се появи и у нас ("яко да измрат"). Мисля, че това няма да стане, понеже вирусът самоотслабва докато циркулира сред хората.11:06 20.05.2020
56 Next
Коментиран от #60, #64
11:06 20.05.2020
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Петьо Петров
До коментар #56 от "Next":
Не мисля,че всичко се трие ръчно,явно имат филтър,който не пропуска дадени думи,но ние няма как да ги знаем кои са тези забранени думи.Понякога съм пускал и по-пиперливи коментари и минават,а сега пиша безобидни неща и ме трият.Затова след 2 опита не се опитам да поствам едно ми също нещо.Коментиран от #65
11:14 20.05.2020
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 статистик
До коментар #1 от "Петьо Петров":
Похвално за труда ти. Защо не дадеш и линк за данните, които изнасяш? Да видим как формират общата картинка...Коментиран от #67
11:31 20.05.2020
64 статистик
До коментар #56 от "Next":
Не е платена. На шиши е.11:32 20.05.2020
65 статистик
До коментар #60 от "Петьо Петров":
Шиши трие ръчно, чрез неговите...11:33 20.05.2020
66 статистик
До коментар #54 от "Петьо Петров":
Така е Петьо. Това е турски октопод. Пуска което му е изгодно и трие което не му е изгодно.Тук на мода са антибългарските коментари.
11:36 20.05.2020
67 Петьо Петров
До коментар #63 от "статистик":
Просто пишеш в търсачката брояч на населението на света и излиза на първо място.Сайта е на български език и не е проблем всеки да види реалните данни в момента.Процентите си ги изчислявам с калкулатор,вземайки предвид смъртността и общото население на страната.Можете да изберете която искате държава и ще видите всички данни за нея,общо население,раждаемост популация и миграция от началото на годината или за деня до съответният час.Всичко се вписва на секундата,когато влезе в системата.По надолу има и грами за популация през годините,религии и др..Дано съм бил полезен!
Бъдете здрав!
Коментиран от #69, #72
11:46 20.05.2020
68 Рошко
До коментар #1 от "Петьо Петров":
Иди да плашиш гаргите, гаргсмелчо и аз имам данни 2500 евра е получена офертата за жител на забутано село да се инсценира и преструва и че е болен от корона вирус, еврейските данни на оон си ги наври в знаеш къде, и ако го нямаше това оон светът може би бил по добър и без идиоти като тебеКоментиран от #70
11:53 20.05.2020
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Петьо Петров
До коментар #68 от "Рошко":
Това,че ти липсват нужните думи за диалог,не ти дават право да обиждаш,но въпрос на възпитание.Не знам за какви евреи говориш,но това е най-контролираната световна организация.Всички световни сили плюс останалите членове си създават взаимен контрол,който е почти невъзможно да се манипулира.Никой няма интерес.Не знам дали не бъркаш какво е ООН и Световната здравна организация,където са частна организация,финансирана от най-богатите хора в света.Но,ако почетеш малко,ще се научиш.Коментиран от #74
12:02 20.05.2020
71 Петьо Петров
До коментар #69 от "Рошко":
За последно ти обяснявам,в момента,когато повече гастарбайтера са сее завърнали сме 6 906 612.@Всяка секунда се отчитат напусналите и прибралите се в България.Бъди здрав и се научи на вежливост!12:07 20.05.2020
72 статистик
До коментар #67 от "Петьо Петров":
Направено преди да те запитам. Останах с впечатление, че в ООН имат официална статистика за смъртността на отделните държави в проценти. Сигурно е че имат. Въпросът е, че не я намирам, а ти я изчисляваш, поради същата причина.Защо ли не я публикуват?
12:44 20.05.2020
73 Във Варна няма новозаболели.
13:44 20.05.2020
74 Рошко
До коментар #70 от "Петьо Петров":
И кои резолюции се спазват тогава, все някой ги блокира е собствен интерес, да вземеш да ни светне малко21:49 20.05.2020
75 Повече мислещ и повече образован
До коментар #39 от "Мислещ":
Да, де, малко по-късно - като например 5-10 години. Четете научните статии по въпроса.Пък и кво толкова - старчоци,умрели... Не ви ли е срам, бе! Ако са вашите родители, така ли ще говорите!
Българска дебела кратуна на авторитети не вярва; пише се специалист по всичко, вади калкулаторите, аматьорства, философства... Нищо, че методиките за изчисляване на всякакви демографски и други трендове са специализирана материя, ние и плюнчене на молив можем.
08:52 21.05.2020
76 Аз казах
До коментар #46 от "Професор":
Много ясно, че това са тезите. Браво, Професоре! Точно и ясно изкаране наяве на безумните конспиративни теории и недоучените разсъждения на носталгично въздишащите по времето на соца!09:01 21.05.2020