Last news in Fakti

15 Юли, 2020 14:45 4 610 12

Момичета, помагали при инцидента на "Тракия", с покъртителни подробности

  • катастрофа-
  • тракия-
  • загинали

Моника и Мария по това време пътуват към Бургас

Момичета, помагали при инцидента на "Тракия", с покъртителни подробности - 1
Снимка: БГНЕС

Две момичета са първите, озовали се на място, секунди след катастрофата на АМ „Тракия”, отнела живота на петима души. Моника и Мария по това време пътуват към Бургас. В момента, в който турския тир помита другите коли, двете момичета отбиват в аварийното платно и тръгват да помогнат на пострадалите. 

"Просто спряхме колата, сложихме си по една маска и тръгнахме натам. Отидохме, видяхме колите, видяхме целия ужас който се беше случил. и общо взето се втурнахме веднага. Видяхме, че е имало жертви", разказва 23-годишната Моника пред Нова Тв.

"Аз абсолютно не съм виждала нещо такова. Едно е да го видиш на работа, друго е да го видиш, когато се е случило и е много по-страшно. Със сигурност се изплаших, никога не съм виждала такава гледка, точно когато е станала. Беше си доста страшно и неприятно, просто трагедия", каза още тя.

"Може би ние минахме една минута, след като се беше случил инцидентът и още не бяха дошли линейки. Не ми е минавало през ум, че ще сме едни от първите, които ще спрат, за да помогнат с каквото могат. Честно казано, аз не мога да кажа, че медицински сме помогнали кой знае колко много, защото ние видяхме единия млад мъж, който беше в много тежко състояние. След нас дойде лекар, който също е пътувал. Щом разбрахме, че там има лекар, просто отидохме при момичето, което беше в по-добро състояние. Решихме, че на нея повече ще можем да помогнем", обясни на свой ред Мария. 

И Моника, и Мария започват да търсят пулс, знак за живот и стигат до оцелялата млада жена, шофирала един от автомобилите. Спътникът ѝ за жалост вече не е жив.

И двете момичета имат медицинско образование. Те изказват съжаление, че починалите са повече от ранените. 


Поставете оценка:
Оценка 5 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    16 15 Отговор
    За изгнилата мантинела нищо не се казва.

    Коментиран от #3

  • 2 Автоексперт

    28 6 Отговор
    2001-ва имах катастрофа с кола в мантинела ,която успях да изместя навътре около половин метър ! Това е лек автомобил тежащ 1300 килограма или 1.3 тона ! Няма мантинела която би спряла натоварен тежкотоварен камион с тегло от 35 тона и нагоре ! Това което се говори от неграмотни хора за изгнила мантинела и че ако не била изгнила нямало да стане така е абсолютен смях и цирк ! Без значение каква е мантинелата изгнила или не при такава маса от 35 тона мантинелата се къса на 1001 процентаа проумейте го накрая ,че станахте за смях да повтаряте като папагали нещо си чули недочули !

    Коментиран от #6, #7, #9

  • 3 Le Grand Tolup

    18 3 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Не е мантинелата виновна. Какво ще удържи 38 тона метал при скорост 90 км/ч?
  • 4 Рошко

    7 0 Отговор
    А за някоя дупка така 50-метра
  • 5 Asdfg

    14 0 Отговор
    Не прочетох нищо ПОКЪРТИТЕЛНО!!! Не е било изобщо приятна гледка, но с тези заглавия се излагате тотално!!!
  • 6 Asdfg

    5 3 Отговор

    До коментар #2 от "Автоексперт":

    Това означава ли, че трябва да е изгнила?!? И ти си един експерт...
  • 7 Чичото

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "Автоексперт":

    Приятелю, така да сравняваш нещата не е правилно. Първо е важно как е самия удар, колкото по челно е върху мантинелата, толкова по-трудно е тя да издържи. Мантинелите са точно заради това, не да издържат на челен върху тях удар, а така нареченото "плъзване" по тях, при което също има сила върху мантинелата, но тя не е като челния...надявам се правиш разликата. Една от причините да се случи тази трагедия наистина е изгнилата мантинела, която не е могла да издържи плъзгането върху нея, скъсала се е и камионът е продължил в насрещното....Друг е въпросът, че на магистрала и с цел по-голяма безопасност, мантинелите трябва да са двойни, което ще гарантира по-голямо натоварване върху тях.

    Коментиран от #8, #10

  • 8 Criminal

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "Чичото":

    Плъзгането е почти невъзможно с камион, тъй като триенето дърпа волана в посока мантинелата и когато гайките на джантата ударят някой от коловете, които я държат, няма шанс да се върнеш на пътя..........
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Автоексперт

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Чичото":

    Мантинелите по пътищата са проектирани за леки автомобили а не за тежкотоварни ! Няма как да се сравни удар на лек и удар на тежкотоварен автомобил .При 35 тона тегло ,което се движи със 100 километра масата му става ОГРОМНА и е абсолютно без значение ъгъла на предпазна мантинела създадена да спира автомбилчета с маса до 2-3 тона максимум ! Тварния камион ще я пререже незабавно без да я усети дори !
  • 11 Имаше опорна точка,

    0 0 Отговор
    Че при магистралите, няма да има челни катастрофи. Това, преди четиридесет години ! Да, ама не!
  • 12 Реалист

    0 0 Отговор
    Относно въпросите за мантинелата - всичко зависи от ъгъла при който камионът ще я удари.
    Помните, поставиха нова мантинела на 160км. на магистралата и само ден по-късно камион пак катастрофира там, но мантинелата издържа този път. Просто ъгълът на атака от камиона е бил друг спрямо предишния камион. Едно е да удариш мантинелата под голям ъгъл, друго е под малък ъгъл.
    Ролята на мантинелата е да поеме част от кинетичната енергия на удрящото го МПС като се деформира. Нещо като деформируемите брони, шаси, т.н., които слагат на новите автомобили.
    Ако се поставят бетонови блокове като ограждение, тогава камионът няма да премине в отсрещното платно, но при удар в бетона той ще си остане в своето платно. Ако е имало автомобили зад него в този момент, пък е възможно те да се ударят в него.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове