За развитието на пандемията у нас, ваксините и мерките срещу COVID-19 – тези теми дискутираха математикът проф. Огнян Кунчев и инфекционистът доц. Атанас Мангъров в предаването „Твоят ден” по NOVA NEWS.
За мерките срещу COVID-19
„Въведените мерки са абсолютно безсмислени. Това се доказа във всички страни по света, където те бяха въведени драконовски, но особена разлика при протичането на епидемичния процес няма”, заяви доц. Атанас Мангъров.
„По отношение на смъртността, това по принцип е един показател, за който у нас винаги се злоупотребява. Защото ние винаги сме били на челни места по смъртност. Причината е, че сме със застаряващо и много болно население”, добави той.
COVID-19: Още 139 души починаха за денонощие
„Не съм съгласен с доц. Мангъров. Намаляването на случаите между двете вълни от 29 ноември миналата година, например, е благодарение именно на мерките и въведения локдаун тогава”, посочи проф. Огнян Кунчев.
„Всеки епидемичен процес има вълнообразен ход – вълна - спад. Всяка следваща вълна е по-малка. Това се наблюдава всяка година при епидемията от грип, както и при хипатитните и варицелните епидемии”, допълни Мангъров.
За ваксините срещу COVID-19
„В болницата при нас повечето заразени са неваксинирани - това е характерно за цялата страна. В Обединеното кралство, когато започна секвениране и генно типизиране на случаите с Делта вариант, там са доказани около 400 000 случая, като 1900 от тях са починали. 1100 от починалите са били ваксинирани по два пъти. 600 от починалите с Делта са били неваксинирани. Това са данни от Public Health England”, заяви доц. Атанас Мангъров.
Той беше категоричен, че не отрича ваксините. „Когато някой дойде да ме пита дали да се ваксинира срещу COVID-19 или не, аз казвам: „Хубаво е да се ваксинираш. Решението обаче е твое. Защото когато отидеш да се ваксинираш, ти си слагаш продукт, който все още е във фазата на клиничното изпитване”, коментира още той.
Проф. Огнян Кунчев посочи като пример Израел и изтъкна, че се е получила недобра интерпретация на случващото се там. „Хората там казват следното: „Да, ние се ваксинирахме в голямо количество и за 4 месеца забравихме какво са мерки. Сега обаче дойде Делта вариантът и много ваксинирани хора заболяха. Нормално е повечето ваксинирани да се разболяват, защото 70% са ваксинирани”, каза той.
„Ваксинацията си върши работата и Израел го показва. Доказа се и, че когато човек е ваксиниран и се разболее, той разпространява по-малко вирусите”, добави Кунчев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 и АНТИМИЛИЦИОНЕРЪТ е на
12:40 14.09.2021
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Българка
Коментиран от #8, #19, #35
12:41 14.09.2021
5 У бре
Коментиран от #27
12:41 14.09.2021
6 За Израел да питам
Коментиран от #39, #75
12:41 14.09.2021
7 Файзерчо
Коментиран от #16, #40
12:42 14.09.2021
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Гост
12:44 14.09.2021
10 !!!!
Коментиран от #22
12:44 14.09.2021
11 гадно
12:44 14.09.2021
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Рошко
12:46 14.09.2021
14 Госあ
Коментиран от #48, #80, #83
12:48 14.09.2021
15 Смяях
Нормално ли е като се изучиш да си тъп?
Коментиран от #32
12:49 14.09.2021
16 Рошко
До коментар #7 от "Файзерчо":
А ти като се чипнеш ще живееш вечно12:49 14.09.2021
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 ИТН
12:51 14.09.2021
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Скарида малоу..на
не знам кой го е направил доцент този но е рядко глупав че иска да става и политик
Коментиран от #30
12:51 14.09.2021
21 Файзерчо
Премахване на стари и болни хора, за да се пестят пари от социални плащания и да има повече за крадене.
Това е ролята на вашият герой Мангъров. Сетете за това, когато почине ваш близък от ковид.
12:54 14.09.2021
22 Алф
До коментар #10 от "!!!!":
Обратното е пич, не се боде който го е страх от вакцата! От грипа кво да се страхуваш, ако не си суха съчка, де?Коментиран от #43, #89
12:58 14.09.2021
23 XYZ
Как хубаво звучи само - и сме на първо място - само не знам по какво?
Май беше по смъртност - ама това не е хубаво - трагично е!
Коментиран от #25, #28, #45
12:58 14.09.2021
24 miro
Коментиран от #73
13:01 14.09.2021
25 Име
До коментар #23 от "XYZ":
Не си прав, първи сме по простотия и глупост.13:05 14.09.2021
26 ЧАСОВНИК С КУ КУ ВИЦА
13:07 14.09.2021
27 Псевдоним
До коментар #5 от "У бре":
Напротив, всички знаем много добре какво трябва, но доцентът от благоприличие не го казва. Трябва цялата политческа мафия и самозабравили се олигарси в България и по света да се съберат на десетина стадиона.Коментиран от #33
13:07 14.09.2021
28 Ти го каза
До коментар #23 от "XYZ":
А преди Ковида на кое място бяхме по смъртност?Социализма ли ни е виновен или Путин?13:12 14.09.2021
29 истината
13:15 14.09.2021
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 bockom2
13:16 14.09.2021
32 изрод от ГЕРБ
До коментар #15 от "Смяях":
А нормално ли е да ръсиш глупости,смеейки се?13:18 14.09.2021
33 Лепа Брена
До коментар #27 от "Псевдоним":
Стадион "Левски" е достатъчно голям! Ние сме милиарди - главните елити са няколко хиляди.13:19 14.09.2021
34 Интелектуалец
13:21 14.09.2021
35 р345
До коментар #4 от "Българка":
Пусни си тест за антитела, ама за неотрализиращи (качествен), а не стандартния количествен, ако имаш не се, ако нямаш или са на долната граница, консултация с джипито и се ваксинирай.Коментиран от #50
13:25 14.09.2021
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Доц. Мангъров,
13:27 14.09.2021
38 ????????
Тази "велика" мисъл може да бъде родена само от БОЛЕН мозък или от човек БЕЗ мозък!
Коментиран от #64
13:30 14.09.2021
39 д34ет56
До коментар #6 от "За Израел да питам":
На 24.01.2021 г. пика е 414 починали, на 05.09.2021 г. пика е на 216 починали.Ето ти доказателство, че ваксините работят!
Коментиран от #47, #63, #85
13:31 14.09.2021
40 Реалист
До коментар #7 от "Файзерчо":
Защо заради него? В Израел като си нямат Мангъров защо умират, при положение, че са ваксинирани? Нека не се заблуждаваме, че ваксините са някаква панацея и да бъдем реалисти.13:33 14.09.2021
41 Пенди
13:35 14.09.2021
42 стоян георгиев
Коментиран от #94
13:35 14.09.2021
43 дгреге
До коментар #22 от "Алф":
От вируса има починали 9 деца до момента в Бг, и те ли са сухи съчки??? И кой решава кой е суха съчка?13:38 14.09.2021
44 Шута
13:38 14.09.2021
45 66666666
До коментар #23 от "XYZ":
И най-бедни в цяла Европа!13:39 14.09.2021
46 Ф А К Т
13:39 14.09.2021
47 Лека поправка
До коментар #39 от "д34ет56":
Пиковете при смъртността в Израел са:предната вълна (преди ваксинацията) на 20.01.2021 - 101 починали
сегашната вълна (след ваксинацията) на 05.09.2021 - 64 починали
Може да се каже, че има някаква полза от ваксините, но сами виждаме, че не е толкова голяма, колкото се представя навсякъде.
Коментиран от #49
13:42 14.09.2021
48 Анонимен
До коментар #14 от "Госあ":
Мангъров е направил "Банката на Мангъров"! А ти какво си направил?! Aкo нямaшe НEТ и caйтoвe кaтo тoзи.......! Къдe и кaк ли щяхa някoи пишeщи пo 10 и пoвeчe кoмeнтaрa пoд cтaтия дa изпрaзвaт кoшчeтo c гaднитe миризливи душeвни oтпaдъци?!Коментиран от #56
13:44 14.09.2021
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Гост
До коментар #35 от "р345":
Глупости, какви антитела? Важен е клетъчния имунитет, защото не може цял живот организма ти да произвежда антитела! Много учени по света доказаха, че 99 процента от преболедувалите придобиват имунитет за цял живот срещу Нещото, но мисирките мълчат, като риби по този въпрос...Коментиран от #52, #57
13:47 14.09.2021
51 Неграмотник
аве деди как стана така че по белият свят нямат вече мерки всички ходят по стадионите да се плюнчат на воля и ние тука трябва да те слушаме тебе 2 години колко много не разбираш
Коментиран от #60
13:48 14.09.2021
52 р345
До коментар #50 от "Гост":
Я пак прочети за какви антитела става дума!Коментиран от #58
13:48 14.09.2021
53 Анонимен
13:49 14.09.2021
54 Анонимен
13:51 14.09.2021
55 Абе Главоч
До коментар #30 от "оня":
бизнеси и икономики пак се изграждат, като умират хора няма път назад.13:51 14.09.2021
56 Че то тогава
До коментар #48 от "Анонимен":
и за Мангасъров никой нямаше да е чувал!Коментиран от #61
13:56 14.09.2021
57 р345
До коментар #50 от "Гост":
Според едно мнение на имунулог, за да се създадат отново антитела от клетъчния имунитет след преболедуване са необходими 7-10 дни, след поставена ваксина трябват 3-4 дни, та в разгара на вълната смятам, че е по-добрия вариант ваксината!Коментиран от #65
13:59 14.09.2021
58 не му
До коментар #52 от "р345":
се обяснявай на гостенина, той си е дежурен дървен философ по всичко.13:59 14.09.2021
59 Чочо
Само тоя ли т...гер не го разбира
14:00 14.09.2021
60 Анонимен
До коментар #51 от "Неграмотник":
И за чий тогава протестират в Нидерландия, Франция, Гърция....?! Борис Джонсън защо се отказа да въведе зелените хартийки?!14:00 14.09.2021
61 Анонимен
До коментар #56 от "Че то тогава":
Банката на Мангъров спасява живота на новородени деца! Та да повторим : Ако нямаше НЕТ и сайтове като този.......! Къде и как ли щяха някои пишещи по 10 и повече коментара под статия да изпразват кошчето с гадните миризливи душевни отпадъци?!14:04 14.09.2021
62 Този е лъжец
Инфекциозна болница опроверга твърдения пред Би Ти Ви на доц. Атанас Мангъров, който е началник на COVID отделението там. В дискусия, излъчена през уикенда, Мангъров беше казал, че в болницата е имало ваксинирани пациенти, заразени с COVID-19, които са починали.
"От началото на ваксинацията в Инфекциозна болница няма пациенти, които да са били ваксинирани и да са починали", обяви пред същата медиа директорът на болницата проф. Татяна Червенякова. Тя уточни, че в болницата няма изобщо ваксинирани пациенти - единственият настанен ваксиниран там бил придружител на свой близък.
Коментиран от #70
14:06 14.09.2021
63 Рошко
До коментар #39 от "д34ет56":
Раздели две тези твои "доказани" цифри в израел а в бг ги намали с 80 процента надписан ковид ,и тогава пиши глупости14:08 14.09.2021
64 правилно
До коментар #38 от "????????":
Става дума за Израел. 70 процента са ваксинирани. Нормално е при този процент ваксинирани, болните също да са ваксинирани, защото неваксинираните са много малко при тях. Какво не разбрахте?Коментиран от #67, #69, #86
14:08 14.09.2021
65 Гост
До коментар #57 от "р345":
Кой е тоя "имунолог"? Дай линк към статията му и научното изследване? Кога го пък измисли това, че преболедувалите създават "по-късно" антитела от боцнатите? Затова ли толкова боцнати по света ги тресе вируса? Щото според маса учени по света преболедувалите са в пъти по-защитени от боцнатите?Коментиран от #71, #76
14:08 14.09.2021
66 Хахаха
14:09 14.09.2021
67 Гост
До коментар #64 от "правилно":
Към днешна дата в Израел официално има повече починали от Ковид 19 спрямо същата дата миналата година, когато нямаше боца! Размислите оставам за поне средноинтелигентните!14:10 14.09.2021
68 mi6osp
Коментиран от #88
14:10 14.09.2021
69 Еее ти и
До коментар #64 от "правилно":
Понеже мн разбираш, айде прочети пак великата мангърова мисъл и тогава коментирай.14:13 14.09.2021
70 Анонимен
До коментар #62 от "Този е лъжец":
Питай ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ да те светне как се прави статистика, стъкмистика и прочее! Че ми се губи в коментара и е време да се включи!14:13 14.09.2021
71 Анонимен
До коментар #65 от "Гост":
Как кой? Същия тоя дето се подвизава с НИК-а Имунолог, и колегите му Ваксиниран 1403, Юрист, Вирусолог....и праскат по 10-20 коментара под статия по темата!14:16 14.09.2021
72 ДжафДжаф
14:16 14.09.2021
73 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #24 от "miro":
това едно време го учехме по биология в шести-седми клас..всеки над 60 г го знае!не знам какво са учили новите проССт фесори???14:20 14.09.2021
74 само цифри
14:23 14.09.2021
75 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #6 от "За Израел да питам":
Израел31.08–13.09
Общ брой случаи 122 565
Смъртни случаи 363
1392/100000.В Израел след
5 547 652
% от населението: 60,4% такава ваксинация имат в пъти повече Вирусоносители от Преди ваксинацията!Там Тази вълна е по голяма от предишните???И Смърта се покачва,та не говорете на.....
14:27 14.09.2021
76 р345
До коментар #65 от "Гост":
Обърках се Вируцулог е! Извинявам се за което."Преболедувалите хора получават имунитет, но вече много зачестиха публикациите, свързани с проучвания, които всъщност доказват, че имунитетът, който се получава след ваксинация, е много по-качествен, по-пълен, по-протектиращ, отколкото имунитетът след боледуване. Това е така, защото ваксината е подготвена по такъв начин, че максимално да се образуват неутрализиращи антитела, защото точно те са тези, които „обезоръжават“ вируса при навлизането му в организма и не допускат засегнатият човек да се разболее, т. е. предпазват го от разболяване. Докато тези неутрализиращи антитела са част от много други, повечето от които се образуват, когато човек само заболее – спонтанно, при естествено заболяване."
Проф. Радка Аргирова
Коментиран от #79
14:30 14.09.2021
77 Анализатор
Когато официалната политика на държавата е за ваксинация, харчат се пари за това, е престъпление да работиш против интересите на държавата и в разрез с политиката и и то в държавна болница.
Освен това той манипулира факти. Той трябва да бъде освободен или дисциплинарно уволнен от инфекциозна болница. Нека си намери работа в частна болница или да емигрира, както правят много хора в Бг.
Коментиран от #78
15:01 14.09.2021
78 Пловдивчанин
До коментар #77 от "Анализатор":
Доц.МАнгъров е инфекционист над 40 години и един от най добрите в Бьлгария,много малоумници които нищо не разбират ,кометират тука,такива като теб15:23 14.09.2021
79 Гост
До коментар #76 от "р345":
Доц. Атанасов, Пирогов:Един преболедувал носи целия клас антитела от типа„anti– SARS – Cov2”, докато отделните ваксини генерират конкретен клас IgG – пояснява доц. Атанасов. – Образно казано, това са специалните части за бързо реагиране – "подводничари", "парашутисти", … „вътрешни войски” да ги наречем.Не е доказано, че настоящите ваксини, предизвикват „продукция” на IgA - т.нар. "граничари", които да възпрепятстват „нападащия” вирус още на входната врата (границите), т.е. лигавиците – очи, носоглътка, черва и да му попречат да достигне в кръвта. Този, който се е сблъскал с вируса има много по-подготвена и ефективна армия (т.е. цялата армия) в сравнение с всеки ваксиниран, който след определено време трябва отново да се реимунизира и практиката го показва. Не мога да си обясня защо се разпалва тази психоза „ваксинация на всяка цена". Да не говорим за ваксинирането с две различни ваксини – векторна и РНК – това противоречи на здравия разум. Защо трябва да се спекулира с науката? А по отношение на преболедувалите е абсолютна дискриминация.“
Що се отнася до повторното заразяване, трябва да се уточни колко са пациентите, на фона на останалите преболедували. Струва ли си заради две-три изключения, да се налага поголовно ваксиниране и на хората с траен имунитет? – Отговорът на много лекари е "не". Въпреки това здравните сертификати са само за ваксинирани и "доказано преболедували". А останалите, които не са регистрирани и имат антитела? Нали именно на базат
15:25 14.09.2021
80 Абеееее
До коментар #14 от "Госあ":
Полуграмотен,ама иска и....му дават(родителите) по 300 лв за домашен преглед на дете болно от ковид!Направо се чудя как българина може да вярва на такива сребролюбци?!?Дори папата препоръча на католиците да се ваксинират!!!!В тия безбожни земи тук бъдещето е мор,християнство нула!!!Коментиран от #87
15:41 14.09.2021
81 Хахаха
16:16 14.09.2021
82 Българин
16:19 14.09.2021
83 Ъхъ
До коментар #14 от "Госあ":
ти разбираш от всичко, забелязал съм...като вземеш енергетика, космос, епидемии, пандемии, ваксини...абе велик си...нищо , че Мангъров е инфекционист с 38-годишна практика, той нищо не разбира, добре , че си ти...16:19 14.09.2021
84 Реалност
"В Oбeдинeнoтo крaлcтвo, кoгaтo зaпoчнa ceквeнирaнe и гeннo типизирaнe нa cлучaитe c Дeлтa вaриaнт, тaм ca дoкaзaни oкoлo 400 000 cлучaя, кaтo 1900 oт тях ca пoчинaли. 1100 oт пoчинaлитe ca били вaкcинирaни пo двa пъти. 600 oт пoчинaлитe c Дeлтa ca били нeвaкcинирaни. Тoвa ca дaнни oт Publiс Hеаlth Еnglаnd”, зaяви дoц. Aтaнac Мaнгърoв."
16:22 14.09.2021
85 хахаха
До коментар #39 от "д34ет56":
може би е доказателство, че тия , дето е трябвало да умрат - са умрели...16:24 14.09.2021
86 ами
До коментар #64 от "правилно":
не разбрахме защо ваксинираните се разболяват...ваксините се поставят, за да не се разболееш, а не да изкараш болестта леко или тежко...плюс това, ваксинация не се прави по време на епидемия...днес един имунолог по канал едно каза, че се правила такава...ама 1920 година в Ню-Йорк...странно защо от тогава досега не се прави вече...да не би да са разбрали, че това е грешно?16:30 14.09.2021
87 Анонимен
До коментар #80 от "Абеееее":
ХАКТИ са заспали като гугутка на ниско клонче! Публикувано в другия сайт!Доц. Атанас Мангъров излезе с реакция на твърдението на Инфекциозна болница, че няма нито един починал пациент на лечебното заведение, който да е бил ваксиниран срещу коронавирус.
„Кой всъщност лъже и защо ли лъже така? Последният ваксиниран пациент, който беше лекуван в Инфекциозна болница, почина преди 3 дни в реанимацията на болница "Токуда". Проф. Червенякова много добре знае, защото за голямо съжаление човекът, когото и двамата познавахме беше съпруг на нейна близка сътрудничка“, написа той в социалната мрежа Facebook.
„Инфекциозна болница имаше реанимация, но сега няма. Заслугата е до голяма степен и нейна. Ако професорката или някой иска сведения за други ваксинирани лекувани в клиниката да заповяда в нея. Друг, ваксиниран с две дози, лежа повече от 20 дни на кислород и беше изписан в началото на седмицата“, допълва той.
Коментиран от #90
16:31 14.09.2021
88 хахаха
До коментар #68 от "mi6osp":
мишок, Мангъров в БТВ каза, че има в отделението 33-ма НЕВАКСИНИРАНИ и ЕДИН ваксиниран...какво е излъгал?16:31 14.09.2021
89 Ами покрай сухото, драги, гори и сурово
До коментар #22 от "Алф":
то. Внимавай на собствен гръб да не разбереш тази народна мъдрост.19:03 14.09.2021
90 А Мангъров не знае ли, че 5 до 10%от
До коментар #87 от "Анонимен":
ваксинираните въобще не образуват никакви антитела и реално все едно са били неваксинирани. И това е при РНК ваксините. При другите %е още по-висок. Така, че не е възможно да почине и някой ваксиниран. Ако не си направи човек тест за антитела около месец след втора доза на ваксината няма как да е сигурен, че ваксината е подействала. И колкото по-леко и абсолютно без никакво неразположение е понесена ваксинацията, толкова е по-вероятно да не е подействала ваксината. Понякога, човек не реагира на първата доза, а чак на втората и пак не достига до желания титър на антитела. При други хора пък рязко спадат антителата още след 2-3 месеца.Коментиран от #91
19:12 14.09.2021
91 СЪщото е
До коментар #90 от "А Мангъров не знае ли, че 5 до 10%от":
и при неваксинираните.80% го карат безсимптомно, 10% със симптоми, останалите 10% ... я ковида, я ковидаря ...
08:05 15.09.2021
92 аман бе
Докторът си разбира от специалността. Доказал го е с годините опит.
У нас е традиция вече глупаци и крадци да управляват, математици да лекуват, медици да се занимават с ЗК и медии да раздухват случващият се сеир на територията.
Просто трябва време да се види ползата от т. н. ваксини в сегашната им форма, любезно пробутани у нас от хора така милеещи за народ и нация.
13:28 15.09.2021
93 НеДа
14:26 16.09.2021
94 Кажи честно
До коментар #42 от "стоян георгиев":
Като си толкова над нещата, направи нещо за държавицата. Какво плюеш кой какъв е, блесни ти или те е страх да изпиташ злобицата на хората като теб16:54 16.09.2021
95 Наблюдател
Министър Костадин Ангелов - типичен за онова правителство “свързан с мутрите”, отвори във всички болници Ковид-отделения - по този начин изкуствено повиши смъртността. Казвам го от личен опит. За мой възрастен близък, който си отиваше по старост, придружена от инфаркт всячески частната клиника се опитваше да го вкара в Ковид-отделението. Той за тях бе само ПАРИ ПО ПЪТЕКА.
Жалкото е, че това се случва навсякъде в Европа, а може и по целия свят. Мутрите са навсякъде. Те произвеждат храната ни, продават водата ни, а сега вече са в здравната система. Тежко ни и горко. Това е ПО-СТРАШНО ОТ КОВИДА.
Бъдете здрави!
11:22 17.09.2021