56 165144

Хиляди коли на трупчета заради новите екостикери

  • технически преглед-
  • коли-
  • екостикери

1902 автомобила са върнати за отстраняване на неизправности, открити при техническия преглед

Хиляди коли на трупчета заради новите екостикери - 1
Снимка: бТВ

За четири месеца технически преглед не са успели да минат 242 автомобила поради констатирани неизправности. Други 1902 автомобила временно не са допуснати за движение по пътищата за отстраняване на установените неизправности, сред които неефективни спирачки и вредни газове над нормите.

Това сочат данните на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" (ИААА), цитирани от „Монитор“.

Новата система за прегледи на автомобилите заработи от 12 юли т.г., за четири месеца 600 000 превозни средства вече са минали успешно през каналите и имат новия екологичен стикер на предното си стъкло.

„През предходните години броят на върнатите автомобили за отстраняване на неизправности беше в пъти по-малък, а тези, които не могат да минат технически преглед, бяха единични случаи“, коментира данните Бойко Рановски – директор на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация".

Най-честите причини за неуспешно преминаване на технически преглед са спирачките.

Общо 863 са автомобилите, върнати заради ниска ефективност при спиране.

От пунктовете са върнали за ремонт 363 автомобила с вредни газове над нормата.

„Лошото е, че средната възраст на автомобилите в България е много голяма - над 65% са над 15 години, а 35% са над 20 години“, казва Рановски. Цифрите го доказват, за четири месеца най-много са автомобилите, преминали ГТП, с първа екологична група – 249 337, следвани от трета – 243 098, и втора – 93 078. Едва 1127 са превозните средства с петата, най-висока, екогрупа. С четвърта са 85 963 возила.

Екостикерите са с цел да се определят екологични групи на превозните средства от категория М1 и N1 на база на измерванията, които ще се направят в пункта за технически прегледи, за да се види състоянието им към момента. Засега тези екостикери са предназначени за нуждите на Столичната община и големите градове в страната, където евентуално ще се въведат зони с ниски емисии и където ще има забрана за влизане на определени категории превозни средства според емисиите, които те отделят.

„Въвеждането на новите стикери е с цел гарантиране качествено провеждане на прегледа, гарантиране, че автомобилът ще бъде наличен в технически пункт за прегледи и че ще намалим вероятността за измама в пунктовете до минимум. От януари следващата година тези измервания, които ще се правят в пунктовете, автоматично ще постъпват в системата на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация. Наредбата, която беше обнародвана в „Държавен вестник“ през месец септември 2020 година, задължава всички пунктове да предават онлайн информация при измерването на спирачките и газовете, считано от 12 януари 2022 г. Така вече в пункта няма да могат да въвеждат ръчно резултатите от измерванията и да определят дали превозното средство е технически изправно и в коя екологична група попада, а системата ще определя на база информацията, която ще се получава автоматично от уредите.

Ако досега се е позволявало при измерване на емисиите да се направи някаква манипулация и да се въведат неверни данни, от 12 януари 2022 г .това няма да могат да го правят в пунктовете. Хората, които си позволяват в момента да въвеждат неверни данни, също могат да бъдат установени и при контрол в пунктовете се проверява информацията от разпечатките от уредите и въведената в информационната система.

Скок на цените на прегледите се наблюдава през последните няколко месеца.

Проверка показа, че на практика в София прегледите са поскъпнали с 10 лева. Така цената им вече е от 46 до 60 лева, докато преди въвеждането на екостикерите цената им варираше от 36 до 50 лева.

„Не е ново изискването за замерването, имаше го и преди 12 юли т.г., нормите за емисии съществуваха в административната база. Но тъй като те не се връзваха с определена екологична група, в голяма част от пунктовете такива измервания не се случваха реално“, обяснява Рановски. По думите му сега цената на техническите прегледи се вдига, защото измерванията намаляват броя преминали автомобили през каналите на ГТП-тата. Това е причината собствениците им да вдигат цените.

Без хартиени листовки на шофьорските изпити

Въвеждат промени в шофьорските изпити. Листовките вече ще бъдат само онлайн. До момента имаше възможност при проблем на системата изпитът по теория да мине на хартия, но това вече отпада. Ако има проблем, изпитващият има възможност да премести кандидата на друго изпитно място, като изпитът продължава от въпроса, на който е спрял, а отразените до момента отговори се запазват. Ако има по-голям проблем и изпитът не може да се продължи, има възможност кандидатът да се премести за изпит на нова дата, гласят промените при листовките.

При кормуването заради пандемията има разпореждане да се качва по един кандидат-шофьор в колата, за да не се струпват много хора в автомобила. В момента в автомобила има един председател, един кандидат и един член на комисия. Новото е, че кандидатите в един изпитен протокол могат да се разделят по двойки и всеки да знае от колко часа ще започне изпитът му. До момента имаше възможност за разделяне на кандидатите на две групи, което създаваше затруднения и се налагаше някои кандидати да чакат с часове, преди да започнат изпита, обясняват от ИААА.

Поставете оценка:
Оценка 2.2 от 70 гласа.

Свързани новини

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 БАЙ Х@Й‼

    303 20 Отговор
    И каква точно е връзката на ЕКО стикера със спирачките ‼️‼️‼️

    Коментиран от #8, #12, #27, #35

  • 3 EFEF

    298 34 Отговор

    До коментар #1 от "FEFE":

    Вчера докато си карах новият опел , видях един с Х5 и страходен черен дим

    Коментиран от #16, #22

  • 4 фсдг

    190 37 Отговор
    Еко талибаните трябва да се забранят със закон !
  • 5 ТИКВА

    213 33 Отговор
    Браво , време е да се въведе ред сред таралясниците. Но първо заплатите да се вдигнат-с една заплата нова кола!

    Коментиран от #97

  • 6 БАЙ Х@Й‼

    130 16 Отговор
    Това за екологичните групи и децата знаят, че отдавна има Евро I- VI ‼️

  • 7 КОЙ

    345 11 Отговор
    Хората ако имаха пари дали щяха да карат коли на по 20+ год. коли???

    Коментиран от #90, #117

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 реалистъ

    88 187 Отговор
    Ако аз правих законите, поне 500 хил. димящи таралясника щяха да отидат за скрап.

    Коментиран от #26, #50

  • 10 Бай Благой

    101 96 Отговор
    Като гледам какви димилници обикалят, Не 1900 а 19 000 трябва да са поне тия върнатите.. ...

    Коментиран от #37, #71

  • 11 етикет

    160 24 Отговор
    И доста хора отделят вредни за околната среда газове над нормите. Разни шкембелаци на фасулена и кромидена диета.
  • 12 антидържавата

    54 65 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й‼":

    Връзката е, че автомобилът е неизправен, а покрай новите изисквания за екостикери се прилагат много по-стриктно изискванията за преглед на МПС. Неизправно ли е... докато не стане изправно, трябва да не се допуска по публична инфраструктура.

    Коментиран от #18, #45, #100

  • 13 МАААААЧКАЙ МААААЧКАЙ

    283 17 Отговор
    РЕДОВИЯ БЕДНЯК И СИРОМАХ...МААААЧКАЙ......10лв кубика вода 1лв кв.часа....5. Лева нафта и бензин....данъци такси осигуровки винетки екотакси. Глоби и пак Глоби.....
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 майстор

    38 265 Отговор
    И книжките на дядовци и баби над 65 годишни трябва да отидат на трупчетата.

    Коментиран от #32, #36, #65, #87, #107, #124, #125, #126, #143

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Ттт

    4 6 Отговор
    Фдфзф
  • 18 Лальоооо СЕКИ скъсаняк

    104 18 Отговор

    До коментар #12 от "антидържавата":

    Си гледа колата.А земи само таксиджиите...кът им видиш галошите по джантите ти става ясно кооооооолко внимание се обръща на тази кола...

    Коментиран от #21

  • 19 БАЙ Х@Й‼

    225 8 Отговор
    ЕКОлозите естествено не казват колко точно е замърсител Дядо Благо с Москвето дето върти 2000км на село и такива като Буци който връткаше 2000км на ден с джипа на НСО ‼️
  • 20 да питам

    47 6 Отговор

    До коментар #1 от "FEFE":

    Ако е на педали , може и да не минаваш на преглед ..
  • 21 антидържавата

    25 51 Отговор

    До коментар #18 от "Лальоооо СЕКИ скъсаняк":

    Като е на обществен път, ще спазваш правилата. Като си имаш частен, ще караш както искаш. Това е нормалното в правовите държави.

    Коментиран от #40

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 БАЙ Х@Й‼

    36 6 Отговор

    До коментар #8 от "Българин":

    Главният ти мозък нещо дава накъсо ‼️ Явно няма значение каква е темата и до кого се опитваш да пишеш‼️
  • 24 Въсю

    17 9 Отговор

    До коментар #1 от "FEFE":

    И като се събуди кво стана?
  • 25 Centyrion

    103 17 Отговор
    Порочен е самият начин на категоризация ,той не отразява реалното техническо състояние ,и това до колко един автомобил замърсява,а се дава за година на производство.Но както всичко в България така и това.Сега съм поръчал да ми търсят кола в Германия,Ауди куатро 2.8 бензин 193кс,от 93 до 96г от първите А6 и ще платя за него колкото за няколко по нови от 2004 г.На мен боклуци не ми трябват да влизам в приключения,искам истинска кола.Или 124широка лайсна 3.2 бензин.

    Коментиран от #78, #101

  • 26 радикал

    27 95 Отговор

    До коментар #9 от "реалистъ":

    Яко форсиране 4-5 пъти и хвърли ли черен дим колкото от запалена цигара - сваляне на номерата и отива за скрап.

    Коментиран от #58

  • 27 Аба бай Оймане

    13 32 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й‼":

    Чети де .. цялата информация ще се предава онлайн ..Ако досега са могли да манипулират нещо , сега не става ..

    Коментиран от #43, #55

  • 28 косача

    68 4 Отговор

    До коментар #8 от "Българин":

    В хамериканските затвори, 10% от осъдените са осъдени невинни, защото такива дебили като тебе ги осъждат, от тези 10%, 2% биват убивани и така хванат ли истинския престъпник, се извиняват на стареца за това, че е прекарал 30-40 години в затвора, а на убитите изказват съболезнования на близките за станалата грешка.
  • 29 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    120 21 Отговор
    Нали искахте капитализъм? Важното е да се увеличава рекета и да се събират пари. Като си беден дядо попе, няма да можеш да си купиш нова кола. Ако имаш стара кола, кмета като каже днес в твоя квартал е за по-висок екостикер, ще трябва рано сутрин да се изстреляш някъде! Е, това ако не е репресия, не знам!

    Коментиран от #144

  • 30 мдаааа

    73 8 Отговор
    Имам чувството , че тук пишат или само клошари или само мЕлЕонери ..

    Коментиран от #51

  • 31 от щаба

    29 4 Отговор

    До коментар #14 от "Асан с магарето":

    Ако магарето е с ковид ваксина - не!
  • 32 Въсю

    32 7 Отговор

    До коментар #15 от "майстор":

    Що не се гръмнеш?
  • 33 Гост

    92 9 Отговор
    Колкото е по-ново производството на автомобили, толкова повече замърсява околната среда, но това си го знаят само зелените талибани, чиято разлика с Афганистанските е, че онези са милостиви и убиват на място, докато зелените терористи убиват хората с години. Електричките замърсяват въздуха с десет години от самото си производство, тъй че при коли, които се карат до десет години замърсяването на въздуха е по-малко, от еко елекричките убийци.
  • 34 мафия

    151 2 Отговор
    Кожодери! Всичко се прави само с цел да се взимат повече пари от хората! Как няма да са 20-годишни колите ни, като сме най-бедни в Европа! 30 години партиите крадат милиарди, а заплатите ни са като в Африка!

    Коментиран от #46

  • 35 Гацо

    71 5 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й‼":

    Кат няма спирачки е по "еко"!Не загряват спирачните апарати и от там атмосферата и няма прах от накладките!
  • 36 Пишман

    38 3 Отговор

    До коментар #15 от "майстор":

    По-скоро трябва да ги дават след 30!

    Коментиран от #62

  • 37 Жоро

    43 57 Отговор

    До коментар #10 от "Бай Благой":

    Е не можеш да го обясниш на ганьовеца. Вместо да си купи малолитражка на газ, той ще си вземе некой дизел 10 г премиум коптор, няма да има пари за ремонт на дюзи и дпф, ще ги изтърбуши и гледай кво става

    Коментиран от #41, #49

  • 38 Вън

    40 9 Отговор
    България от ес и натю
  • 39 ТОТО

    87 4 Отговор
    ОТНОВО ДРАНЕ НА КОЖА ОТ КАТ И ТО БЕЗПЛАТНО. ЗА НАРОДА А НЕ ЗА ДЪРЖАВНИТЕ БАНДИТИ.ИМА ЛИ КОЙ ДА НЕ ИСКА НОВА КОЛА.БЕЗУМИЕТО ПРОДЪЛЖАВА.
  • 40 kvy

    65 1 Отговор

    До коментар #21 от "антидържавата":

    В правовите държави може да има корупция, но не е в такива размери! Като намалят корупцията и бюрокрацията до нивата на правова държава, тогава може да изискват и от хората това !
  • 41 kvy

    88 7 Отговор

    До коментар #37 от "Жоро":

    Като ми предложат малолитражка на газ за 10к лв.ще я взема. Но май няма такава. А и ако си 4 членно семейство, какво правимс малолитражката? Или на изплащане да си купя. Няма проблем, но ипотека и лизинг минимум 1000-1200 на месец. Та колко пари трябва да получаваме, че да мога си позволя това плюс режийни и разходите по семейството?

    Коментиран от #44

  • 42 гост

    110 1 Отговор
    Нещо за качеството на горивата...тва ...онова ? Все колите им виновни ?
  • 43 БАЙ Х@Й‼

    51 2 Отговор

    До коментар #27 от "Аба бай Оймане":

    Чета бе , ама това за което хортуваш може и без "ЕКО" стикер ! Нали още преди години искаха видеокамери, 20 минути мин. за преглед на МПС и още бля бля бля ...
  • 44 Реалист

    29 4 Отговор

    До коментар #41 от "kvy":

    Искаш да станем, като Австрия или по добре. Стига с общи приказки. Където има пари има и алъш вериш. Хомосапиенс живее навсякъде по планетата. Няма изток, няма запад.
  • 45 Ventura

    102 0 Отговор

    До коментар #12 от "антидържавата":

    Ами, тогава да плащаме данък МПС и гражданска след прегледа. Дали, ако те спрат от движение заради еко-неизправнпост, ще ти върнат вече дадените пари, за застраховки и тем подобни.?

    Коментиран от #74, #80

  • 46 Ганьо

    13 61 Отговор

    До коментар #34 от "мафия":

    Беден си, защото си кух като гъдулка!
  • 47 Ал Капоне

    139 3 Отговор
    Държава която гори боклука на Европа не трябва да има никакви претенции към остарелия си автопарк.
  • 48 Ехе

    83 1 Отговор
    Тези ни изкараха луди по ретро манията и затова явно най много коли са над 15 години. Нещо за тежкото икономическо състояние на хората и глупостта точно във времето на криза и ръст на инфлацията да се вдигат такси за скъпи безмислени стикери? И като заработи тази система има няма сигурно след 10 години, като познавам организацията на държавата и ми забраните да влизам в центъра на София за няколко дни в годината, това как ще ми помогне да си купя нова кола и как ще оправдае 100-те лева отгоре дадени за по скъпи стикери? Накрая всичко ще излезе наяве и ще видим КОЙ произвежда този разход за народа в тежките времена, за да повиши своята печалба от стикерчета.
  • 49 Майка ти

    27 5 Отговор

    До коментар #37 от "Жоро":

    Жоре мама,нали ти казах,че имаш IQ 5,не може,а и не трябва да пишеш глупости
  • 50 Ако Пък

    9 2 Отговор

    До коментар #9 от "реалистъ":

    Аз го правех отдавна да ти е избледнял некролога
  • 51 Мюмюн

    9 3 Отговор

    До коментар #30 от "мдаааа":

    Ашколсун ва, аретлик! Как саму пузна чи сам мЕлиуонЕр бе, аби.....ти да ни си някакав екстра сенс?! 🙂🙃
  • 52 чиче

    10 11 Отговор
    МАРИИКА 2 хиляди копи са хиляди коли.А колко милиона са колите у нас.Трябва да пишеш милион поне таралясници в движение
  • 53 Гошо

    111 3 Отговор
    Моята кола е 1999 дизел при извършено замерване на изгорели газове и замърсяване влиза в графа ЕКО 5 но тъй-като е произведена 1999 година влиза в графа ЕКО 1..... Нали ЕКО стикерите са за това колко замърсява дадената кола не за коя година са произведена..?
  • 54 Владо

    27 20 Отговор
    Защо говорите и пишете глупости бре??? Няма никаква разлика! Отново е ФУЛ с гнусни дизели без никакив филтри и неизправни горивни системи и бензини без катализатори, които МИНАВАТ без проблем!!! ДО КОГА?

    Коментиран от #115

  • 55 Да да ама не

    32 5 Отговор

    До коментар #27 от "Аба бай Оймане":

    Така си мислиш ти. Наскоро минах преглед с една от колите си. Изгорелите газове ги измериха на изгасен двигател. А дори не съм молил за нещо подобно.
  • 56 Истината

    42 3 Отговор
    Стар автомобил, или на много километри, не значи, че е лош - зависи как е каран и поддържан ! Но, разбира се, в България добре поддържаните едва ли са голям процент.
  • 57 ежко

    53 3 Отговор
    Кофти е, хем да си на нивото на отбора по футбол на Бяла Черква, хем да искаш да играеш с батковците от шампионската лига:)България е като един слаб отбор, натъпкал се където не му е мястото, само да яде шамари!НИе не можем да си позволим Зелена сделка, също както една Молдова или Грузия не може, ама ще я приемем.Същото е с тези стикери.....Да му мислят потърпевшите:)
  • 58 нерез

    17 5 Отговор

    До коментар #26 от "радикал":

    турах ти го в ауспуха до като не прогориш масло и не фърлиш гарнитура .......
  • 59 А аз

    39 0 Отговор

    До коментар #1 от "FEFE":

    докато си карах Реното видях Х5-ка нов внос да хвърля страхотен син дим, след няколко светофара като разнесе добавките и спря да пуши.
  • 60 TRIF

    76 1 Отговор
    Както всичко друго и тук нещата са пречупени през БГ призма. Нека да има екостикери но да са на база на замерени показатели а не на административна преумица. Автомобила ми е производство 2008, със замерени емисии под минималните и ми бутат стикер за група 3. Питам защо след като офитиално в документите ми пише, че е ЕКО 4. Отговора е, че бил стар! Питам защо изобщо мерите тогава? Отговориха ми, че такава е процедурата. А за горивата в БГ не ми се говори! Каквото и гориво да купя извън БГ винаги е по - добро. Не е необходимо да си експерт за да усетиш разликата в работата на двигателя с качествено гориво.

    Коментиран от #61

  • 61 Уви

    32 0 Отговор

    До коментар #60 от "TRIF":

    Вини законотворците ни, Евро4 е в 3-тата категория. Евро5 и нагоре 4-та, 5-та е за хибриди и електрички.

    Коментиран от #64

  • 62 един от стадото

    49 2 Отговор

    До коментар #36 от "Пишман":

    ама сега. На времето Танковете, бетеерите, камионите, уазките, Лади, Волги бяха поверени на 18-19 г момчета. Бе цялата армия. И тя работеше, инцидентите не бяха много спрямо бройките. Дисциплината ли беше друга, възпитанието ли, отговорността ли, страха ли, но работеше

    Коментиран от #77

  • 63 Павел пенев

    56 1 Отговор
    Какво общо имат спирачките с екологията бе Рановски? Много държави премахнаха техническите прегледи като безсмислени,тъй като фирмите не носят отговорност при произшествия а водачите са лично отговорни. Как не ви е срам.
  • 64 pppp

    32 5 Отговор

    До коментар #61 от "Уви":

    Aз затова и си махнах катализатора на колата... като ще плащам поне да има за какво.
  • 65 Ники

    42 4 Отговор

    До коментар #15 от "майстор":

    Първо твоята книжка трябва да бъде отнета, а хората над 65 години които са здрави и вземат медицинско няма да имат проблем с книжките си!
  • 66 Васил

    51 1 Отговор
    Кола която минава в Германия и получава зелен екостикер тука и дават най много евро две да им се начудиш как определят.
  • 67 Павел пенев

    24 3 Отговор
    Има ли поне една фирма осъдена от застрахователните за формални технически прегледи? Със законова промяна да бъдат забранени и да ходят да си копат земята в реални граници.
  • 68 Матей

    46 2 Отговор
    Стикерите да си ги сложат отзад,става въпрос на задното стъкло!Ти якакво се правят на чал-ди-сани еколози,като тецовете изгориха огромни количества боклук от запада,и комините им избълваха всички видове бойни отровни вещества.Спирайте веднага грозните цир-каджи-лъци и оставете хората да дишкат,в малките населени места поне проблеми с газовете няма,я мине кола на половин час ,я не.И тогава кво прайм,прайм-тайм?Намирисва на геноцид,на какво да се возим,на кракомобил ли.Много пък се загрижили,ми те водачите ако нямат акъл в главата и да си поддържат колите,вий какво,насила ли ще им наливате с фуния?
  • 69 Шаран БГ

    29 0 Отговор
    В "умните държави" политиците им намират решение как автомобилите да не са по-големи от 5-7 години. Справка - Израел. Това не касае РБ Възрастта не е порок ! Тази максима важи и за автомобилите. В Каталуния-Испания видях автомобил на по-вече от 50 години. Показаха ми го - номерата били други . релефни и още не знам си какво !! В чудесно състояние !! Там имат сериозни технически прегледи. Важна е поддръжката !!!

    Коментиран от #81

  • 70 Ядосан

    20 1 Отговор
    Нека всеки който го принудят да си хвърли технически здравата кола заради еко норми да я изхвърли в колонката на една Х5 или по добре държавна кола.
  • 71 Ти ли

    27 2 Отговор

    До коментар #10 от "Бай Благой":

    Ще ги купиш тия 19000 коли на тези, които не могат да си го позволят. Необходимост за всеки ден.... АДЕКВАТНИ данъчни облекчения и насърчаване закупуване на нов автомобил, или заплати, които след плащане на обирджиите по битови сметки, да позволяват заделяне на нещо и за нов автомобил в обозримо (все пак време). На всекиго му се кара нов автомобил...
  • 72 Ядосан

    15 1 Отговор
    Нека всеки който го принудят да си хвърли технически здравата кола заради еко норми да я изхвърли в колонката на една Х5 или по добре държавна кола.
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 гост

    33 0 Отговор

    До коментар #45 от "Ventura":

    Само че гяволетата го измислиха първо да си платиш данъка и ГО и после на преглед.Иначе не става.
  • 75 Майкул

    2 9 Отговор
    Звадих си кътализатура и ни ме пуснат на преглида ко да праим
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 ХХХ

    14 11 Отговор

    До коментар #62 от "един от стадото":

    Не бяха много инцидентите в армията защото първо не ги съобщаваха и второ колите през повечето време бяха на трупчета и войската чоплеше камъчета от грайферите и боядисваше каквото им падне.Иначе как ще обясниш, че на армейските търгове продаваха коли на 50 год. с пробег 5000км.
  • 78 Разбирач

    10 1 Отговор

    До коментар #25 от "Centyrion":

    За 124ката търси М103 3000кубика 90-91г. С товв 3.2 ще окабеляваш кола наново. Вярвай ми и няма сгрешиш.
  • 79 Малката Тиква

    18 5 Отговор
    Ще си ДимЯ, докато заплатите не станат европейски.(
  • 80 Киро Питоня

    46 1 Отговор

    До коментар #45 от "Ventura":

    Ти пък, не разбра ли че никого не го е грижа ни за здраве ни за екология. Всичко е за едни пари и изземване доходите на хората. 2млн автомобила по 10 лева-тЕ ти 20млн в посока някоя офшорка. И това е легално, узаконено от същите ония плазмодии, които пращаме в Парламента. А като гледам котерията, която се е наредила, жадна за власт, това статукво ще си остане още много, много дълго. Докато не се осъзнае този народ и се хване за вилите и косите.
  • 81 За сведение

    24 4 Отговор

    До коментар #69 от "Шаран БГ":

    В умните държави, пич, коли над 30 години, да не говорим пък за 50+ и перфектно поддържани, струват поне пет пъти повече от таралясниците, които ти си купуваш нови. Така че, не се сравнявай с умните страни. Не си от тях и няма и да бъдеш.НИКОГА.
  • 82 арто

    19 1 Отговор
    Нищо не мерят. Влезе ли дизелов на канала, направо еко 1 му дават,нищо че от ауспуха няма дим.
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 БОЙКОт

    18 0 Отговор
    Е хайде да е на хайрлия за народа, грижата за екологията с новите прегледи , екостикерите и разделяне на екологични групи на превозните средства....!!! Таз година автомобилите, а пък догодина и жилищата на българина ще се разделят на различни екологични групи в зависимост от това, на колко години са, какво гориво се използва, колко комините им пушат през зимата и какви вредни газове над нормата изпускат през лятото..!!!.
  • 86 Алоу

    11 0 Отговор

    До коментар #14 от "Асан с магарето":

    Къде има магарета в Софето бе...? То до преди 20-30 години селяните имаха магарета и често се срещаха много "екологични" магарешки каручки по пътищата на селата, ама вече и тях ги няма и изчезнаха, защото "магарето Марко" умре и сега всички карат "дизели" в София !
  • 87 номад

    9 2 Отговор

    До коментар #15 от "майстор":

    гледам по новините само пенсий дрифтят с бенвета книжки трябва да се дават на над 25 годишни ама от състезатели напушени и гледащи лошо
  • 88 I LOVE THIS GAME

    8 2 Отговор
    Алеле майко що разбирачи що еколози
  • 89 xaxa

    11 4 Отговор
    65 % са над 15 години а 35 % над 20години????? Стават 100%!!! Къде са другите коли???? Нещо математиката на някои хора не мога да я разбера!!!

    Коментиран от #128

  • 90 Heater

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "КОЙ":

    У нас със сигурност

    Коментиран от #105

  • 91 Кински

    13 0 Отговор
    А нали обещаваха ,че този преглед просто било мярка за да не могат някои автомобили да влизат в централните части на големите градове.а сега бедните хората не могат да минат преглед.вчера комшията колата му е на 11 години бензин газ ,не го пуснали на мине преглед .не бил влизал в нормите.за кво си говорим ,да си купуваме само едногодишни коли.
  • 92 ТНТ

    19 0 Отговор
    Карам Венто В пункта ми казаха, че колата е перфектна. Никакви вредни емисий. Е защо категория 1?
  • 93 Дедовия

    15 2 Отговор
    Нова кола ли, НЕ такава грешка втори път няма да правя.Тия бомби дюзи на 60х.ми отказа турбината в движение добре че бях на магистрала.Ако испреварвах на двупосочно Ко прайм а.Торба пари за какво да ги правим богати а те ни продават боклук благодаря съм.Див капитализъм това е положението.
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Трабанта

    6 1 Отговор
    Мина преглед, какво ревете
  • 96 Бъз

    11 2 Отговор
    Най ми прави кеф да карам след нова кола и да ми мирише на скара бира.. Да не говорим за нова на газ която не може да вдигне повече от 70 с цел икономия. Скоро ще имаме коли като Фред Флинстоун и няма да продават боб.
  • 97 Голям Слон

    13 4 Отговор

    До коментар #5 от "ТИКВА":

    С една заплата нова кола? Това и при програмистите го няма :-))) Хайде нещо по-реално, де. С една заплата да си платим всички сметки и месечната вноска за нова кола без проблем :-))) Аз нова кола скоро няма да си купя. Таблет и лед манията не е моето. Докато мога ще си карам дъртите осмаци на бензин, а дизеловите шестаци за всеки ден. Да ми дишат евросаждите всички батерийни любовници..
  • 98 Стефан Петров

    23 1 Отговор
    При социализма девизът бе "всичко в името на човека", а днес е "Всичко против човека". Нали уж щяхме да живеем по-богато, по-демократично, по културно, но забравихме, че капитализма ,скрит под т.н. "пазарна икономика" е див и варварски строй , за когото човека е нищо, а печалбата всичко. За него човек съществува само, когато има какво да му се вземе и бъдете уверени,че от нас ще се взема все повече- труд, пари, здраве, обикновено човешко щастие.
  • 99 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 100 БатП

    19 5 Отговор

    До коментар #12 от "антидържавата":

    Само не разбирам едноклетъчните, които ти цъкат минуси, какво искат. Не сте нормални! Не може да искате да може да се кара с неизправни спирачки. Направо като видя някой кенеф на пътя да ми вади очите с единия фар, ясен ми е. Щом няма 10 лева за реглаж фарове, значи не е дал и лев за спирачки. Убийци на пътя! Толкова се радвам, че най-накрая пунктовете започнаха да ги гледат тия работи!

    Коментиран от #104

  • 101 Добре

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Centyrion":

    Знаеш какво да караш
  • 102 Лански

    10 3 Отговор
    А бе една Албания , на която се смеехме е забранила внос на коли , които са над 10 години , само че ние явно слушкаме ! Това първо и второ корупцията е по-голяма от Ковид пандемията !

    Коментиран от #103

  • 103 Горублянския

    6 4 Отговор

    До коментар #102 от "Лански":

    Ти ходил ли си някога в Албания?!
  • 104 Голям Слон

    18 2 Отговор

    До коментар #100 от "БатП":

    Много хора не разбраха, че притежанието на автомобил не е право по подразбиране. И най-вече, че е свързано с голяма отговорност. За мен конкретно възрастта на един автомобил не е от значение. Много по-важно е той да е технически изправен и добре изглеждащ. Действително голяма част от автопарка е под всякаква критика. И да, не бих допускал автомобили на пътя с неизправни светлини, перманентен дим, течовека на флуиди и ръжди. Не бих. Но кой съм аз?
  • 105 мародер

    11 1 Отговор

    До коментар #90 от "Heater":

    Явно съдиш по себе си! Ако получавах адекватна пенсия със сигурност щях да си купя нова кола, та дори да е Дачия! Все пак ще имам пет години гаранция и по голяма сигурност. Новото си е ново.
  • 106 Д-р Бръкнипутев

    5 1 Отговор
    А кога ще почнат да връщат от ГТП лайнетата с разни кюнци вместо фабричния ауспух?
  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 Иван

    6 3 Отговор
    Да връщат всички димящи комини движещи се по софийските улици, правещи облаци дим след тях ! Нито една димяща кола не трябва да се допуска !

    Коментиран от #113

  • 109 Елиът

    12 0 Отговор
    Първо да спрете да горите боклуците на Европа и тогава се захващайте са автомобилите! Лицемери!
  • 110 Иван

    8 2 Отговор
    Пак гласувайте ца тия изедници!
  • 111 Иво

    4 3 Отговор
    Хoрa, я кaжeтe c тия eкocтикeри кaк cтoят нeщaтa. Aз cъм c Aуди A4, бензин, oт 1995 г., пeрфeктнo cи върви и рaбoти, поддържам си я редовно. Щe минa ли тeхничecкия прeглeд c тoвa измeрвaнe нa гaзoвeтe? Пocлeдния път направо мe зaплaшихa, чe другият път нямa дa минa, трябвaлo дa cи купувaм пo-нoвa кoлa...

    Коментиран от #114, #120, #142

  • 112 Хайл

    5 0 Отговор
    Ако се окаже,че на прегледа колата не е евро 2 а евро 4,данъка ще го намалят ли или там е без значение...да ви бера лайката с тези "еко стикери"
  • 113 Хайл

    4 0 Отговор

    До коментар #108 от "Иван":

    Галин Ганев я марш от тук,това да не ти е Ловеч
  • 114 Хайл

    7 0 Отговор

    До коментар #111 от "Иво":

    Тия измамници ще те рекетират за пари,дори да е всичко в норми
  • 115 сам

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "Владо":

    докато двайстачките са в обръщение, ако има тридесетачки ит ще вършат работа
  • 116 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 117 Потурко

    3 8 Отговор

    До коментар #7 от "КОЙ":

    Бат ти Ганя и пари да има пак ще си кара таралясника понеже е стипца и керпеден! За него Лайф стайл на живот и удоовлстието от него не означава нищо! Ще продължи да си вари зимнина, да яде евтини кремвирши, да живее като скот и да събира парици за децата, а те от своя страна стават дебилни мързеливци и кърлежи чакащи на стиснатия си родител да им оправи безсмисления животец!

    Коментиран от #119

  • 118 Пламен

    6 0 Отговор
    Пенсиите станаха най-сигурният доход в тази страна. Дали ни чака нещо добро, а?
  • 119 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 120 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 121 Потурко

    2 8 Отговор

    До коментар #119 от "Голям Слон":

    Да знам че важното по тези форуми са синтакстическите грешки в правописа, а не смисъла на написаното! Варенето на зимнина със зеленчуци от борсата губи време през което можеш да изкараш пари от друга дейност, но тази изконна българска черта е завинаги вкоренена в нас като русофилизма и няма изчагъркване събирачо на стари коли!

    Коментиран от #122, #123

  • 122 Голям Слон

    10 2 Отговор

    До коментар #121 от "Потурко":

    Ти би ли чел учебник, който е пълен с грешки? Аз не бих. Ти явно си го правил. Или по-скоро нищо не си научил. Първо разбери, а после приеми, че не всичко в този живот е възможност. Преди всичко е ПОТРЕБНОСТ. Имам възможност, но нямам потребност да карам модерен пластмасов леген. Имам си колекция от автомобили и се гордея с нея. Струват ми цяло състояние до момента, но това е смисълът на моя живот. И другите хобита, разбира се. И както ти не искаш да караш 30-40 годишен автомобил, аз не искам да ям отрови. На какъв език искаш да ти го обЯснЪ? А времето, за което правя всичко това, никога няма да похрача за работа. Погледни по-горе какво съм писал за възможностите и потребностите.
  • 123 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 124 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 125 boyde

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "майстор":

    Е, не се обиждай - имах в предвид само в ментален смисъл ....
  • 126 боро

    1 3 Отговор

    До коментар #15 от "майстор":

    Съгласен съм, преди два дни водач на автомобил на преклонна възраст със здравословни проблеми, неработещо парно и запотени стъкла, блъсна бременна пешеходка. Слава богу всичко с момичето беше наред. Обяснението на водача, който не слезе от колата и не отиде до линейката за да провери състоянието на пострадалата, беше "не я видях".

    Коментиран от #127

  • 127 боро

    1 3 Отговор

    До коментар #126 от "боро":

    Да допълня, ситуацията стана на пешеходна пътека от повдигнат тип. със скоро освежена боя
  • 128 факт

    1 0 Отговор

    До коментар #89 от "xaxa":

    От 15 до 20 г. са 30%, над 20 г. 35%. Трябва и да се мисли по малко.

    Коментиран от #134

  • 129 boyde

    1 0 Отговор
    Да ви вземем сега реално едни суми, а пък "евентуално ще въведем зони с ниски емисии ". А ако на места не се въведат и контролират такива зони, или се забави това във времето, как - "евентуално или реално" ще оползотворите сумите?
  • 130 сс девизия

    10 1 Отговор
    Какви еко стикери с български горива -боклуци
  • 131 ПАРИ ДА ИМА

    4 1 Отговор
    КВИ ПРЕГЛЕДИ КВИ 5 ЛЕВА, ВИНАГИ ЩЕ ИМА СХЕМИ И ИЗМАМИ, МНОГО ВЯРВАТЕ НА ТЕЛЕВИЗОРА И НА НОВИНИТЕ КОЙ КАКВО Е КАЗАЛ ХАХАХАХА
  • 132 Бай Москвич

    0 0 Отговор
    Не знам аз какво ще правя? Моята кола е една голяма неизправност, защото гони 30 години, но няма какво и а се прави!
  • 133 Малее

    1 1 Отговор
    големите градове ще останат без таксита ако се ограничи достъпа на таратайки до тях :-)
  • 134 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 135 Явно

    1 0 Отговор
    авто рите на стат ията са спали в часовете по математика.
  • 136 Машала

    0 0 Отговор
    Карам само на газ, а те ме проверяват на бензин. Дори в талона пише двугоривна. Така трябвало. Защо ли?

  • 137 Кико

    0 0 Отговор
    Обещаха че ще ни.......! И го спазват Браво
  • 138 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 139 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 140 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 141 Хаха

    0 0 Отговор
    И в Унгария карат стари коли
  • 142 Студент

    0 0 Отговор

    До коментар #111 от "Иво":

    Тези дни минах с такова ауди а4 1.8 адр двигател. Дадоха категория 2. Емисиите на двигателя бяха като на кола 2020г. Така казаха.
  • 143 Меч

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "майстор":

    Не е зле наистина да ги прегледат някои от тези хора дали са с всичкия си. Колко пъти избягвам удари с бабички, които гледат напред и си мислят, че карат кола.... Бабо, опасностите не са само пред теб, огледай се и наоколо!!!
  • 144 Меч

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":

    Като каже някой, Нали искахте капитализъм!!! Направо нямам думи! Спрете да се оплаквате, че някой друг ви е виновен!

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове