22 Юли, 2017 18330

Когато "дизел" не беше мръсна дума


  • Mercedes-Benz 250 TD Сервизно комби Mercedes-Benz S124 от далечната 1986 г. на 2.1 млн километра си търси нов собственик срещу €2 499. Макар да е един от първите модели на компанията с 2.5-литров петцилиндров турбодизел, двигателят работи като часовник, няма течове и шумове от кардана. Сервизната документация е попълвана изрядно и колата има валиден технически преглед до края на декември 2018-а. Старият Benz има в запас 94 к.с., ускорява от 0 до 100 за 17.6 сек. и вдига 165 км/ч.
  • Volkswagen Golf D Холандско семейство получи често нов Golf R-Line срещу 38-годишния си автомобил от първото поколение на модела. Дизеловата "единичка" с три врати е произведена през далечната 1979-а, но от тогава насам е навъртяла едва 18 690 км или по по-малко от 500 на година, което я прави един от най-добре запазените представители на модела. Първият нафтов Golf има 1.5-литров двигател с 50 к.с., "лепи стотака" за 19 секунди и развива максимална скорост от 141 км/ч.

    465 гласа
    74%
    26%
    158 гласа

Коментари

  • 1 Хари

    51 6 Отговор
    Ако беше "5 цилиндров ТУРБОдизел" щеше е да е 126к.с. и да ускорява доста по-добре. Това е 5 цилиндров атмосверен дизел с по 2 клапана на цилиндър ,а буквичката "Т" означава ,че е комби;)

    Коментиран от #2, #16

  • 2 555

    8 17 Отговор

    До коментар #1 от "Хари":

    Дори и да не е с турбо май 2.5 би трябвало да прави от 0 -100 по-бързо от 17,6 ?

    Коментиран от #12

  • 3 Mercedes Benz forever

    44 4 Отговор
    124 класика завинаги
  • 4 .......

    18 31 Отговор
    Дизел винаги е било мръсна дума...ама с по-висок въртящ момент, ама по-икономично, бла, бла...На запад вече взе да им идва акъла, само баламите в България не ги стряска...Иначе от старите кошове горе на снимката, съм за Мерца, естествено...

    Коментиран от #6

  • 5 Роза Гори

    28 11 Отговор
    Много ясно,че 124 голфовете са подобия на коли а 124 е най-здравата кола и е вечна класика.
  • 6 Иво

    45 9 Отговор

    До коментар #4 от ".......":

    Това с дизела е пълен цирк. Електролобито явно бута страшни пари в джобовете на европолитиците. Вчера гръмна статия в Германия, че разрешената концентрация на NOx в офисите, където работят хора е 950 микрограма на кубичен метър!!! И никой не изглежда притеснен от тази стойност. Но на улицата като станат 41 микрограма на кубичен метър почват аларми, истерии, крясъци за забраняване на дизела, протести на Грийпийс лесбийки, разни псевдо-природозащитници и зелени партийци. Значи вътре в сградите може да има азотни окиси с над 20 пъти по-високи нива отколкото на улицата и въпреки това никой досега не е умрял. Те тези 70К човека, които уж били починали в ЕС заради лошото качество на въздуха между 2003 и 2015 година, са починали именно защото са си стояли вкъщи на мръсен въздух и не са си отворили прозореца, за да проветрят с чистия въздух от улицата. Това за пореден път показва колко "загрижени" са любимите ни политици за здравето ни. Ето и връзка към статията:

    http://www.focus.de/finanzen/karriere/berufsleben/politik-ignoriert-zweifel-am-grenzwert-40-mikrogramm-dieselpanik-wegen-grenzwertluege-in-ihrem-buero-ist-20-mal-so-viel-stickstoff-erlaubt_id_7378545.html

    Коментиран от #14


  • 7 21125152

    29 15 Отговор
    Да сравняват голф 2 с легендата на мерцедес,които се движи и до днес? хахаха голям виц

    Коментиран от #15

  • 8 Петьо

    32 11 Отговор
    Който не е притежавал W124 никога не е имал кола.

    Коментиран от #9

  • 9 Дедо Мраз

    10 3 Отговор

    До коментар #8 от "Петьо":

    124 или 201 ;)
  • 10 Jack Ballard

    30 14 Отговор
    Защо дизел да е мръсна дума? В абсолютни стойности съвременните дизели не са чувствително по-мръсни от бензините, така както беше преди 20 години. Това, че в БГ е позволено НЕИЗПРАВНИ дизели да се движат по пътищата си е наш проблем. Коли на шегаджии с изрязани DPF-филтри, изтърбушени катализатори, затапени EGR-и, дефектни дюзи и турбота, както и такива с ремапнати ECU-та трябва моментално да се спират от движение като се явят на пункта за технически прегледи. И това до отстраняване на проблемите.
  • 11 Night Rider

    40 13 Отговор
    Масите са овчеподобни. Щом дизела пуши черно от ауспуха, значи е мръсен. Логика, пък че "невидимия" пушек от бензиновите коли е двойно по-вреден на никой не му дреме. А че производството на един хибрид или един изцяло електрически автомобил е доста по-пагубно за природата пак на никой не му дреме. Важното е, че сме фешън и се грижим аз полярните шапки, ракуните в Америка и да има чист въздух за гейовете по улиците
  • 12 stukar

    7 5 Отговор

    До коментар #2 от "555":

    Със SDI (атмосферния) дизел, голфетката III (тая същата- до 99г.), ускорява 0- 100 за 19 с., и така постепенно сваля до около 11 с. с великия 110 TDI (има още два турбо варианта на същия 1,9 мотор- 75 к.с.- 16сек. и 90к.с.- 13,5 сек.). Мисли като пишеш...

    Коментиран от #25

  • 13 разбирач

    9 17 Отговор
    имах 124 300тд комби всички екстри 1991г,карах я 5 години и да ви кажа,не бях доволен,гори много, върви прилично,и прословутото меко возене е мираж.скъпо задно окачване което,не си заслужава возията.задния амортисьор е 600лв единия.сфера 300лв броя.за цилиндровата глава не ми се коментира,много слабо място,пукат ги на поразия.няма 300тд без да е пукал глава.виж автоматика мога само да го похваля.голям багажник няма такъв друг.

    Коментиран от #24

  • 14 Иво

    10 5 Отговор

    До коментар #6 от "Иво":

    Цъкайте минусчета, винаги ще се намери по някой хомосексуалист, който ще се почувства обиден от фактите.
  • 15 Гост

    14 1 Отговор

    До коментар #7 от "21125152":

    Ако поне правеше разлика между Голф 1 и 2, може би нямаше да си толкова ПРОЗД и ИлИмИнтаРин!
  • 16 W126 300SEL

    8 1 Отговор

    До коментар #1 от "Хари":

    Уместна забележка. И не е 94, а 90 к.с. Ако не греша, от 1990 г. са вече 94 коня.
  • 17 Shmeker

    8 12 Отговор
    Едната ми кола е 1.9ТДИ 110 коня, VAG. Онзи ден я давах да й сменят кормилмни накрайници и да й настроят предния мост на стенд. Отивам да я взема след работа и едното момче казва- тази кола, колко коня е? Много върви. Има ли чип?

    Аз казвам - няма чип, 110 коня.

    Другия майстор - щом ти казва колегата, че много върви значи много върви. Той кара кола 280 коня.. и т.н.

    Та от тук нататък изводите ги оставям за вас. Ускорението, еластичност и т.н. на един добре направен дизел, съчетано с неговата икономичност, дълговечност при добра поддръжка, както и това, че не е капризен - безценно.

    Коментиран от #23

  • 18 Иван

    6 0 Отговор
    Този мерцедес е с атмосферен 2.5 10 клапанов мотор. Турбодизела прави 100 за 12.3 секунди. А с правилната помпа и турбина прескача без проблем границата от 300 коня.
  • 19 НЕ КАРАМ ПЕЧКИ

    8 10 Отговор
    Да , Печките са особено популярни тук във БГ . Всеки втори кара Печка и казва , че Печките много вървят , а същевременно нищо не харчат. Нито един Печкар не си признава , че Печката му е мръсна машина .
    100 процента от Печкарите се мислят за най големите тарикати , че карат Печки .
    Ех... Печки , Печки , Печки ... много ПЕЧКИ и всичките са мръсни Печки . Навсякъде само Печки ... даже има и Печкари от женски род , кадето карат Печки . Тоест Печкарки или накратко казано П@ИЧКИ
  • 20 jullliann72

    6 4 Отговор
    Не съм привърженик на дизела за лека кола(не и при тия цени на горивата).А колкото до Мерцедеса Ауди 80 и 90 Яйце има къде къде по-здрава(устойчива на корозия)тенекия,не по-малко здрав мотор и като нова е струвала доста по-евтино от прехваленото 124.(прехваленото лайно винаги мирише по-яко)

    Коментиран от #22


  • 21 320 CDI Mercedes

    6 2 Отговор
    Кой казва че е мръсна дума дизел? Тъпаци сте си.
  • 22 Dizela

    7 1 Отговор

    До коментар #20 от "jullliann72":

    Който не му харесват дизеловите автомобили , да си купи КАМИОН...! ! !
  • 23 АЙСИКТИР

    5 2 Отговор

    До коментар #17 от "Shmeker":

    Тези майстори как разбраха,че колата върви много, на стенда ли? А за голямата икономия да те питам дали не продаваш нафта евентуално, щото такива като тебе с коли 110 КОНЯ дето АМА МНООГО вървят обикновено като ги карат на дълго са толкова икономични, че се налага да източват нафта или бензин от резервоара, защото почва да прелива? И още да те питам като се събуди краката ти отвити ли бяха?
  • 24 stukar

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "разбирач":

    Само в България си мислим, че Мерцедеса е за голтаци.
  • 25 Редактор

    3 1 Отговор

    До коментар #12 от "stukar":

    Човекът пише за 124-ката, а не за голфа, ти мисли като пишеш, че нещо хич не си в час...

    Коментиран от #26

  • 26 stukar

    2 2 Отговор

    До коментар #25 от "Редактор":

    Аман от "редактори" беееее. Аз освен, че чета, също вниквам и в текста!!! "555" критикува 2,5 че е сравнително "тромав" за обема си, а аз му показвам, че великите VAG през 1999г.- 13г. по- късно, не са по различни!- с техния "култов" Голф- 1,9, който се влачи с "атмосферката" до 100км/ч. за 19 сек.!
  • 27 AZZZZzzzz

    2 0 Отговор
    Притежавам Мерцедес w124 от 6 години, като за това време не съм пипал нищо по окачването. Имах проблеми обаче с ел. системата, защото тя е с някаква гадна биоизолация, която се саморазпада с времето. Другото слабо място им е комутататорите (на бензиновите), които горят и после нов струва повече от колата. Иначе колата е с перфектна возия и много удобна за дълъг път. Моята ще си я карам докато не се разпадне...
  • 28 тракторист хулиган

    1 0 Отговор
    да живеи голфо и да са природи дано.само нафта от туби.и части от моргата.ако не е туй чудо как да караш кола с бг.заплатка.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Назад към конфликта