25 Април, 2018 4735
Трябва ли да се вдигне цената на въглищата
-
Теменужка Петкова министър на енергетиката Въглищата са базова суровина за цялата енергетика. Ако цената им бъде увеличена, ще се предизвика поскъпване по цялата верига на производството. Когато поехме управлението през 2014 г., мините бяха в изключително лошо финансово състояние, не достигаха дори средства за заплати. Сега ситуацията е коренно променена - за първи път дружеството отбелязва положителен финансов резултат, приходите са увеличени, колегите получават редовно работните си заплати и всички социални придобивки, възнагражденията са увеличени от началото на тази година, инвестиционната програма на дружеството също се изпълнява.
-
Владимир Топалов председател на миньорската федерация към КТ "Подкрепа" Мини "Марица-изток" осигурява около 40% от енергетиката на страната. Липсата на гарант за съществуването му обаче може да доведе до риск за сигурността на България, което не трябва да се допуска. В момента един тон въглища натурален е 17.50 лв. Ние искаме в момента той да стане 18.50 лв., от 1 октомври да го увеличим с още 1 лев. Само за сравнение един тон пясък, който е от реката, струва 22 лева. Не съм съгласен с твърдението на енергийния министър Теменужка Петкова, че това ще доведе до скок в цената на тока. От 2020 г. в централите трябва да се работи по нови стандарти. Така ще се стигне до масов фалит на въгледобивните предприятия, защото няма да могат да отговорят на тях.
Коментари
1 кобрети
Коментиран от #3, #41
11:38 25.04.2018
2 Гого
Коментиран от #6, #9
11:40 25.04.2018
3 Бате Цецо
До коментар #1 от "кобрети":
Тези въглища са лиглитни. Всеки може да провери в уикипедия за калоричността им (в пъти по-ниска от на донбаските), количеството пепел и сяра. Не на последно място и разстоянието на което се транспортират. Та цената не е 17.5 лв, а 77 лв.Друг е въпросът, че за населението ми се струва надута цената.
11:56 25.04.2018
4 Бесен
В щатите може да е 23 долара, ама ВЕИтата не са на Тръмп ;)
А Теменуга да не ми се прави - с малко прекъсване са на власт от 2009та не от 14та и лев увеличение на тон с нищо няма да промени картинката, щото и без това цената на електроенергията е надута! Себестойнотта на електричеството от АЕЦ е около 2 стотинки а ни го пробутва другарката за 5 и половина стотинки! та аре сиктир!
12:28 25.04.2018
5 гост
Коментиран от #8
13:07 25.04.2018
6 gnida
До коментар #2 от "Гого":
Ами върви в щатите ... Не ти ли е ясно , че това е почти най-евтиното произведено в България електричество . И да те успокоя-много отива за износ , ти почти не го ползваш , ползваш от ЕВТИНИТЕ бг фотоволтаици....Коментиран от #7, #28
14:07 25.04.2018
7 гост
До коментар #6 от "gnida":
Аз пък да те успокоя , това е всичко друго , ам не и въглища !! Явно някои тука си мислят , че централите работят с брикети !! Да , ама не , работят с една кал , прясно излязла от багера , която на влизане и ИЗЛИЗАНЕ от централата се различава като тегло с под 5 % !!!!!!!!!!! Това са "великите" ти въглища , а на брикетите в Брикел им слагат мазут и корабно гориво иначе не можеш ги запали посмъртно !! Тези мини до десет години ще затворят , просто не искат да им го кажат в момента , щото всеки вика , който е на власт тогава , той да си бере гайлето !! Така че никакви "инвестиции" не са им нужни , преспокойно ще избутат с това което имат и в момента !! 2030 ток от въглища в Европа НЯМА да се произвежда , който може да чете хората го казаха черно на бяло !!Коментиран от #10, #11
14:16 25.04.2018
8 гост
До коментар #5 от "гост":
Малко си объркал , цената е такава , на която някой е готов да КУПУВА !!! А иначе продавачите насита нямат !!14:20 25.04.2018
9 Към Гого
До коментар #2 от "Гого":
СмисъЛЪТ е, че на АЕЦа не му стига капацитетът да осигурява населението ни с ток! Но трябва да има една зима като миналата, в която никой не искаше да ни дава ток и добре,че бяха Мините, за да ти е на топло и сухо задника! Вземи се ограмоти малко!14:36 25.04.2018
10 gnida
До коментар #7 от "гост":
За електроенергията говоря ! Относно въглищата , това са лигнитни въглища , най-нискокалоричните , но произвеждат един от най-евтините електроенергии в страната след аеца са по цена ... Ще ми е кеф след 10 години да затворят и киловата да ти е по левче от фотоволтаиците дето гроб ги направи .........Коментиран от #12
14:37 25.04.2018
11 Киро копача
До коментар #7 от "гост":
Не е хубаво на умствено изостанали да им дават интернет! Изобщо влизал ли си в рудник, чувал ли си за Енергетика!? Да ти налея малко знания! Нашите ТЕЦове за пригодени да работят(изгарят) такива нискокалорични въглища.Ако някой неграмотен като теб, иска да ги подкара с донбаски или с газ, се изисква сериозна инвестиция и смяна на технологията, а от там и цената на тока!Коментиран от #13
14:44 25.04.2018
12 гост
До коментар #10 от "gnida":
Фотоволтаиците дето ЧЕРВЕНИТЕ ги направиха , още след 4-5 години са на СВОБОДЕН пазар , тоест на борсова цена , а последните търгове в Турция дадоха цена по-ниска от ДЪРЖАВНИЯ ТЕЦ , дето само таксите за емисии тогава ще му бъдат 20-30 ст на киловат !! Та за тях не мисли , те само ще се увеличават , ама какво ще правим с хранилката "мини и ТЕЦ 2 " детоса навързани от татово време , а ?!!!Коментиран от #15, #16, #46
14:45 25.04.2018
13 гост
До коментар #11 от "Киро копача":
Не е хубаво също така да не четеш преди да коментираш !! Какво подкарване те тресе , аз написах черно на бяло ЗАТВАРЯНЕ !!!Коментиран от #14
14:47 25.04.2018
14 Киро копача
До коментар #13 от "гост":
Хубаво си писал затваряне, но това както спа ли ти дойде на ум!?Не става както с тоалетната хартия!Въглища има още за 30/35г.Коя мощност ще ги замести и кой ще гарантира националната ни енергетика? Може би руската газ или донбаските въглища? А в период , в който има понижаващо търсене на електроенергия, дали е уместно да се дадат едни 30 млрд за Белене и каква ще е цената на тока!?Другият аспект е, че около 150хил.души са заети в този бранш, за тях какво!? Първо мисли!!!!
Коментиран от #19
14:55 25.04.2018
15 Гнида
До коментар #12 от "гост":
Аде бе , ми ти що береш кахъра на тец2 , те хората си изнасят и си изкарват парите още преди да си бил на бял свят . Ти турците не ги гледай , гледай тебе си , че червените не знам какво имат , но точно гроб дръпнаха с фотоволтаиците15:09 25.04.2018
16 Гнида
До коментар #12 от "гост":
А тец2 и мми са 2 различни неща умнико !Коментиран от #29
15:11 25.04.2018
17 Енергиен експерт
15:12 25.04.2018
18 гост
15:15 25.04.2018
19 гост
До коментар #14 от "Киро копача":
Енергията от възобновяемите енергийни източници (ВЕИ) вече е и ще става още по-конкурентна в сравнение с тази от ТЕЦ-овете на въглища. Затова е и амбицията за повишаване на целите на ВЕИ в пакета „Чиста енергия за всички европейци“.Това каза по време на пресконференция сред неформалното заседание на енергийните министри на ЕС еврокомисарят по енергетиката Мигел Ариас Канете. По думите на еврокомисаря през ноември тази година предстои да бъде представена стратегията за декарбонизация на Европа до 2050 г. (сегашната стратегия е до 2030 г.) В нея не може да става дума за производство на електроенергия от въглища, категоричен бе той.!!!!!!!!! За производство на електроенергия от въглища няма да има държавна субсидия, ако се надвишава нормата от изхвърляния на въглеродни емисии от 250 грама на кВтч, обясни Канете. По думите му ВЕИ са поевтинели толкова много, че още сега енертията от тях и конкурнтна на електроенергията от ТЕЦ-овете. !!!!!!!!
http://3e-news.net/технологии/кенете-енергията-от-веи-ще-става-все-по-конкурентна-в-сравнение-с-тази-от-тец-овете_60594
Коментиран от #21
15:18 25.04.2018
20 Този коментар е премахнат от модератор
21 Киро копача
До коментар #19 от "гост":
Няма да се разберем с теб! Ти ми копираш и пействаш какво някой си казал. Мнението на МЕ е да се иска дерогация до изчерпване на въглищата.По-вероятният сценарий е след приемането на новите правила да се преговаря за изключения, както отбеляза и самата ЕК. Методологията, която ще оценява кои инсталации подлежат на изключение, още не е изработена, като и не е ясно какви биха били възможните варианти. Сега от българската Национална енергийна камара поискаха да се определят индивидуални цели за всяка централи и по-високи лимити за емисии. Това вероятно е възможно, ако има план как в дългосрочен план да се върви към заложените от Брюксел по-високи цели.Коментиран от #22, #23, #24, #25
15:35 25.04.2018
22 гост
До коментар #21 от "Киро копача":
ааа, сега ми стана ясно , добре , разбрах и съм напълно съгласен с теб, ах да са ева в .........15:41 25.04.2018
23 Пешо скота
До коментар #21 от "Киро копача":
И това е вярно. Основният мотив за искането за изключение е, че постигането на желания екологичен ефект е икономически непосилно. Очакваното намаление на емисиите на SO2 ще е минимално спрямо вече постигнатото (виж графиката). На второ място необходимите инвестиции в изграждане на допълнителни пречиствателни съоръжения неизбежно ще доведат до поскъпване на електроенергията. "Вместо по-чист въздух новата регулация ще донесе повече замърсяване на въздуха - рязко оскъпяване на електричеството просто ще накара още повече български домакинства да преминат към най-мръсната алтернатива - горенето на дърва за отопление", каза Боян Рашев, консултант по устойчиво развитие в denkstatt. На практика замърсяването ще се измести от централите, където все пак има пречиствателни съоръжения, към градовете, където очистване въобще не се прави (България току-що беше осъдена от Европейския съд за чистота на въздуха). Не е без значение и социалният ефект, тъй като добивът на въглища и свързаното с него производство на електроенергия са определящи за целия старозагорски регион. Само в "Мини Марица-изток" работят над 7300 души, а заедно с работниците в местните тецове броят достига 12 хил. души.15:41 25.04.2018
24 гост
До коментар #21 от "Киро копача":
Мнението на МЕ е да се тупа топката докато свърши мандата , а после който дойде да се оправя !! Или искаш да ме убедиш , че на една единствена България ще се разреши ПОВЕЧЕ от на всички други ?? Даже Германия каза , че ще си затвори ТЕЦовете , нашите за нещо повече ли ги имаш ?? Още повече след 2-3 години най-много ВСИЧКИ задължително са на борсата , а пак повтарям ТАКСИТЕ на ТЕЦ за емисии ще са 20-30 ст на КИЛОВАТ , а до 2030 ще станат и ЛЕВ !!! Дали ще има ПО-СКЪП ток от техния , как мислиш ??Коментиран от #26
15:45 25.04.2018
25 гост
До коментар #21 от "Киро копача":
извинявай, ходих да си пия хапчетата, малко съм трала-ла, ама на това копи-пейст ли му се викало...15:47 25.04.2018
26 Киро копача
До коментар #24 от "гост":
Мисля,че ще навлизат алтернативи, но не така рязко и безхаберно. Даже и ЕК го знае и мнго ги е страх да не направим завой на изток! Затова се мисли за изключения.Германия може да си позволи всичко, ние не!Личното ми мнение е, че геотермалната енергетика е бъдещето.Коментиран от #27, #30
15:52 25.04.2018
27 гост
До коментар #26 от "Киро копача":
Дааа , алтернативи , що мислиш така рязко се заговори пак за Белене , ако не се гласяха след десетина години да "сменят рязко" мощностите ? Да ти припомня ли за колко време се "прежалиха" малките блокове , дето бяха колкото ТЕЦ 2 като инсталирана мощност ?? И изобщо не съм фен на АЕЦ , просто ти обяснявам "мнението" на МЕ , обаче никога няма да го чуеш официално , поне не в тоя мандат !16:01 25.04.2018
28 Гледай и слушай
До коментар #6 от "gnida":
Всучки видове производство на ел.енергия са включени в така наречения пръстен.Според теб зимата като фотоволтаиците не произвеждат или произвеждат малко хората как имат ток?Всичко с цената е договорка м/ду производители и енергийни дружества.Защо се изказвате по теми от които нищо не разбирате?Коментиран от #44
16:05 25.04.2018
29 гост
До коментар #16 от "Гнида":
Верно ли бе , ти да видиш ?!! И кое от двете може да съществува без другото , да ни обясниш , само не забравяй , че има и ПАЗАР , а държавните помощи ВЕЧЕ са забранени !!16:11 25.04.2018
30 гост
До коментар #26 от "Киро копача":
И даже ще си напишат "актив" , че са затворили "американските" , само че те не са тъпи и още отсега са предвидили като им изтечат договорите след 5-6 години да ги препродат , може на някоя Гинка , хахаха !!16:21 25.04.2018
31 ТОКО
Коментиран от #33
16:24 25.04.2018
32 ТОКО
Да съжалим миниорите и да вдигнем цената на въглищата.... После по 50 лева вдигане на работниците и 50 000 000 за баровците! НЕ НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ВДИГА НИЩО ! ОСВЕН ЗАПЛАТИТЕ НА ХОРАТА!!!!
16:29 25.04.2018
33 гост
До коментар #31 от "ТОКО":
Ковачки пък ГАРАНТИРАНО затваря още 2020 , барабар с тецове , мини и Брикел !! За него никой и не отваря дума , ТЕЦ Варна е цвете в сравнение с неговите !!16:36 25.04.2018
34 Бръчков
17:09 25.04.2018
35 vasik atanasova
ПАРИ ИМАМЕ
АКЪЛ НЯМАМЕ
17:12 25.04.2018
36 гост
Илиян Василев Фейсбук
Коментиран от #40
17:14 25.04.2018
37 Този коментар е премахнат от модератор
38 Този коментар е премахнат от модератор
39 Toko
18:18 25.04.2018
40 Секретар
До коментар #36 от "гост":
Не занм каква връзка ти е ясна, но доста работи не са ти ясни. Ако кажеш, че 100 евро натон е по евтино от 17.50, както е при нас, евалла доста ги вдяваш нещата. Я ми кажи, как като се вдига петролът, токът и услугите, цената на въглищата няма да мрдат? И Мините продават на 17.50, след тях резултатът става 330 лв.А сега катъо си такъв разбирач, кажи къде отива разликата и имат ли право миньорите да искат? Отделно, че в тецовете вземат 50% повече от миньорите, а миньорският труд е в пъти по тежък!Коментиран от #43
18:56 25.04.2018
41 гост
До коментар #1 от "кобрети":
кобрети 17.50 струва тона на суровите въглища имаш ли на представа какво представляват те ??? и каква обработка минават докато стигнат до битовия пазар изобщо май не ти е ясноКоментиран от #42
19:16 25.04.2018
42 Панайот
До коментар #41 от "гост":
Тук става въпрос за въглища за производство на електроенергия, а не за бита, не ги бъркай!19:49 25.04.2018
43 гост
До коментар #40 от "Секретар":
Мисля ,че много ЯСНО съм написал от КОГО и КЪДЕ е цитата , а ако ти се смяташ за по-знаещ от него (хахаха) , можеш ЛИЧНО да му отговориш на същото място , ще ми е много интересно да видя коментара ти ТАМ !!!!Коментиран от #45
20:17 25.04.2018
44 Гнида
До коментар #28 от "Гледай и слушай":
Нарича се микс ..... А енергийният пръстен , ако него имаш предвид е нещо друго . Ако правилно можеш да четеш , ще ти е ясно , че никъде не съм коментирал пиковите годишни производства , но кой да чете . Много ще се радвам точно заради такива елементи да се откажем от конвенционалните горива .То каквото си направиш няма кой да ти го направи ....21:06 25.04.2018
45 Секретар
До коментар #43 от "гост":
За агент Сашо ли става дума?Крайно време е икономисти да не се правят на миьори и енергетици! Резултатът е ясен-пълен резил!21:12 25.04.2018
46 333
До коментар #12 от "гост":
ВЕИ централите имат 25 годишни договори с фиксирани цени. От 2012, когато присъединиха близо 2000MW мощности, докато им изтече договора има доста повече от 5 години. И точно комунистите бяха на власт тогава...350лв на MWh минимум. ТЕЦ Марица Изток 2 работи на 67лв на МWh, AES (МИ1) някъде около 120, а Contour Global (МИ3) между 90 и 100. АЕЦ-а е под 50лв.
Ти в къщи плащаш по около 100лв на MWh, значи си прави сметката. На свободния пазар в региона, цената беше под 90лв, даже по-близо до 80. Себестойността на ВЕИ енергията е над два пъти по-висока от цената на свободния пазар в момента. Единствения начин да се постигне цитираната цена от $22 е със субсидии. С две думи, сметката ти е малка, но си платил субсидиите на някой, който да си направи централата и да прибира едни пари.
Коментиран от #54
23:41 25.04.2018
47 Bit
Коментиран от #48
08:47 26.04.2018
48 Киро копача
До коментар #47 от "Bit":
Както е тръгнало, не само ще го повишат, но ще се работи само за него, защото алчните търговци наяждане нямат! Мините продават на 17,50 тон въглища, на края на веригата стават 330лв.Прави ли са миньорите да искат и има ли механизъм въпреки увеличението на цената на въглищата, цената на тока да не се вдига? Има, алчните търговци да отрежат малко от огромните си печалби!Коментиран от #49, #50
09:57 26.04.2018
49 гост
До коментар #48 от "Киро копача":
Само да припомним на наивните читатели , дето така упорито облъчваш една проста сметка ! Един Мегават електроенергия се произвежда от между 2(два) и 3(три) ТОНА от въпросните въглища , зависи повечко или по-малко кал е гребнал багера ! Тоест още оттук отиваме на 40-50 лева за Мегават ! Добави варовика за сероочистките от 15 до 30 лева за тон и станаха 60-70 ! И още сме на "материалите" !!!! Оттам нататък почват всички други разходи на ТЕЦа , включително и инвестиционни , от поне 15-30 лева на Мегават !! И чак тогава стигаме до заплати и ТАКСИ ЗА ЕМИСИИ , които се очакват да стигнат 80-90 ЕВРО на мегават до десетина години !!! Е кой малоумник ще продължава да развива такова "производство" ??!!Коментиран от #51, #52, #53
10:38 26.04.2018
50 гост
До коментар #48 от "Киро копача":
Таа , за кои "търговци" ставаше въпрос или нещо си объркал темата ??!!10:42 26.04.2018
51 Киро копача
До коментар #49 от "гост":
Айде стига вече се излага, разбрахме,че нищо не вдяваш от енергетика, достатъчно се изложи! Само фактът, който спомена, че зависело колко кал щяло да се гребне, показва,че си просто един лаладжия.Как си мислиш,че ТЕЦът купува въглищата, няма ли лаборатории, не се ли мерят пепели и сяра!? Мноооого си далеч и ме послушай, стига вече се излага, направи достатъчно! А който иска да проследи търговците по веригата, винаги може, ти да не си един от тях!?Коментиран от #55
11:35 26.04.2018
52 Киро копача
До коментар #49 от "гост":
За разходите на ТЕЦа си забравил да кажеш,че взимат 50% заплати и социални осигуровки, колкото в Мините и за издръжката на футболния отбор! Хората ще си направят сметка!11:45 26.04.2018
53 Този коментар е премахнат от модератор
54 гост
До коментар #46 от "333":
Поредните глупости и откровени лъжи !! Първо аз "в къщи" плащам над 200 лв/Мвт дневна и над 100 лв/Мвт нощна енергия и тъй като на всеки нормален човек поне 80% от потреблението му е на дневна тарифа , значи средно 170-180 лв/Мвт !!!!! Второ , договорите са 15 годишни , а не 25 и цените в тях нямат НИЩО ОБЩО със СЕБЕСТОЙНОСТТА на еленергията от ВЕИ , а със "доказани" към ОНЯ момент (2008-2009 г) инвестиции !!! В момента цените са по-ниски от АЕЦ , за ТЕЦ даже не си заслужава сравнението !!! Цените за ветрогенератори са 34,5 долара/Мвт и за фотоволтаици 69 долара/Мвт в съседна Турция , а по-света има и доста по-нискиhttps://www.24chasa.bg/novini/article/6374502
https://www.economic.bg/bg/news/8/turtsiya-stroi-edna-ot-naj-golemite-slanchevi-tsentrali-v-sveta.html
Плюс това от 1 юли ВСИЧКИ ВЕИ излизат на борсата , баз значение на договорите и ще получават от държавата САМО надбавка над постигнатата борсова цена до изтичане на договорите !
11:58 26.04.2018
55 гост
До коментар #51 от "Киро копача":
Верно ли , колко е приятно да чуеш мнението на човек от "производството" !!! Да продължим тогава със сметките ! При 1500 Мвт произвеждана мощност (примерно) за ЕДНО денонощие прз ТЕЦа "минават" някъде 1500Х24Х2,5 = 90 000 ТОНА !!!!!!!!!!!!! За едно денонощие , ВСЯКО денонощие !!!!!!!!!!! Това са влаковЕ !!!! Много !!! Я да видим , аджеба , де е тая лаборатория дето ще "премери" барем 5% от това ?? Виж колко съм скромен , 5 , не 50% , а ??!! Само да ти кажа , че американците искаха от същата тая лаборатория "проби" още при проекта , а после при пускането се оказа , че РЕАЛНИТЕ въглища са над 2,5 ПЪТИ по-зле , та една седмица трябваше да "допълват" с мазут за да треъгне въобще ТЕЦа и силно се съмнявам , че и сега продулжават тайничко !!! Даже имаха съдебни дела по тоя повод !!Коментиран от #56
12:47 26.04.2018
56 Киро копача
До коментар #55 от "гост":
Луд умора няма! Сигурно и без кантар ги купуват? От всеки влак се взимат проби лумпен, стига си правил сметки на турците, явно натам те влече!И лабораториите, които имат и мините и тецовете са ей така за пълнеж! Мегават от фототата е 760лв.И престани да се излагаш ти казах, всички разбрахме че имаш перки, но АЕЦ и ТЕЦовете дават най евтиния ток, колкото такива като теб да лъжат,злобеят и гледат да си напълнят джобовете от селски тарикатлъци!Коментиран от #57, #58
12:56 26.04.2018
57 гост
До коментар #56 от "Киро копача":
Енергийната компания Pure & Better Energy постави нов световен рекорд по ниска стойност на слънчевата енергия в Дания, продавайки я за 18,1 долара за Мвтч. Според съобщение на Еcotechnica в търга за покупка на 20 Мвтч са участвали както датски, така и немски потребители. Рекордът в цената, поставен от датската компания сочи, че дори страните, които не са южни могат да се конкурират по стойност на чистата енергия с някои региони с по-силно слънцегреене. За сравнение може да се посочи, че компанията Sun Edison на търг в Чили е предложила цената от 29,1 долара за Мвтч през август тази година, а новата цена от 24,2 долара за Мвтч е следващият рекорд, поставен от ОАЕ.http://3e-news.net/технологии/рекордно-ниска-цена-на-слънчевата-енергия-регистрираха-в-дания_51753
Дай сега да видим един барем АЕЦ с такива цени и Козлодуй НЕ Е критерий , а скоро и него ще го бият !!! А за "пробите" и лапетата ще ти се смеят , по добре мълчи, мълчи да се на разчуе !!!
13:19 26.04.2018
58 гост
До коментар #56 от "Киро копача":
И това са цени от преди повече от година , при положение , че падат между 10 и 30% ГОДИШНО !!!Коментиран от #59, #60
13:22 26.04.2018
59 Киро копача
До коментар #58 от "гост":
Кажи ми в Бангладеш и Мозамбик колко е и какво общо има това с нашите цени! И аз цитирам: Българските фотоволтаици поставиха нов рекорд в света, продавайки я за 800лв. Мвтч.Като албански бункер си, аз ти говоря за България ти за Турция и Дания.Коментиран от #61, #62
13:36 26.04.2018
60 ГОСТ
До коментар #58 от "гост":
Хайде стига вече, разбрахме че си търговче-екоталибан и/или чорбаджия на фотоволтаик и притъркваш кълки като европедал, гледай си статиите и си ръкопляскай...Коментиран от #66
13:55 26.04.2018
61 гост
До коментар #59 от "Киро копача":
Напротив , аз ти говоря за АКТУАЛНИ цени , а ти ми пробутваш антирекорди отпреди 8-10 години !!! Мога да ти гарантирам , че и в момента има поне 20 БЪЛГАРСКИ компании , които само чакат да изтече мораториума 2020 г , за да предложат НОВИ мощности на ПАЗАРНИ цени , дори под тези на Козлодуй !!! Цената в България без измислени привилегии с НИЩО не се различава от световната , компонентите са едни и същи , а труда и земята са даже по-евтини !!! Тогава какви ще са опорките , а ??!! Да не забравяме , че дотогава цените на ТЕЦ и АЕЦ само ще се ВДИГАТ и то най-вероятно с ПЪТИ !!Коментиран от #63
15:25 26.04.2018
62 гост
До коментар #59 от "Киро копача":
И забележи , ако НЕ ИСКАТ договори за изкупуване , по новия закон НИКОЙ не може да ги спре да инсталират и да предлагат на борсата ток за продажба !!! Няма МЕ , няма КЕВР , няма филанкишията !! На борсата има само най-ниска цена !! И такса пренос , като за всички !Коментиран от #64, #65
15:31 26.04.2018
63 Киро копача
До коментар #61 от "гост":
Все едно си политик, все в бъдеще несвършено време говориш!15:31 26.04.2018
64 RAMADAN
До коментар #62 от "гост":
аталайчо, ти ли си ....15:37 26.04.2018
65 Киро копача
До коментар #62 от "гост":
Стига си приказвал анекдоти, в енергетиката е най голямата мафия, най големите мошеници, изменници, продажници и народограбители, така,че тези басни за наивните!Коментиран от #67
15:40 26.04.2018
66 гост
До коментар #60 от "ГОСТ":
Сега какъв съм или не съм няма да те отварям , само ще ти кажа нещо друго ! Нали знаеш топлинните счетоводители ! Е , след 3-4 години ще има такива електросчетоводители , на запад отдавна са факт ! Идват 3-4 фирмени представителя при теб в къщи или във блока и ти казват ние ви предлагаме такава и такава цена за доставка на ток , станете наш клиент ! И ти или всички от входа примерно какво казвате , ами искам най-ниската естествено ! Ама те откъде ще го намерят или произведат си е тяхна работа , никой не може да ги спре !! "Енергото" само може да вземе такса пренос , която вече се доказва пред КЕВР !! И какво , някой ще пита любимите ти ТЕЦ и АЕЦ , ама какви са ви разходите видиш ли , че ние да НАКАРАМЕ клиентите си да ви плащат повече и то при положение , че 3-4 други фирми им предлагат по-ниска цена ?? Е няма да стане , сори !!Коментиран от #68, #69
15:47 26.04.2018
67 гост
До коментар #65 от "Киро копача":
Ами именно де , значи искаш да ми кажеш , че тая "мафия" ще остави на държавните предприятия пазар за милиарди , при положение , че може да се включи със СОБСТВЕНИ и то на добра печалба ?? Айде да видим кой разправя анекдотите !!Коментиран от #70
15:52 26.04.2018
68 Киро копача
До коментар #66 от "гост":
За сега само намерения! Златни рибки в розова мъгла, истината е коренно различна. България вече не вярва на обещания!15:54 26.04.2018
69 отговор
До коментар #66 от "гост":
със всяко нещо което се раздържави - недоволните нарастват, кабелни ,енергодружества, телекоми и др. , отваря се простор за мошенници и измаммници, живеете в някакъв измислен свят, а какво ще стане през зимата - на загуба ли ще са тези фирмичкиКоментиран от #72
15:55 26.04.2018
70 Киро копача
До коментар #67 от "гост":
Искам да кажа,че мафията е безсмъртна само в Италия, тук миньорите трябва да ви счупят главите с лопатите, тъй мисля!Коментиран от #71
15:57 26.04.2018
71 гост
До коментар #70 от "Киро копача":
Значи на тоя свят всичко си има начало и край , колкото и да е неприятно на някого си ! И досега е имало стотици фирми и технологии които са си изживели живота и са заминали в небитието ! Е , сега е дошло времето на въгледобива и ТЕЦовете на въглища !! И никоя държава не е длъжна и НЯМА да страда и да търпи загуби , щото под 1% от населението и трябвало да взимат заплати ТОЧНО от това !! По-добре овреме да се оглеждат за нещо друго !!Коментиран от #73
16:20 26.04.2018
72 гост
До коментар #69 от "отговор":
И що трябва зимата да са на загуба , че нещо не разбрах ?? И ти ли си от "облъчените" , че зимата само ТЕЦ и АЕЦ могат да правят ток , и то точно Мариците и Козлодуй ?? А случайно да си чул , че новата директива на ЕС предвижда 90% НАМАЛЕНИЕ на употребата на ток от сградния фонд и поне 60-70% от промишлеността ?? Включително за сградите останалите 10% да са ПРЕДИМНО от ВЕИ ?? Явно доста работи не си чул !!16:53 26.04.2018
73 Киро копача
До коментар #71 от "гост":
Пак не си чел внимателно! Казах, че има въглища за около 35г.Колкото и да се пънете фототата, неможе да се разчита на вас! Я ми кажи през зимата, през която облачността е значително повече, кой ще дава ток?Коментиран от #74
18:25 26.04.2018
74 гост
До коментар #73 от "Киро копача":
Пак напротив , не са 35 , а 350 в световен мащаб и много по-добри от маришката кал , но ще си останат в земята и това го казват хората дето взимат решенията , а не сульо и пульо !!Коментиран от #75
18:35 26.04.2018
75 Киро копача
До коментар #74 от "гост":
На колко си години, имам чувството, че ми пише 14г пишлегар!Първо, става дума за българската енергетика! Втрото, ти казах,че нашите тецове за пригодени да изгарят нискокалорични въглища! Трето, постоянно говориш от трето лице!Коментиран от #76
18:45 26.04.2018
76 гост
До коментар #75 от "Киро копача":
Не знам какво трето лице те тресе и не разбрах кой те пита за какво били приспособени българските ТЕЦове ?? И ТЕЦовете и Мините ЩЕ затворят до 2030 г !! По-ясно как да ти го кажа и има ли начин изобщо да влезе в междуушието ти ??!!Коментиран от #77
18:48 26.04.2018
77 Киро копача
До коментар #76 от "гост":
Само да те питам кой ти е дилъра, абе това много яко, здраво те държи!18:54 26.04.2018