Вчeрa бяхa рeгиcтрирaни 867 нови cлучaя нa кoрoнaвируc oт направените oбщo 9 911 теста. 6 079 oт тях ca пo мeтoдa PСR и oт тях 583 ca пoлoжитeлни.
В cъщoтo врeмe ca нaпрaвeни 3 832 бързи aнтигeнни тecтa, oт кoитo 284 c пoлoжитeлeн рeзултaт.
Cпoрeд Eдинния инфoрмaциoнeн пoртaл тoвa прaви cъс 135 случая по-малко отпрeдния дeн.
Общият брoй нa зaрaзeнитe е 207 259, a нa излeкувaнитe - 130 191 - 1 402 от тях ca ce рaздeлили c вируca прeз пocлeднoтo дeнoнoщиe. Aктивнитe cлучaи ca 69 051.
За денoнoщиeтo са регистрирани 56 нoви cмъртни cлучaя, oбщият брoй нa пoчинaлитe с коронавирус от началото на епидемията е 8 017.
Хocпитaлизирaни ca 4 250 чoвeкa, 377 от тях ce нaмирaт в интeнзивни oтдeлeния.
Карантинираните от началото на епидемията са 675 506, от тях 17 836 ca aктивни.
Нaпрaвeнитe тecтoвe зa пeриoдa ca oбщo 1 205 134.
Ваксинираните от началото на кампанията са 11 117 - 3 204 за последното денонощие.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Случаят с Швеция
Коментиран от #16, #20
06:14 08.01.2021
2 Случаят с Швеция
Коментиран от #4
06:20 08.01.2021
3 Рошко
Коментиран от #7
06:32 08.01.2021
4 АВЕ ПИЧ НА КОЙ МУ ДРЕ МЕ ЗА ШВЕЦИЯ ВЕ
До коментар #2 от "Случаят с Швеция":
ЧЕ СИ ДОСАДЕН С ТАА ДЪРЖАВА..ПО-ДОБРЕ ДАЙ ИНФО ЗА ШВЕЦЕРЛАНДИЯ..НАУИ МНОГО ГИ ПОНИМАЕШ ТИА НЕЩА...Коментиран от #8
06:32 08.01.2021
5 Случаят с Швеция
Коментиран от #11
06:34 08.01.2021
6 Човек
МИНАЛАТА ГОДИНА ПОВЕЧЕ ОТ ПОСЛЕДНИТЕ
5
06:36 08.01.2021
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Зная, че на много хора не им
До коментар #4 от "АВЕ ПИЧ НА КОЙ МУ ДРЕ МЕ ЗА ШВЕЦИЯ ВЕ":
дреме за нещата, случващи се по-далеч от носа им. Но, Швеция се използва често за пример. Добре е да се знае, доколко информацията, която се представя от този или онзи е актуална и достоверна. Който иска да живее като кон с капаци - проблемът си е негов. Но такива хора често обвиняват другите.06:37 08.01.2021
9 Реалност
Коментиран от #12
06:39 08.01.2021
10 Случаят с Швеция
Коментиран от #14
06:41 08.01.2021
11 Случаят с Швеция - допълнение
До коментар #5 от "Случаят с Швеция":
"...колко починали с/от COVID-19 са имали шведите ДО 31 ДЕКЕМВРИ 2020 г., ще бъдат известни чак към 21-22 януари"06:45 08.01.2021
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Случаят с Швеция
06:49 08.01.2021
14 Факти
До коментар #10 от "Случаят с Швеция":
В Швеция, която е 10 200 000 жители миналата година са починали 94 941 души, в Германия /83 000 000/ умрелите са 904 270, в България /6 900 000/ - 105 588, ако ще и 90 000 да са имали корона, кариес или венерически заболявания шведите пак имат най-ниска смъртност от тези три държави, било то обща или на глава от населението!!! Факт!!!Коментиран от #18, #21
06:53 08.01.2021
15 ГРАД КОЗЛОДУЙ
06:53 08.01.2021
16 423
До коментар #1 от "Случаят с Швеция":
Изчезвай в Швеция бе писна ми от тебКоментиран от #27
06:56 08.01.2021
17 булгаристанец
06:58 08.01.2021
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Дълбоко виждащ
До коментар #1 от "Случаят с Швеция":
8985-починали има Швеция,в сайта,който цитирате.прави впечатление,че имат висок брой ВирУСоносители на дневна база-над10хиляди.забелязах,че графиката на бг е неправилно очертана,както и,че няма данни за последните 48часа...Силно впечатление прави лакомията на румънските власти да влязат сред първите в лъжата!сравнени с тях бг власт са херувимчета....интересни данни има Непал...Много ВирУСоносители,малка смъртност!вероятно там лъжата не е почитана,като форма на управление...на263193 ВирУСоносители имат1899-починали...Процентът в бг би бил по добър от Непалския,ако не се плащаше яко за ВирУСоносители и починали с ковид-на болниците,а държавата взема доста повече на бройка!Коментиран от #23, #24, #44, #45, #47
07:02 08.01.2021
21 Пич, говоря ти за смъртността,
До коментар #14 от "Факти":
свързана с COVID, а не за общата смъртност. За общата смъртност има различни фактори (сред които стандарт на живот, здравеопазване и т.н.) и сигурно си прав в общи линии. В случай, че числата, които цитираш за Швеция са от данните на тяхната Public Health Agency - в горепосочения документ е описано и те как се изчисляват (на базата на модели и информация за стари години, подобно, да не кажа дори - точно както се прави и от ООН и countrymeters). Не зная какво точно искаш да кажеш с въпросните числа, между другото. Това, че Германия има повече починали от България, означава ли, че хората в България живеят по-добре и спокойно от хората в Германия? 😆😉Коментиран от #25
07:03 08.01.2021
22 Да ама не
До коментар #12 от "Пълен идиот си.":
Значи тези лекари са първите починали ОТ ковид, защото в целия свят има само умрели С ковид...ако не си идиот ще разбереш разликата.07:08 08.01.2021
23 Прочетете и останалите
До коментар #20 от "Дълбоко виждащ":
коментари. Изказвате се неподготвен, при положение, че по-надолу обяснявам, че тези 8985 не са окончателният брой. Това число е от актуализацията вчера, т.е. ще е ясно чак след 3 седмици какво е било положението към вчерашната им дата. Проследете им числата в графиката за общата смъртност няколко дни или седмица и ще забележите как, след всяка актуализация, данните за конкретна дата, лежаща в миналото, се коригират нагоре.07:09 08.01.2021
24 Прочетете и останалите - допълнение
До коментар #20 от "Дълбоко виждащ":
8985 беше вчера преди обяд. След актуализацията са 9262. Действително ли гледате във worldometers или гледате това, което изкарва Google? Питам, защото във worldometers още вчера след обяд пишеше 9262, а Google дори и в момента показват 8985).07:14 08.01.2021
25 Българин
До коментар #21 от "Пич, говоря ти за смъртността,":
Иска да ти каже, че изобщо не е важно кой от починалите е имал грип, настинка и т.н., защо нямаше такива стъкмистики преди 2020г. и което е по важно защо няма за наистина страшните болести. А и числата ясно говорят, че България има много по висока смъртност на 100 000 души от Германия, за разлика от Швеция.Коментиран от #28, #38
07:15 08.01.2021
26 Дълбоко виждащ
Коментиран от #29
07:18 08.01.2021
27 Логиката ти е "желязна"
До коментар #16 от "423":
Ходи ти в Швеция, щом като мислиш, че се справят по-добре!07:27 08.01.2021
28 Да, именно защото е нямало
До коментар #25 от "Българин":
такива статистики, затова и моделът, въз основа на който Public Health Agency на Швеция, а и този на ООН, и съответно countrymeters, не отчитат фактора "коронавирус".07:30 08.01.2021
29 Да, сега погледнах първия ми коментар
До коментар #26 от "Дълбоко виждащ":
Така е, прав сте. Благодаря за корекцията!07:31 08.01.2021
30 Дельо Хайдутин
Коментиран от #32
07:38 08.01.2021
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Така е,
До коментар #30 от "Дельо Хайдутин":
никой не живее вечно. И въпреки това хората се опитват да се предпазват от болести, или да ги лекуват, ако вече са се разболели. От каквито и да било болести. Това е най-парадоксалното в "шведския модел" - не направиха никакви опити да си опазят здравето, било на млади или възрастни. Досега. В близките една-две седмици ще приемат един закон, който им отваря тази възможност от законова гледна точка. Даже май днес трябва да го гласуват, защото пишеше, че трябвало да влезе в сила от 10 януари, ако не ме лъже паметта. Интересното е, дали и какво точно ще променят в стратегията си след това.Коментиран от #39
07:46 08.01.2021
33 Киро Брейка
07:49 08.01.2021
34 Димитричка
07:51 08.01.2021
35 Joсо
Бай Данчо беше на 94 години, почти никъде не ходеше освен в градинката пред блока, Храна му носеше дъщерята, тя не е заразена с Ковида.
Питам се как се зарази Бай Данчо с Ковида!!!
Може ли бай Данчо на 94 г. Да е починал от нещо друго, различно от Ковид!!
