Като "шеговита" определи зам.-министърът на външните работи Георг Георгиев ситуацията с думите на руския патриарх Кирил, че Кирил и Методий са "славянски учители"?
Това бе поредната руска провокация с просветители светите братя Кирил и Методи, техния произход и дело, след като Руския културно-информационен център подреди изложба преди празника, в която Кирил и Методий са посочени като създатели на църковно-славянския език и първи разпространители на грамотността и просветата в Русия.
Проповедта си за 24 май ръководителят на Руската православна църква патриарх Кирил започва с поздрав за двойния празник - Великденската неделя и спомена за светите равноапостоли Кирил и Методий, "словенски учители".
Проповедта е публикувана и на официалния сайт на Московската патриаршия и в нея не се споменава нито веднъж дори, че двамата братя са сътворили глаголицата, както и приноса на България за утвърждаването и разпространението ѝ. Кирил и Методий са определени като славяни, а дейността им само сред славянските народи.
Според коментара на Георг Георгиев България никога не си е мълчала до този момент и неведнъж е реагирала много остро. Самата българска дипломация е по-стара, 1300 години, от много от държавите, които се опитват да ни провокират, коментира Георг Георгиев.
"Смятам, че за 1300 години сме се научили как да реагираме на такива "шеговити", бих казал ситуации", посочи Георгиев, според когото истината е изказвана многократно и много добре от експертите и историците. В момента МВнР няма да може да каже нищо ново по темата.
Ако някой се опитва да провокира България и българската дипломация, това няма да стане. А ако целта е била провокация, то тя не е постигнала своя резултат, категорично заяви Георг Георгиев, от което стана ясно, че официална позиция на МВнР явно няма да последва.
Преди година Руският културно-информационен център в София предизвика и друг скандал с изложбата си за 9 май, планирана да бъде под надслов "75 години от освобождението на Източна Европа от нацизма". Тогава българското външно министерство посъветва руската страна да се откаже, тъй като проявата подкрепя "съмнителна историческа теза" и представлява "намеса във вътрешнополитическия дебат на страната ни".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Клолнада
Коментиран от #35, #83, #126, #134
12:21 26.05.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Решението е само едно.
Коментиран от #84, #88, #115
12:23 26.05.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 4926
12:24 26.05.2020
8 Професора
Коментиран от #14, #138
12:27 26.05.2020
9 пройчо
12:28 26.05.2020
10 Ахахах
Коментиран от #105, #162
12:29 26.05.2020
11 Хисторик
Коментиран от #39, #150, #153
12:29 26.05.2020
12 Въпрос
12:30 26.05.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 побългарен
До коментар #8 от "Професора":
Всичките ханове манове са детски приказки. Като ни учеха като деца все ми се струваше, че нещо ни баламосват. Столица на империя Плиска - 2 камъка на кръст. Половината градове завършват на полис, другата половина със славянски имена. Един Исперих сложили там за убост и това е. Заграбена гръцка земя от руснаците, това сме ние.Коментиран от #29
12:34 26.05.2020
15 Любител историк
Коментиран от #68, #80, #144, #145
12:35 26.05.2020
16 Задника и всичко останало
До коментар #3 от "Русороб":
заедно с бакшиш за едни самолети, които дори не са разчертани, е даден отвъд океана.12:36 26.05.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Така така
12:37 26.05.2020
19 Славянски - словенски
12:41 26.05.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Хисторик
Коментиран от #28, #30, #44
12:42 26.05.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 3.14К
12:48 26.05.2020
28 Наблюдател
До коментар #21 от "Хисторик":
Изглежда не знаят какви са? Разпознават по между си замо по сините очи. Много жалко.12:50 26.05.2020
29 Плиска - името - вероятно
До коментар #14 от "побългарен":
идва от Блясък - в Русия има град Псков; Преслав - Переяслав- изводите оставям за вас. Безспорно е обаче, че по онова време славянските диалекти по-скоро показват близост, отколкото различия. Любопитно е и друго - къде славяните са оставили материални знаци за своето присъствие, къде , вкл. и у нас, такива са рядкост и защо.Нека спрем с патриотарщината и се обърнем безпристрастно към фактите. Един пример- Тесла е славянин - следва ли, че този факт доказва техническия гений на славянството? Време е да спрем да си обясняваме КОЙ НА КОГО Е ДАЛ , този " спор" е плодотворен единствено в самопредставите на македонстващите ни съвременници...12:50 26.05.2020
30 Ма...
До коментар #21 от "Хисторик":
То и прабългарите са били описвани с руси коси. К'во 'прайм' ся?Коментиран от #33, #74
12:51 26.05.2020
31 Jeik
12:52 26.05.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Един там
12:55 26.05.2020
35 Хахах
До коментар #2 от "Клолнада":
Като гледам, на твоя шеговит коментар ,под такава шеговита статия ,май не са схванали шегата!Кирил и Методий са българи,нищо че баща им е византиец!Писана е азбуката само за България, нищо,че е всъщност за Великоморавия !!Хаха12:57 26.05.2020
36 az #Победа75
Та не мога да разбера, защо нашите скачат като ужилени, щом Кирил и Методий не са българи, първо и второ след като братята работят по политическа поръчка на василевса... Забележете, никой не оспорва или отрича ролята на Борис и после на Симеон за превръщането на България в център на новата писменост, създадена първоначално по заповед на василевса, за да бъдат опазени славяните /най-вече западните/ от асимилационната политика на западния католицизъм.
Коментиран от #40
12:59 26.05.2020
37 700
Коментиран от #41, #92
12:59 26.05.2020
38 О неуки
Коментиран от #62, #63
13:00 26.05.2020
39 Ами няма как
До коментар #11 от "Хисторик":
Да е от Аспарух основана,щото като пресичат Дунава прабългарите завземат земята от отдавна вече съществуваща Византия!!Ама май на сегашното поколение не е сила образованието!Не,че на предишните е било сила с комунистическа цензура,но поне бяха любознателни!13:01 26.05.2020
40 Лол
До коментар #36 от "az #Победа75":
Съществува теза,че Путин е от Чипровци.Коментиран от #87
13:04 26.05.2020
41 Айде,айде
До коментар #37 от "700":
В България пък в учебниците беше заложено ,че Кирил и Методий са българи!А не било така!Та каква е разликата между лъжливата съветската и лъжливата българската пропаганда !??13:05 26.05.2020
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Адолф Путлер
13:07 26.05.2020
44 Лол
До коментар #21 от "Хисторик":
Поинтересувай се какъв е етническия състав на Киевска Рус-азиатски и фински племена,нямало е по това време нито славяни,нито словяни,нито руснаци.Коментиран от #64
13:08 26.05.2020
45 Ооо
13:12 26.05.2020
46 В .В.
13:15 26.05.2020
47 В Т
Коментиран от #53
13:15 26.05.2020
48 България
Коментиран от #71, #140, #142
13:15 26.05.2020
49 Лол
Едва с развитието на славистиката и кирилометодиевистиката стават ясни контурите по образуването и формирането на великоруската народност и държавност.Славянската филология е създадена като наука в края на ХVІІІ и началото на ХІХ век, но още през ХVІ и ХVІІ век има отделни трудове в тази област. Макар че понастоящем славистиката е комплексна наука, в началото си се занимава предимно със старобългарския език, наричан от някои учени старославянски език.Точка на спора.
Коментиран от #52
13:17 26.05.2020
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 някой си там
Коментиран от #106, #112
13:19 26.05.2020
52 Олуври
До коментар #49 от "Лол":
Къде четеш бе ..? Във Wikipedia .bgХаххаххаа..А сега влез в Енциклопедия Британика и чети.
Коментиран от #55, #57
13:19 26.05.2020
53 Лол
До коментар #47 от "В Т":
Можеш спокойно да се разплачеш.Когато е имало България в днешна Русия са си играли на пясъчника.Няма как приемника да е основател.Телето пред крава Не ходи.13:21 26.05.2020
54 Ооо
Ето излиза че сме една Култура и писменност с Русия без да има Диктатура върху нас и че се оказва даже че ние сме Диктаторите .
Разни продали се на запад и пъхали се в политиката сеят пропаганда на раздор и война .
13:21 26.05.2020
55 Лол
До коментар #52 от "Олуври":
Аз съм българин и не чета от чужди сайтове.Да четат британците от нашите.13:22 26.05.2020
56 Интересно каква е връзката
Коментиран от #59, #60
13:24 26.05.2020
57 Лол Унуфри
До коментар #52 от "Олуври":
Британците могат да четат най-старата Библия-Бесика на тракийското племе Беси.Нали е у тях.13:24 26.05.2020
58 Дебелото
13:25 26.05.2020
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Нилето
До коментар #56 от "Интересно каква е връзката":
Такава че ПИШЕМ НА ТЯХНАТА АЗБУКА !Коментиран от #72
13:27 26.05.2020
61 Лол
13:28 26.05.2020
62 Етоооо
До коментар #38 от "О неуки":
Това което си написал трябва да си го напишат в Учебниците в Русия. Толкова е кратко, просто и ясно.13:28 26.05.2020
63 Лол
До коментар #38 от "О неуки":
У мозАк,от къде тогава се взе тракийската златна книга от преди Христа.Когато в България е имало писменост Карл Велики се е подписвал с палец,а у Азия и с палец не са се подписвали,защото е нямало държавност.13:31 26.05.2020
64 Вергилйй
До коментар #44 от "Лол":
А само българи нали хахахаха хахахаха...Коментиран от #69
13:31 26.05.2020
65 Иван
Славянофилски чувства ли ръководеха Сърбия, когато тя заграби чисто български земи - Македония и Западните покрайнини - и когато същата даде - по съюзен договор - възможност на неславянска Гърция да заграби българската Беломорска Тракия и част от Македония?
От голямо славянофилство ли бившият чешки министър-председател Бенеш предлагаше подялбата на България между балканските ѝ съседи?
От славянофилски разбирания ли болшевишка Русия векове държи под робство славянска Полша, а когато воюваше срещу Германия, заграби половината ѝ територия и пр. и пр.?
Безброй исторически действия на славянофилството могат да се изброят, вършени от същите тези, които сега, намерили се натясно, говорят за славянофилство.
Нека бъдем начисто. Ние не се заблуждаваме от опиума на славянофилството, защото за нас днес в тези сериозни и съдбоносни времена, има само едно - българска държава, български народ !
13:32 26.05.2020
66 Монгол
13:33 26.05.2020
67 проф.д.ф.н. Вл. Мурдаров
13:34 26.05.2020
68 Аспарух
До коментар #15 от "Любител историк":
необитаема земя ли съм превзел?Коментиран от #78
13:36 26.05.2020
69 Лол
До коментар #64 от "Вергилйй":
Хахо хихи послушай в ютуб Фаргат Българина да разбереш.България е била от Виена до Индийския океан.И да чуеш на края на филма,че и да видиш как араби пеят,че са българи.Обясни защо араби пеят на арабски,че са българи и носят българския Дух.Много подлизурковци -рубладжий у тая България. Комунизма ви е изпилил мозъците.Коментиран от #76, #81
13:37 26.05.2020
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Така ли!??
До коментар #48 от "България":
Ай, 'земи се пообразовай!Не е трудно!Инфо вече навсякъде има!Тази азбука наречена от славяните "кирилица" е на 800 години ,когато изведнъж Климент я "написва"/ плагиатсва!13:38 26.05.2020
72 Монгол
До коментар #60 от "Нилето":
И аз пиша на тяхната азбука, значи имат връзка и с Монголия.13:38 26.05.2020
73 Лол
До коментар #70 от "Ооо":
Какви войни бе Омен?Хахахха кои сте вие?Вие сте искали хаххахах.И аз искам мерцедес кабрио,ама немам13:39 26.05.2020
74 Къде си чел такова описание!???
До коментар #30 от "Ма...":
Ниски ,черни,кривокраки!!!Стават руси, сред като славяните ги претопяват!13:40 26.05.2020
75 Лол
До коментар #70 от "Ооо":
Целта е да разберат българите истината за това кои и от къде и защо са.А не чужденци да им втълпяват лъжи .А ти искаш кебапчета, разбирам те.Кебапчета раздават на яз.Копринка13:41 26.05.2020
76 Нилето
До коментар #69 от "Лол":
ЯСНО --ВСЯКА МЕДИЯ Е СТАНАЛА АНТИДЪРЖАВНА ПРОПАГАНДАСЕГА ДАЖЕ арабите били българи :)))))))))))))))
Коментиран от #120
13:41 26.05.2020
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Не точно
До коментар #68 от "Аспарух":
Едно от "славянските" племена познато с името ( не сещам в момента ).В района на Велико Търново всъщност се оказвт Готи според намерените артефакти.
Информацията е от Божидар Димитров. Лека му пръст.
13:45 26.05.2020
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 ееее
До коментар #15 от "Любител историк":
А какви са? Амери, арийци или тюрки? България тогава е била на 60% славяни и 40% други между които и българи. А и самата азбука е създадена специално за славянската фонетика по поръчка на православната църква и някой от владетелите тогава. Министъра да си на..ка провокациите там където ...! Същото за нацизма витиево извъртане : Нацизма драги служащи в МВР ако беше победил щяхте да сте база са миещи препарати.13:45 26.05.2020
81 Лолче
До коментар #69 от "Лол":
Ако си учил история през 1961-1970 е същия варият на турската версия за създаване на Българиа.Коментиран от #93, #95
13:48 26.05.2020
82 Бесен Язовец
Коментиран от #113, #118
13:48 26.05.2020
83 TтТ
До коментар #2 от "Клолнада":
Дори и тази история си личи, че е знаеш от кръчмата!13:49 26.05.2020
84 сбъркал лодката
До коментар #5 от "Решението е само едно.":
Направо пращайте Гешев, Това "новоизлюпено политиче", не разбира от държавни дела , но от паспорти разбира доста...Този млад " политически моряк", се е качил на ветроходната спортна лодка, със филия намазана със хайвер и пресни скариди !
Още доста, трябва да го брули вятъра, ако иска да стане" мъжле"!
Че" скаридите", ще свършат някой ден, а" хайвера" друг ще го хвърля!
Коментиран от #90
13:49 26.05.2020
85 Гост
13:49 26.05.2020
86 ърли
ще ви кажа само че преди идването на българите славяните тука не са виждали кон..и че пет километра преди плиска има нападали едни мраморни колони по над метър дебели..името славяни идва от латинското есклавес и аз честно казано не държа да съм от това племе никък..пък руския патриарх да го питат дали вярва в христос или в ленин най-добре
..сериозно спор не съществува щото едно елементарно археологическо проучване на книги и надписи много бързо ще го реши и определено русия се управлява от елементарни маймуни без капка чест
Коментиран от #94
13:49 26.05.2020
87 Сийка
До коментар #40 от "Лол":
А не - той е от Македония ( не че такава държава съществува).13:51 26.05.2020
88 ТтТ
До коментар #5 от "Решението е само едно.":
Много е итересно, как агенция на кремал провокира БГ читателя с подобна постановка!?13:51 26.05.2020
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 ТтТ
До коментар #84 от "сбъркал лодката":
На руснака да му се исмеш, е най правелното нещо което може един БГ политик дипломат да направи в момента!13:54 26.05.2020
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Лол
До коментар #81 от "Лолче":
Ама турците са 75% от български произход.Турция я създават 20век.Преди османското нашествие ние сме ги използвали да ни охраняват обора с животните,и сме си плащали за това.Няма турско робство и не е имало,българина не е бил роб.Имало е 150г някъде нашествие,но не 500г,500г е пропаганда.13:58 26.05.2020
94 Прабългари
До коментар #86 от "ърли":
Тръгват от зад кавказието, обединени много племена, едните на изток а другите пресичат ковказ и на юг и обединените племена се казвали турки.14:01 26.05.2020
95 Лол
До коментар #81 от "Лолче":
Ти като толкова много знаеш за Турция,знаеш ли какъв е знака на династията основала Османската империя, знака им е ето този "IYI"- Дуло май френд.Коментиран от #102
14:02 26.05.2020
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Активист на БСП
14:06 26.05.2020
100 ПЕНКО
Коментиран от #108
14:10 26.05.2020
101 Ха ха
14:12 26.05.2020
102 Лолче
До коментар #95 от "Лол":
не знам Турската история, знам че има доста неща които съвпадат относно създаването на България с по-старите версии на учебниците.14:12 26.05.2020
103 ърли
на нео комунистите в русия им се ще да си намерят нова петолъчка под която да се гушкат просто..смешна държава са със смешни хора
българската олигархия е създадена по техен модел и общо взето България е умалено копие на Русия това което тука е ББ там е Путин
14:20 26.05.2020
104 Истината
Коментиран от #107, #111
14:23 26.05.2020
105 Решетников
До коментар #10 от "Ахахах":
ами пингвина облечен във власт какво иэмуча по въпроса нищо эащото е лакеи на кремъл14:24 26.05.2020
106 Никой си там
До коментар #51 от "някой си там":
"Азъ есъм царь"- цитат от библията.Чист български език.И нито дума руска(освен цар).Аз,буки,веди, глагол....съм.На руски Аз- това е Я,а Съм - Есть.Т.е. нашата първа буква е Аз, а за руснаците Я.Дали не са чели азбуката отзад напред като арабелите?14:26 26.05.2020
107 Ами според бабаита
До коментар #104 от "Истината":
Аспарух за какво е дошъл.14:28 26.05.2020
108 Верно е
До коментар #100 от "ПЕНКО":
А медиите заличиха българската дума ,,готвач,, и набутаха чуждоезичната ,,шеф,,- chef (главен готвач) от английски , па и се имат за много умни, а би трябвало да се гърчат от срам14:30 26.05.2020
109 Коко
Коментиран от #116, #117
14:32 26.05.2020
110 Този коментар е премахнат от модератор.
111 Войните все още са за
До коментар #104 от "Истината":
Превземане на нови територии, богатства и дрЕдинствената война от любов е Троянската война.
14:36 26.05.2020
112 гост
До коментар #51 от "някой си там":
Руснаците пишат: когда, хорошо, спасибо... а четат: кАгда, хАрАшо, спасибА. Буквата "О" в руския също е "О", но в някои думи я четат като А, нищо, че има А. Причината е, че изписването на думите е дошло в Русия от българските книги, написани на български. Те са приели нашия правопис, но са ги чели/изговаряли на техния език.Днес руснаците не разбират добре българския говор, но лесно четат български. У нас се пише с пълно съответствие между буква и звук. В нито една друга славянска страна не е така, което е 100% доказателство, че азбуката е направена за българския език.
При използването на латиницата, такова съответствие има в италианския език, а при другите езици се добавят чертички, точки и най-вече комбинации от букви за определен звук и пак не си сигурен, че можеш да произнесеш написаното име правилно.
** На Асеновата колона пише: "В лето 6738 (1230) индикт III, аз Иван Асен...". За многая лета е българския израз, писан в българските книги, които се разпространяват от тук към Русия и много други държави.
14:38 26.05.2020
113 München
До коментар #82 от "Бесен Язовец":
Прав си за написаното, нооооо...... Аспарух не идва ТУК през 681, а някъде край Онгъла. И Св. Св. Кирил и Методий сигурно никога не са ходили в тогавашните предели на България!!!Коментиран от #141
14:53 26.05.2020
114 Този коментар е премахнат от модератор.
115 Хаджи хаджи Българин
До коментар #5 от "Решението е само едно.":
И ще се отопляваш през зимата с дърва и газена лампа!15:07 26.05.2020
116 123
До коментар #109 от "Коко":
До съветския пудел. 1945г в Източна Европа беше сменен един нацизъм със същия само че съветски нацизъм. Досегашен рай за мързеливи селтаци - сегашни крадливи бизнесмени и заблудени постсъветски пудели.15:16 26.05.2020
117 Сигурен съм
До коментар #109 от "Коко":
че ако не беше Джугашвили, щяха да са не повече от 4-5 млн.15:21 26.05.2020
118 Генерал 🇧🇬
До коментар #82 от "Бесен Язовец":
Ооо да, само че, има един проблем.Основаването на Българската държава е доста преди 681 г.А за раждането на една държава бе приет сключването на един мирен договор между България и Източната Римска империя. На Вселенския събор в 681 г., състоял се след разгрома на византийската армия в Онгъла и подписването на този мирен договор си е добре документирани.
Така настроеният мит цели оправдаването на датата 681 г. като рождена дата на държавата, унищожавайки държавата му и превръщайки българския народ в пет чергарски катуна, бродещи напред-назад по южноруските и южноукраинските степи.
Но дори и в този мит има неща, от които професионалните историци трябва да се срамуват. Така например разстоянието от Крим до делтата на Дунав. То е 500–600 километра и един народ, качен на коне и каруци, ще го измине за 20 дни, а не за 20 години.
Коментиран от #139
15:25 26.05.2020
119 ърли
15:27 26.05.2020
120 Лол
До коментар #76 от "Нилето":
Дал съм информация и можеш да го видиш с очите си.Как арабите пеят на арабски,че са българи.Вместо да плямпаш на автопилот глупости,кликни 5 пъти и гледай.15:28 26.05.2020
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 Крив Бастун с Капут
Коментиран от #124
15:29 26.05.2020
123 Behemoth
15:31 26.05.2020
124 Лол
До коментар #122 от "Крив Бастун с Капут":
Аз не съм видял някой наш политик да плюе Русия.Като спрат да сеят пропаганда за изключитеоността на руската същност ще спрат всякакви спорове.Знаем си историята.Ако Сталин не е успял да я затрие с масови преследвания и заличаване на българския народ,едва ли ще успеят и с провокативни изложби и публикации.А руснаците ги знам по морето какви "братушки" са.Само гледат как да прилапат имотчета по всякакви законни и незаконни схеми.15:34 26.05.2020
125 не може да бъде
съвместния план с патр.Фотий за мисионерска дейност в славянските земи изобщо,не само в България?Какво значение има това,че великоморавския княз Ростислав пръв е поискал богослужението да се води на славянски език и затова е потърсил помощ от МихаилIII?Защо К.Иречек,видна фигура от нашито Възраждане,казва ,че "кирилицата не е нищо повече от гръцко унициарно писмо"?И не на последно място ние трябва да решим-като привърженици на СЛАВЯНСКАТА писменост,ние славяни ли сме или някакви други както напоследък ни изкарват!Но по-важно е разбира се,дали ние по дух сме славяни -поляците напр.по кръв са славяни,но не искат да бъдат такива!?
Коментиран от #128, #129, #133
15:47 26.05.2020
126 Kcaniba распоретината
До коментар #2 от "Клолнада":
Не бе, за диваците на североисток специално са я създали.15:53 26.05.2020
127 Лейка
15:59 26.05.2020
128 Лол
До коментар #125 от "не може да бъде":
Гърците не са наследници на никаква Византия.Не е имало първо Византия и второ,никога не е имало грък Император.За сметка на товае имало десетки тракийци Императори,от които един е Юстиниан -създателя на юридическото право,което света ползва и до днес.Панелинизма е създаден от БЪЛГАРИНА Евгений Булгар,по чийто адрес Паисий Хилендарски написва "о'неразумни юроде.поради що се срамиш да се наречеш българин и говориш и пишеш на чужд език".Виждаш ли,не минава пропагандата гръцко-руска.Коментиран от #136
16:01 26.05.2020
129 Лол
До коментар #125 от "не може да бъде":
Няма и не е имало славяни.Не втълпявайте тая глупост.Имало е едно племе Склави,което означава "деца-потомци на роби".Славянин в самия си корен е обидна дума,ама не го проумявате.Това е корена на РОБ от гръцкото склавос и на наглийски слейв.Глупавата теория за славянство е измислена и неистинска.Коментиран от #143
16:05 26.05.2020
130 Тодоров
Коментиран от #132
16:07 26.05.2020
131 фсгфх
16:12 26.05.2020
132 Лол
До коментар #130 от "Тодоров":
Не,ние сме българи.Потомци на тракийската цивилизация.Преди са ни наричали Мизи.Не ни е писнало и ще си защитаваме историята винаги.Това е тежестта да имаш дълга история,трябва да я знаеш и пазиш.16:12 26.05.2020
133 Генерал 🇧🇬
До коментар #125 от "не може да бъде":
Първо, Гърция и гърците са се определили като наследници на Византия (правилното е Източна Римска империя) ,а не защото са.Второ, Кирил и Методий са българи, с български рожденни имена- Църхо и Страхота!
Трето, не вярвай на чехът Иречек роден във Виена, който фалшифицира историята на българите, като пробутва идиотската теория на дядо си Павел Шафарик за тюркската “прабългарска” орда.Освен това Шафарик пише труд, в който обявява българския език за диалект на сръбския. Спорът е изличен.
Четвърто, и най-важно, . Авторът на идеята за реформа, за българска азбука, удобна писменост и богослужение на български език, са не двамата солунски братя, а българският цар Борис I решил да елиминира единствената и хай-голяма негативна последица на управлението му -обявяване на християнството за официална държавна религия - проповядването му на гръцки език.
Той сформира екип от българи, поданици на Византия и България, които създават българска азбука, превеждат богослужебните книги и с това оформят българския писмен литературен език. Постигнато е каноничното признание на българския език от законодателите по въпроса в тогавашния свят (Рим и Константинопол), подготвя се необходимият брой грамотни хора и книги, както и средища за възпроизводството им.
Тази огромна работа, траеща около 40 години, става с политическата и солидната финансова подкрепа на българската държава.
16:19 26.05.2020
134 кап Морган
До коментар #2 от "Клолнада":
Св. Св. Кирил и Методий са писали "ГЛАГОЛИЦАТА" за да могат да се преведат църковните богослужебни книги на БЪЛГАРСКИ език горе-долу, когато се е създавала руската държава. Сегашната "кирилица" просто е кръстена на тях.Русия дори е имала трима патриарси българи.
Коментиран от #154
16:22 26.05.2020
135 Този коментар е премахнат от модератор.
136 Трът
До коментар #128 от "Лол":
При всички случаи е ясно, че азбуката не е на угрофините, наричащи себеси славяни. Езикът им също. Ха ха16:33 26.05.2020
137 хахаха
16:52 26.05.2020
138 Тоя па
До коментар #8 от "Професора":
Няма спор обаче, че руснята са диви варяги и нито азбуката е тяхна нито езикът. И вместо да си траят поради тези факти, те точно тръгнали мозък да ръсят. Жалки, жалки!16:58 26.05.2020
139 Бесен Язовец
До коментар #118 от "Генерал 🇧🇬":
Да бе, да бе знаем, тя цялата е измислица, а е тази новата история където лансирате продажниците невежи е истинската. И вчера казах и днес ще кажа, не е никак патриотично да си съчиняваш история! И само да ди знаете ако по теьи земи 681 г са живели траки значи са живели и потомци на Александър Македонски! Просто няма как да стане да е имало траки, а македонците да са се изпарили!Коментиран от #149
17:01 26.05.2020
140 Смешко
До коментар #48 от "България":
а да те питам 200 години как е съществувала Българска държава без писменост? Значи държава имало, имало закони, имало боляри, и всичко се е предавало от уста на уста...това кореспонденция с другите държави, посланици, договори - всичко устно и потупване по рамото? Колко сте смешни само...17:03 26.05.2020
141 Бесен Язовец
До коментар #113 от "München":
То баце как е тръгнало утре ще кажат че Аспарух изобщо не е идвал от никъде, а е родом от Родопите! Щом има някъде було боло болго веднага себобявява за българско и изведнъж изкачат някави документи и разни траколози почват да тълкуват руни, звезди, зодии, древни графити по пещери и откриват българщина17:09 26.05.2020
142 Монгола
До коментар #48 от "България":
Май не си наясно, че Кирил и Методи византийските братя са от много богат и знатен солунски род и парите за тех не е били водещи в изработването на азбуката! Азбуката е писана за славянските народи към които спадат и българите след обединението със славяните от Балканите! Всичко друго е тра ла-ла17:15 26.05.2020
143 хахаха
До коментар #129 от "Лол":
"езиковеда", то и гърците са казвали на българите ВУЛГАРИ, откъдето идва и определението ВУЛГАРЕН...така ли е? :)))Коментиран от #148
17:17 26.05.2020
144 езиковед
До коментар #15 от "Любител историк":
Климент Охридски е живял в края на 9-ти и началото на 10-ти век. Някъде в този интервал е написал "ПРОСТРАННО ЖИТИЕ НА КОНСТАНТИН - КИРИЛ". Там на много места ТОЙ (КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ,9-ти, 10-ти век ) говори за "славяни", "славянски език", "славянски просветител". Там Климент нарича Кирил "първия наставник на "СЛАВЯНСКОТО племе". Там Климент прославя победоносното участие на Кирил във венецианския диспут(867г) за триезичната догма обосновавайки правото да се "слави бога" в "правата вяра" и на СЛАВЯНСКИ ЕЗИК , наравно с трите канонизирани езика: еврейски, гръцки и латински. Римският папа бил толкова впечатлен от ерудицията на Кирил, че направил следното: "А папата, като прие СЛАВЯНСКИТЕ книги, освети ги и ги положи в църквата на света [дева] Мария, която се нарича "Ясли". След това папата заповяда на двамата епископи Формоза и Гаудерик да посветят СЛАВЯНСКИТЕ ученици.И като ги посветиха, веднага отслужиха литургия в църквата на свети апостол Петър на СЛАВЯНСКИ език; и на другия ден служиха в църквата на света Петронила, на следния ден – в църквата на свети Андрей, а оттам пък в църквата на великия вселенски учител апостол Павел. И пяха цяла нощ, като славословеха [Бога] на СЛАВЯНСКИ ЕЗИК..."
17:37 26.05.2020
145 езиковед
До коментар #15 от "Любител историк":
Ентусиазирано приведените "калинки" периодично пускат хаотични бисери стреляйки напосоки с изумително идиотски тези, пренебрегвайки един очевиден факт: има група европейски народи, които се разбират и без преводач. Независимо дали причините са генетични или исторически това заслужава научен термин и той е: "славянски народи" и "славянски езици". И няма значение кога са възникнали. И на всичкото отгоре има ги поне от 9-ти век. И за беда този факт е в основата на най големия български принос към световната култура. И "О, ужас- няма как да игнорираме Русия"Коментиран от #157
17:39 26.05.2020
146 Мелеееее
18:10 26.05.2020
147 Мелеееее
18:11 26.05.2020
148 Лол
До коментар #143 от "хахаха":
Не от там идва наименованието река Волга,която всъщност е Болга.18:52 26.05.2020
149 Лол
До коментар #139 от "Бесен Язовец":
Какво общо имат македонците с Ал.Македонски хаха18:54 26.05.2020
150 123
До коментар #11 от "Хисторик":
Византия никога не е съществувала като страна,това е название дадено на Източната Римска Империя през средата на 19 век от Западно Европейски политици. Които чрез създаването на нова название Западно Европейските узаконяват себе си като наследници на Римската Империя, ползват старото името Бизантион на селището върху което Константинопол е построен когато е преместена столицата на Империята от Рим в Константинопол много преди разделянето на империята на Западна и Източна Римска Империя.20:27 26.05.2020
151 ЛУД ВРАБЕЦ
20:55 26.05.2020
152 123
Белгийци,Гърци,Турци,Египтяни,Цигани.
20:57 26.05.2020
153 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #11 от "Хисторик":
Нека сме коректни. " Има Sclavos /Теофилакт Симоката/, също и сакалиби.Терминът „СЛАВЯНИ” е от 16 век. Популяризиран е от основателката на Руската академия на науките, германката София Фредерика Августа фон Анхалт-Цербст, известна като Екатерина Велика. Смятам, че всичко това Ви е известно или може би греша?
Германката Екатерина Велика само популяризира - "СЛАВЯНИ"...... Термина е на Винко Прибоевич с издаденото от него през 1532 г. във Венеция „Слово за произхода на увенчаните със слава славяни”
Петербургската академия на науките е в основата на славянската доктрина, която доктрина успешно служи за изпълнение на завоевателните стремежи на Русия. Неини платени агенти допринасят за включването на българите към славянското семейство. По-късно, по същите причини се създава комунистическата доктрина , а в момента усилено са лансира православната. Разбира се, при всички тях, Русия е шефа. За приноса на Академии наук СССР за отродяването на Българите от Македония и създаването на македонски език е излишно да се споменава.
Освен това "понятието" ВИЗАНТИЯ е от 17 век....
Коментиран от #156
21:31 26.05.2020
154 123
До коментар #134 от "кап Морган":
Кирилицата е варианта на глаголицата и е създадена от 9те ученици на Кирил и Методии, след приемането им в България в преславската и охрдидската школа, езика е старославянски/български това е общият език на всички племена които не са говорили гръцки или латински. 83% от Българите не са със славянска кръв от тези 83 50 % са със тракииско потекло.22:17 26.05.2020
155 123
Преди около 5000 години трета миграционна вълна идва от района на Украйна и Кавказките планини. Като 90 процента от мигрантите са били мъже които са били скотовъди и са яздили коне. Те са войнствени и вземат местни жени дали чрез сила или по избор. Те основно говорят индоевропейски езици, които се преобразуват в гръцки, илирийски, тракийски, фригийски и други. В Македония,Епир Тракия и Мизия тези племена се живели едно до друго и се женили помежду си. Според древните историци (Страбон) много жители са били двуезични през 4 век пр. Н. Е.
Филип II и синът му Александър Велики произхождат от смесени семейства и също се женят за жени от негръцки племена. Съвременната македония е била населявана главно от пайонци, които се съюзили с Атина след като са били военно подчинени от Филип-съжителствали. Пайонците са станали след това римски граждани. Жител на Пайония от V в. Пише на гръцки. Освен това границите на образуванието наречено „Македония“, се променят многократно през вековете.
Племенните миграции продължават и през следващите 1500 години идват германци, славяни и накрая турците в Европа. Подобно на п
22:33 26.05.2020
156 Съгласен
До коментар #153 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Отлично написано!22:47 26.05.2020
157 Аналитик
До коментар #145 от "езиковед":
По същата желязна логика утре ще се появи нова братство включващо Руснаци, Чукчи, половината жители на Судан и неуточнен брой Японци. Ще се нарича Бимбайско братство. Всичко велико ще е дело на Бимбайците. Накай чувал ли е за тях? Спокойно, ще чуете след няколко стотин години. А! Забравих, ще ги управлява един македонец.Коментиран от #159
23:00 26.05.2020
158 Светла
Коментиран от #160, #161
05:07 27.05.2020
159 езиковед
До коментар #157 от "Аналитик":
Моята логика е съвсем проста, тривиална и ясна, дори за тъповати хора. Това я прави наистина желязна. Обаче набързо скалъпени хаотични глупости няма как да станат истина от това, че отпред си написал формално израза: "По същата желязна логика..." Май си се разпознал в коментара ми #145.15:05 27.05.2020
160 езиковед
До коментар #158 от "Светла":
Ами, според мен, като си игнорирала великоморавската мисия си направила точно "cherry picking" (не познавам това понятие, доверявам се на твоето обяснение,ще го проверявам друг път). В събитията, които коментираме, има много играчи, с различни интереси и всеки лавира сложно в зависимост от оценката си за историческата обстановка и собствените си сили да ѝ повлияе.16:12 27.05.2020
161 езиковед
До коментар #158 от "Светла":
Традиционно католическите духовни водачи се придържат към триезичната догма защото се страхуват, че "религиозното ограмотяване" на славяните ще засили влиянието на Византия сред тези народи и в това има логика ако се чувстват "зрители" в тези процеси. Но явно папата, за който говори Климент е по-голям играч и е смятал, че може да се намеси и да "яхне" инициативата на Византия в полза на католицизма. Владетелите в славянските държави са виждали възможност да консолидират населението си и да централизират властта си на нова силна база. В това число влиза и цар Борис, но и много други небългарски царе. Мераците им са съвсем смислени от политическа гледна точка. Но колко е морално изтребването на неотстъпчивите боляри-езичници, барабар с целите им семейства, е друг въпрос-не е по темата. Нашият княз е бил достатъчно прозорлив, активен и целенасочен да организира създаването на огромна религиозна книжнина, от която са се възползвали и други народи. И така ние сме "разписали" най-големия си принос към световната култура. Доскоро това ни се признаваше не само от руснаците, но и от други народи. Откак западния империализъм пак разбърка свтовната социалнополитическа "тенджера" не е ясно кой как ни възприема, щото вече никой не е това, което е бил.16:15 27.05.2020
162 Анкета
До коментар #10 от "Ахахах":
Трябва България да протестира срещу кремълската пропаганда, че светите братя Кирил и Методи са създали руската азбука:https://faktor.bg/bg/articles/novini-balgariya-anketa-tryabva-li-balgariya-da-protestira-sreshtu-kremalskata-propaganda-che-svetite-bratya-kiril-i-metodi-sa-sazdali-ruskata-azbuka
23:57 27.05.2020