2 4235

Изпитваме нов кораб за драгиране в река Дунав

  • перник-
  • медицински сестри-
  • първа линия-
  • коронавирус-
  • дунав-
  • кораб-
  • прагове-
  • драгиране-
  • река

Досега не сме разполагали с такова модерно съоръжение

Изпитваме нов кораб за драгиране в река Дунав - 1
Снимка: БГНЕС

До дни ще започнат изпитанията на новия кораб за драгиране на Агенцията за проучване и поддържане на река Дунав в Русе, предаде БНТ.

Досега тя не разполагаше с такова модерно съоръжение. Затова през летните месеци, когато нивото на реката падне драстично и се образуват прагове, за удълбочаване на плавателния път се наемаха чужди специализирани кораби.

Няколко са критичните участъка, които при понижаване на нивото на Дунав, образуват прагове. Заради тях понякога плавателните съдове засядат в плитчините и блокират целия воден трафик.

Но вече с новия кораб за драгиране от Агенцията за проучване и поддържане на Дунав ще могат да контролират дълбочината на фарватера. След като е пропътувала 3000 километра, преминавайки за 26 дни по канала Рейн- Майн-Дунав, драгата вече е в Русе.

"Построено е в нидерландска корабостроителница, доставено е по вътрешните водни пътища на Европа и сега в момента се дооборудва, като в рамките на следващите няколко дни ще бъде изцяло завършено. И му предстоят изпитания и обучение на екипажа", каза директорът на Дирекция "Поддържане на плавателния път" в АППД - Русе Ивелин Занев.

Екипажът ще е от 3 души - капитан, механик и моряк, които вече се обучават. Драгата трябва да заработи през 2022 година, когато бъдат готови и съоръженията, които го обслужват.

"Те са понтон, шалан и маневрен кораб, които в момента са в строеж в румънска корабостроителница. Тази драга ще работи в участъка, който поддържаме ние като изпълнителна агенция, който е от устието на река Вит до Силистра", каза директорът на Дирекция "Поддържане на плавателния път" в АППД - Русе Ивелин Занев.

За име на кораба е избрано "Янтра". Продължена е традицията всички плавателни съдове на Агенцията да се кръщават на български притоци на реката.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 6 гласа.

Свързани новини

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Срам !

    22 0 Отговор
    "Голем успех". От страна произвеждаща кораби се превърнахме на вносител.Както и с повечето стоки и храни.Направо "цъфти ме".
  • 2 Обесен Язовец

    16 2 Отговор
    Неща, които можем да си разработваме и произвеждаме ги купуваме от вън. Едно време родни автомобили, автобуси, самолети, компютри и кораби. Сега нямаме право едни консерви да правим, защото лютениците трябва да са с китайско пюре, пък компотитя с гръцки сливи и праскови. Скорошното проучване на млечни продукти показа, че от 17 тествани само в 3 няма сухо мляко!!! Имахми разработки за електро автомобили, дронове, трамвай, и още много други. В момента пример е ваксината против корона вирус. Държавата не застава зад новите разработки, защото виждаш ли държавния монопол било нещо много лошо. За, кого е лошо? За, който не може да граби и краде от народа. В западни държави държавен монопол има и държавно участие в стратегически отрасли. Тук в колонията няма суверенитет и такова нещо ни е отнето, като право!
  • 3 ааааа

    11 2 Отговор
    Чудо на чудесата! Толкова се радвам. Да благодарим на бб за този речен магистралостроител! Колко ще може да се краде на час?
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Гост

    0 0 Отговор
    И ето баце е пак номер 1

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.