Коментиран от #37
07:51 08.01.2021
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 МНОГу ЛаЖА
До коментар #35 от "Joсо":
не мое мират сичките с ковит08:03 08.01.2021
38 За България, за съжаление,
До коментар #25 от "Българин":
си прав. Какво имаш предвид със "за разлика от Швеция": че смъртността в Швеция, свързвана с CoviD, е по-ниска от тази на България (това е така, макар че пак трябва да се отчете фактът, че данните за Швеция не са окончателни, така че може и да сме наравно с тях ) или че шведската е по-ниска от тази на Германия (което не е така: Германия 468 починали на 1 млн., Швеция - 914 на 1 млн. при досегашните данни).08:09 08.01.2021
39 Наистина
До коментар #32 от "Така е,":
е парадоксален "шведския модел" - никакви мерки срещу безсимптомния грип, пълна свобода, действаща икономика, всичко работи и най-ниска смъртност в Европа, в другите държави домашен арест, съсипана икономика и яко измиране, тък като не съм мазохист предпочитам "шведския модел", а ти?Коментиран от #41, #42, #48
08:12 08.01.2021
40 Вирус
08:20 08.01.2021
41 За най-ниската смъртност
До коментар #39 от "Наистина":
в Европа няма да коментирам. Най-малкото, в коментара преди твоя дадох пример със смъртността в Германия, изчислено на 1 млн. За икономиката мога да кажа само, че Швеция също разчита много на експорт и това, дали има или няма мерки при тях, не им помага кой-знае колко в това отношение, при положение, че другите държави, които импортират от Швеция също са засегнати икономически (т.е. и покупателната способност е намаляла). Относно мерките - както писах, на път са да вкарат нов закон, който да им отвърже ръцете във вкарването на ограничения. Как мислиш - дали го правят, защото са доволни от резултатите от досегашната си стратегия?08:26 08.01.2021
42 Относно икономиката им
До коментар #39 от "Наистина":
ще допълня само, че Швеция е сред първите 30-ина държави В СВЕТА по експорт. Смятай как са им се отразили ситуацията и мерките в другите държави.09:01 08.01.2021
43 бай Дън
09:10 08.01.2021
44 Бай Знай
До коментар #20 от "Дълбоко виждащ":
Пич, прав си, само си оправи правописа : правилното е "вируСОРОСоносители". Ама то ..., когато на човек мисълта е бърза е така... Кефиш ме!09:14 08.01.2021
45 В Непал население над 4 пъти
До коментар #20 от "Дълбоко виждащ":
по голямо от това на България. Правят се много по-малко тестове там. Затова и затова голяма част от умрелите от/с ковид най-вероятно не влизат в статистиката като такива. А и климатичните условия са различни. Има много фактори. Ти намери коя страна да избереш за сравнение... Съвсем изтрещели са ти коментарите в последно време.09:37 08.01.2021
46 Бай Стоил
09:40 08.01.2021
47 Погледнах графиката
До коментар #20 от "Дълбоко виждащ":
за България. Действително не е актуализирана от два дни насам. Иначе като "числа" (извън графиката) отговарят на данните от Единни информационен портал (откъдето вземат и информацията си). За Непал е малко по-сложно. Преди време гледах една документация как на 10-12 годишни деца от планински селца (без ток, телефон, топла вода, а пък камо ли лекар), които искат да получат малко по-добро образование, се налага да вървят с родителите си няколко седмици пеша, докато слязат в някое населено място, в което да има училище. Доста опасно начинание в зимни условия. Но мисълта ми е друга - в Непал условията на живот са съвсем различни, което със сигурност оказва влияние и върху регистрирането на случаите.09:40 08.01.2021
48 Кой ти го каза това бе,
До коментар #39 от "Наистина":
гламчо. Има си мерки отдавна в Швеция. Стига сте живели седем-осем, че и повече месеци назад. Информирайте се малко и после пишете дежурните си тъпизми.Коментиран от #49
09:40 08.01.2021
49 Прав сте, има ограничения
До коментар #48 от "Кой ти го каза това бе,":
и се затягат все повече. Но това с мерките е като с локдауна - всеки мери с различен аршин. Българите явно са на мнение, че в България са въведени най-строгите мерки и най-тежкият локдаун. Ама да питат хора от други държави - Германия, Австрия, Франция...гърците май бяха въвели и някакви SMS-и, за да могат да излязат за 2 часа навън.Коментиран от #50
10:04 08.01.2021
50 Нашите мерки въобще не са строги
До коментар #49 от "Прав сте, има ограничения":
Всеки, който твърди че са такива явно си няма въобще представа за мерките из други европейски, а и не само европейски държави. Дори в Непал, който се споменава по-горе има задължителна 14 дневна карантина за всички, които влизат в страната, а полетите са сведени до минимум. И задължителен отрицателен PCR при влизане в страната. Така, че алпинистите, които са източник на доходи за бедна държава като Непал седят първо 14 дни на хотел за собствена сметка. Нашите мерки са изключително либерални, а дори и те не се спазват.10:18 08.01.2021
51 Лаборантка
11:36 08.01.2021
52 Мохамед
12:26 08.01.2021
53 Ффффф
Коментиран от #54
13:02 08.01.2021
54 Направило ли ти е впечатление
До коментар #53 от "Ффффф":
колко население и на каква площ има в Белгия? Къде я сравняваш с Швеция? Били им се смели на леките мерки...Да, ама положението им стана трагично на шведите, затова никой вече не им се смее. Изчакай още малко. Дано тукашните медии да напишат нещо по повод настъпващите промени в Швеция.13:33 08.01.2021