"Дали пожарът е възникнал преди водачът да почне да не може да управлява автобуса, или пожарът е възникнал след удара в мантинелата и какво е горяло толкова много, защото аз оставам с впечатление, че този пожар е бил много кратък и с много, много висока температура. За да има взрив, това означава, че е имало натрупване на пари от летливо горящо вещество в самия автобус и че са пламнали изведнъж с много висока температура и не са дали възможност на пътниците вътре да реагират. Те едва ли са могли да се струпат пред вратата в желанието си да напуснат автобуса".
Това казва Георги Илиев, един от следователите в най-тежките пътни инциденти у нас, цитиран от БНТ.
Подозрение у него буди и времето, за което огънят превърнал автобусът в останки от автобус.
"Един автобус, за да изгори са му нужни някъде 3-4 до 5 минути. За това време, за тия 4-5 минути пътниците биха могли малко по-добре да се ориентират и имаше и време да чупят повече стъкла и да напуснат този горящ капан", каза Илиев.
Предположенията засега остават без потвърждение - до края на разследването. А експерти, които и преди са разследвали подобни трагедии казват, че има и други възможни причини за подобен силен взрив. И версията с пренасяния бензин не бива да се гледа като единствената възможна.
Междувременнно близки на пострадалите в катастрофата и вчера чакаха пред болница "Пирогов". Официално имената на починалите не са обявени, тъй като телата все още не са разпознати. В Република Северна Македония е започнало набиране на проби от техни роднини за извършването на ДНК експертиза, която ще бъде направена у нас. Състоянието на оцелелите 7 души е стабилно.
Лицензът на фирмата собственик на изгорелия автобус - "Беса Транс БТБ", пък бе отнет, стана ясно от съобщение на министерството на транспорта на Република Северна Македония.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Bai NOODLES
05:32 25.11.2021
2 винету
Коментиран от #3
06:23 25.11.2021
3 Ташун касапа
До коментар #2 от "винету":
Оцених ти коментара с минус, но натиснах грешно06:42 25.11.2021
4 Ташун касапа
Коментиран от #6
06:47 25.11.2021
5 Факт
06:49 25.11.2021
6 Голям Слон
До коментар #4 от "Ташун касапа":
Това в “Скорост” ли го видя? Нафтата не гори. Това го пиша от оня ден. Вероятно и много експерти са го казали. А бензинови автобуси поне в Европа не се карат.07:06 25.11.2021
7 Химик
Коментиран от #13
07:14 25.11.2021
8 9999
Ужасно е какви експерти, и следователи се източиха да дават мнениея, тази държава е обречена с такава безкадърна плява.
Коментиран от #9
07:23 25.11.2021
9 абсолютно си прав
До коментар #8 от "9999":
имах и аз катастрофа с автобус но в кресненското дефиле,49 човека деца ученическа екскурзия.Стана инцидента и повярвайте не знаете какво да направите в такъв момент защото самия удар в седалката пред теб е достатъчен фактор да се дезориентираш и да не разбереш какво става.Късмет имахме,че беше светло и оживено и хората с жива верига ни извадиха и разбиха стъклата.Така че СУХИ предположения като на господина жена му да не се пишат защото не знаят и всичко това е PR на гърба на такава трагедия07:31 25.11.2021
10 Последния Софиянец
07:47 25.11.2021
11 гцмвхйхбкнлм;ь
Тоя луд ли е, или на луд се прави?!
Когато всичко вътре е горяло с висока температура, когато е настъпила паника и хаос и не е имало чукчета да счупят прозорците - как се чупят прозорци с голи ръце в паниката и се напуска автобуса!?!
Да иде тоя умник в един автобус, да натовари цялата си рода и да го подпали, а после да ни демонстрира как става това., което бръщолеви!
И това ми било следовател! пълен и ди от!
07:51 25.11.2021
12 Хан Кубрат
07:52 25.11.2021
13 В.Г.З.
До коментар #7 от "Химик":
Стига вече с този фреон!Фреонът е инертен газ, не гори, не гърми!!!
08:39 25.11.2021
14 Чудя се
Калинчо е.
08:40 25.11.2021
15 Със какво да ги чупят
2.Видяли ли сте колко чукчета има в един автобус.Аз винаги гледам макар и да се качвам адски рядко къде са и колко.
3.Толкова ли са скъпи тези чукчета,че да няма под всяко стъкло или поне едно на две стъкла.
4.Пожара е започнал отзад и бързо.Защо?Защото е имало теч от сблъсака на хидравлична течност която е под високо налягане и загрята и е пръскала върху огъня.Затова не е миришело на гориво бензин или нафта, но такава течност гори много добре дори и по-добре от нафта почти като бензин като е загрята.
5.Защо хорат от вън не са счупили предното стъкло с камък там вероятно в първите минута две не е имало пожар.
6.Заключение:Автобуса се движи и започва да прави десн от тежеста на завоя се натоварват най-много предна дясна гума и въз.възглавница, едно от двете се пръска със силен гръм автобуса за 0001 мил.секунда обира мантинелата която раздира важни системи и прави късо шофьора изправя автобуса и го запраща на ляво но спирачките не работят вече, обира и другата мантинела и спира пожара започва леко отзад хидр.течност му помага, а въздух за вратите няма и паника,шок и това е края.
7.Колко годишни са били гумите питам аз?
09:36 25.11.2021
16 Афродит Удрев
17:45 25.11.2021