Last news in Fakti

18 Октомври, 2021 16:05 1 873 35

Още 30 нови електробуса ще се движат в София

  • софия-
  • движат-
  • 30 нови -
  • електробуса

С модернизирането на превозни средства се подобрява градския транспорт, както и качеството на въздуха

Още 30 нови електробуса ще се движат в София - 1
Снимка: БГНЕС

"Продължаваме да обновяваме подвижният състав на градския транспорт. С новите 30 електробуси в "Столичен електротранспорт" ще имаме 45. Това каза днес заместник-кметът по направление транспорт на Столична община Кристиан Кръстев, който присъства на пускането на първите електробуси по договор за доставка на общо 30 нови превозни средства и 10 зарядни станции.

От днес 8 нови електробуса се пускат в движение по автобусна линия № 6 „Автостанция „Гео Милев” - с. Герман и временната линия № Е20Т, която замества трамвай линия № 20 за времето на ремонта. Това съобщават от "Московска" 33.

С доставените 30 нови бройки в следващите месеци ще обновим линии №60, 74 и 73. С тях електробусите на градския транспорт стават 65, а в процедура за доставка са още 52.

Доставката на новите електробуси е част от програмата на кмета Йорданка Фандъкова за модернизация на градския транспорт в София, която се реализира през последните години. С модернизирането на превозни средства се подобрява градския транспорт, както и качеството на атмосферния въздух.

Ще имаме 117 чисто нови електробуса в движение. Работим отдавна върху маршрутите на бъдещия довеждащ транспорт, за който ще се използват новите превозни средства, посочи също Кръстев.

Новите превозни средства са климатизирани, разполагат с видеонаблюдение, със зарядни устройства за мобилни телефони. Те са нископодови, имат рампа за трудноподвижни хора и за майки с детски колички. Машините използват съвременните бързозарядни технологии, базирани на ултракондензатори, което им позволява да зареждат на крайните спирки в рамките на 5-6 минути, да улавят енергия при спиране и да я оползотворяват.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Reichstagsbrand

    20 4 Отговор
    Браво Данче, кажи сега, че един рейс струва 1млн

    Коментиран от #3, #34

  • 2 оле

    16 5 Отговор
    колко ли е смъкнал Фандъка от тая поръчка ...ако изобщо е през поръчка

    Коментиран от #6

  • 3 гост

    4 17 Отговор

    До коментар #1 от "Reichstagsbrand":

    Е и ?? А колко според теб струва същия "рейс" на метан примерно ?? Само дето метана го мъкнем от "братска" Раша , а тока си е български и на пет пъти по-ниска цена !! Без да броим и "поддръжката" на кюмбето още толкова пъти надолу !! Ако сметнеш всички спестявания на 5-тата година електробусите са на нула спрямо кюмбетата , а ще изкарат поне 4 пъти по 5 години !!

    Коментиран от #8, #21, #35

  • 4 А батарейките след експлоатацията

    7 2 Отговор
    Кой кой ще ми каже къде ще ги рециклират Добрите тролейбуси с жица жица пълна ПАНИЦА защо не ги пускат да се движат
  • 5 Гост

    3 11 Отговор
    Вместо да се радвате,веднага почвате да плюете

    Коментиран от #28

  • 6 гост

    1 6 Отговор

    До коментар #2 от "оле":

    За твое съжаление и да е смъкнала е колкото за почерпка , щото това е с европейски пари , а те много добре знаят цените на производителите , които пък няма да продават на загуба баш заради "Фандъка" !!
  • 7 Кажи Баба

    2 0 Отговор
    Тенк ю
  • 8 Komapak

    9 2 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    И от къде според теб идва тока в България? От едни други кюмбета на кюмур... Просто изместване на замърсяването от градовете към Марица-изток. Голяма екология на впечатляваща цена.

    Коментиран от #15, #17

  • 9 гост

    5 1 Отговор
    За китайски бракми имат а да си платят газта за топлото през зимата имат.

    Коментиран от #10

  • 10 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    ...нямат.
  • 11 Жан Клод ( с двата ножа)

    4 1 Отговор
    Един вместо два- е това е сделка...
  • 12 Boko

    5 0 Отговор
    И да се отчетеш Фънки !
  • 13 нищо ново

    13 3 Отговор
    Едно време имаше тролейбуси и вършеха същата работа. Да не казвам че бяха вечни - нямаше какво да им се счупи. Поддръжката почти без пари , за разлика от тия .

    Коментиран от #16

  • 14 Максуда

    8 3 Отговор
    672лв удари днес тока на борсата.
    Скоро нито един рейс на ток няма да върви, като фалира Градският.

    Коментиран от #18, #19

  • 15 гост

    0 7 Отговор

    До коментар #8 от "Komapak":

    Според мен и според едни много по-добре знаещи от теб хора тока от Марица Изток и въобще от кюмур е между 40 и 60% в зависимост от сезона от всичкия !! И ще стане 0% само след 5-6 години , колкото и да не им се вярва на някои !!! Така че даже в момента е поне 50% по-чист даже от метан ! Плюс това България е подписала , че до 2030 година тока от ВЕИ трябва да стане поне 60% от всичкия , ако ще да го внася , плюс 20-25% от АЕЦ станаха 80-85% !!! Това достатъчно "чисто" ли е за теб или сега ще жалиш за "миньорите" ???
  • 16 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #13 от "нищо ново":

    Тролейбуси има и сега , явно не си излизал от вас от бая време !! Само дето могат да се движат САМО по един маршрут , заради кабелите , освен това загубите в мрежата са над 30% !! А при тия с батериите загубите при зареждане са под 5% , освен дето могат да ходят където си решат без никаква мрежа !! И понеже сега ще плещиш простотии за батериите , в Европа ги ползват вече десетина години и никъде не са показали загуба на капацитет повече от 1% годишно !! Тоест на 20 година ще имат 80% капацитет на батерията , което е напълно достатъчно , а каросериите ще са за скрап !! А батериите ще продадат и изкарат поне още 20 години като стационарни в някоя сграда , при това ще избият поне 20% от цената на автобуса !
  • 17 гост

    0 6 Отговор

    До коментар #8 от "Komapak":

    Също така да те светна , че Столичния автотраспорт само да си покрие депата и паркингите с панели , ще произвежда два пъти повече ток отколкото потребява за всички "рейсове" , че даже и за трамваите и метрото !! И тогава пак ще е мръсен , нали , щото няма далавера за гнома , съответно копейки за русолизците !!
  • 18 гост

    0 5 Отговор

    До коментар #14 от "Максуда":

    И за теб коментар 17 !! И "удари" тока за ЕДИН ДЕН и то за под 5% от всичкия !!! Щото толкова се продава на борсата , другия е на 5 пъти по-ниска цена , включително тоя дето хабиш в момента пред компютъра да ръсиш простотии !!
  • 19 гост

    0 5 Отговор

    До коментар #14 от "Максуда":

    Погледни си фактурата и ще видиш какво е "ударил" тока !! Щото там пише 180-200 лева , а не 672 !!! И това е с процента на ЕРПто и данъци , които стигат 35-40% от тая цена !!
  • 20 ЛЪЖЦИИИИ

    6 0 Отговор
    НОМЕРА Е СЛЕДНИЯ ; ДОКАРВАТ НЯКОЛКО ЕБУСОВЕ , КАЗВАТ ЧЕ СА 30 СНИМАТ ФАНДЪШКА НАОКОЛО , ТЯ МЪНКА НЕЩО И ПОСЛЕ ГИ РАЗПРЕДЕЛЯТ ПО ДРУГИТЕ ГРАДОВЕ ТА И ДРУГИТЕ КМЕТОВЕ НА ГЕРБ ДА СЕ СНИМАТ .......... ТАКА Я КАРАМЕ ............ ИНАЧЕ СОФИЯ ЩЕШЕ ДА Е ЗАДРЪСТЕНА ОТ НОВИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА ! НО НЕ Е !
  • 21 Рибар

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Колко е български тока от американските тецове? - Ако внасяме американски газ по- леко ли ще ти е отзад? - По мярка ли ти е американският чеп?

    Коментиран от #24

  • 22 Centyrion

    3 0 Отговор
    Сега като запалят кюмбетата с талашит и парцали,циганите ще оправят въздуха на София.Каквито и електробуси да пускаш все тая,много народ сте в тази котловина.Като спускаш по магистрала Хемус към София от високо се вижда Смога над града.И в този ад давате по 200 000 евро за жилища и се натискате да живеете в тази среда.Пи 50 минути пътуват до работа,тапи и задръствания,пълна лудница.Не 200 000 Евро ,2 лева не давам за жилище в София,с лайняно въже да ме вържат ще го прегриза и ще избягам от този ад.Мааксимум 500 хиляди тряба да останат там,вдичко останало да се разсели,по Видин и Монтана,пи Странджа и Лудогорието.То и без това тези 1.5 милиона са от там.Та проблема с въздуха,няма да се оправи със 100 електробуса или с 5000/10000 коли на то.Проблема е в бедността и в кварталите,там където няма тец и се отопляват на твърдо гориво,и горят каквото им падне.
  • 23 Гост

    2 0 Отговор
    Какво ще каже Йорданка Фандъкова за тролейбус N 9,свързващ столицата от единия до другия край и то в централната част на града ?Да кажат откога не са сменяни колите? Това са стари, износени и опасни за експлоатация тролейбуси, като малка част от тях са рециклирани.Възрастни хора чакат с часове да дойде кола с ниска платформа, за да могат да се качат.Какво ни интересува това, след като се возиме на мерцедеси. Старите столичани да му мислят, като са имали неблагоразумието да се родят в София.Наказваме ги не само с липса на адекватен транспорт, но и с това, че от баби и дядовци са наследили по един апартамент , а не притежават както сегашните управници по няколко и повече. Защото още при Б.Б. Като кмет им бяха вдигнати , пак за наказание, данъците , достигащи до 600-700 лева, при 70 лева за почти същата площ примерно в Надежда.ТОВА Е ! СОФИЯ НИКОГА НЕ Е БИЛА УПРАВЛЯВАНА ОТ СОФИЯНЦИ . ТО И ВЕЧЕ НЕ ОСТАНАХА ТАКИВА.
  • 24 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #21 от "Рибар":

    Ще прескоча всички русопитешки простотии и ще ти кажа само няколко ФАКТА !!! Договора на Контур Глобал изтича СЛЕДВАЩАТА година , а този на АЕС Гълъбово през 2024 !! След което моментално излизат на свободен пазар , с което обаче отпада задължението на купуват радневската кал , дето и викате въглища !! Което пък означава моментална смърт на любимите ти мини , без значение какви простотии обещават предизборно разни пишман политици !! А "американските" още при строежа са предвидени за преминаване на газ , който най-вероятно ще е собствен втечнен (американски) , доставен от Александрополис по тогава вече готовия интерконектор , който минава на 4-5 км от тецовете ! И най-вероятно ще работят почти изцяло за износ в Гърция , щото там цените са доста по-високи !! Но ще продължат да плащат заплати и данъци в България , щото просто не могат да преместят централите в Гърция ! Та тогава си представям какъв рев ще е , ама пусто пък няма да имаш за какво да ревеш , че си им "плащал скъпия газ" , хахаххаха !!!

    Коментиран от #25, #26

  • 25 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Скъпия ток исках да кажа , ама и за газа важи , щото пак няма да е "братски" , което пък те интересува , хахахах !!
  • 26 Рибар

    5 0 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Аз не знам да ли мините са ми любими, защото бизнесът ми никога не е бил свързан с мините. Но трябва да си икономически инвалид, за да не отчетеш загубата на хиляди работни места от Маришкият Басейн и останалите централи, както и фирмите свързани с обслужването им.- Ако имаше поне малко образование в тази посока, щеше да си притеснен, че Стара Загора със сигурност ще са с по- малък дял в приходната част на бюджета след като затворят целият комплекс.
    Каква ще е цената на газа, няма как да прогнозираш защото, няма как да знаеш нито навлата, нито транспортните такси, нито таксите за съхранението на порта, товаро- разтоварните операции и т.н. Като се има в предвид настоящата ситуация не виждам американците да са се разбягали с десетки кораби по разтоварищата в ЕС заради високите цени. - Защо ли? Иначе явно смяташ, че чепа дето са ти го давали на задна повече от 20 години американските централи ти е по- удобен. Иначе аз за руснаци нищо не съм казал! - Но свиркаджиите бързат да кажат, че държат дудука на черните зад океана.

    Коментиран от #27

  • 27 гост

    0 4 Отговор

    До коментар #26 от "Рибар":

    Интересно какви 20 години те тресат , като едната е пусната 2009 , а другата 2011 , хахахах , и то след като платиха над 2 милиарда едната и над 900 милиона лева другата на БЪЛГАРСКИ фирми за строежите , данъците отделно , ама нали е важно да се реве за "американските" , дума да няма !! Виж ако бяха "братски" , по-ценни нямаше да има гаранция , даже държавния нищо нямаше да струва пред тях , нали така , хахах !! А пък също през тия вече 10-12 години милиардите , дето са платили на безценните ти мини за кал , дето друг няма да я вземе пари да му дават и заплатите и данъците на българи и в българския бюджет също нямат значение , само че не са братски , ти да видиш !!! А "загубата" от затварянето на това блато дето му викаш мини ще е само за тези дето прибират пари от него под масата , щото те от десетки години са на загуба , която познай кой покрива !! И да ми ревеш за "загубените" работни места , дето са плащат със данъците на всички останали , щото иначе на свободен пазар няма да ги има и един ден е меко казано не неграмотно , а силно миришещо на умисъл и изгода , ама не за целокупния български данъкоплатец !! Та затова не ми изнасяй лекции кой бил инвалид , щото това дето го пробутваш е много по-лошо , а за пълната ти лаищина и умствена недостатъчност си е ясно !! Ако ги напълнят с панели , щото тая земя отдавна е отровена и за нищо друго не става , ще произвеждат ток колкото пет АЕЦа и то с печалба , а не на загуба , за да могат 5-6 хиляди да

    Коментиран от #29

  • 28 георги

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Защо ли? Крадат ни постоянно, а ние да се радваме?
  • 29 Рибар

    3 1 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Най- обичам дрънкала като теб! - Ръцете му наврени отзад, но разбира от всичко! От 2001 до 2005 част от бизнеса, в който работих беше свързан с електроцентралите в страната. - Точно на американските тецове носех уплътнения за високи температури и налягания (за помпите и парните задвижки), специализирани каучици и пластмаси, греси и един куп други специализирани за тежки условия на работа материали.. - Те работеха и никога не са спирали! Ма нали трябва да ми се направиш на отворен... - От къде да знаеш, с кой водиш диалог. А бе ти да не си шоп? - Имаш типичното поведение на гастрольор! - Не разбира, но се напъва и каквото стане! - Там в тази част на страната растат само индивиди с КПД на телета. От тази гледна точка би било разбираемо поведението ти.

    Коментиран от #30

  • 30 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #29 от "Рибар":

    Наложително е да потърсиш веднага медицинска помощ , щото или си с тежка деменция или си патологичен лъжец , а и двата случая са за доктор ! Съжалявам , че не дават линкове , за да постна клипа от откриването , на което присъствам лично ! Но ако искаш може все пак да напишеш в чичко гугъл "откриване на АЕС Гълъбово" и да си гледаш сеира , надявам се поне на толкова си способен !
    Πpeмиepът Бoйĸo Бopиcoв щe дaдe oфициaлeн cтapт нa TEЦ „AEЅ-Гълъбoвo", cъoбщиxa oт пpaвитeлcтвeнaтa инфopмaциoннa cлyжбa.
    Цeнтpaлaтa пpeдcтaвлявa нaй-гoлeмия инвecтициoнeн пpoeĸт в Бългapия. Cтoйнocттa мy e 1,2 милиapдa eвpo, a oчaĸвaниятa ca peaлизиpaнeтo мy дa дoпpинece зa yĸpeпвaнeтo нa eнepгийния ceĸтop и дa пoвиши eнepгийнaтa нeзaвиcимocт в cтpaнaтa.
    B нaчaлoтo TEЦ-ът щe paбoти c нaмaлeнa мoщнocт oт oбщo 420 мeгaвaтa, a дo ĸpaя нa гoдинaтa щe дocтигнe 600 мeгaвaтa. Дoтoгaвa HEK щe пpoдължи дa пoлyчaвa нeycтoйĸи (!!!!!!!!!!) зapaди зaбaвeния пycĸ нa TEЦ-a. 3.06.2011 г !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #31

  • 31 Рибар

    4 1 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Строяха допълнителни мощности към старият ТЕЦ бе ХХХХ. - Аз не съм софийско дрънкало, което говори наизуст. - Работих с тях!
    Ти излизал ли си от тъпата София за да разбереш какво се случва?
    Иначе селянина Борисов откриваше и преоткриваше и режеше ленти със Севда ТВ, за да може каишите да го гледат в очите с благоговение, до като дъвчат някоя долнопробна, софийска баница опечена преди дни в едно с някоя вкиснала боза правена в някой гараж в Перник.

    Коментиран от #32

  • 32 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #31 от "Рибар":

    Строели са на баба ти трътката !! Стига се плете като пиле в кълчища , на всички е ясно какъв си "капацитет" !!! "Стария ТЕЦ " се казваше и тогава и сега Брикел на Ковачки и единственото общо с американците е , че купиха от Ковачки една мръсна дупка до него , която с цялата си наглост наричаше "площадка" и след като изринаха стотици тонове боклуци от нея построиха Теца от нулата !! Само дето стария ти тец няма грам очистки и за 100 Мвт има почти 2000 човека за персонал , а АЕС за 700 Мвт има има няма 300 човека !! И Ковачки ги държи през 2 месеца без заплати да ходят да протестират да не му закрият мръсната дупка , дето трови целия град !! Ама те са си виновни , като му ходят по акъла !
  • 33 Гената

    0 0 Отговор
    Фандъклийката спря временно да снася на Бою, та хартисаха пари за такива екстри. Имало файда да се запушаят някои дупти тек-таме !
  • 34 Joro

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Reichstagsbrand":

    Милион е впрочем нормална цена. Вероятно тези превозни средства са излезли по-скоро поне 100 милиона на общината. Все пак трябва да усвояват другарите, кощунство си е иначе като им знам стила.
  • 35 Петър

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Заради това "е и?" градът е разбит като лунен пейзаж, дупка до дупка ,кръпка до кръпка навсякъде. Всеки един ремонт се завишава десетократно от хората,а примерно няма безплатни социални кухни за бездомните хора,които са хиляди и гладуват, няма достатъчно детски градини и да не продължавам ,защото списъкът е безкраен. Най-богатите град в България изглежда като един от най-бедните заради краденето в особено големи размери.Гарантирано от ГЕРБ.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове