Last news in Fakti

14 Юни, 2021 06:29 19 180 157

АСБ: Командирът на "Граф Игнатиево" говори различно в САЩ и у нас

  • атлантически съвет в българия-
  • изтребители-
  • миг-29-
  • ген.николай русев

От Атлантическия съвет на България реагираха на коментар на ген. Русев пред bTV

АСБ: Командирът на "Граф Игнатиево" говори различно в САЩ и у нас - 1
Снимка: Фейсбук

Командирът на авиобазата в Граф Игнатиево бригаден генерал Николай Русев дава негативна оценка на самолетите МиГ-29 докато се обучава в САЩ, а когато вече е в България, говори нещо различно.

Това заявиха от Атлантическия съвет на България във връзка с коментар на ген. Русев пред bTV, в който той се застъпи за използването на съветските самолети в българските ВВС, като заяви, че се поддържат "в перфектно състояние" и обяви за спекулации възраженията срещу продължаването на тяхната експлоатация.

По време на пребиваването си в САЩ той е на обратното мнение.

"Използването на МиГ-29 до края на техния жизнен цикъл е възможно решение, но същевременно то е крайно скъпо решение и съотношението разходи към ефективност е тотално неприемливо от финансова гледна точка. Такова решение би обрекло българската бойна авиация на изчезване." - пише ген. Русев (тогава все още подполковник) в своя курсова работа от 2016 г., докато се обучава във висшата военновъздушна академия на САЩ.

"България не трябва да разчита на ъпгрейдване на авиониката на самолетите МиГ-29 и на потенциалната им модернизация, с цел повишаване на техните бойни способности, защото такова краткосрочно "закърпване на положението" би било опустошително за дългосрочното здраве на българската бойна авиация", се казва още в анализа му.

"Няма как да не се съгласим с тази позиция! Съвпада с нашето виждане, че отдавна трябваше да прекратим да наливаме още пари в старите съветски самолети, камо ли да правим опити за безнадеждна "модернизация" на отдавна остарялата и оперативно несъвместима тяхна авионика.Такава модернизация ще струва повече от 100 милиона лева. Но пък такава "модернизация" на авиониката на МиГ-29 е капан, който "връзва ръцете" на Министерството на отбраната към старите самолети за още поне 10 години, капан, чрез който да изливаме в Русия още стотици милиони български левове за допълнителни ремонти и поддръжка." - подчертават от АСБ.

"Интегритет се нарича единство между думи и дела, и между думи и думи. Интегритетът е задължително условие, за да командваш хора! Зад натрапването на използването на МиГ-29 още десет години стоят геополитически, корпоративни и лични меркантилни интереси." - допълват атлантиците, цитирани от news.bg.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 115 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️

    299 50 Отговор
    Мони трабанта пак се изходи рано-рано.
    С бе дали ходят с Ленчето да крадат кремчета с трабанчето?

    Коментиран от #80, #90, #93, #128, #151

  • 2 Христо

    288 48 Отговор
    Защото щяха да го свалят от поста американците, а може би и оставят без пенсия! Човекът си казва тук истината! А вас ви субсидира НАТО и пеете тяхната песен!!

    Коментиран от #110

  • 3 Сух

    145 23 Отговор
    Аре чиба!
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Иван

    172 39 Отговор
    На снимката е последният ни самолет. Сега да почакаме 10 години да дойдат ф-ките на Лой войводата, чиято техника е също остаряла. Няма как американците да ни дадат самолети, като знаят, че тайните им веднага ще идат в Москва.

    Коментиран от #26, #33, #36

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Ковунист

    60 179 Отговор
    Със всяка власт отгоре. Комуниста назад не знае, напред, напред, кръгом и пак напред. Фатмако таксиджия е същия, от едно котило са. Импиичмънт на фърчилото.

    Коментиран от #49

  • 8 Някой

    197 36 Отговор
    А този Атлантически бардак е последователен в изказванията си, тъй като от това заисят грантовете. А без тях не е живот, особено за лица прегърнали американския модел и ценности. ПаритенсанГоспод за тях. Нищо българско няма в тези хора!

    Коментиран от #31

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Нено

    83 15 Отговор
    Мръсна подлога
  • 12 Обективно

    188 28 Отговор
    А зад натрапването на закупуването на самолети на хартия какво стои?Зад Плащането на цялата цена предварително какво стои?Къде са ви самолетите?Първия го чакаме 2023г. А до тогава на какво ще летят?И много правилно сте се нарекли атлантици защото вие просто не сте българи.

    Коментиран от #48

  • 13 Простотията

    64 13 Отговор
    На народа направи всичко това! Връщане няма!
  • 14 Монголоида

    44 67 Отговор
    Накъдето духа вятъра, за генерала думата чест и достойнство не значат нищо.
  • 15 УВОЛНЯВАЙ

    26 39 Отговор
    БЕЗ ДА СЕ ЦЕРЕМОНИШ
  • 16 Сандо

    159 22 Отговор
    Ако някой ден руснаците ни вземат под тяхно влияние /при геополитическа сделка напр./,тия отрепки веднага ще се прекръстят на Арктически съвет и пак ще лижат подметки.

    Коментиран от #28

  • 17 Кучето

    83 45 Отговор
    Швейцария няма армия. Не и трябват самолети. А хората там живеят добре и спокойно. И да бе само Швейцария. Май сме си прости, груби, лъжливи, крадливи, завистливи и не знаем какво искаме. Затова живеем зле.

    Коментиран от #21, #23, #38, #83, #114, #124, #156, #157

  • 18 Айтунг ахтунг ЛА фюнф

    65 26 Отговор
    Ф16 от Португалия и Юрофайтър от Италия бяха на няколко часа полет до България ако бяхме купили ескадрила от тях преди години
    Както има една приказка на пилотите когато са в критично положение по добре няколко грешни решения на време отколкото едно вярно решение но късно България избра да сключи договор на хартия за Ф16 на също на хартия

    Коментиран от #71

  • 19 Панов

    40 37 Отговор
    Говорят различно защото са на хранилка и от Москва и от Вашингтон,какво толкова за обесняване има.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Чочо

    65 20 Отговор

    До коментар #17 от "Кучето":

    Напротив,Швейцария има най модерни въоръжената армия и с най голяма численост като процент от населението.

    Коментиран от #101

  • 22 Тия пък кви са

    28 16 Отговор
    Ооооооо цвъки
  • 23 Рашавия

    31 31 Отговор

    До коментар #17 от "Кучето":

    Нашите управници не знаят какво искат, но руснаците искат авиониката на блок 70. Същата като на раптора.

    Коментиран от #29, #30

  • 24 Гошо

    102 25 Отговор
    Много съм любопитен кой го финансира тоя съвет, какво работят тия хора, какви заплати взимат, плащат ли данъци, кои са в тоя съвет освен Паси, все пак се бъркат във важни държавни дела?!?

    Коментиран от #27, #42, #95

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Николай

    37 67 Отговор

    До коментар #5 от "Иван":

    Първите Ф16 догодина са тук. Колкото и да не ви се иска.

    Коментиран от #50, #51, #55

  • 27 Николай

    62 18 Отговор

    До коментар #24 от "Гошо":

    Нищо не работят, лапачи и лизачи
  • 28 Монголоид

    33 69 Отговор

    До коментар #16 от "Сандо":

    Ето това е мечтата на родния азиатец, рашките да доразсипят държавата. Московията е последната дупка на кавала, а жужето азиатско е пътник.
  • 29 Николай

    25 23 Отговор

    До коментар #23 от "Рашавия":

    Да, точно за това беше цялата работа с шпионажа в полза на Русия.
  • 30 Николай

    21 12 Отговор

    До коментар #23 от "Рашавия":

    Авиониката е електронните системи, използвани в самолети, изкуствени спътници и космически кораби. Авионните системи включват комуникации, навигация, показване и управление на множество системи и стотиците системи, които са монтирани на самолети за изпълнение на отделни функции.

    Коментиран от #144

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 700

    23 30 Отговор
    Защо пък Русия да прави ремонти и каквото и да е по самолетите, поляците отдавна сами го правят. Едва ли ще ни върнат, ако поискаме същото за нашите самолети.

    Коментиран от #37

  • 33 Реалист 2

    54 21 Отговор

    До коментар #5 от "Иван":

    Нищо не ни " дават"краварите, а ни продават. И по-точно, вземат ни парите, а самолетите остават за тях и турците (натото),. Само по тяхна заповед могат да правят полети.

    Коментиран от #45

  • 34 ссс

    53 23 Отговор
    Атлантически БОКЛУЦИ дадохме им 3 милиарда къде са ни самолетчетата А ? Това са ви новите другарчета

    Коментиран от #112

  • 35 меги

    64 22 Отговор
    Атлантически съвет-Паси и крадливата баба Елена. Този измислен съвет е антибългарски.
  • 36 44444

    48 26 Отговор

    До коментар #5 от "Иван":

    Руските изтребители в момента са най добри. Кви тайни кви пет лева.

    Коментиран от #154

  • 37 Реалист 2

    31 18 Отговор

    До коментар #32 от "700":

    Ами поляците нямат лиценз. Все едно да закараш самолет на гаражен майстор. Имаме 2 такива двигателя от полша.
    Когато дойдат Фките ще ги пратим на поляците да ги ремонтират.
  • 38 Статистик

    28 20 Отговор

    До коментар #17 от "Кучето":

    Швейцарците нямат за съсед Турция. Само през миналата година е нападала повечето от съседите си : сирийци, либийци, иракчани, арменци...
  • 39 SAAB

    23 11 Отговор
    Къв е тоА бригаден гИнирал.......на няма и 3 фърчила ? .....
    Но .....щом пожарната са с гИнирал .....
    И професори , професори......пълно ! Даже и ритни-топковец...."доктор" !
  • 40 Атлантически Съвет?" Съвет на Мъдреците"

    50 18 Отговор
    Какви са тези, Избрани, назначени, Само избрали се??? Какъв е този Съвет!!! Кой Съветват кой Съветва тях?? Кой Финансира този съвет,?? Някаква Ложа ли са, някакви с Изключителни заслуги Българи? Странни "Птици"

    Коментиран от #117

  • 41 Гал

    24 18 Отговор
    Тия всичките са за лечение.
  • 42 Qqq

    27 13 Отговор

    До коментар #24 от "Гошо":

    Паси е на Атлантичесия клуб, тези са други - съвет
  • 43 Под дъгата

    31 17 Отговор
    Атлантичедкият съъвет са новите еничари!
  • 44 big

    43 16 Отговор
    Добре, но какво очаквате от него в САЩ? Да хвали руските самолети, въпреки че те са доказали превъзходството си над Ф-16? Та това е кариерно самоубийство от негова страна, да не е глупак? Проблема е друг: практическата летна подготовка на пилотите, при калпав пилот и най-добрия самолет ще е куп желязо! Тук вече е държавата, политиците и техните игри, корупцията. Затова няма пари не само за ВВС, но и за армията като цяло. Нима, ако дойдат новите самолети нещата ще се оправят? Не, ще бъде още по-зле, при тях поддръжката е много по-скъпа и изискванията по инфраструктурата още по-завишени.
  • 45 Рико

    23 21 Отговор

    До коментар #33 от "Реалист 2":

    Избирахме! И спорове много имаше. И договореност за цена имаше. Това избрахме. Бизнес. Пазар. И беше ИЗБОР. Знаеш ли защо на Запорожец му е сплескана задницата? Там го е ритнал руснакът - това за България. Избор ? Няма избор-какво те рашат, колкото те решат, на цена каквато те рашат. Осъзнаваш ли какво означава правото да правиш избор?
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 ХАН КРУМ

    40 18 Отговор
    ПАСИ ,СЪБЕВ,ЩАЛАМАНОВ,ПОПТОДОРОВА КОГО ПЛЮЕТЕ ВИЕ
    БАЗРОДНИЦИ?, НЕ ГОВОРЯ САМО ЗА АВИАЦИЯТА.КОЙ ОТ ВАС Е БИЛ НА МЯСТОТО ГЕН.РУСЕВ? КОЙ ОТ ВАС Е НОСИЛ ОТГОВОРНОСТ ЗА ХОРА И ТЕХНИКА БЕЗ РЕСУРСНА ОБЕЗПЕЧЕНОСТ.И ТОЧНО ТЕЗИ НАЧЕЛО С ЩАЛАМАНОВ ,ОТ 2000ГЗАПОЧНАХА ЛИКВИДАЦИАТА НА АРМИЯТА –НА БЪЛГАРСКАТА АРМИЯ.ЗАПОЧНАХА ОТ ОРЯЗВАНЕТО НА ЩАТОВЕТЕ,С ЛИКВИДАЦИЯТА НА ЧАСТИТЕ И СЪЕДИНЕНИЯТА И ЗАВЪРШИХА С НАРЯЗВАНЕТО НА ТЕХНИКАТА. ДО ВЛИЗАНЕТО В НАТО АРМИЯТА ПРИЛИЧАШЕ НА ЛИКВИДАЦИЯТА НА СЕЛСКОТО СТОПАНСТВО ОТ ВРЕМЕТО НА Ф. ДИМИТРОВ. ЗА ТОВА НИКОЙ НЕ НИ Е ПИТАЛ. И ТЕЗИ ДВАМА ЧИНОВНИЦИ СЪБЕВ И ШАЛАМАНОВ–АМЕРИКАНСКИТЕ ПРОКСИТА,ДА ДАВАТ ОЦЕНКИ НА ГЕН, РУСЕВ, Е ПЪЛЕН КРАВАРСКИ ГЪОНСУРАТЛЪК.НЕ МЕ Е СРАМ, ГНУС МЕ Е ОТ ТАКИВА ХОРА, КАКТО МЕ Е ГНУС И ОТ ЩИВИКОВ.НЯМА ДА ЧУЕТО ПОДОБНО НЕЩО ОТ НИКОЙ,КОЙТО В АРМИЯТА Е КОМАНДВАЛ ПОДРАЗДЕЛЕНИЕ ,ЧАСТ ИЛИ СЪЕДИНЕНИЕ И ПОЗНАВА ОТГОВОРНОСТТА , КОЯТО НОСИЛ. А ТЕЗИ ДВАМАТА СА РАБОТИЛИ САМО С ДОКУМЕНТИ,КАТО ЧИНОВНИЦИ.

    Коментиран от #52, #98, #134

  • 48 Шлифер

    26 29 Отговор

    До коментар #12 от "Обективно":

    Стига с тази хартия. В момента се обучават пилоти за ф16. Добре. Утре ги изсипват на Графа и? Кой ще ги кара? Кой ще ги обслужва? След една година, когато мине курса ще започнат да идват. Това е съвсем нова дигитална платформа.все едно да се качиш от Лада 1980г на Ескалеид 2021 г. Ще гледаш вътре като...... Дамо дивотии пишета под диктовка.

    Коментиран от #73

  • 49 гост

    29 4 Отговор

    До коментар #7 от "Ковунист":

    Като чета този пост,не мога да повярвам, че има такива елементарни хора.Бог да пази България.
  • 50 Рико

    24 16 Отговор

    До коментар #26 от "Николай":

    Николай, те наистина не разбират какво е стандарт и какво е фирмена репутация. Те си мислят с техните мерки - едно говориш, друго правиш, ама съвсем по друг начин го правиш и когато го направиш. Това са компании, които продават на САЩ и в целия свят за милиарди и милиарди! Та ще си заложат името за 8 самолета? Има договор-изпълнява се.Така както е записано. Така работят хората.
  • 51 НИК

    32 19 Отговор

    До коментар #26 от "Николай":

    Е като сме уж атлантици, защо "големия брат" не реши да ни подари една ескадрила F16 докато дойдат нашите рисунки ами ни държат с тези МИГ29. Много лесно беше да дойдат 12 самолета така и пилотите ще се обучават на тях и ще можем успешно да изпълняваме защитата на въздушното пространство.

    Коментиран от #76

  • 52 Точно

    5 12 Отговор

    До коментар #47 от "ХАН КРУМ":

    Си го казал!!!
  • 53 Да дааа

    15 11 Отговор
    Публикувано във факти.бг: пише ген. Русев (тогава все още подполковник) в своя курсова работа от 2016 г., докато се обучава във висшата военновъздушна академия на САЩ. .Коя държава му даде безплатното убучение на този нехранимайко.Двуличника си остава двуличник.
  • 54 Националист

    15 27 Отговор
    Защото са шпиони като неразУМЕН РАДЕВ‼
  • 55 БАЙ Х@Й ‼

    5 12 Отговор

    До коментар #26 от "Николай":

    Още ли вярваш в Дядо Коледа?
  • 56 пилот

    26 19 Отговор
    Тая задача, ако беше отработвана със самолет F16, полковник Терзиев щеше сега да бъде жив, Първо, защото тя предварително щеше да бъде отработена на тренажора на тоя самолет и второ, защото F 16 е снабден с постоянно действаща система за предотвратяване на сблъсък с повърхността на земята или водната повърхност, даже, когато пилота е изпаднал в безсъзнание!

    Коментиран от #66

  • 57 накратко

    24 30 Отговор
    Руските таралясници имат твърде малък ресурс на двигателя , огромен разход на гориво и нулева ефективност при въздушен бой.
  • 58 mi6osp

    25 22 Отговор
    Няма по скъпо решение от това да платиш F16 практически без въоръжение, но но цената на F35 като нищо не гарантира, че ще го получиш някога.
  • 59 Доко

    11 13 Отговор
    И НЕ САМО този генерал ГОВОРИ РАЗЛИЧНО в САЩ и у нас. А всички останали политици го правят и шикалкавят, на където ги" духа вятъра". В момента Янаки Стоилов отрича пред Виктор Николаев да има записи на унижаван в ареста бизнесмен, който бе огласен за да служи за назидание и рекет. Лустрация и не само на думи изричани от 30г. а незабавно. Нещата се размиват , всеки бяга от отговорност а личното политическо благоденствие взима превес, което съвсем скоро ще даде репресивен резултат.
  • 60 АУУУУУ

    24 24 Отговор
    тези дрънгели ( МИГ И СУ ) трябва да бъдат продадени докато все още може .... и с парите да бъдат купени още Ф16 , но със съвременно оборудване .... защото тези МИГ ове са със оборудване от миналия век .... което значи че са слепи и глухи...... НАШИТЕ ЛЕТЦИ ЗАСЛУЖАВАТ ДА ЛЕТЯТ НА ХУБАВИ ИЗТРЕБИТЕЛИ.... и не е важно какво мислят разни пенсионери и червени тролове в коментари ... от тези коментари нищо не зависи ...СЛЕДВАЩОТО ПРАВИТЕЛСТВО НЕЗАВИСИМО ОТ КОЯ ПАРТИЯ Е ТРЯБВА ДА ПРОДЪЛЖИ ДА КУПУВАТ НОВО И СЪВРЕМЕННО ВОЕННО ОБОРУДВАНЕ ЗА НАШАТА АРМИЯ ! ТЯ ЗАСЛУЖАВА ТОВА !!!!!

    Коментиран от #67

  • 61 😁😁😁😁

    8 7 Отговор
    Друг път не кацайте с МИГ-29 във Филиповци че вижте на снимката....😁
  • 62 РБ2021

    12 11 Отговор
    Полша, в чиято евро-атлантическа ориентация няма никакво съмнение, използва в състава на своите ВВС 28 МиГ-29 и 48 Ф-16 блок 52+.
  • 63 БАЙ Х@Й ‼

    30 11 Отговор
    Бащата на Соломон Паси , проф. Исак Паси, бе философ и убеден марксист, член на БКП, преподавал марксизъм-ленинизъм в Софийския университет, бил е съветник на Тодор Живков и естествено - русофил. С една дума, личност с изявени леви убеждения.
    Синът на Соломон Паси пък - Исак Паси, кръстен на дядо си, през 2016 г. на 22-годишна възраст е приет за член на БСП в столичния район "Сердика". Заявява, че БСП е най-демократичната партия и че за икономиката са важни отношенията с Русия. И той, като баща си, опровергава поговорката, че крушата не пада далеч от дървото. / Евреи сър /
  • 64 алепу

    8 7 Отговор
    Армията ни е много проста както и вие. Защо ли. Доколкото знам след като се вдигне и пътническите самолети се пускат на автопилот та камо ли изтребителите. Затова попитайте да не би 5G да му е объркал автопилота т.е. братята ционисти да са пуснали лазерния лъч като компенсация за Сарафово.
  • 65 Docenta

    15 9 Отговор
    Това генералче е типичния двоен агент
  • 66 mi6osp

    4 15 Отговор

    До коментар #56 от "пилот":

    Тази задача никога няма да бъде изпълнявана с наши F16 , защото ще изразходва от 1/8 до 1/4 от ракетите, с които е закупен самолета(8бр)
    )
  • 67 гочев

    19 22 Отговор

    До коментар #60 от "АУУУУУ":

    Кой ще си купи съветски самолети? Те стават само за скраб.Рашките подариха на Сърбия МИГ29 вместо да ги дават на вторични суровини.

    Коментиран от #70

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 没有马的那个(Onq bez

    34 18 Отговор
    Според кабинета „Борисов 3” разсрочено плащане не е възможно, защото България не е сключвала подобни сделки със САЩ/американски компании, т.е. страната ни няма позитивна „кредитна история”. Що се отнася до цената и сроковете за доставка – те са ясни: цената е 1,256 млрд. долара; шест от самолетите ще получим през 2023 г., останалите два през 2024 г. Разделено на 8, това са 157 милиона $ за хартиени самолети! За сравнение: През 2020 година DassaultMirage 2000 се е продавал на цена 30,6 милиона $, Saab JAS 39 Gripen- 45-55 милиона $, Dassault Rafale- 93,6 miliona $, F-35A Lighting II- 94,6 miliona $, F-117 Nighthawk- 107,7 милиона $. Някой ще пеме ли вината за тази явно неизгодна сделка?

    Коментиран от #72, #77, #135

  • 70 БАЙ Х@Й ‼

    5 6 Отговор

    До коментар #67 от "гочев":

    Знаеш ли какво е СКРАБ?
  • 71 Крокодил

    19 12 Отговор

    До коментар #18 от "Айтунг ахтунг ЛА фюнф":

    Ти май нещо не си схванал. Цитираните от теб самолети са по-стари от наличните в България! Това което е казал генерала е вярно и противоречие няма, ама атлантиците се чудят как да "изпъкнат"!
  • 72 Дмитрий

    19 23 Отговор

    До коментар #69 от "没有马的那个(Onq bez":

    Цената за самолетите включва и наземно оборудване! Руската радарна скраб отива на вторични.

    Коментиран от #75

  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Това означава

    14 19 Отговор
    ли и наемането на чистачки с прахосмукачка да чистят летището преди всеки полет заради американските недоразумения/американската скраб/
  • 75 БАЙ Х@Й ‼

    11 8 Отговор

    До коментар #72 от "Дмитрий":

    Задачка закачка: И ти ли не знаеш какво е СКРАБ или само си сменил ника?
  • 76 nklk

    20 14 Отговор

    До коментар #51 от "НИК":

    Преди две или три години подариха втора ескадрила ф16 на Филипините. Повтарям "подариха" и "втора". Те са по важен партньор от нас. Изводите си ги правете вие.

    Коментиран от #132

  • 77 nklk

    10 6 Отговор

    До коментар #69 от "没有马的那个(Onq bez":

    Кой продава ф117? Те не се произвеждат от години.
  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 панчо виля

    5 4 Отговор
    Ако наистина е така значии няма топки, лошо военен без топки не става.
  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Обикновен Гражданин

    19 16 Отговор
    Ако смея да попитам,с какво този Атлантически Съвет е помогнал за подобряване на живота ми...?!
  • 82 Търновец

    15 3 Отговор
    Статистика – България, Сърбия и Румъния имат общо около 70 МИГ 29 и МИГ 21 (МИГ 23 беше снет), a Турци и Гърци имат общо окoло 350 F 16 Falcon и F 4E Phantom, a Гърците имат и оkоло 40 Mirage 2000. За 2 години 2 МИГ 29 паднаха в Сърбия и България и 1 МИГ 21 в Румъния – a колко бойни самолета загубиха Турци и Гърци?

    Коментиран от #86

  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 Търновец

    21 8 Отговор
    През 2016 Служебнoто пpавителство съвсeм правилно избра GRIPEN пpeд F 16 и още 2018 ние можехме да имaме нови и модерни самолети поколеие 4+. В НС Цветанов блокира GRIPEN.

    Коментиран от #129

  • 86 Българомразец

    13 14 Отговор

    До коментар #82 от "Търновец":

    А Полша има 2 ескадрили Миг-29, около 45 самолета добре потдържани, независимо че вече имат и около 15 Ф-16. да си чул да е падал полски Миг напоследък.
  • 87 Чук и Гек

    11 9 Отговор
    От Бойко се учат! И той в САЩ пред младежите говореше, че те били цвета на нацията, а тук останал само матреала, комунисти пенсионери турци и мънгасари, а като дойде тук обяснява, че обича пенсиите и те не били като върхушката на БСП, и, че обича всички мюсюлмани и матреал. Цялата кампания бе в Родопите с дядо Анани да обяснява на боровите гори кредитния рейтинги инспектирва килимите, които Караянчева отнесе там.
  • 88 Аде бе,

    11 10 Отговор
    А колко взаимноизключващи се позиции е отстоявала с неподражаема страст орлицата на АСБ г-жа Поптодорова, като се започне от преводач на Бай Тошо и се премине през депутат от листата на БКП, посланик в САЩ и т.н. Сигурно няколко пъти ще се преобърнат вътрешностите ни от погнуса! Напълно възможно е г-н генералът да е писал подобни оценки, но обстоятелствата са продиктували изразената позиция(особено, когато знае, че не той определя правилата на играта ). Аз лично няма да имам нищо против да се обуча при противниците, като им подхвърля бонус-баничка! Той не може да бъде обвиняван в двуличие, защото казаното тук е безкрайно по-смело и носи по-големи рискове за него(евроатлантиците са ни стиснали здраво за гърлото). Понастоящем той не брани нечии финансови интереси, не го интересуват правилата на играта... Залогът е животът на българските летци(трудно е да забравиш лицето на човека, за когото носиш отговорност) и националният ни суверинитет! Совите не са това, което са...
  • 89 Самолетите да бъдат продадени и с парите

    8 10 Отговор
    Да се купят спасителни хеликоптери за планината..на бегето истребители не и требват
  • 90 Генетично заложено

    5 9 Отговор

    До коментар #1 от "🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️":

    Той превърна в трсбанчето си в едно от най-скъпите возила! То не бяха шефове на НАТО, Папи и ред други...

    Коментиран от #97

  • 91 данъкоплатец

    19 5 Отговор
    Още с влизането в НАТО България моментално трябваше да спре "обновяването" на старата военна соц техника, което по скоро може да се асоцира с наливане на вода в пясък! Вместо да прахосваме по този начин държавния ресурс трябваше да се сключат договори със Западни страни за разсрочено закупуване на модерна техника и оборудване и обучение на военни! Крайно неприемливо е да "модернизираш" военна техника в Русия, която си счита за един от основните военни опоненти на НАТО и да правиш военни учения с тази техника за борба срещу тази държава и същевременно да харчиш милиони и милиарди на данъкоплатеца, финансирайки руската икономика!!!!

    Коментиран от #127

  • 92 безмилост

    11 16 Отговор
    Атлантическите предатели да бъдат арестувани и разстреляни веднага публично на площад, а останките им да бъдат дадени за храна на свине, те на свой ред бъдат дадени за храна на кучата.
  • 93 В качеството си на какво по-точно

    6 13 Отговор

    До коментар #1 от "🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️":

    Този т. нар. "Атлантически съвет" коментира държавни дела? Еми аз утре ако учредя "Съвета на Бах Х**" и почна да коментирам какво ли не, дали ще ме цитират медиите така?

    Коментиран от #111

  • 94 кочо

    11 13 Отговор
    ВВС НАЙ МЪЗЕЛИВИТЕ НАЙ-ПЛАТЕНИТЕ НАЙ-КРЕСЛИВИТЕ ВОИНИ ОТ БА.ВСИЧКО ИМ СЕ ДАВАШЕ НАГОТОВО-ОРЪЖИЕ ДОМОВЕ ОБЗАВЕЖДАНЕ ПАРИ ПЕНСИОНИРАНЕ .НИМА СЛУЖБАТА ВЪВ ВОЕННО МОРСКИТЕ СИЛИ ДА Е ПОЛЕКА И ОТГОВОРНА.НИЕ СЕГА НЯМАМЕ И ЕДНА ПОДВОДНИЦА НИТО ПОДХОДЯЩО ПОДВОДНО ОБОРУДВАНЕ И СЪОРАЖЕНИЕ.

    Коментиран от #109

  • 95 сноу

    11 14 Отговор

    До коментар #24 от "Гошо":

    Че каква работа чакаш от негодници..започват сутрин с обилно намазване със стипца на езика /е, Ал Йо по два пъти ,че той най-здраво лиже/и припкат пред любимото посолство да си получат добавката..

    Коментиран от #118

  • 96 ХАХА

    7 11 Отговор
    И къде видяхте различията. След 40 годишна употреба каква да е оценкта в САЩ. И когато като се върнеш и нямаш нищо друго, освен самолети на хартия - каква да е оценката у нас! Все гледаме да се оплюе някой, който не е с нас! Къде са самолетоте, които платихме на ББ и Каракачанов? Няма ги! Питайте тях, какво те говорят в САЩ и у нас! Там мълчат - тук се дуят като пуяци! Ще се пръснат по шевовете!
  • 97 сноу

    4 7 Отговор

    До коментар #90 от "Генетично заложено":

    Моцаран е най-известния клоун от манежа и знаеше какъв реквизит му трябва за цирка ..Че те дори евреите му свалят капи..
  • 98 Благодаря

    8 12 Отговор

    До коментар #47 от "ХАН КРУМ":

    Който възрази срещу написаното от вас, е гнусно мекотели! Атлантиците водят война с народа ни в мирно време!
  • 99 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 100 Българин

    15 6 Отговор
    Типична руска подметка
  • 101 Ами, да

    15 1 Отговор

    До коментар #21 от "Чочо":

    Всеки мъж, който не е под някаква възбрана, ежегодно отслужва определено време. Мисля, че е нещо като свикването на запасняците. С тази разлика, че за оръжието отговаря този, който борави с него. Дано паметта да не ме подвежда!
  • 102 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 105 Съдията Дред

    11 13 Отговор
    Ако през 2017 година не бяхте атакували сделката за Грипен, сега щяхме да имаме 10 нови самолета, и то от модел с най-евтина експлоатация. Платихме авансово прескъпо за 8 Ефки, дето ще дойдат, ама друг път.

    Коментиран от #107

  • 106 Кочо

    7 18 Отговор
    Всички офицери в бг знаят че руските самолети са по добри от американските,но говорят обратното защото ги чака разбиване на кариерата и дебнене за уволнение.
  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 没有马的那个

    9 7 Отговор
    До коментар #69
    Швeдcкaтa кoмпaния SААB е пoдпиcaлa дoгoвoр c Бългaрия зa дocтaвкa нa мoбилни хaнгaри (Dеplоyаblе Mаintеnаnсе Fасility) зa бългaрcкитe Вoeннoвъздушни cили. Избoрът e нaпрaвeн бeз o б щ e cт в eнa пo ръ чкa c oтпуcнaтитe 200 млн. лв. oт прaвитeлcтвoтo нa Бoko зa oпрaвянe нa инфрacтруктурaтa зa нoвитe изтрeбитeли F-16. Страната ни иска да купи 7 радара, 3 със среден и 5 с далечен обхват. Цената за смяната на радарите от съветско време е между 300 и 400 милиона лева. Новите радари са нужни за новите самолети, за да бъдат използвани ефективно и защото България трябва да осигури адекватно наблюдение на въздушното пространство.
  • 109 Опитваш се

    8 2 Отговор

    До коментар #94 от "кочо":

    да поясниш понятието "приятелски огън" като противопоставяш различни родове войски? Няма как да е "разделяй и владей"...
  • 110 В грешка си

    12 7 Отговор

    До коментар #2 от "Христо":

    Не НАТО, А САЩ, та за това рИвът за ф-ки.
  • 111 Синедрион

    4 3 Отговор

    До коментар #93 от "В качеството си на какво по-точно":

    качества има, макар, че професионално(като математик) МонЮ бе празно множество :)
  • 112 Казуар

    18 7 Отговор

    До коментар #34 от "ссс":

    Другарю, парите са внесени в държавна американска банка, и от нея ще се финансира производството на самолетите. А не директно преведени на фирмата производител. Това е предпазна мярка ако на власт дойдат бетонни глави.
  • 113 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 114 Отговори

    15 3 Отговор

    До коментар #17 от "Кучето":

    Ходил ли си на Швейцария там има много натовски бази и постоянно летят знаеш ли
  • 115 321

    6 6 Отговор
    Пази си хлебецът човека!
  • 116 АМ ЧИ

    13 1 Отговор
    Mного генерали и професори в България ,то има 5 самолета и 10 генерала отговарящи за тези самолети
  • 117 Бай Манчо

    5 11 Отговор

    До коментар #40 от "Атлантически Съвет?" Съвет на Мъдреците"":

    Предатели са и са на хранилка при нато - с конкурс са подбирани :)))) но има лекарство и за тях
  • 118 сноу

    3 6 Отговор

    До коментар #95 от "сноу":

    Е..припкат ,припкат ама в свински тръс ,двама се смятат за атлетическия съвет...
  • 119 Читател

    4 7 Отговор
    До 2023 г на баба ми на хурката ли ще летят нашите летци ?
  • 120 Читател

    3 6 Отговор
    До 2023 г на баба ми на хурката ли ще летят нашите летци ?
  • 121 Баба Страпоница

    12 4 Отговор
    Фатмак приспособленец с генералски пагони. Да се пенсионира като оня лекаря обичащ да "работи" пред ТВ-камерите.
  • 122 елементарно

    8 3 Отговор
    В САЩ е говорил и писал това, което са искали да чуят от него(кариера, разбираш ли), а тук е казал това, което е.
  • 123 отврат

    16 10 Отговор
    Путинолизачите са готови, да се изпотрепят всичките ни летци с тези руски трошки. За тях най -важено е дребния и коплексиран "император" да се величае.
    И това ако не са долни предатели.

    Коментиран от #142

  • 124 Швейцария

    18 0 Отговор

    До коментар #17 от "Кучето":

    има армия и авиация не само кучета, няма море, но прави корабни двигатели.
  • 125 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 126 Наблюдател

    6 11 Отговор
    Няма как да не се забележи манипулацията на АСБ или на някой друг. Едно е "изтребителите са остарели и скъпи за поддръжка" и друго е "до последното винтче всичко е изправно". Друг е въпросът критериите за изправност, които не зависят от генерала. Едно е да са според Великата съветска страна, друго е - според Нато. Може би не се е учил добре български език в някои училища.
  • 127 Льотчик на F-16/скица с акварел/

    13 15 Отговор

    До коментар #91 от "данъкоплатец":

    Ние сме финансирали руската икономика? Ха ха ха, а германци, турци, гърци и други държави от НАТО и ЕС не ги ли финансират, като купуват руски газ и нефт, а и други стоки, метали и суровини?? Ние наивници ли сме, или ти се изкарваш по-голям католик от папата??
  • 128 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 129 Язе

    17 7 Отговор

    До коментар #85 от "Търновец":

    Не, че нещо, но самолет може да се купи и по ефтино. Обаче този самолет има въоръжение и системи за опознаване. Системата за опознаване е най скъпото нещо. Тази система определя крайната цена. Грипените се предлагат без въоръжение. Само с малокалибрените оръдия. Както и без опознавателна система. Отделно Грипен Е39 е ниво 4+ и не подлежи на никаква модернизация. Вече не се произвежда този модел. Разликата между Грипен и Ф16 Б70/72 е огромна. Ф16 Б70/72 е ниво 4++ с възможност за модернизация. За Грипен щеше да се наложи да се купува всичко. Ракети, бомби, радари, опознавателна система. Това щеше да оскъпи цената до нива по високи от цената на самия самолет. Чехите и Унгарците ги взеха под наем точно по тази причина. Те обаче нямат агресивни съседи. Грипен Е39 е по скоро полицейска кола, а Ф16 Б70 е танк.

    Коментиран от #139, #149

  • 130 ухуиух

    9 5 Отговор
    Вместо да прахосват пари за ремонти на старите МИГ-ове, можеше да купят два Грипена веднага, докато произвадат Ф-ките.
  • 131 хаве

    3 8 Отговор
    да фърка със заплатата!
    аку немат застрахавка ,незнам???
    чиче дювчо е земал 500000 !
  • 132 ами подлоги

    16 3 Отговор

    До коментар #76 от "nklk":

    на рАЗИЯ във Филипините просто няма. И филипинците се бият заедно със САЩ срещу Япония през ВСВ. А задунайската мамковина почва ВСВ като съюзник на оста, а я завършва като съюзник на антихитлеристкия пакт. Продължавай с изводите.

    Коментиран от #155

  • 133 Не се

    4 5 Отговор
    Учудвам, типичен българин.
  • 134 Работата в армията ви е била да ги ликви

    6 7 Отговор

    До коментар #47 от "ХАН КРУМ":

    И да не допускате да се развият такива антибългарски тумори като тоя Паси и бандата му национални предатели....Не си свършихте работата като армия да защитите България от тия мръсни предатели, сега са като метастази навсякъде и задушават живота в България

    Коментиран от #137

  • 135 До горния

    11 8 Отговор

    До коментар #69 от "没有马的那个(Onq bez":

    Хубаво си написал за цените но случайно пропускаш да споменеш , че цените са за голи хвърчила. Докато ф- ките идват с всичко. В цената влиза и обучението и всички бойни системи. И говорим за чисто нова бойна система.Само силуета напомня на стария Ф16. Всичко останало е 4++ поколение. Това е един боен компютър возеш на борда си “ наблюдаващ куфар” наречен по старо му пилот.
  • 136 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 137 Да не забравяме

    11 3 Отговор

    До коментар #134 от "Работата в армията ви е била да ги ликви":

    че 1945 година други са били национални предатели, когато са ни вкарвали в съветския блок.
  • 138 fermera

    3 5 Отговор
    До Горния
    Ако 13 бр AIM 120 AMRAAM и 12 бр.AIM 9 X със 26 шини за окачване LAU 129 за 8 самолета са пълно въоръжение си пълен наивник.И оборудването за предно разполагане FOB го няма в цената.Така че тепърва ше плащаш и ревеш защото данъците ще се вдигнат а нямаме дори един медицински хеликоптер. И дано да ти добтябва детска болница за да разбереш че НЯМАМЕ. Тази сделйа е покупйа на индулугенция .

    Коментиран от #141

  • 139 Несе хаби

    13 3 Отговор

    До коментар #129 от "Язе":

    Очевидно петата колона е добре финансирана и идейно подкована. Решително подпомогната от няколко трола с двайсетина станции.

    Коментиран от #152

  • 140 Да да

    6 6 Отговор
    "заслужаваме" си тези продажни констатации към България и народа от евреина Солейман. Те са "благодарност" за дето българите на времето са спасили родителите му от газовите камери на хитлерофашистите.

    Коментиран от #153

  • 141 Това с д болница

    3 4 Отговор

    До коментар #138 от "fermera":

    е делаверка на група строители и архитекти заблудили няколко млади родители идеалисти. Всички големи болници имат д. отделения. А за хелито съм съгласен с теб. За територията на БГ трябват 6 по немския стандарт. Всеки с по 5 екипажа и всичко останало, като сервиз халета и т. н. Много пари трябват за това. За Ф не си прав или така ти изнася.Наясно си , че не става въпрос за единичен боекомплект. А и очевидно си запознат с договора щом си сигурен за ФОБ
  • 142 Наистина си

    2 13 Отговор

    До коментар #123 от "отврат":

    отврат долен предател. Къде ти са ефките от Виетнамската война бе.
    Краварско изпражнение размазано. Тъп трол дал на късо в черепната кутия.

    Коментиран от #143

  • 143 Наблюдател

    12 3 Отговор

    До коментар #142 от "Наистина си":

    Като не ти достига речник започват обидите. Хората са ти написали ,че Ф блок70 нямат нищо общо със предишния модел. Нова бойна платформа. Четеш ли? Къв Виетнам те гони? Ф4 и Ф 111 ли визираш? И искам да ми посочиш кога и къде руско хвърчило е свалило някой от моделите на ф16.
  • 144 Дядо Гатю

    0 3 Отговор

    До коментар #30 от "Николай":

    Е сега те разбрах!
  • 145 fermera

    3 9 Отговор
    Видам че тук има много заблудени за F 16 V70.Това е стара архитектура с голям радар и голямо челно съпротивление.Не може да подуржа суперкруйз за разшика от Грипен Е който е с слаб двигател.Оставя голямаIR следа и има голям RCS дори сус СЪЕЛТ боя.Даните от AESA радата отиват първо в САЩ и после ние поюучаваме данните.Есъествено сървара и заплатите там ги плащаме ние.Няма IRST сензори и след изпълнение на поръчката за България поточната линия ще бъде пренастроена за поръчката за Тайван.Ще бъде сменена сисъемата за самозащита с нова по лека и ефективна.Ние ще ремонтираме само колесници и хидравлика,за всичко друго навън.Чакайте вдигане на данъците.
  • 146 ГЕРБ=БСП=ДПС

    3 4 Отговор
    Аз пък от прочетеното не разбрах ГЕНЕРАЛА да е говорил различни неща. Просто е говорил за различни неща. Казал е, че е прекалено скъпо да се преоборудва авиониката, т.е. да се сложи НАТО-ска авионика на МИГ 29. Но това не означава, че съветската авионика е счупена. Просто съветската и натовската са различни и се ползват различно. Нещо като все едно да искаш да сложи табло от Кадилак с километраж в мили в час. На стара Волга, за да се сменят показанията и да се кара в Ню Йорк, вместо в Москва. Но това не означава, че таблото с километража в км/ч е счупено.
  • 147 баба ти от Пловдив

    2 5 Отговор
    какви са тези клоуни, които се правят на бр генерали??? които са внесли ф 16, без части и няма да има резервни части от 1990 г. сигурно да крадят пенсии от Българския Народ!
  • 148 руми

    6 2 Отговор
    тези никога не са знаели какво значи Бълг Военен Пилот от Гр игнатиево! за съжаление името трябва да се смени, като имаме предвид кой е гр игнатиев- предателя на Васил Левски !9383
  • 149 Търновец

    3 4 Отговор

    До коментар #129 от "Язе":

    Във Финландия има годишен конкурс за нов изтребител и Gripen e поканен а F 16 не
  • 150 Комунисти сър

    7 3 Отговор
    Въртят се като Съветски вертолети
  • 151 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 152 Прав си

    0 8 Отговор

    До коментар #139 от "Несе хаби":

    Имаш предвид петата американо-ционистка колона в България, нали?!
  • 153 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 154 да бе подлога

    8 0 Отговор

    До коментар #36 от "44444":

    направо са "передавой" и "уникальнъй" - сами си падат, мъ да, вервайте ми! Слава рАЗИЯ!
  • 155 nklk

    1 6 Отговор

    До коментар #132 от "ами подлоги":

    Продължавай да дрънкаш работи от миналия век. Гледай сега, какво е положението. Нали сме им приятели от 30 години? Не се ли бихме по Ирак и Афганистан? Или викаш дай първо един кютек с Русия, пък ще видим.
  • 156 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 157 Кoмун-ушeвитe

    8 0 Отговор

    До коментар #17 от "Кучето":

    156 23:12 16.06.21 Oтгoвoр Дo кoмeнтaр #17 oт "Кучeтo":
    трoл яци cтe вeрнo тwпи кaтo чeрвeни eуглeни. Швeйцaрия имa eднa oт нaй-дoбритe aрмии в cвeтa, плюc някoлкo cвeтoвни фирми зa cтрeлкoвo oръжиe, зeнитки, тaнкoвe и БТР-и. Прeди дa ce и3 СЕ PЕ ш пo oпoркитe, прoчeти нeщичкo, нe бoли! A чe cтe прocти, зaвиcтливи и прoчee, кaктo пишeш - cъглaceн 100%!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове