Конфликт
19 Май, 2019 6642

Кой да управлява летище София


  • Владимир Каролев Икономист Малко проста аритметика за социалисти. Който спечели конкурса за концесия плаща веднага 550 млн. лв. Най-ниското финансово предложение е за гарантирана концесионна такса влизаща в бюджета от 37.2 млн. лв. годишно (гарантирано минимум 1.3 милиарда лева за 35 г), а най-доброто предложение е за минимално 64.05 млн лв на година (2.24 милиарда лв за 35 г). Накратко, най-слабото финансово предложение гарантира за бюджета 1 млрд. и 850 млн. лв. (53 пъти печалбата на летище София през 2018), а най-доброто - 2.79 милиарда лева - 80 пъти печалбата на летището ни. Значи да чакаме социалистите от всички партии да оправят летището ни и да осигурят поне 2 млрд. лв. чисти приходи за бюджета за 35 години? Който вярва, че това може да се случи при държавно управление на летището, съм сигурен, че вярва и в Летящото спагетено чудовище.
  • Елена Йончева Водач на листата на "БСП за България" Концесията на Летище „София” най-вероятно ще бъде дадена на турска фирма. БСП вече три години предупреждава, че това ще се случи. Летище „София” е печелившо, в последните години приходите му се увеличават с 20% и стигат до 168 млн. лв. Печалбата на летището е почти 13 млн. лв. годишно. Расте и броят на пътниците. Защо е нужно печелившо предприятие да се дава на концесия? Правителството дава на концесия или продава всяко печелившо българско предприятие, защото работи за един тесен кръг от хора. Твърдението, че държавата е лош стопанин е абсурдно, защото кандидатите, които са подали оферти са държавни фирми. Днес кранчето за газта се държи от Турция, искат да й дадат и българското летище. Ние няма да позволим това да се случи. Няма да позволим печеливши предприятия да бъдат раздавани в ущърб на българския национален интерес

    178 гласа
    21%
    79%
    659 гласа

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • аааааа
    Отговор
    1 10:06  19.05.19
    Соросоида Крив-олев е мръсна гад!

    Коментиран от #7, #23

  • Бай Баньо
    Отговор
    2 10:14  19.05.19
    За Елена Йончева е най-добре Путин да управлява летище София с помощта на Мадуро.

    Коментиран от #17

  • 2323
    Отговор
    3 10:15  19.05.19
    Цифрите говорят 13милиона срещу 60 на година+ 550милиона кеш. Стига с тоя комунизъм. Държавата е лош стопани в цял свят, да не говорим за нашите ширини, където всеки чака да изпадне нещо от каруцата, от чистачката, та до изпълнителния директор.

    Коментиран от #10, #38


  • Йончевите
    Отговор
    4 10:18  19.05.19
    То хубаво, ама дядо ти да не беше където беше и ти да не беше където беше, че тогава да лаеш толкова.
  • 5 10:34  19.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Мислете малко
    Отговор
    6 10:43  19.05.19
    Летище София отдавна прехвърли максималмия капацитет на пътнците, които може да обслужва нормално и качествено. Има нужда от спешно разширявяне на капицитета, модернизиране и подобрявяне на качеството на услугите. Комунистите говорят пълни глупости, съвсем преднамерено и много хора им се вързват. Каролев да не забравя минималните инвестиции, които следва бъдещият концесионер да направи - нов терминал, модернизиране и разширение на терминал 2 и тн. “Печелившото предприятие” не може години наред да събере вземанията си към България ЕР. Кой ще се задължава да плаща милиарди, за да “погуби” после тази инвестиция. Айде мислете малко, турците та турците.
  • ЕЛЕНА ЙОНЧЕВА
    Отговор
    7 10:58  19.05.19

    До коментар #1 от "аааааа":

    ЦЯЛ ЖИВОТ СА НА ДЪРЖАВНА ХРАНИЛКА, И ПАРТИИНИ ПИШКИ.!!!
  • 8 10:59  19.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Баце
    Отговор
    9 11:00  19.05.19
    Абе каролев /умишлено с малка буква/ каква ти е комисионната или просто обичаш да се слагаш. Я сега с простата си аритметика сметни кога ще си изплатим 2 млрд. USD т.е. почти 4 млрд лева за фърчилата на Големия бял брат, и ако може каква по-точно е ползата ни от това. Ползата на ББ и ЦЦ я знаем, обясни ползата за племето. И оди на Околовръстното.

    Коментиран от #14

  • РъПче
    Отговор
    10 11:03  19.05.19

    До коментар #3 от "2323":

    Най-голямото летище в Европа - това във Франкфурт, е държавно. И то ли се управлява зле? Същото важи и да Скипул, Пиомичино, Шарл де Гол. Ама холандците, жабарите и франсетата не се натискат да ги дадат на концесия. Защо - ще ни отговориш ли?

    Коментиран от #11, #25, #43, #78

  • гост
    Отговор
    11 11:15  19.05.19

    До коментар #10 от "РъПче":

    Ти разлика между собственик и управляващ правиш ли или на партийните събрания тия работи не ви ги обясняват ???? Летище София е и ще си остане държавно !!!!! Концесията определя ЗАДЪЛЖЕНИЯТА на тоя който ще го управлява и след завършването и летището си остава държавно , ако не се даде пак на концесия !!!! Също така има договори за мениджърско управление , на които работят повечето от тия дето си ги изброил , ама това не ви го казват , щото не им изнася !!!!
  • NIKOLAJ
    Отговор
    12 11:17  19.05.19
    УМРЕТЕ ГАДНИ КОМУНЯГИ Г€РБ$П! БЪЛГАРИЯ НА БЪЛГАРИТЕ! елена йончева,КУРН€лия $ЛАНИНОВА,СЕРгей-€Вр€й,ПЕДЕрадев, разбойкУ,цв. цветанов ,ДОГАН,ЦИГАНИНЪТ костов.... ВСИЧКИТЕ СА ЗА НАРОДЕН СЪД
  • Лупи
    Отговор
    13 11:19  19.05.19
    Като гледам май въпроса е доста важен за мафията и тролчетата са активирани дори в почивен ден в коментарите. Спокойно Бо е Ко ще го подари и летището на точните чалми, ама ще дойде видов ден.
  • гост
    Отговор
    14 11:26  19.05.19

    До коментар #9 от "Баце":

    Ти като си голям разбирач и тая кукувица Йончевата , що не направихте една фирма с нейните милиончета и да дадете по-висока цена от французите ?????? Някой да ви е спирал ????? И кой гарантира , че това летище ще даде дори половината от тия пари на държавата , като е пределно ясно какво е дало 20 години назад ???? Ясно ли ви е поне преди да се пените , че като махнеш милионите , дето държавата ги даде за новия терминал и пистите и всичко друго , това летище е на ЗАГУБА ?????? А сега не стига , че ще вземе чисти 2,8 милиарда ще получи и нов терминал и разширение на пистите без пари !!!! Да не говорим за останалите данъци и новите работни места !!!!
  • гост
    Отговор
    15 11:39  19.05.19
    НЯМА турска фирма в кандидатите за концесията !!!!!! ДОЛНА , елементарна и мръсна лъжа по комунистически образец , в традициите на БКП /БСП !!!!!!! Има консорциум от една от най-големите ФРЕНСКИ фирми и турския и филиал !!!!!! И съотношение 75/25% за фирмата майка !!!!!! По големи и долни лъжци от комунисти не е имали и няма да има , това им е в кръвчицата !!!!!

    Коментиран от #16, #64, #72

  • XXX
    Отговор
    16 11:45  19.05.19

    До коментар #15 от "гост":

    Точно така. Иди го обяснявай на овцете дето лакомо поемат всяка една простотия скрита под “български национален интерес”.
  • КПСС БКП
    Отговор
    17 11:53  19.05.19

    До коментар #2 от "Бай Баньо":

    Бае , тогава и плочките в тоалетните ще изчезнат ...
  • Раколев
    Отговор
    18 12:01  19.05.19
    Г-н Каролев не може да разбира от всичко, но му се иска. А отскоро и цифрите чете като Дявола Евангелието. 37.2 млн. лв. годишно са точно рушветите на 5-6 министри ... годишно. Буквално джобни пари, които няма да попълнят перо в бюджета, а директно министерски джоб.

    Коментиран от #20, #21, #22

  • Куку руку
    Отговор
    19 12:05  19.05.19
    Тия 30 - 60 млн. след 20 години ще са нищо. Например Стоичков бе продаден за 4 млн., сега Неймар за 222 млн.

    Коментиран от #28, #30

  • Гост
    Отговор
    20 12:07  19.05.19

    До коментар #18 от "Раколев":

    Това пък колко тъпо изказване беше. То концедент (обяснявам за теб, че не съм сигурен дали разбираш) е само един министър - този на транспорта, той има отношение към летище София. Или викаш той и за другите ще вземе някой лев. А плоска главо?

    Коментиран от #24, #73

  • Гост
    Отговор
    21 12:10  19.05.19

    До коментар #18 от "Раколев":

    А печалбата от 12,6 млн лева на летище София годишно не са джобни пари. Ами поръчките, които от години се дават от летището на едни и същи фирми. Тука джобни дали има?
  • Гост
    Отговор
    22 12:10  19.05.19

    До коментар #18 от "Раколев":

    А печалбата от 12,6 млн лева на летище София годишно не са джобни пари. Ами поръчките, които от години се дават от летището на едни и същи фирми. Тука джобни дали има?

    Коментиран от #26

  • Panzer
    Отговор
    23 12:23  19.05.19

    До коментар #1 от "аааааа":

    Ех тези гадни турци вееееее! Така се зоби простия електорат, промиван до кокал, с това турско робство и жъни, жъни... лесна работа! Виж ако беше руска фирма, то концесията щеше задължително да е за предпочитане! Така мисли ратая, докато не го улови рака и беж в гадната Турция на лекуване. Или лятото на ол инклузив до пръскане. Прост народ- слаба държава!
  • Раколев
    Отговор
    24 12:27  19.05.19

    До коментар #20 от "Гост":

    Не пискай бе ръб! По мазола ли те настъпах? Или и ти си се наредил на опашката? Един - двама няма значение. Сговорни калугери и в Петък блажат.
  • Гост
    Отговор
    25 12:28  19.05.19

    До коментар #10 от "РъПче":

    То от държавно до държавно управление има разлика.
  • Раколев
    Отговор
    26 12:31  19.05.19

    До коментар #22 от "Гост":

    Със сигурност има. Но очевидно не достатъчно.
  • Holandeca
    Отговор
    27 12:32  19.05.19
    Az be chUek :D
  • гост
    Отговор
    28 12:41  19.05.19

    До коментар #19 от "Куку руку":

    А 550 милиона СЕГА КЕШ . колко ще са след 30 години , "експерте" наакан ????? Що си мислите , че другите са по прости от вас , като 100 години доказвате неоспоримо , че от комунист по-просто няма и няма да има !!!!

    Коментиран от #48

  • До Йончева
    Отговор
    29 12:43  19.05.19
    Защото е нужно да се модернизира този кенеф. Защото като не е държавно, не може да се краде. И защото държавата не може да плати тая сметка.
  • гост
    Отговор
    30 12:53  19.05.19

    До коментар #19 от "Куку руку":

    Да ти обясня само, за да разбереш. Тези 30-60 млн ЕВРО са минимумът, който кадидатите се задължават да плащат. И за да те информирам още по-добре освен твърдо число, кандидатите оферират и процент от приходите, който при французите е над 40 %. И се прави сметката накрая, което е по-високо от двете това се плаща на държавата.
  • ИВАН
    Отговор
    31 13:11  19.05.19
    Много сме нахилени и умни ... всички важни обекти - държавни, приходите за държавата, следователно народа, а не в джоба на някой капиталист - да си увеличава милионите

    Коментиран от #34

  • на прости хора власт не се дава
    Отговор
    32 13:15  19.05.19
    Идиоти са тия дето са го избрали тоя хитрец.Той си е обикновен селски тарикат,който е разбрал ,че номерата му минават.
  • Гост
    Отговор
    33 13:24  19.05.19
    Грешно са поставили въпроса. Има ли нужда София от едно по-ново и модерно летище? Това следва да е въпрост. Нас като данъкоплатци ни интересува крайния резултат. Досегашният от управлението на летището е видим за всички
  • гост
    Отговор
    34 13:31  19.05.19

    До коментар #31 от "ИВАН":

    А ти да си чувал , че приходите НЕ СА ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ , особено за фирми "управлявани" от държавата , демек чиновници на заплата , ако ще даже да са монополисти ?????? Първа справка БДЖ !!!!!! Втора справка НЕК !!!!!!! Трета справка ТЕЦ 2 !!!!!!! Четвърта справка БГГА БАЛКАН !!!!! Мога до утре така , ама закърнели мозъци нито ще вденат , нито ще искат да вденат щото за тях има само една мечта , да лежат по гръб и "държавата" да ги храни , ама няма да стане , забрави !!!!!
  • Бесен
    Отговор
    35 13:43  19.05.19
    Каролев, ти или си идиот или си платена мижитурка! Летището печели по 150-200 милиона на година. тоест твоите 1.3 млрд за 35 години ги изкарва за 7-8 години за 35 години са 7 милиарда - понеже математиката ти куца другарю продажен мръсник 7 е мааааалко повече о 1.3! Че има нужда от реформи в летището има защото политическите боклуци са го превърнали в детска градина за близки и познати и е държава в държавата. Но това не значи, че трябва да си подариш златната кокошка а ти да прибираш само курешките щото били добра тор!

    Коментиран от #36, #37, #46

  • 36 13:51  19.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 37 13:56  19.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 345
    Отговор
    38 13:56  19.05.19

    До коментар #3 от "2323":

    Що така бре, само нашата държава е лош стопанин, че нали искат да го дадат на турската държава, ами и тя ако е лош стопанин, кво праим? Ти освен простотиите на ГЕРБ четеш ли?Турция построи най-голямото летище до Истанбул и всяко едно летище в радиус от 1000 км.на тяхното ще и е трън в очите и ще е готова да даде пари но да го съсипе ,както навремето шведите дадоха пари да купят кибритената фабрика в Костенец и после я съсипаха за да продават техните си кибрити.

    Коментиран от #39

  • 39 14:02  19.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ЛСЛС
    Отговор
    40 14:07  19.05.19
    Пич ти сериозно ли мислиш, че летище като софийското би било в трън в очите на новото летище в Истанбул. Те построиха ново летище с действащ капацитет 90 млн пътници годишно, с възможност за максимален капацитет 200 млн!!’ И затвориха за пътнически полети летище с капацитет - 70 млн. (Ататюрк), което ще се ползва за карго и полети на правителството. Има клипчета, ако не си го виждал. Та, някой ще плаща милиарди, за да съсипва друго летище, което я има поток от 15-20 млн след 35 години.

    Коментиран от #51

  • 41 14:10  19.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 42 14:17  19.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Коречи
    Отговор
    43 14:35  19.05.19

    До коментар #10 от "РъПче":

    Ами стой си в кочинката наречена Терминал 1 тогава.
  • 333
    Отговор
    44 14:52  19.05.19
    Преди няколко години, летище София имаше печелби, равни на частните в Бургас и Варна при два пъти по-голям пътникопоток. Ама те са малко частни. Чистачка на летище София получава повече от лекар в Пирогов. Не вземат случайни там на работа, и летището е нищо повече от партийна касичка. Ако бяхме направили приватизацията навреме, преди да източат и унищожат предприятията, както в Чехия, вероятно сега щяхме да сме много по-добре. Нямам нищо против Йончева, но това е демагогия за печелене на електорат. Ако утре спечелят изборите, нищо чудно да направят те конкурса за концесията. Каролев и той демагогства :D. Ако отчете инфлацията за тия години, цифрите хич не изглеждат така примамливи за период от 35 години.
  • Защо ни е тази държава
    Отговор
    45 15:02  19.05.19
    Каролев оправи Банско, сега се е хванал с летището. И типично по нашенски върти сметки, сякаш сме малоумни: даже и при сегашното крадене пак е на печалба летището, а той ни офертира да го дадем за 35 години на концесия? А що да не го управляваме още по-добре? Защо плащаме данъци на управляващи, дето продават всичко и бягат от отговорност с едната оставка да си гледат кефа в къщите купени с крадени пари?
  • До бесен
    Отговор
    46 15:02  19.05.19

    До коментар #35 от "Бесен":

    Има доста сериозна разлика между приходи и печалба. Летище София никога не е имало печалба повече от 10-12 млн.

    Коментиран от #49, #55

  • 47 15:15  19.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Тъпо тролче
    Отговор
    48 15:20  19.05.19

    До коментар #28 от "гост":

    , хубаво е че си.чувал за бъдеща стойност на.парите, но на въпроса може и сам да си отговориш - ако си седат, ще се стопят. Ако се инвестират в нещо, може и да се увеличат. Но в нашия случай от тези 550 не след 35 години, а след 35 месеца няма да има и следа. Ще ги смукнат мангалите като помощи, докторите докато източват касата, малко пенсийки за оцеляващите несионери, и най-вече управляващите ще си накупят джипове и къщи с накраденото. А след 35 години никой няма да ги помни тия 550 милиона.

    Коментиран от #50

  • 333
    Отговор
    49 15:22  19.05.19

    До коментар #46 от "До бесен":

    "Летище София" отчете 12.6 млн. лв. печалба за изминалата година. 35 години по 12,6 са по-малко от 450. Каролев го обвиних в демагогия, ама ако плащат 550 на куп, инфлационната корекция няма значение.
  • Гост
    Отговор
    50 15:24  19.05.19

    До коментар #48 от "Тъпо тролче":

    Още по-лошо. Тези 550 млн ще се изсипят в бездънната яма БДЖ.

    Коментиран от #53, #74

  • Я бягай
    Отговор
    51 15:26  19.05.19

    До коментар #40 от "ЛСЛС":

    Понеже акъл в чужда глава не се налива, потърси сам информация за безбройните случай в които една фирма изкупува друга само за да я затвори, за да няма конкурент. Що тук да не се случи същото - има гладни и алчни подлоги на власт, колко им е да лапнат малко кинти и да дадат потенциално конкурентно летище да се управлява от турците. Да не мислиш, че ще се напъват да го развиват? А френските резаци с дъщерния филиал са за заблуда, да не настройват общественото мнение против себе си, като разберат че са турци.

    Коментиран от #52, #54

  • Бегай ти
    Отговор
    52 15:31  19.05.19

    До коментар #51 от "Я бягай":

    Ей Оли, нали ако спрат да плащат или не си изпълняват инвестицонната програма ще им прекратят концесионния договор. Ти какво мислиш, че държавата като даде летището на концесия няма лостове за контрол. Даваш и забравяш за 35 години, така ли мислиш, че е е. Знаеш ли колко банки финансират подобен проект.Ти какво си мислиш, че те така стават тези неща. Купуваш, за да затвориш. Да не ти е кварталният магазин това.

    Коментиран от #70

  • 333
    Отговор
    53 15:36  19.05.19

    До коментар #50 от "Гост":

    Която пак е държавна. Ако я бяхме подарили на дойче бан през 90-те години, сега щяхме да имаме значително по-добри влакове, и нямаше да плащаме масрафа на крадците покрай БДЖ, назначени от управляващите и на самото предприятие, работещо на загуба.
  • 123
    Отговор
    54 15:39  19.05.19

    До коментар #51 от "Я бягай":

    Виждам, голяма дискусия. Та никой нищо не продава, никой нищо не купува. Концесията е вид “наем”. Та ти като не си плащаш наема или кредита, наемодателят и банката какво правят?
  • Бесен
    Отговор
    55 16:08  19.05.19

    До коментар #46 от "До бесен":

    Летище София няма отчетена печалба защото приходите се разпределят почти изцяло на персонала и ако бяхте запознати поне частично (а имам идея за какво говория) щяхте да знаете, че там е държава в държавата и че на всички политици челядта е там и просто говорим за един огромен кокал за гризане - за това казвам, че трябва реформа! Само паркингите формират 12-15 милиона печалба, а разходите за поддръжка са близки до нулеви - но следват бонуси, следват почивки следват облаги и какво ли не и накрая Летището работи не в полза роду, а в полза роднините на някой си! Новия концесионер ще ореже точно тези привилегии и ще излезе на огромна печалба - не виждам причина "държавата" да не го направи и да прибира поне едни 100 млн годишно

    Коментиран от #58

  • Гост
    Отговор
    56 16:19  19.05.19
    Че има нужда от реформа спор няма, че от тези 2300 служители на летището 1/3 трябва да си заминат, че любовницата на този и онзи трябвя да спре да снабдява летището също. Че разходите за поддръжка не са нулеви е също ясно. Защо не се правят тези реформи тогава? Че след като е голям кокал за гризане, то реформа няма да има, защото няма от какво да се краде. Че именно един концесионер няма да позволи да се краде, защото е и инвестирал и трябва да избие инвестицията също е ясно. Не виждам някаква драма в това да се на концесия който и да било обект на държавата, след като държавата не може или не иска да св грижи за него. Направиха го гърците с над 15 летища, направиха го сърбите с летището в Белград, направиха го макендоците с Охрид и Скопие, направиха го и хърватите със Загреб.
  • Фактолог
    Отговор
    57 16:26  19.05.19
    Къде са железниците, за скрап! Къде е Черноморски търговски флот, за карап! ... Та там ще иде и летището. ... Чатника не краде, той направо го продава.

    Коментиран от #59

  • 333
    Отговор
    58 16:27  19.05.19

    До коментар #55 от "Бесен":

    Да вярваш, че "държавата", ще направи летището по-рентабилно и печелившо за сметка на роднини, приятели, бизнес, който ти плаща в кеш под масата, е все едно да вярваш в дядо Коледа. Ей ти причина - как ще го направи? Ти би ли го направил, ако това ще ощети джоба ти, джоба на роднините ти, партията ти?

    Коментиран от #60

  • 333
    Отговор
    59 16:29  19.05.19

    До коментар #57 от "Фактолог":

    Железниците са държавни. Летищата във Варна и Бургас са частни - освен, че са платили маса пари за да го експлоатират, плащат и данъци. На по-големи печалби, отколкото летището в София. При по-малко пътници.

    Коментиран от #65, #66

  • Бесен
    Отговор
    60 17:25  19.05.19

    До коментар #58 от "333":

    Там е работата, че аз бих! Не приемам твърдението "държавата е лош собествник". Ако аз Мин председател и принципал на държавните компании кажа отдаваме ги на концесия защото много се краде, това означава да кажа аз съм некадърен и крадлив също както и приближените ми.
  • дедо от Сирищник
    Отговор
    61 17:46  19.05.19
    ТАЗИ КУКУМЯВК* Е ТОЛКОВА ПРОСТА , С ПРОМИТ МОЗЪК , ЧЕ НЕ ПРИЕМА СЪВЕТ ОТ ПРОФЕСИОНАЛИСТ ИКОНОМИСТ ...ВСЕ ЕДНО КАТО ИДЕМ ПРИ ДОКТОРА , ДА МУ ОБЯСНЯВАМЕ КАКВИ ЛЕКАРСТВА ДА НИ ИЗПИШЕ ...
  • Всички от БСП в БЕЛЕНЕ
    Отговор
    62 18:01  19.05.19
    Стоянката за самолети в София , която трябва да се даде незабавно на концесия иначе ще се срути ! Цените в нея са доста непоносими хигиената в тоалетните доста занижена раздут персонал , неработещи и неразбиращи служители! Това е държавният модел на Джуджето Йончева. Стига с тези глупости за турските фирми. Докато се чисти с метла и лопата , а не с машини няма как да има прогрес. Големите инвеститори от Европа трябва да дойдат иначе виждаме Бг бизнеса и БСП капиталистите какво създават ! ЦУМ е резултат от управлението на такъв капиталист !
  • 63 18:09  19.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Guest
    Отговор
    64 18:33  19.05.19

    До коментар #15 от "гост":

    Недей да лъжеш! Има, и това е консорциум от френска и турска фирми.

    Коментиран от #77

  • Фактолог
    Отговор
    65 19:04  19.05.19

    До коментар #59 от "333":

    Говоря за релси и вагони. Някога, имаше железнижа между Червен беаяг и Оряово. Линии, вагони,за скрап, чакъл и траверси по частни строежи, стотици тонове гориво и то на 'правилни" хора. Други линии в страната също закрити. Наскоро трябват вагони за подмяма - няма?! Били изчезнали, някак... И аз мога – на печелба да управлявам – ама първо някой да го построи, да го напълни, да заработи, после да го обвиним, че краде и – да го дадем на Цецо да го върти! На печалба!! Че само по ума на частника е – да не може да строи – но да може да управлява!!!
  • Фактолог
    Отговор
    66 19:19  19.05.19

    До коментар #59 от "333":

    Колкото до примера с пристанища Варна и Бургас – да, на печалба са. Но каква? Някога влизаха в Хазната милиарди долари, днес колкото да не ги проверяват. Рибата някога беше по джоба на всеки, сега да е видял прясна риба?! Обаче пристанищата са частни! И на печалба!! А в тях само чуждестранни кораби влизат!!! Българските отплаваха... Но, нали, пък ни дойде демократа...

    Коментиран от #79

  • Не е нарочно
    Отговор
    67 20:29  19.05.19
    Щом така се дава, дали печалбата би била 13 милиона при нов управител??? Наши хора, наши фирми здраво точат.
  • ТАТО
    Отговор
    68 21:20  19.05.19
    къв е тоя
  • сноу
    Отговор
    69 21:29  19.05.19
    То вЛадко щом гушне дебелата комисионна като консултант и започва на едра плява да мята едни милиони ,че и милиарди му се привиждат.Че кой е тоя балък дето ще ги ръси тия милиони ,че ще строи и нови терминали и всичкото това без да е сигурен, че поне ще спечели още толкова.Та нали евроапашите като налапваха ЕРП-та ,води ,и ТЕЦ-ве първата им работа беше да вдигнат цените и да препродадат по няколко пъти, това което да налапали.
  • Бягай пак
    Отговор
    70 21:44  19.05.19

    До коментар #52 от "Бегай ти":

    До колкото помня, преди година ГРОБ приеха ъпсурден закон за концесиите, според който концесионера може да декларира каквото си иска като приходи и сам да си прави контрол - както е при строителния надзор; а и да изисква компенсации ако не печели колкото му се иска; и всякакви други ъпсурди. Като знаеш в каква държава живеем и как всичко е възможно стига да си платиш, колко му е да го крепят това летище без да го развиват и тояа да е за да не конкурира турското.

    Коментиран от #75, #76

  • Пилотев
    Отговор
    71 22:05  19.05.19
    И как се смята "печалбата" на летище София? През 2017 г., Раянеър подаде жалба до ЕК за това, че България еър дължи 96 млн. лева такси на летище София!!! Боко като попита ТИМ за парите, те му казаха, че няма да плащат, а ще обявят фалит! Освен това, статистиката за нискотарифните авиокомпании, които генерираха голямото увеличаване на пътникопотока, безмилостно показва, че броя на пътниците ще спре да се увеличава, дори е възможен лек спад.
  • Франсуа
    Отговор
    72 22:12  19.05.19

    До коментар #15 от "гост":

    По-интересното е, че 45% от ТАВ са собственост на франсетата от Аеропор дьо Пари. А пък Франция е обявила за продан въпросната фирма.
  • БУдаист
    Отговор
    73 22:15  19.05.19

    До коментар #20 от "Гост":

    Нали требе да се отчете по-нагоре!
  • Машинист
    Отговор
    74 22:17  19.05.19

    До коментар #50 от "Гост":

    А БДЖ изтегли 360 млн. лева заем, който беше даден на софийсото метро, а коментара на премиера за този акт беше:"То 'се влак"
  • Смях
    Отговор
    75 22:46  19.05.19

    До коментар #70 от "Бягай пак":

    Нищо подобно. Тотална простотия написа. Вземи го прочети този закон преди да пишеш. Иначе не знам в каква реалност живееш. Цвете да го направят това летище пак не може да конкурира турското. Ти виждал ли си го? Конкуренция вика. Смях.
  • Смях
    Отговор
    76 22:46  19.05.19

    До коментар #70 от "Бягай пак":

    Нищо подобно. Тотална простотия написа. Вземи го прочети този закон преди да пишеш. Иначе не знам в каква реалност живееш. Цвете да го направят това летище пак не може да конкурира турското. Ти виждал ли си го? Конкуренция вика. Смях.
  • Иии
    Отговор
    77 22:52  19.05.19

    До коментар #64 от "Guest":

    И като има какво? Нещо проблем ли има?
  • Гост9
    Отговор
    78 23:15  19.05.19

    До коментар #10 от "РъПче":

    Ти въобще какво ни сравняваш с подобни държави. Не ги дават щото могат да ги развиват. То и там сигурно се краде, но в разумни граници. То и в Куба и Венецуела всичко е държавни, ама я ги питай, добре ли живеете?
  • 333
    Отговор
    79 23:30  19.05.19

    До коментар #66 от "Фактолог":

    Не говорих за пристанищата във Варна и Бургас, а за летищата във Варна и Бургас. За пристанищата не знам нищо. Не може летище, значително по-малко от София с пътникопоток наполовина да има същата печалба. Това, че откраднали траверси, релси и вагони. Ми имаше го и по време на соца. Близо на 50 съм, помня. Помня как шефа на поделението в което бях поиска малко цемент, и му докараха един камион. Краден, ама нали държавен, значи е общ.

    Коментиран от #90

  • Летище
    Отговор
    80 23:31  19.05.19
    Ами то “българският национален интерес” изисква всички вкупом управляващи и опозиция да си ходят. Ама пак ще се намерят 2 млн дето ще гласуват за тях. И после зле било. Е какво да е, нали за едни и същи хора гласуваш, едни и същи хора управляват. И за тая, и за оная работа... все някой друг е виновен
  • Икар
    Отговор
    81 00:26  20.05.19
    Летището е на държавна субсидия и затова все още съществува. Нереформирано предприятие с раздут щат и шуробаджанащина до трето коляно. Там случайни хора няма. Разбира се, не подкрепям да се дава на турска фирма. Или на каквато и да била външна фирма. И ние можем да го оздравим, но не и по социалистически. Ленчето изпада в популистки наклонения.
  • Николай
    Отговор
    82 07:12  20.05.19
    Я Левчето да обясни как така на всички членове на ИБ на БСП роднините са назначени в разни държавни служби, в бордове и като представители на държавата в ЛУКОИЛ например да не ги изброявам всичките. Щото като е частно и не българска не можеш да си назначиш родата на работа там. Те за това искат да е държавно, за да може да се краде. И да си назначават родата на разни длъжности и да си взима заплатата ей тъй без много зор.
  • Николай
    Отговор
    83 07:21  20.05.19
    Съпругът на червената лидерка е на шефска заплата при петролния бос Валентин Златев. Той преуспява във възловата дирекция „Развитие и експлоатация” в лъскавата централна офис сграда на фирмата в София и отговаря за куп тръжни процедури. Мнозина подозират, че Нинова умишлено държи мъжа си, по-известен като Митко, в сянка, за да не изплуват някакви призраци от миналото му, които биха повлияли негативно на политическата й кариера. Съмненията са породени от факта, че той е бил дълги години митничар и е ръководил смени на различни родни граници, и е възможно да има от какво да се притеснява.Информацията е съвсем откъслечна, защото тя се старае да го крие. Но се знае, че е назначен за митничар около 1998 г. по времето на Иван Костов точно когато тя е сложена от СДС за директор на „Техноимпекс” и го лапва по време на приватизацията. След това работи доста време като митничар, чак до 2006 г., включително по времето, когато Нинова е в „Булгартабак”. Всички помним, че тогава гърмят скандали с тютюневото предприятие, а в митниците е истинска буря – по времето на червения вожд на митниците Асен Асенов, когато изгърмяха куп екшъни с контрабанда на цигари и горива”, обясняват още хора от столетницата, участвали в управлението по времето на печалната тройна коалиция.
  • Николай
    Отговор
    84 07:28  20.05.19
    Официално депутатът от БСП Кирил Добрев е декларирал само участие с 55% в Пирин Ват ООД, собственик на ВЕЦ « Топлика ». Но чрез майка си Елка и подставени лица той контролира ВЕЦ « Флеш » и фирмата за търговия с ток « Тера Кап » ООД. Това става ясно от кореспонденцията, която депутатът води с Георги Калпачки, който е на висока позиция в ЧЕЗ. В периода 2012-2013 Калпачки е оказвал комплексно обслужване на бизнеса с ток на депутата. Той му изпраща вътрешна информация от информационните системи на ЧЕЗ за конкурентни ВЕЦ и за големите потребители на ток, изготвя бизнес планове за дружества, търгуващи с ток, осведомява го за предстоящи решения на КЕВР и дори е манипулирал данните за мощността на ВЕЦ « Топлика » в полза на собственика Кирил Добрев.
  • Николай
    Отговор
    85 07:33  20.05.19
    Ивайло Първанов, син на Георги Първанов – Гоце и сестрата на червения депутат Кирил Добрев – Мариана Добрева са придобили петзвезден спа-хотел в Кюстендил за 7.5 млн. лева, разкри репортаж на бТВ. Синът на президента обяснява произхода на парите за покупката на петзвезден хотел със заем от фирмата АЙВИ-СМ, която се занимава със софтуер и поддръжка на компютърни мрежи, но също и с хотелиерски и рекламни услуги. В нея той се явява съдружник с брат си Владимир. До юли 2013 съдружник с братята е била и Мариана Добрева. Фирмата има само три осигурени лица и по-скоро скромни приходи от продажби за последните години. Най-успешна е 2012 година, когато във фирмата влизат 299 хиляди лева. За 2014 приходите са 191 хиляди лева. Откъде са средствата за многомилионен заем за Ивайло остава загадка. Но не е тайна, че АЙВИ-СМ обслужва и спа-хотела в Белчин От изтекла кореспонденция на депутата Кирил Добрев става ясно, че луксозният хотел “Белчин Гардън” е построен под негово ръководство – от основите до ключ. С Добрев се съгласува всичко, вкл. цвета на мокета и цените на туристическите пакети. Съгласувателни писма за цените на пакетите в хотела, изпратени от управителя Петър Иванов до Кирил Добрев, разкриват, че сървър на фирмата АЙВИ-СМ mail.ivy-sm.com обслужва и електронната поща на хотела (виж тук и тук). По-рано АЙВИ КОМЮНИКЕЙЩЪНС е била собственост на Елена Харизанова, доверено лице на Кирил Добрев, която върти контролираните от него фирми. В изтеклата кореспонден
  • Николай
    Отговор
    86 07:37  20.05.19
    Народният представител от БСП Васил Антонов е декларирал, че притежава 5 апартамента - по един в София, Плевен и Монтана и 2 в Несебър, като жилищата са придобити през периода 1999 г. - 2011 г. Вписана е собственост върху 1/2 част от апартамент в Плевен. Депутатът притежава и 10 ниви в общините Червен бряг, Павел баня, Елин Пелин и Монтана. В графата «Налични парични средства» е вписана сумата от 52 177 лв. Банкови влогове и вземания - няма. В «Превозни средства» е вписан един лек автомобил марка "Мерцедес МЛ 320", придобит през 2011 г. От декларацията става ясно още, че народният представител притежава дялове в три дружества, и трите със седалище Плевен, и акции.

  • Николай
    Отговор
    87 07:38  20.05.19
    Депутатът от България без цензура Румен Йончев е декларирал собственост на шест имота - къщи в София и Скравена, апартамент в Пловдив и парцели в София и община Марица. Имотите са придобити през периода 1997 г. - 2013 г. В декларацията са вписани и четири ниви в общините Родопи и Марица. Налични парични средства няма, но са посочени 4 банкови влога - от 118593 лв., от 6000 лв., от 45627 лв. и влог от 2942 лв. Последните два са на името на Катя Йорданова Чукарска - Йончева. На нейно име е и посоченият от Йончев заем в размер на 98 000 лв. Народният представител е вписал и 100 % дялове в софийска фирма на името на Катя Йончева и притежание на акции.
  • Николай
    Отговор
    88 07:39  20.05.19
    Народният представи от БСП Румен Гечев е декларирал собственост върху идеални части от къща с двор и апартамент в София, придобити съответно през 1995 г. и 2013 г. Вписана е собственост и върху идеална част от лек автомобил „Мерцедес Е200“. Като налични парични средства Гечев е посочил две суми - 11200 лв. и 3200 лв. Вписани са и два банкови влога - 3715 лв. на името на Елена Гечева и 3656 лв. на негово име. Народният представител има и един потребителски кредит в размер на 21 450 лв. Посочено е притежание и на акции.
  • Николай
    Отговор
    89 07:41  20.05.19
    За т.нар. си задгранични имоти Румен Петков обяви, че всичките си имоти зад граница подарявал на приятел, на когото предстояло да се жени, но щял да си остане сиромах.
  • Фактолог
    Отговор
    90 10:08  20.05.19

    До коментар #79 от "333":

    А може ли някой да каже, на кой е "Цариградско шосе"? Общо е! Нали поради тези причини възниква от древността нуждата от държада. Да се строи повече. Чатника е живял по пещери и в калени землянки. Говоря за философията на мислене – от общото не може да се краде, то си е наше – частника краде от труда на обществото. То, щом най-работния е – най-имотния – то по право и Летището се пада на Цещо.
  • Летището...
    Отговор
    91 14:32  20.05.19
    Как така?Тук няма ли “бизнес”капацитети да се нагърбят с управлението на Българско летище та ще го давате на някой си?Няна ли ...

Напиши коментар:


Публикувай
Назад към конфликта