24 Септември, 2021 12:16, обновена24 Септември, 2021 12:16 15 844155

Това е причината за трагедията с МиГ-29 край Шабла. Няма пилотска грешка

  • валентин терзиев-
  • георги панайотов-
  • миг-29-
  • шабла-
  • терзиев панайотов

Разчетената информация от черната кутия на разбилия се изтребител

Това е причината за трагедията с МиГ-29 край Шабла. Няма пилотска грешка  - 1
Снимка: БГНЕС

Министерството на отбраната извърши всички дейности, свързани с разследването с катастрофата с МиГ-29, при която загина майор Терзиев. Не беше лесно. Особено откриването и изваждането от морското дъно на черната кутия. Бяха проверени всички нормативни документи от учението. Това обяви служебният министър на отбраната Георги Панайотов.

Той посочи, че министерството на отбраната е водила разследването при пълна прозрачност.

Причината за катастрофата е "загуба на пространствена ориентация", стана ясно на пресконференцията.

Министърът на отбраната Георги Панайотов представя отчет на резултатите от всички действия, предприети от Министерството на отбраната и неговите структури, за изясняване на обстоятелствата, свързани с инцидента с падналия МиГ-29, при който трагично загина подполковник Валентин Терзиев.

В пресконференцията участват началникът на отбраната адмирал Емил Ефтимов, командирът на Военновъздушните сили генерал-майор Димитър Петров, директорът на Служба „Военна полиция“ бригаден генерал Ивайло Сотиров, представители на 3-та авиационна база „Граф Игнатиево“ и на Дирекция „Правно-нормативна дейност в отбраната“.

Присъства и съпругата на подполковник Терзиев г-жа Димитрина Попова. Министърът на отбраната заяви, че с г-жа Попова вече са провели среща на четири очи. "Това, което аз изразих пред нея, е че сме направили всичко, което можем и истината е най-важната. Разследването на прокуратурата продължава", каза пред БНТ той.

Панайотов заяви, че Министерство на отбраната е приключило с всички дейности, които по закон трябва да се извършат във връзка с катастрофата. Последно са разчетени данните от черната кутия, направено със съдействието на руския производител, в присъствието на наши представители - полк. Василев. Той е и ръководител на екипа, изготвил доклада във връзка с катастрофата.

"Министерство на отбраната и служба Военна полиция свършиха, всичко, което беше по наша юрисдикция. Не беше лесно. Особено изваждането на черната кутия, разчитането ѝ. Всички решения, бяха правилните и затова сега разполагаме с всички факти и обстоятелства", каза Панайотов.

Проведени са беседи с всички участници, разчетени са радарите, които са се намирали в района на учението.

"През цялото време действахме в условия на максимална прозрачност", каза още министърът.

Той изказа искрени съболезнования за кончината на майор Терзиев.

В пресконференцията участва и съпругата на загиналия офицер, която зададе няколко въпроса във връзка с доклада за причината за катастрофата - ако не е човешка грешка и няма техническа неизправност, какво означава загуба на пространствена ориентация и защо в такъв случай това не се води пилотска грешка.

Полковник Василев отговори, че това е заради специфичните психофизически условия, при което пилотът не осъзнава навреме ситуацията и до последната секунда не я осъзнава, защото след това започва стандартен доклад.

При разчитането на черната кутия станало ясно, че Валентин Терзиев не е привел самолета в хоризонтално положение при маневра вдясно и се е стигнало до илюзията, че се намира в такова положение.

При маневрата вдясно е бил с висока скорост от 900 км/ч в режим на снижение, което води до неправилна преценка от групата за наземно насочване.

Съпругата на загиналия пилот поиска документите, които са били представени и поискани от народния представител от ГЕРБ Христо Гаджев.

Припомняме, че преди седмица станаха ясни данните, извлечени от черната кутия на падналия през юни месец край Шабла изтребител МиГ-29, чийто пилот майор Валентин Терзиев загина. Кутията беше разчетена в Русия и по думите на служебния министър на отбраната Георги Панайотов потвърждава първоначалните заключения на Военна полиция, а именно загуба на пространствена ориентация. Какви са фактите по темата до момента.

Разчетената информация от черната кутия на разбилия се изтребител МиГ-29 показва, че първичната причина за катастрофата е "загуба на пространствена ориентация", обяви военният министър Георги Панайотов. Вторичната - "някакви неща, които са ставали на земята". Изводите потвърждават доклада на Военна полиция, оповестен в средата на юли, припомня БНТ.

Няма човешка грешка при инцидента с изтребителя МиГ-29. Категоричен е военният министър Георги Панайотов, след като информацията от черната кутия беше разчетена в секретна лаборатория в Курск.

"Никога не съм казвал, че е човешка грешка и не е човешка грешка", заяви служебният министър на отбраната Георги Панайотов.

Основната причина е "загуба на пространствена ориентация". Изводът потвърждава заключението на доклада от разследването на "Военна полиция".

"Загубата на пространствена ориентация не е толкова лесна за обяснение ситуация и състояние на човешкия организъм", допълни Георги Панайотов.

За катастрофата, обясни Панайотов, обаче, има и вторична причина.

"Има някакви неща, които са ставали на земята, които е можело да бъдат направени по по-добрия начин", добави Георги Панайотов.

Коя точно е засечката в организацията на учението "Шабла 2021" е неясно. Ясно е, че самолетът e бил технически изправен. Същевременно няма човешка грешка.

"Всичко е ясно, но отново искам да кажа - не са приключили следствените действия по случая. И единствената структура, единствената институция, която може да ги оповестява, това е съдебната", подчерта служебният министър на отбраната.

Българин е командвал полета, но името му може да оповести само и единствено прокуратурата.

"След като са възстановени всички параметри на полета, траектория, действия на пилота, курс на самолета, позиция във въздуха, всичко това е възстановено - потвърждават се заключенията на "Военна полиция", които са известни", коментира още Георги Панайотов.

Докладът на "Военна полиция" установи, че фаталният полет в нощта срещу 9 юни продължава 29 минути.

Подполковник Терзиев излита от авиобазата в "Граф Игнатиево" 11 минути след полунощ.

34 минути след полунощ МиГ-29 на подполковник Терзиев минава под ръководството на ръководител полети "Бойно управление", 15 километра преди Добрич.

"Намалявам скоростта, 720, курс 94, 7000 метра".

В 00.38 часа пилотът получава указания да намали височината до 3000 метра и отговаря:

"Разбрано, наблюдавам целта, 3600 в момента".

Минута по-късно ръководител полети указва:

"Дистанция 18, плавно снижение до 2000".

"Снижавам".

Самолетът снижава под 2000 метра височина. Става ясно, че мишената пада по-бързо.
Терзиев увеличава скоростта.

Продължава да получава указания от ръководител полети. Достигайки 1433 метра височина и скорост от 948 км/час, подполковник Терзиев изстрелва ракетата. Три секунди по-късно докладва:

"Ракетата сходи, излизам надясно".

Самолетът е на 1310 метра височина и се движи със скорост 948 км/ч. Секунди по-късно подполковник Терзиев получава указания:

"Излизай надясно с 270 и изключи "Главен".

Седем секунди след пуска на ракетата целта е поразена, а последната реплика на подполковник Терзиев е:

"Главен...".

Което вероятно е начало на стандартния доклад за изключване на главния включвател на системата за управление на въоръжението.

След това връзката с екипажа е изгубена, самолетът изчезва от радарите и среща водната повърхност в 40 минути и 29 секунди след полунощ.


Бел.ред.
2 509 864 българи заявиха на Референдума от 2016 г., че депутатите трябва да се избират на мажоритарни избори в два тура, но политическия елит и неговите кукловоди не позволяват това да се случи, а в техните медии темата е табу.

Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 21 гласа.

Свързани новини

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    72 55 Отговор
    лъжете свален е но си е за съвеста ви БОГ да прости господин ТЕРЗИЕНВ

    Коментиран от #20, #37

  • 2 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    78 51 Отговор
    МАЙОР ТЕРЗИЕВ е бил свален и сега МО се оправдават но си е за тяхна си сметка

    Коментиран от #27, #145

  • 3 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    69 42 Отговор
    УБИЛИ са го

    Коментиран от #79

  • 4 Панайотов

    83 42 Отговор
    Самолета е получил една американска ракета и е загубил тотално ориентация кое парче къде е

    Коментиран от #98

  • 5 Търновец

    29 11 Отговор
    Ръкoвoдитeлят нa учeниeтo пoдгoтвя плaн и инcтруктaж и е трябвaлo дa прeцeни кaк дa ce пocтъпи aкo пaрaшутa нa мишeнaтa дeфeктирa. Имaл ли e мaйoр Тeрзиeв трeнирoвкa и инcтруктaж зa eкcтрeмaлнa cитуaция кaтo тaзи? Aми caмoлетa тeхничecки гoдeн ли е бил – щoм пaрaшутa нa мишeнaтa дeфeктирa – мoжeлo e дa има други прoблeми.

    Коментиран от #8

  • 6 Шехерезадници

    105 20 Отговор
    Това да не е Втората световна война, бе Панайотов? Пилотът в това положение, лети по прибори, не гледа небето. Каква пространствена ориентация?

    Коментиран от #12


  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Истината

    43 32 Отговор
    Не четете ли 1310 метра със скорост 948 км/ч започва излизане от атака. Няма нищо необичайно в това. Той просто не е заходил правилно. Или е пренебрегнал височината или най-вероятното както пишат пространствена дизорентация. Това не е първият нито последният такъв случай. Това е еволюция и човешки мозък, той се доверява най-вече на очите си и визуалните ориентири. Вината на командирите му е че са надценили уменията му.

    Коментиран от #13, #15

  • 10 случаен

    59 7 Отговор
    Опит за елегантно замазване на случая.Времето лекува-условно казано.И не случайно е казано-ние каквото направиме и поп което погребе рекламация няма.Лека му пръст на пилота.Идните поколения няма и да са чули за него.Живеем в идиотски времена.
  • 11 Сатъра на Хана

    55 4 Отговор
    Всяка професия си идва с РИСКОВЕТЕ .. ДАЙТЕ НА СЕ СЕ ГАВРИМ СЪС СВЕТЛАТА ПАМЕТ НА ЧОВЕКА ... ... Единствено Тея дето седят на диванчета НЕ ГРЕШАТ, но пък и живеят непълноценни животи
  • 12 Реалист

    9 31 Отговор

    До коментар #6 от "Шехерезадници":

    Не смятам че нашите самолети имат възможност : Лету по приборам!" във всяка ситуация! Техниката ни не е особено съвременна. Меко казано! Лека му пръст на човека! На всички останали здраве и живот! Амин!

    Коментиран от #17, #28, #33

  • 13 Това

    30 6 Отговор

    До коментар #9 от "Истината":

    състояние, не е до тренираност! В пространствена дезориентация са изпадали изключително добри и натренирани летци! Това е причината, навремето да забранят да се изпълнява свредел!

    Коментиран от #23

  • 14 смех

    12 10 Отговор
    Квото кажат това ще приемем за истина
  • 15 4745

    5 8 Отговор

    До коментар #9 от "Истината":

    Така е! Ама, по-добре без коментар!
  • 16 Ще има и още

    33 3 Отговор
    От момента на изстрелването на ракетата нататък нищо не става ясно. "Пълна прозрачност " на разследването.......ама за това и това можела само Прокуратурата да каже, за друго път било нужно съдебно оповестяване, а за онези " някои неща на брега" съвсем не става ясно. Прозрачно е само изгубеното време на тази пресконференция
  • 17 Шехерезадници

    23 2 Отговор

    До коментар #12 от "Реалист":

    Самолетите имат възможности от преди поне 60 години, но дали с тази подготовка летците действат уверено и аз не знам. Прекалено малко летят.
  • 18 Centyrion

    64 13 Отговор
    Не ви вярвам!Всичко е стъкмистика.Искам да чуя Руската страна и нейното заключение!Мисля ,че сте манипулирали материяла.Няколко секунди преди изчезването е бил на 1200/1300 метра височина.В този самолет има висотомери и авиохоризонт.Пилота е опитен.Загубил пространствена ориентация!Това е обяснение за деца,или за американци ( пословични глупаци)Защо останките са пръснати на голям периметър???Защото разпада на машината е започнала във въздуха!

    Коментиран от #31

  • 19 Прозрачен

    55 5 Отговор
    Всичко е напълно прозрачно, но потулено. Няма човешка грешка, за "загуба на пространствена ориентация". Пилотът е виновен, но не е виновен. Командващите със сигурност не са виновни. Виновни няма. Изобщо - скалъпна история, съшита с бели конци.
  • 20 TтТ

    11 28 Отговор

    До коментар #1 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Комунисти винаги лъжат!!!! Ако не вярваш влизаш в пандела !!!
  • 21 Саабри

    10 18 Отговор
    Сто пъти му обясни ,то си е програмирано ....свален ,та свален ...
  • 22 Руски експерт

    13 7 Отговор
    Първите три коментара са на " много умен" човек .
  • 23 Истината

    20 0 Отговор

    До коментар #13 от "Това":

    Напротив това се тренира, да работиш само по прибори. Не е до въпроса да можеш да го правиш. Въпроса е да пренебрегнеш инстинктите от еволюцията, където се оглеждаш постоянно дали те дебне някой. И изведнъж да се фокусираш само на приборите като имаш пред себе си стъкло и виждаш нещо не е за всеки.

    Коментиран от #38

  • 24 Експерт

    47 9 Отговор
    Тая банда от отявлени мошенници-генерали и адмирали, са директно за затвора. Барабар с тоя министър. Приказки от шипковия храст. Не им стигнаха два месеца, за да извадят кутията от един изключително лек район на десетина километра от брега. Всички кутии -без значение дали са граждански или военни самолетите, имат радиомаяк. На такова близко разстояние и малка дълбочина, е въпрос на часове да бъде намерена. Това -първо. Второ- от дълбочина 70 метра дори за начинаещ аквалангист е детска работа да извади кутията. Остава да разберем, че тия два месеца са преееедостатъчни за манипулация на кутията. Ама предостатъчни. Като добавим и времето, през което мотаха изпращането на кутията за разчитане, въпросите стават твърде много. Интересен е другия факт- как така останките от самолета са пръснати на голяма площ, след като се представя версията за директен удар с водата...При такъв удар, останките биха били по-големи и групирани по протежение на траекторията на самолета..Абе лъжат, та се кинат тия..Светла му памет на майорът...а тези отрепки да си живеят със съвестта, ако имат такава.

    Коментиран от #29, #32, #41

  • 25 Ередивизия

    8 15 Отговор
    Има шанс различни слоеве въздух да са го завихрили и ошашавили ,а наляво ,а надясно ...и у къпините
  • 26 В е л и к и я

    15 7 Отговор
    Дори да е така а то е съмнително как е възможно да му се дават команди изключи това и онова при такава висока скорост и толко ниско, това води до разсейване в момент в който трябва да мисли за набиране на височина а не за търсене на този и онзи бутон за изключване ..
  • 27 Зайо

    13 12 Отговор

    До коментар #2 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Ами не,не свален.Ю Мой близък който работи във ВВС, каза че най-вероятно си е грешка на пилота.Тъй като имат малко кюлетателни часове,особени нощни,той е рискувал защото за ткива полети се полагали точки за които им се плащало.Може и да не съм разбрал всичко точно,но в общи линии е това.А и друго нешо,можел е да откаже атаката,не е наказуемо.Но както и да е,човека си загина,за съжаление.
  • 28 mi6osp

    31 1 Отговор

    До коментар #12 от "Реалист":

    Тези Миг29 имат система, която не позволява удар в земната повърхност. Друг е въросът дали не е била изключена или повредена. Но фаталната грешка е в ръководителя на стрелбата, който не е спрял овреме упражнението, когато е станало ясно, че мишената пада много бързо.

    Коментиран от #30, #77

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Воден

    1 9 Отговор

    До коментар #28 от "mi6osp":

    Е ,той са е хакнал във езерото..
  • 31 Ориентир

    9 7 Отговор

    До коментар #18 от "Centyrion":

    Колко пък да е опитен, дали има и 100 часа. А колко са биле вечер. А колко в изпълнение на мисия. Има десетки катастрофи на изгубена пространствена ориентация и то на пилоти с хиляди часове. В критична ситуация те просто се паникьосват и не искат да вярват на приборите а на ориентири навън.

    Коментиран от #76

  • 32 Глупости

    8 8 Отговор

    До коментар #24 от "Експерт":

    Хехехе нали ттябва да я намериш или водолаза плуеа по дъното и търди. Да не говорим че само рекордьори се спускат на такава дълбочина и то с триста зора. Говорите простотии.

    Коментиран от #115

  • 33 Бивш пилот

    36 1 Отговор

    До коментар #12 от "Реалист":

    Не е така. Навремето летях на МиГ-17, и имахме упражнение "Баба Яга". Което се състоеше в слагане на черна завеса в кабината, след това - излитане, полет по зададен маршрут - задължително с пикиране, тоно, боен завой, и кацане. Само по прибори! И то - с примитивна (по днешните представи) техника! Така че - не нам тия, не ядем доматите с колците!

    Коментиран от #42

  • 34 РЕАЛИСТ

    24 2 Отговор
    Голяма тъпотия. Загуба на пространствена ориентация, ама няма човешка грешка. Утре някой тираджия, като влезе в насрещното, може да каже, че е имал загуба на пространствена ориентация и грешката не е негова.
  • 35 Тъжно

    6 1 Отговор
    038 Мин,до 040,29 Мин,са две минути и половина???
  • 36 СПОР НЯМА

    10 19 Отговор
    ВИНАТА И ОТГОВОРНОСТТА СА НА КОМАНДВЩИЯ ВВС И ЛИЧНО НА ФАТМАКА! ВОЕНЕН СЪД И ТЮРМА
  • 37 Боко 🎃

    1 11 Отговор

    До коментар #1 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    България ще закупи двадесет и девет вертолета Boeing co ah 64e Apache на стойност три и половина милиарда лева.
  • 38 Че се

    12 4 Отговор

    До коментар #23 от "Истината":

    тренира, тренира се! И със сигурност ще е по натрениран от мен и теб! Има експеримент преди години и правят симулация на 20 пилота в подобна ситуация, на тъмно, без видим хоризонт и никакъв ориентир и завъртане на 180 градуса и спускане! От 20 пилота, 19 изпадат в такова състояние и разбиват самолета! Двайсетият излиза от ситуацията, но при влизането във следващата, се проваля! Доказано е, че в такова състояние, пилота дори вижда приборите различно от показаното и съобразно чувствата си! Има много катастрофи както на изтребители, така и на гражданската авиация, именно поради такова състояние! Друг е въпроса, че тук е имало всички условия затова! Без хоризонт, без ориентир, даже и следенето на мишената е било влошаване на ситуацията, тъмно, рязко снишаване, завъртане, висока скорост, ниска височина и за капак изстрели, изключвания на системи за стрелба и дори може и приборите да не е успял да види! А и да види, в подобно състояние, може да види, това което усеща! Бил е прекалено ниско, с прекалено висока скорост! Ако е бил с по малка скорост, на по голяма височина, е можело и да има шанс да излезе от това състояние! Тук буквално го е деляла секунда от грешната реакция и събитие!
  • 39 ОСТАВКА,СЪД, ЗАТВОР ЗА ФАТ'МАКА

    3 15 Отговор
    ВЕДНАГА
  • 40 Кремена

    16 7 Отговор
    Защо ми се струва, че м. Валентин Терзиев е бил свален, за да се използва като предтекст да се прекрати договора за закупуване на Миговете за 20 милиона.

    Коментиран от #43

  • 41 Говориш

    2 6 Отговор

    До коментар #24 от "Експерт":

    пълни глупости! Първо радио маяк има в пътническите самолети, не и в изтребителите! Това означава ако те свалят и врага да те открие! Второ по никакъв начин не може да манипулираш такава кутия, която отчита параметри на двигателя във всяка секунда, барабар с действия на пилота!

    Коментиран от #104

  • 42 Конрта

    3 16 Отговор

    До коментар #33 от "Бивш пилот":

    Пилоте едно е да НЕ виждаш нищо навънка и да летиш по прибори!!! Това всеки пилот го може. Друго е като имаш алтернатива. В случся имаш прибори и видимост навън макар и нощ. Тогава мозакът е така устроен, че той е свикнал да гледа навън да анализира да се оглежда. Има десетки примери, полота не вярва на приборите дори когато му дават вярна информация и става бела, щото мозакът не е съвършен.

    Коментиран от #71

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Пилот

    17 1 Отговор
    "Вторичната - "някакви неща, които са ставали на земята"" И защо не кажете какви са тези "някакви неща" - той е летял над водата. Май тези "някакви неща" са изстрелване на ракета от краварите. А "загубата на пространствена ориентация" в авиацията си е пилотска грешка и първото което което се учи да не я допускаш и да вярваш на уредите ако все пак се получи. Но вие казвате че не е пилотска грешка. Второ ако самолета е бил здрав до удара във водата как ще обясните разхвърляните на километър останки. Трето самолета е следен от наземен радар и наземен екип и никой не му казва да се издигне от 1300 метра когато е поразил мишената. Даже и със 100м в секунда да се е снижавал което си е много голяма вертикална скорост са имали 13 секунди - хоризонталната му е 250м в секунда. Но обикновено след поразяване на мишената следва завой в изкачване. Според тези, седем секунди след като е бил на 1300 метра се разбива - това са близо 200м в секунда или той трябва да е лятял почти вертикално надолу (250м/сек са 900км/час) Така че бог да го прости човека но за мен стана жертва на "приятелски огън".
  • 45 В е л и к и я

    12 1 Отговор
    Лъжат мажат само и само да си спасят жалката кожа и тлъстите заплати а и пенсии , аз ако бях близък на Терзиев щях да загубя пространствена ориентация и да се озова близко до ръководителя на полета и да му разбия мутрата ...!
  • 46 Бля,

    1 1 Отговор
    Съболезнования, при тази скорост “пролет” на 1 000 метра са достатъчни 3, 79746835443038 секунди. “ Продължава да получава указания от ръководител полети. Достигайки 1433 метра височина и скорост от 948 км/час, подполковник Терзиев изстрелва ракетата. Три секунди по-късно докладва: "Ракетата сходи, излизам надясно". Самолетът е на 1310 метра височина и се движи със скорост 948 км/ч. Секунди по-късно подполковник Терзиев получава указания”

    Коментиран от #55

  • 47 Аз не ви

    7 6 Отговор
    вярвам! Точно пък тези да ми говорят за "пълна прозрачност" ми идва малко в повече. Такава арогантност и наглост на всички нива проявявате, че не ми говорете за прозрачност и честност. И случая в Чешнигирово и убийството на ст. лейтентат Манчев, който се опитахте да ни го прикриете като самоубийство ли сте напълно прозрачни товарищ Панайотов? Не знам какви точно далавери върти хунтата на Радев, но знам, че накрая ще платим ужасна цена.
  • 48 Иванова

    5 2 Отговор
    Това което гледам от един час е пълна Гротеска една добре информирана домакина събрала целият Гщ на МО И СЕ Опитва да докаже колко и наясно с трагичният с случай .Жалка гледка
  • 49 мани мани

    3 6 Отговор
    Вина има ръководител полети долу на радара... Мишената е можело и много по-горе да я унищожи, но са искали ниско защото горе са лесни за сваляне и да се натегнат пред натовци... Оттам и нащо пилотче се подвежда и рискува, знаейки кво го чака и разчитайки на късмет... допуска грешка... В случая се касае за наземна грешка и пилотска, защото във въздуха решава само пилота и никой отдолу не може нищо да му казва! Пилотът решава! Натегнал се е да се доказва и рискува на тъмно с 1000км/ч да се плъзга на няма и 2000м височина. Тия от радара дори не са го виждали.
  • 50 Бля,

    2 1 Отговор
    Съболезвания. “ "Излизай надясно с 270 и изключи "Главен". Седем секунди след пуска на ракетата целта е поразена, а последната реплика на подполковник Терзиев е: "Главен...".
  • 51 ПИЛОТ ОТ ПЛЕЙ СТЕЙШОН

    6 1 Отговор
    ВИКАЙТЕ СЪДЕБЕН СЪБОР ШАРО ИГНАТОФ ЧЕ РАЗНИШТИ ЦЯЛАТА СИТУАЦИЯ ДАЖЕ ШЕ ИДЕ ДА НАПРАВИ ВЪЗ ТАНОВКА НА СЛУЧИЛОТО СЕ....АМА МОЛЯ ВИ СЕ НЕ СЕ БЛЪСКАЙТЕ🤔
  • 52 JEFF

    5 9 Отговор
    Такива неща се случват, още повече с военни персони. Не разбирам цялата злоба , която изля съпругата му. Не мога да си представя, че дни след нещастието , тази жена започна да обвинява и търси виновници, знаеки професията на съпруга си. Моите съболезновани, но според мен тя не иска истината , а по-голямо обезщетение.
  • 53 Драгомир

    10 1 Отговор
    Така представено, разследването съвсем очевидно показва словесна стъкмистика за прикриване пред обществеността на нещо, което не е за казване. Терминът е „Загуба на пространствена ориентировка”. Загуба на пространствена ориентация е смешна измишльотина на неграмотни хора. Пространствена ориентировка може да се изгуби в облаци, когато не се вярва на приборите. Последната репликата „Главен....” очевидно е начало на редовния доклад и е много, много трудно да се повярва, че пилотът ще го започне в условия на загуба на пространствена ориентировка, а и 1130 м. е голяма височина.

    Коментиран от #58

  • 54 мани мани

    3 5 Отговор
    Удря мишената и захожда надясно ама заход след поразяване се прави по принцип надолу та да се измъкне бързо, а тук в случая надолу е в морето. Определено е сгрешил пилота. Трябвало е да откаже да пропусне толкова ниска мишена.

    Коментиран от #56

  • 55 Пилот

    5 1 Отговор

    До коментар #46 от "Бля,":

    Ами той да не би да я преследва тази мишена вертикално надолу. Според тези 7 секунди след като е на 1300 метра той се разбива. Това са близа 200м/сек вертикална скорост а той се е движил с 900 км/час което е 250м/сек. Това е почти вертикално снижение надолу - никой не стреля така по мишени. 50м/сек си е много стръмно снижение. Прочети пак какво са писали в доклада.
  • 56 Пилот

    3 1 Отговор

    До коментар #54 от "мани мани":

    Кой ти каза че заход след поразяване се прави надолу - пълни глупости и от кого да се измъкне.

    Коментиран от #62

  • 57 Перо

    5 0 Отговор
    Виновните сами се разследват!
  • 58 мани мани

    6 2 Отговор

    До коментар #53 от "Драгомир":

    Не е високо. Хипер ниско е. За обикновено самолетче е добре. За реактивен е самоубийство. А когато и поразява обект е направо гибел. Захожда се настрани и надолу. Ня време да се захожда нагоре. Отсколките ще поразят самолета. Допуснал е грешка да се съгласи на толкова ниско да атакува. Още по- трудно е в море. Уредите може и да сгрешат за височината.

    Коментиран от #67

  • 59 В е л и к и я

    12 1 Отговор
    Колкото и да е бил ниско той все пак е бил достатъчно високо за да отговаря на командите от ръководителя на полета , при последната да изключи Главен той тръгва да казва Главен изключен .. но на Главен спира .. това е само ракета ...! Или искате да ми кажете че толкова е загубил пространствена ориентация че самолетът му лети с над 1000 км ч вертикално към водата но той не усеща и отговаря на диспечера .... ! Смешници ...! Убийци ...!
  • 60 Диамантената ръка

    9 1 Отговор
    "Обяснението" демек - малшанс, случва се. Ако е загуба на пространствена ориентация, не е ли грешка на пилота? Каква е причината за загубата на ориентация? Или някой е загубил ориентация на земята при водене на полета...? Като дойдат и Ф-16 не ми се мисли кой ще ги пилотира и води от земята...

    Коментиран от #63, #82

  • 61 Дани

    4 1 Отговор
    Никой не Ви вярва.
  • 62 мани мани

    2 5 Отговор

    До коментар #56 от "Пилот":

    От отсколките бе пилоте. И за земна гравитация не си ли чувал. По-бърже ше се измъкнеш надоле. Инак тря прайш форсаж. Тва отнема мно време.

    Коментиран от #74

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 5577

    9 0 Отговор
    Защо загубата на пространствена ориентация не е човешка грешка? Чия грешка е. Така ли няма диалог в това министерство. Престъпно отношение и поведение.
  • 65 Като не се ориентирал в пространството

    4 0 Отговор
    То уредите какво са показвали ?

    Коментиран от #72

  • 66 В е л и к и я

    7 2 Отговор
    Самия факт че го казват загуба на пространствена ориентация което си е пилотска грешка но твърдят че не е грешка на пилота означва че са го свалили но са прекалено гузни и да обвинят клетника ....! Явно американците ги напътстват как да лъжат , а защо не и руснаците ...!
  • 67 Не знам ко атакува ама

    7 0 Отговор

    До коментар #58 от "мани мани":

    Требва да види целта на радара и отдалече да пусне ракетата без изобщо да захожда ами ракетата сама да направи маневра и порази целта....тва не е истребител от войната да прави захождане и да се цели в целта и я да стреля с автомати щот е немало ракети
  • 68 Питанко

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Първа Атомна да не е изпуснала нещо, или по рождение си такъв кукомицин?
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Пилот

    10 0 Отговор
    "Достигайки 1433 метра височина и скорост от 948 км/час, подполковник Терзиев изстрелва ракетата. Три секунди по-късно докладва: "Ракетата сходи, излизам надясно". Самолетът е на 1310 метра височина и се движи със скорост 948 км/ч." Значи за три секунди самолета е снижил от 1433 до 1310м което е 123 метра което е 41 метра в секунда. Съвсем нормално. "Седем секунди след пуска на ракетата целта е поразена, а последната реплика на подполковник Терзиев е: "Главен...". Значи след още 4 секунди се чува последната му реплика а той се е снижил и ударил във водата вертикално със свръхзвукова скорост 330м/сек но въпреки че се удря вертикално останките му са разпилени на 1 км.

    Коментиран от #85, #149

  • 71 3769

    10 2 Отговор

    До коментар #42 от "Конрта":

    Каква видимост буквално посред нощ и над морето? Дори и да е ясно, да има пълна луна и т.н. когато си НАД МОРЕ всичко е толкова измамно в тъмнината, че се гледат уредите и се лети по тях. Технически това е 100% пилотска грешка- няма средно положение. Фактически обаче е ПРЕДУМИШЛЕНО УБИЙСТВО и виновни са ВСИЧКИ военни министри и друга политическа паплач които доведоха пилотите ни до 8-10-12 часа нальот НА ГОДИНА. За справка- санитарният минимум у НАТО е около 60-70 часа, под тези часове пилотът е НЕГОДЕН да лети. С тези 10-на часа нальот годишно пилотите буквално забравят кое копче за кво беше и процедурите ги изпълняват едно към гьотере- те просто губят навиците си на работа ВЪВ самолета. На тренажор и на теория НЕ Е СЪЩОТО, вервай ми...

    Коментиран от #87

  • 72 5577

    4 4 Отговор

    До коментар #65 от "Като не се ориентирал в пространството":

    В черната кутия всичко трябва да е документирано до последния момент какво е виждал на уредите. Но няма кой да каже. Няма диалог. Комунистите действат като през комунизма. Това е. Съд за отговорните.
  • 73 Бля,

    8 1 Отговор
    Аз мога да ти направя “възстановка” на това което се случило по фактите представени в статията, но не това е моя работа. Десет Секунди са под въпрос. Това е. Съболезнования. “Файър енд Форгет” Г-жа Димитрина Попова трябва да се вземе в ръце и да гледа напред, подполковник Валентин Терзиев е загинал в изпълнение на войнският си дълг, правейки това което искал да направи със пълно съзнание за ситуацията. Респект, Съболезнования.
  • 74 Пилот

    5 1 Отговор

    До коментар #62 от "мани мани":

    Това да не ти е ВСВ - какви осколки те гонят - знаеш ли за тези 7 секунди на колко километра от теб е ракетата. Хайде скрий се със глупостите си. И какъв форсаж ти трябва - от 900 км/час докато падне на 500 даже и в завой ти ще си набрал още поне 3000м. Когато не ти е ясно нещо поне не коментирай че се излагаш

    Коментиран от #75, #88

  • 75 Ами

    0 2 Отговор

    До коментар #74 от "Пилот":

    спри да коментираш тогава!
  • 76 Centyrion

    5 0 Отговор

    До коментар #31 от "Ориентир":

    Нощем няма ориентири на вън,има авиохоризонт който ти показва какво е положението на самолета спрямо земята,или плоскостта, която е базата.има и висотомер,който ти показва и разстоянието от повърхността.Аз не съм пилот,щото имам вистиболарен проблем,иначе със сигурност щях да бъда гражданската авиация!

    Коментиран от #90

  • 77 мани мани

    5 5 Отговор

    До коментар #28 от "mi6osp":

    точно така! вината е в тъпаците долу и разбира се на пилота, че не е отказал! винаги той определя! долу на радарите са тъпаци и с ниски чинове! а главното командване с големите си заповеди са надалеч и после ако пилота оживее винаги може да си се оправдае защо е постъпил еди как си! никой не е бил горе та да види! ама нащо момче е решил да се прай на великият пилот, ама с 2 летенета в годината това е невъзможно да си голям специалист! все едно аз да кодя без комп и да се кюпна пред комп 2 пъти в годината и да съм айти специалист...
  • 78 ПОТУЛИХА ВСИЧКО

    4 7 Отговор
    НИКОЙ, НИКОГА НЯМА ДА РАЗБЕРЕ ИСТИНАТА. ВСИЧКО ПРИКЛЮЧИ В РУСИЯ ВСИЧКО Е НАРЕДЕНО, ЗАЩО НЕ БЕШЕ ИЗПРАТЕНА КУТИТА В УКРАИНА, ТЯ Е ЧЛЕНКА НА НАТО.
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 В е л и к и я

    6 2 Отговор
    Препоръчвам да се създаде гражданска организация която да се нагърби да изисква от военните само една подробност която е има в черната кутия - на къква височина Терзиев казва Главен ....!
  • 81 Нагласена работа

    2 7 Отговор
    Мълчат както мълчи и Радев за Руските шпиони, боклуци долни.
  • 82 Спрете се

    5 0 Отговор

    До коментар #60 от "Диамантената ръка":

    Да пилотска грешка е. Това ли искаш да ти кажат директно??? Естествено че пазят честа на пилота. Вие и жена му тикате натам, ОК да излезе един западен специалист и да ви обясни данните. И тогава какво, като ви кажат че пилота е виновен ще ви стане ли по добре, спрете се.

    Коментиран от #86

  • 83 Е как да кажат истината

    3 3 Отговор
    Нали ще нарушат спокойствието на Радев, всички са впрегнали сили в президентската кампания. Ами военния дето прикриха че е застрелян по време на учение, не е било случайност.
  • 84 Шаран БГ

    5 0 Отговор
    Тази "загуба на пространствена ориентация" при скорост 950 км/ч и на височина 1300 метра не е ли от страна на пилота, не я ли губи той, пилота ..? И не е пилотска грешка ? Не разбирам .....казаното.. От въздухоплаване / още по-вече военно/ нямам и понятие. Но точно такова едно "усукване по килифарски" в изказа на отговорните лица, кара хората да се съмняват в истинността на казаното от тях !!! И това от нощта на 9-ти юни, та до днес !!

    Коментиран от #96

  • 85 Пишман пилот

    2 3 Отговор

    До коментар #70 от "Пилот":

    Абе пилоте нали има течение малките части се носят. Ти отиде да видиш на 70 метра дълбочина какво е цяло и какво не. Със сигурност от удара крилата и опашката е счупена. Ако има удар от ракета черната кутия щеше да покаже.

    Коментиран от #91, #154

  • 86 Антитрол

    4 1 Отговор

    До коментар #82 от "Спрете се":

    Лошото е че пилота не е виновен а се мъчат да прикрият "приятелски огън". Просто в обясненията им много неща не се връзват. Няма как за 7 секунди да се забие от 1433м височина във водата.

    Коментиран от #95, #97

  • 87 Звезди

    2 5 Отговор

    До коментар #71 от "3769":

    Глупости на търкалета при ясно време може и да летиш по видимост. Приборите само помагат. Понякога обаче морето лъже и се виждат проблясъци като звезди. Който е кацал вечер на летище близо до море знае за какво става на въпрос.
  • 88 мани мани

    2 5 Отговор

    До коментар #74 от "Пилот":

    няма да е на километри ракетата от самолета, а ще е на стотици метри ... самолетът и той се движи напред :) ти си захождай нагоре като будала тогава ... ясно е, че на нищо не ви учат... то години наред нямаше училище, а тия дето бяха там летяха с макетче в ръка... дава се форсаж, а не само да опениш елерончето и да разчиташ на спойлери, задкрилки-микрилки като будала, а се прави як форсаж да се изтеглиш максимално надалеч от мишената... инак гибел и за тебе! ей така като тоя тъпан право в морето... в случая той е трябвало да заходи нагоре много ясно, ама без форсаж е право в осколките и надоле после... трябвало е просто да каже отказвам! простичко е! пропускам, отказвам... да си избере кратка думичка :) той решил да се прай на гранд мастер ...

    Коментиран от #102

  • 89 В е л и к и я

    8 2 Отговор
    Пилотът най спокойно отговаря на диспечера , ако има загуба на ориентация едва ли няма да го усеща.... вместо да отговаря спокойно той ще мълчи , ще пъшка .... а той отговаря спокойно , няма никъква загуба на ориентация ....!

    Коментиран от #101, #110

  • 90 Има има

    2 0 Отговор

    До коментар #76 от "Centyrion":

    Как да няма всеки е кацал на летище до море. Говорим за 1300 метра.

    Коментиран от #133

  • 91 Пилот

    6 0 Отговор

    До коментар #85 от "Пишман пилот":

    И как черната кутия показва удар от ракета може ли да попитам такъв "специалист" като теб. И кои са тези малки части от боен самолет които теченията разнасят на един километър при дълбочина 70 метра.
  • 92 ИЗБОРИ ! КОЖИ ! ИНТЕРЕСИ ! ПОЛИТИКА !

    5 0 Отговор
    От разчетената информация става ясно , че няма НАРУШЕНИЯ в управлението от страна на ПИЛОТА ! Режима на полета също е виден от Разчета на ЗАПИСА получен Русия - КУРС, СКОРОСТ , ВИСОЧИНА ! Отново съмненията се насочват към Мутодиката, Замисъла, Планировката и Решението по провеждането на СТРЕЛБИТЕ ! Тук мирише на Груби НАРУШЕНИЯ в УСЛОВИЯТА за провеждането на упражнението ! Ръководителя дава указания за снижение До - 2000 м. А майора снижава до 1,310 м. КАК ТАКА ? Къде е реакцията на Ръководителя ?Разследване причините за УБИЙСТВОТО - Тепърва трябва да ЗАПОЧНЕ с радио разговорите на ръководителя , КАЛКИТЕ от РЛС , и ВРЕМЕТО на СТРЕЛБА по мишената на СЛЕДВАЩИЯТ ГО ПИЛОТ ! Доклада на аматьора Министър и др. трубадурни ПИОНКИ е жива ПОЗОРНА ГАРГАРА и Подигравка ! Цялата страна слуша, гледа и Възмущава - командването въобще иматели КВАЛИФИКАЦИЯ за заеманите длъжности ? Намирисва да делитантност, небрежност и престъпно нехайство в армията ! А държавните институции бранят ПОЛИТИЧЕСКИТЕ позиции ! Българин - звучи Гордо или Срамно , Жалко , Унизително и ПОЗОРНО ! Защо е тъй ? Защото РИБАТА мирише от ГЛАВАТА ! Но ножа винаги тръгва от към ОПАШКАТА ! Някога Ред трябва да се въведе и този РЕЗИЛ да спре !
  • 93 мани мани

    4 4 Отговор
    но вие пилотите сте невероятни, красиви, умни, никога не грешите, нали така!? мацките много си падат по вас :) на какво ви учат в даскалото там? как да си носите красивото пилотско якенце ли? яке бомбер ли беше :) големи сте бомбери ахам
  • 94 мани мани

    3 5 Отговор
    вие на миговете не можете да летите, те ше ви дават след години ефки хахахах ептен ще се разбивате :)
  • 95 Има как

    1 1 Отговор

    До коментар #86 от "Антитрол":

    При грешна реакция, когато си мислиш, че се издигаш, а ти натискаш надолу!
  • 96 Герой

    3 4 Отговор

    До коментар #84 от "Шаран БГ":

    Казва ти на човешки език, не ровете кокалите на пилота. Как да ти го каже по разбрано. Да сгрешил е и други са грешили оставете го нека бъде герой.

    Коментиран от #121

  • 97 Спрете се

    2 3 Отговор

    До коментар #86 от "Антитрол":

    Има като не е заходил правилно и е объркал къде е горе и долу. Оставете пилота да бъде герой, спрете се.

    Коментиран от #113

  • 98 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 99 Експерт

    6 1 Отговор

    До коментар #29 от "Саабри":

    Ами елемнтарно е бе, гл..ако. Пеленговат сигнала, застава плавателен съд над него, АКВАЛАНГИСТА (по нашему -водолаза)закачва едно най-обикновенно въже и ония от горе го изтеглят. По почти същия начин вадя риба от лодката ми, с тая разлика че са от по-дълбоко и в пъти по-тежки.Анадън му..гл..ако? Между другото- тази дълбочина не е проблем и за добре трениран гмуркач на апнея, камо ли за армейски водолаз!!!...или искаш сега да те ограмотявам какво е апнея? Що си не пасеш овсете по родопските баири, ми се ръгаш дето не ти е работа,а?
  • 100 мани мани

    1 3 Отговор
    ше ми лети ниско и ше излиза нагоре без форсаж ли бе пилоте? хахаха ше разчита на задкрилки и спойлери :) и кво ше стане? ше полети нагоре ли? за колко време? бил с висока скорост и хопалянкааа ще дръпне щурвалчето, и самолетът ще иде нагоре :) да бе, виждаме как се е надънил баш в мишената дето е трябвало на мнооо км да е от него :) той щот е хеликоптер и си виси във въздуха и пуска ракета :) учат ви на дръжки... да държите макета в ръка и така летите

    Коментиран от #111

  • 101 Загубата

    1 2 Отговор

    До коментар #89 от "В е л и к и я":

    на ориентация не е състояние от претоварване, за да пъшка! А просто илюзорно заблуждаване къде се намираш в пространството! Кое е горе, кое е долу, ляво дясно! Всичко ти изглежда нормално, но реално не е!
  • 102 Пилот

    3 2 Отговор

    До коментар #88 от "мани мани":

    Абе вземи се скрий бе - ракетата ти лети със скорост 4 МАХ а ти си със 900 км/час - след 7 секунди тя е на 7.5 километра пред теб. Теб ти трябват 30 секунди за да стигнеш до тях - съвсем лек завой и ще минеш на километри от тях. През тези 30 секунди отломките падат надолу така че никога ама никога не се излиза след стрелба надолу. Не знам кой ти е казал че е така но много те е излъгал - струва ми се че познанията ти по авиацията са само от компютърни игри.
  • 103 Ме.ки за БЕЗОПАСНОСТ !

    5 0 Отговор
    До каква ВИСОЧИНА на Мишената , упражнението може да се ПРОВЕЖДА ? И на каква следва да се ПРЕКРАТИ ? Пишего в Указанията и Планконспектите на всички участници на учението ! Как и на каква височина е изпълнил задачата следващият пилот ? Повредата е в нашият ТЕЛЕВИЗОР ! Гафа е във ГРАФА ! Рано или късно ще стане известно всичко !
  • 104 Експерт

    1 1 Отговор

    До коментар #41 от "Говориш":

    Ти верваш ли си наистина на глупостите, дето си написал. Ако да..на гола кука щта къцам!!!!

    Коментиран от #107

  • 105 мани мани

    3 6 Отговор
    пилот няма как да каже, че е била вината в пилота! тва ми е ясно! колегиалност... ама вината си е на пилота! той определя и никой друг! тия долу радарите ше си измиват ръцете все... прехвърляния на грешките и тем подобни... жена му ше вика как са го убили... герой ше го прайм после... посмъртно чин ше му даваме... а самолета дето изгубихме? тва са наще пари ей! мно самолети щото имаме ахам мно по-скъпо било да се създаде пилот, отколкот самолет... таратанци... пилоти бол, самолети йок! кандидати бол! за 5-6г. все ше се понаучи... самолети? къде са ни самолетите? алоу, пилотите питам, дето се правите все на много важни и можещи, и умни, красиви, пазещи ни и т.н. та вие станахте по-нисши от шофьорите на тирове бе тъпанари!

    Коментиран от #109

  • 106 Министър Панайотов !

    4 0 Отговор
    Всичко стана у нас толкоз обезценено и отчайващо до толкоз , че си задаваме въпроса за кого утре трябва да влизаме в окопа да защитаваме и да се мре ! За вас ? Едва ли !
  • 107 Ами като си бос

    0 2 Отговор

    До коментар #104 от "Експерт":

    кво ще разбираш? И не на гола кука, а без кука си се окюцъл!
  • 108 мани мани

    2 2 Отговор
    ракетата летяла с 4000км/ч хахахахха а бе момче, тва къде на някоя игра стелт играта ли... дето я играех в средата на 90те :) или по филмите ги гледаш тия ракети :)

    Коментиран от #116

  • 109 Абе

    4 2 Отговор

    До коментар #105 от "мани мани":

    стига ръси глупости! Твои пари били! Имали самолет без застраховка? Айде стига си чеса пръстите по клавиатурата!
  • 110 Пушкане

    2 2 Отговор

    До коментар #89 от "В е л и к и я":

    Какво пъшкане бе човек при това състояние ти няма нищо. Просто вярваш на очите си и разпознаваш долу като горе и обратното.
  • 111 Пилот

    5 0 Отговор

    До коментар #100 от "мани мани":

    Казах ти не се мъчи че ставаш смешен: - първо самолета няма никакви спойлери - второ научи се че задкрилки в полет не се ползват а само за кацане или излитане - трето скоростта е височина и височината е скорост в авиацията. - четвърто форсаж се ползва много рядко и главно за движение със свръхзвукова скорост - пето двигателите са достатъчно мощни за да изкачва и без форсаж и то с голяма вертикална скорост. Нещо явно много мразиш пилотите и се мъчиш нещо да коментираш което не ти е ясно.
  • 112 Реалност

    3 4 Отговор
    Вината си е само на пилота! Относно малкото летателни часове не вярвам да се е оплаквал докато си е клатил краката по цял ден и си е взимал заплата за това.

    Коментиран от #122

  • 113 мани мани

    1 4 Отговор

    До коментар #97 от "Спрете се":

    е да де, те искат да са все герои, ама се вижда какви тъпани са :) искат да са все величани и се виждат резултатите... мрат като мухи... те и мухите летят инак де :) ама не ги прайм герои

    Коментиран от #120

  • 114 Четерима Командващи ВВС днес са

    2 1 Отговор
    ПОЛИТИЧЕСКИ трубадури ! Умишлено ли БАВЕХА анализа на КАТАСТРОФАТА , разчитайки че правителство вече щеше да има ? Кой знае , на никой днес неможе да се вярва ! Аз знам едно - авиатора е професионален ОПЕРАТОР на комплекс от механизми , НО НЕ И Ръководител нито ПОЛИТИК !
  • 115 Експерт

    4 1 Отговор

    До коментар #32 от "Глупости":

    Абе, овчарю. Що не си направи труда да се осведомиш какви са рекордите за потапяне на апнеа и със акваланг. Па тогава да се цепиш като чамова летва. СВЕТОВЕН РЕКОРД НА ТРЪБРИДЖ БЕЗ ПОМОЩНИ СРЕДСТВА-124м И БЛИЗО 5 мин АПНЕА. СВЕТОВЕН РЕКОРД С АКВАЛАНГ- МАЙОР АХМЕД ГАБР ОТ ЕГИПЕТСКИЯ ВОЕННОМОРСКИ ФЛОТ-332,5М ...НЕЩО ДА КАЖЕШ БЕ, РАЗБИРАЧО? 100метра са за закуска за един добър армейски водолаз. Ай у лево, па ако сакаш-може и у десно? Откъде ви метат с лопатат тука бе...

    Коментиран от #123

  • 116 Пилот

    2 1 Отговор

    До коментар #108 от "мани мани":

    Казах ти ставаш смешен - поинтересувай се ракети въздух-въздух с каква скорост летят - ти как мислиш че поразяват самолети които могат да летят с 3 МАХ или според теб те са недосегаеми. Ставаш смешен
  • 117 Кратко !

    1 0 Отговор
    Гафа е във ГРАФА !
  • 118 мани мани

    0 4 Отговор
    пилоте, чини ми се, че и тебе ще те погребваме някой ден :) щом така летиш все нагоре, дори и след стрелба :) ти за гравитация обаче не си чувал, стана ми ясно :) няма как да не идеш надолу след маневрата бе тъпан прост! аз да не ти плямпам за км надолу... дърпаш рязко щурвала настрани ... ти си избираш посоката :) не чакаш тия долу да ти казват :) вече обаче летиш НАДОЛУ! щеш не щеш!!! за форсажи ня ти говоря, че все ви учат да пестте горивото и карате на задкрилки и така ходите нагоре :) като хвърчилца :) ко да ти плямпам за форсажи пф ... ти пак си твойта ... искаш на ниска височина с ръчка само да излетиш нагоре :) той и майора тъй си е помислил :)

    Коментиран от #124

  • 119 ИСТИНАТА не е ЖЕЛАНА !

    3 0 Отговор
    Н И К О Г А !
  • 120 Пилот

    3 1 Отговор

    До коментар #113 от "мани мани":

    Явно имаш някаква неприязън към пилотите ми се струва и ръсиш глупостите и плюеш по тях но освен да ставаш смешен друго не постигаш.
  • 121 Учуден

    2 4 Отговор

    До коментар #96 от "Герой":

    И защо трябва да е герой??? Сега трябва да накарат жена му да плати самолета.
  • 122 мани мани

    2 5 Отговор

    До коментар #112 от "Реалност":

    точно това е! лентяи! и докат не стане белята... карат го да направи нещо, за което обаче той не е трениран... дори и 1 път навярно не го е правил това! щеше да е жив, ако си беше казал на себе си: "хм, аз това не го мога. не съм обучен за това нещо. отказвам!" и той да даде нареждане отгоре, а не някакви си тъпаци отдолу на радара да му казват кво да прави... толкова е просто, ама нашият е решил да се прай на майстор... и това е най-добрият ни пилот... представям си ги другите :) обикновените граждани дето летят като туристи, летят повече от наще тъпани...
  • 123 Водолаз

    2 5 Отговор

    До коментар #115 от "Експерт":

    Ама за колко време стои там а? Това са някакви простотии дето говориш водолаз ще се спуска да търси черна кутия на 70 м вие вред ли сте? Тези водолази дето правят рекорди са добре обучени те се спускат до въже знаят как постепенно да се потапят да изравняват налягането. Вие наред ли сте да пращате водолаз за тая работа.

    Коментиран от #141, #150

  • 124 Пилот

    6 0 Отговор

    До коментар #118 от "мани мани":

    Казах ти ставаш смешен - самолет си карал само на някоя компютърна игра а военен си виждал само на снимка - моля те не ме учи кое е правилно и кое не е. Какви задкрилки те тресат с 950 км/час - те ще се изкъртят ако ги пуснеш на тази скорост. Пак ти казвам ставаш смешен - нямаш си и понятие от авиация и самолети а се мъчиш нещо да коментираш. Играй си компютърните игри и не се мъчи да коментираш реалната авиация.
  • 125 мани мани

    2 3 Отговор
    пилоте, като летиш ниско, разчиташ ли на тия от долу да ти казват кво-що? :) ми те не те виждат бре :) има ли разлика при отчитането на висотомера при суша и вода :) и руските самолети дали са надеждни да летят над вода :) и ще летиш ли нощем толкова ниско, знаейки за грешките в уреда ... той и майора още не мое си отговори и се чуди, ама късно вече за чуденка... просто щях да изфорсирам и да си литна нагоре като пич, отказвайки на тия глупендри долу! тва му е грешката, коствала живота му! след време и тебе така на заколение ше те пратят с ефките :)

    Коментиран от #128

  • 126 Бля,

    1 4 Отговор
    Да се изпрати “кутията” да за разследване и възстановка в Русия е истинското падение, това показва колко Доверие има в Българската Армия и от двете страни, НАТО/Руски Военно Въздушни. За съжаление това са фактите и те не са в полза на Българското Командване! Пфу,Бля…
  • 127 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 128 Пилот

    4 0 Отговор

    До коментар #125 от "мани мани":

    Казах ти изобщо си нямаш понятие от авиация и освен че ставаш смешен вече си и досаден. - над 1000 метра изобщо не е малка височина - малка е под 50 - тези отдолу много добре те виждат на радара когато си на 1000 метра височина и 200 километра от тях. - няма разлика при отчитането на висотомерите над суша и вода и теса два на два различни принципа. - руските самолети са по-надежни да летят над вода най малкото че имат два двигателя - летял съм нощем на 100м височина над суша което е по опасно от вода защото има препятствия - няма грешки в уреда и пилота винаги взема решения сам относно пилотирането но напътствията от земята помагат. Казах ти спри с глупостите - пилота не е виновен и рано или късно истината ще излезе.
  • 129 мани мани

    0 5 Отговор
    е, ква неприязъм да имам към пилотите? не ми дреме :) повече ме е яд, че останахме с 1 самальот по-малко... тиквеници като теб има бол! по-добре ходи в гражданската авиация :) е, то само с двигател не се завива бре :) хеле пък на толкова ниска височина дето е бил баш майсторът пилот ... дет и радар не го лови ... бах тоз спойлер дет се чупи на скорост няколко стотин км/ч :) с двигателите си завивай горе в небето... долу само с тях ня стане!
  • 130 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 131 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 132 мани мани

    1 4 Отговор
    истината е, че тия отдолу са виновни и пилота, че им се е вързал на акъла... нали вече го написах :) ама такива като теб все казвате, че нямало пилотска грешка :) е, все сте безгрешни бре, пууу как така сте родени безгрешни се чудя :) преследвал е много ниско мишената и е трябвало да се откаже...забил се е във водата...
  • 133 Centyrion

    3 1 Отговор

    До коментар #90 от "Има има":

    Това са различни неща,мнооого различни.Целта се стреля в посока на морето от съображения за сигурност там е тъмно,няма градски светлини които ти си виждал,скоростта на пътническият лайнер е много ниска при заход за кацане,самолета е конфигуриран за скорост до 350 км/ч и долепя пистата с 260 км/ч или в близки параметри.Ти се возиш и имаш време зяпаш през илюминатора ,но пилота е зает.Жална му майка на този пилот дето ще гледа нощем през стъклото за да се ориентира за позицията в която се намира самолета му.Може да спуска,може да се издига,може да е в крен.Лети се по уреди и точка!
  • 134 мани мани

    1 5 Отговор
    а относно тва, че съм се излагал... хахаха аз моа си го позволя, споко :) летял съм само на игрички - така е! имам страх от летенето :) ся кат ва качат на ефките, ще разбереш, че имало и по-добро от миговете :)

    Коментиран от #137, #142

  • 135 Бля,

    1 0 Отговор
    :) Не съдете за неща които са далеч от вас, утре ще слезете от “бордюра” на пътя и ще счупите двата глезена. Айде по, по, лека.
  • 136 В е л и к и я

    7 1 Отговор
    Искате да го изкарате че се е изгубил в пространството но въпреки това и изгубен е свалил мишената и е доложил за това и продължил да приема заповеди и да отговаря ... ! Това да не са ви Междузвездни войни ..!
  • 137 Пилот

    2 2 Отговор

    До коментар #134 от "мани мани":

    Остави на пилотите да решават кои са по-добри и кои по лоши самолети. Ти си играй игричките и не се мъчи да коментираш неща които не разбираш. Не знам на кое казваш "спойлери" ама самолетите нямат такива неща. Пилота не е виновен и истината ще излезе някога.

    Коментиран от #140

  • 138 Бля,

    2 0 Отговор
    До борда , най добрият начин да се замъгли даден случай е да се четат коментари в некъф сайт, за спорта, фейк новините и най - вече за, “клик - бейт” сайтове е Ок.
  • 139 Хи хи хи

    4 2 Отговор
    ВЯРВАТЕ ЛИ НА ТВЪРДЕНИЯТА НА ТИЯ ФАТМАШКИ ДЖЕНДЪРИ ???
  • 140 мани мани

    0 3 Отговор

    До коментар #137 от "Пилот":

    самолетите имат спойлери!
  • 141 Експерт

    3 2 Отговор

    До коментар #123 от "Водолаз":

    За каква работа бе , т..анар. Това даже не е и работа, дали ще са му необходими и 10 минути за да закачи една такава кутия? Абе, Онуфри, що се праите на луди бе..или наистина сте лаици в тая работа. Не съм казал че трябва да търси, а само да закачи кутията след като бъде пеленгована . В края на краищата има и подводни дронове, с които до огледат района, след като прехванат сигнала и установят района, в който се намира. Даже аз имам такъв, елементарен разбира се, с който си правя снимки когато съм на морски риболов . Еий, ма верно сте събрани много диви селяни тука бе...Колкото до рекордите, давам ги само като база за да разберат някои хора с едната гънка, която разделя задните им части на две, какви глупости говорят.
  • 142 Малко

    5 0 Отговор

    До коментар #134 от "мани мани":

    си се позаблудил! Миг 29 е еквивалент на Ф16! Но доста от характеристиките на мига са по добри! Два двигателя, срещу един! По маневрен, по голяма тяга, скорост и т.н.! Принципно двата самолета са създадени за бой един срещу друг! Та не сме купили някакви ефки от ново поколение, че да намерим нещо по добро!

    Коментиран от #148

  • 143 фгтрр фхгкпп

    2 0 Отговор
    Човекът е загинал, нищо няма да го върне. Професията военен пилот си е рискована и те са наясно като стават такива. Има процент смъртност. И да ровите и да си измисляте конспиративни теории, няма да го върнете. Животът продължава за живите.
  • 144 Докато се е навел да изключва "главния"

    2 4 Отговор
    И се е ударил във водата. А Ния кога ще изключим главния ....или ще стоим наведени и през втория му мандат?
  • 145 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 146 Шаран БГ

    1 0 Отговор
    На № 96 " Герой " Не коментирам нещо, от което нямам представа! Нищо човешко няма в казаното от политическите лица по случая. Стремят се да говорят "езоповски", т.е. "казваме ти дъще, сещай се снахо ! " Това казвам !! Вие го казвате кратко и ясно !! Възрастното поколение мъже в тази държава, които са служили под пагон / да не говорим за офицери и старшини, за които това бе професия, изпълнявана с чест и достойнство/ се отвращават от приказките на политиците. А те , понеже са уверени , че нечий зад...к е оср..н, не смеят да накърнят един-другиму "имиджа" си и "доброто" име, плямпат глупости, или много глупаво ни ги поднасят журналистите. Това казвам !! Мнозина от политиците ни, за да кажат нещо по някакъв повод, говорят без да влагат мисъл и знание. Подхождат с презумпцията - "тулупите са прости, защото ни избраха -- ние сме умните, защото сме тук !!" Това казвам !!! И не се отмятам !!
  • 147 Гената

    2 1 Отговор
    Тая самолетна дъвка не се ли изхаби вече ?! Изтребители са падали, падат и ще падат - това е бойна машина, а не транспортно муле. Да освежа тона : Попитали генералния конструктор на бюрото "Микоян и Гуревич" -Защо вашият изтребител гори двойто повече от американските ? - Аз съм проектирал самолет, който да побеждава в бой, а не въздушно TAXI. -отговорил той.

    Коментиран от #152


  • 148 The Pest

    0 0 Отговор

    До коментар #142 от "Малко":

    Широко разпространена заблуда е че МиГ -29 е аналог на Ф-16 , но това просто не е вярно . По габарити , маса , тягови и маневрени характеристики , както и по предназначение , МиГ е аналог на ЕФ Тайфун . Или по скоро обратното . Наистина първоначално Ф-16 е конструиран като лек самолет за маневрен бой , но още първите серийни варианти са с над 30% по тежки от прототипа , което е цената за многофункционалността . Самолетът се използва главно като многофункционална ударна платформа , носител на много голяма номенклатура оръжия , като воденето на въздушен бой е второстепенна задача . МиГ-29 , както и ЕФ Тайфун са платформи предназначени основно за въздушен бой и ПВО , всички други задачи са второстепенни .
  • 149 Първите съобщения

    0 0 Отговор

    До коментар #70 от "Пилот":

    Бяха,че останките на самолета са разпилени на 5 км...не на 1. Ако си пилот,разбираш за какво говоря колега.
  • 150 Нещо бъркаш колега

    0 0 Отговор

    До коментар #123 от "Водолаз":

    Ако си колега,трябва да знаеш,че има air diving и SAT diving. Така,че...
  • 151 Някой

    1 0 Отговор
    Излезе информация, че майорът летял на Миг 29 от 2015г. Грубо 5 години са това. Знаете, какъв малък нальот имат на година. За мен той не е бил Първи клас летец на Миг 29. Имал е общо 5 изстреляни ракети за тези години. Като само една от тях е по падаща мишена ПРЕЗ ДЕНЯ. Това му е била първата НОЩНА СТРЕЛБА. Това му е била едва втората ракета по падаща мишена...И ПЪРВАТА НА НОЩЕН ПОЛЕТ и то над вода. И за да не се изложим пред чужденците, са изпратили абсолютно неподготвен летец, и една такава ситуация с развалена, падаща бързо мишена. Плюс никаквия му опит по стрелба нощно време над вода по падаща мишена. И желанието на целия наземен екип и на летеца да не се изложат пред чужденците. Е довела до рискова ситуация(слизане на ниско). А той е нямал опита да излезе от такава. И щом този не достатъчно трениран пилот се води за един от най-добрите в България. ПЪРВИ РАНГ. Представете си по-младите от него. На какво ниво са. Имал е 5 изстреляни ракети на Миг 29. И само една по падаща мишена, през деня. Никога не е летял и стрелял по падаща мишена нощем над вода. А те го юрват да си прави сефтето на международни учения. Като не го е правил нито веднъж на тренировка преди това.
  • 152 Саабри

    0 0 Отговор

    До коментар #147 от "Гената":

    И той са счупи да побеждава ,Генчоо Генчо
  • 153 Бойко

    0 0 Отговор
    "загуба на пространствена ориентация" е пилотска грешка...
  • 154 Йо Несбьо

    0 0 Отговор

    До коментар #85 от "Пишман пилот":

    Не знам какво се е случило наистина. Просто разсъждавам - ако "приятелски" огън свали наш самолет, какви ще са отзивите в България. Защо самолетът се е пръснал на парчета и не означава ли това експлозия преди досега с водата? Самолет, сблъскал се почти вертикално с морската повърхност се смачква. От физиката знаем, че вестник, плаващ върху водата при вертикален удар е твърд като бетон. Кой пише доклада, защото не сме чули официално изявление от Русия, а само доклад от заинтересовани лица. Има ли интерес властта у нас да каже, че натовски самолет е свалил нашия (не твърдя, че това е така)? Нали ще настанат протести, вълнения, хората ще искат изгонване на американците и излизане от НАТО? Ето ви един добър сюжет военните и властта да не казват истината... Можем ли да направим нещо? Нямаме доказателства.
  • 155 а50

    0 0 Отговор
    Загуба на ориентация може да се получи над море в светлата част на деня или сумрак. През ноща когато няма никаква видимост едва ли си губи ценното време да се взира навън, летял е по прибори и воден от ръководител полети. Самолетите имат систем за предупреждение при достигане на опасно ниска височина , така че остават много въпросителни и също така дали е имал право да изпълнява такъв полет при тези условия.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.