19 Май, 2019 7132
Кой да управлява летище София
-
Владимир Каролев Икономист Малко проста аритметика за социалисти. Който спечели конкурса за концесия плаща веднага 550 млн. лв. Най-ниското финансово предложение е за гарантирана концесионна такса влизаща в бюджета от 37.2 млн. лв. годишно (гарантирано минимум 1.3 милиарда лева за 35 г), а най-доброто предложение е за минимално 64.05 млн лв на година (2.24 милиарда лв за 35 г). Накратко, най-слабото финансово предложение гарантира за бюджета 1 млрд. и 850 млн. лв. (53 пъти печалбата на летище София през 2018), а най-доброто - 2.79 милиарда лева - 80 пъти печалбата на летището ни. Значи да чакаме социалистите от всички партии да оправят летището ни и да осигурят поне 2 млрд. лв. чисти приходи за бюджета за 35 години? Който вярва, че това може да се случи при държавно управление на летището, съм сигурен, че вярва и в Летящото спагетено чудовище.
-
Елена Йончева Водач на листата на "БСП за България" Концесията на Летище „София” най-вероятно ще бъде дадена на турска фирма. БСП вече три години предупреждава, че това ще се случи. Летище „София” е печелившо, в последните години приходите му се увеличават с 20% и стигат до 168 млн. лв. Печалбата на летището е почти 13 млн. лв. годишно. Расте и броят на пътниците. Защо е нужно печелившо предприятие да се дава на концесия? Правителството дава на концесия или продава всяко печелившо българско предприятие, защото работи за един тесен кръг от хора. Твърдението, че държавата е лош стопанин е абсурдно, защото кандидатите, които са подали оферти са държавни фирми. Днес кранчето за газта се държи от Турция, искат да й дадат и българското летище. Ние няма да позволим това да се случи. Няма да позволим печеливши предприятия да бъдат раздавани в ущърб на българския национален интерес
Коментари
1 аааааа
Коментиран от #7, #23
10:06 19.05.2019
2 Бай Баньо
Коментиран от #17
10:14 19.05.2019
3 2323
Коментиран от #10, #38
10:15 19.05.2019
4 Йончевите
10:18 19.05.2019
5 Този коментар е премахнат от модератор
6 Мислете малко
Айде мислете малко, турците та турците.
10:43 19.05.2019
7 ЕЛЕНА ЙОНЧЕВА
До коментар #1 от "аааааа":
ЦЯЛ ЖИВОТ СА НА ДЪРЖАВНА ХРАНИЛКА, И ПАРТИИНИ ПИШКИ.!!!10:58 19.05.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор
9 Баце
Коментиран от #14
11:00 19.05.2019
10 РъПче
До коментар #3 от "2323":
Най-голямото летище в Европа - това във Франкфурт, е държавно. И то ли се управлява зле? Същото важи и да Скипул, Пиомичино, Шарл де Гол. Ама холандците, жабарите и франсетата не се натискат да ги дадат на концесия. Защо - ще ни отговориш ли?Коментиран от #11, #25, #43, #78
11:03 19.05.2019
11 гост
До коментар #10 от "РъПче":
Ти разлика между собственик и управляващ правиш ли или на партийните събрания тия работи не ви ги обясняват ???? Летище София е и ще си остане държавно !!!!! Концесията определя ЗАДЪЛЖЕНИЯТА на тоя който ще го управлява и след завършването и летището си остава държавно , ако не се даде пак на концесия !!!! Също така има договори за мениджърско управление , на които работят повечето от тия дето си ги изброил , ама това не ви го казват , щото не им изнася !!!!11:15 19.05.2019
12 NIKOLAJ
БЪЛГАРИЯ НА БЪЛГАРИТЕ!
елена йончева,КУРН€лия $ЛАНИНОВА,СЕРгей-€Вр€й,ПЕДЕрадев,
разбойкУ,цв. цветанов ,ДОГАН,ЦИГАНИНЪТ костов....
ВСИЧКИТЕ СА ЗА НАРОДЕН СЪД
11:17 19.05.2019
13 Лупи
11:19 19.05.2019
14 гост
До коментар #9 от "Баце":
Ти като си голям разбирач и тая кукувица Йончевата , що не направихте една фирма с нейните милиончета и да дадете по-висока цена от французите ?????? Някой да ви е спирал ????? И кой гарантира , че това летище ще даде дори половината от тия пари на държавата , като е пределно ясно какво е дало 20 години назад ???? Ясно ли ви е поне преди да се пените , че като махнеш милионите , дето държавата ги даде за новия терминал и пистите и всичко друго , това летище е на ЗАГУБА ?????? А сега не стига , че ще вземе чисти 2,8 милиарда ще получи и нов терминал и разширение на пистите без пари !!!! Да не говорим за останалите данъци и новите работни места !!!!11:26 19.05.2019
15 гост
Коментиран от #16, #64, #72
11:39 19.05.2019
16 XXX
До коментар #15 от "гост":
Точно така. Иди го обяснявай на овцете дето лакомо поемат всяка една простотия скрита под “български национален интерес”.11:45 19.05.2019
17 КПСС БКП
До коментар #2 от "Бай Баньо":
Бае , тогава и плочките в тоалетните ще изчезнат ...11:53 19.05.2019
18 Раколев
Коментиран от #20, #21, #22
12:01 19.05.2019
19 Куку руку
Коментиран от #28, #30
12:05 19.05.2019
20 Гост
До коментар #18 от "Раколев":
Това пък колко тъпо изказване беше. То концедент (обяснявам за теб, че не съм сигурен дали разбираш) е само един министър - този на транспорта, той има отношение към летище София. Или викаш той и за другите ще вземе някой лев. А плоска главо?Коментиран от #24, #73
12:07 19.05.2019
21 Гост
До коментар #18 от "Раколев":
А печалбата от 12,6 млн лева на летище София годишно не са джобни пари. Ами поръчките, които от години се дават от летището на едни и същи фирми. Тука джобни дали има?12:10 19.05.2019
22 Гост
До коментар #18 от "Раколев":
А печалбата от 12,6 млн лева на летище София годишно не са джобни пари. Ами поръчките, които от години се дават от летището на едни и същи фирми. Тука джобни дали има?Коментиран от #26
12:10 19.05.2019
23 Panzer
До коментар #1 от "аааааа":
Ех тези гадни турци вееееее! Така се зоби простия електорат, промиван до кокал, с това турско робство и жъни, жъни... лесна работа! Виж ако беше руска фирма, то концесията щеше задължително да е за предпочитане! Така мисли ратая, докато не го улови рака и беж в гадната Турция на лекуване. Или лятото на ол инклузив до пръскане. Прост народ- слаба държава!12:23 19.05.2019
24 Раколев
До коментар #20 от "Гост":
Не пискай бе ръб! По мазола ли те настъпах? Или и ти си се наредил на опашката? Един - двама няма значение. Сговорни калугери и в Петък блажат.12:27 19.05.2019
25 Гост
До коментар #10 от "РъПче":
То от държавно до държавно управление има разлика.12:28 19.05.2019
26 Раколев
До коментар #22 от "Гост":
Със сигурност има. Но очевидно не достатъчно.12:31 19.05.2019
27 Holandeca
12:32 19.05.2019
28 гост
До коментар #19 от "Куку руку":
А 550 милиона СЕГА КЕШ . колко ще са след 30 години , "експерте" наакан ????? Що си мислите , че другите са по прости от вас , като 100 години доказвате неоспоримо , че от комунист по-просто няма и няма да има !!!!Коментиран от #48
12:41 19.05.2019
29 До Йончева
12:43 19.05.2019
30 гост
До коментар #19 от "Куку руку":
Да ти обясня само, за да разбереш. Тези 30-60 млн ЕВРО са минимумът, който кадидатите се задължават да плащат. И за да те информирам още по-добре освен твърдо число, кандидатите оферират и процент от приходите, който при французите е над 40 %. И се прави сметката накрая, което е по-високо от двете това се плаща на държавата.12:53 19.05.2019
31 ИВАН
Коментиран от #34
13:11 19.05.2019
32 на прости хора власт не се дава
13:15 19.05.2019
33 Гост
Има ли нужда София от едно по-ново и модерно летище? Това следва да е въпрост. Нас като данъкоплатци ни интересува крайния резултат. Досегашният от управлението на летището е видим за всички
13:24 19.05.2019
34 гост
До коментар #31 от "ИВАН":
А ти да си чувал , че приходите НЕ СА ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ , особено за фирми "управлявани" от държавата , демек чиновници на заплата , ако ще даже да са монополисти ?????? Първа справка БДЖ !!!!!! Втора справка НЕК !!!!!!! Трета справка ТЕЦ 2 !!!!!!! Четвърта справка БГГА БАЛКАН !!!!! Мога до утре така , ама закърнели мозъци нито ще вденат , нито ще искат да вденат щото за тях има само една мечта , да лежат по гръб и "държавата" да ги храни , ама няма да стане , забрави !!!!!13:31 19.05.2019
35 Бесен
Коментиран от #36, #37, #46
13:43 19.05.2019
36 Този коментар е премахнат от модератор
37 Този коментар е премахнат от модератор
38 345
До коментар #3 от "2323":
Що така бре, само нашата държава е лош стопанин, че нали искат да годадат на турската държава, ами и тя ако е лош стопанин, кво праим?
Ти освен простотиите на ГЕРБ четеш ли?Турция построи най-голямото летище до Истанбул и всяко едно летище в радиус от 1000 км.на тяхното ще и е трън в очите и ще е готова да даде пари но да го съсипе ,както навремето шведите дадоха пари да купят кибритената фабрика в Костенец и после я съсипаха за да продават
техните си кибрити.
Коментиран от #39
13:56 19.05.2019
39 Този коментар е премахнат от модератор
40 ЛСЛС
възможност за максимален капацитет 200 млн!!’ И затвориха за пътнически полети летище с капацитет - 70 млн. (Ататюрк), което ще се ползва за карго и полети на правителството.
Има клипчета, ако не си го виждал.
Та, някой ще плаща милиарди, за да съсипва друго летище, което я има поток от 15-20 млн след 35 години.
Коментиран от #51
14:07 19.05.2019
41 Този коментар е премахнат от модератор
42 Този коментар е премахнат от модератор
43 Коречи
До коментар #10 от "РъПче":
Ами стой си в кочинката наречена Терминал 1 тогава.14:35 19.05.2019
44 333
14:52 19.05.2019
45 Защо ни е тази държава
15:02 19.05.2019
46 До бесен
До коментар #35 от "Бесен":
Има доста сериозна разлика между приходи и печалба. Летище София никога не е имало печалба повече от 10-12 млн.Коментиран от #49, #55
15:02 19.05.2019
47 Този коментар е премахнат от модератор
48 Тъпо тролче
До коментар #28 от "гост":
, хубаво е че си.чувал за бъдеща стойност на.парите, но на въпроса може и сам да си отговориш - ако си седат, ще се стопят. Ако се инвестират в нещо, може и да се увеличат. Но в нашия случай от тези 550 не след 35 години, а след 35 месеца няма да има и следа. Ще ги смукнат мангалите като помощи, докторите докато източват касата, малко пенсийки за оцеляващите несионери, и най-вече управляващите ще си накупят джипове и къщи с накраденото. А след 35 години никой няма да ги помни тия 550 милиона.Коментиран от #50
15:20 19.05.2019
49 333
До коментар #46 от "До бесен":
"Летище София" отчете 12.6 млн. лв. печалба за изминалата година. 35 години по 12,6 са по-малко от 450. Каролев го обвиних в демагогия, ама ако плащат 550 на куп, инфлационната корекция няма значение.15:22 19.05.2019
50 Гост
До коментар #48 от "Тъпо тролче":
Още по-лошо. Тези 550 млн ще се изсипят в бездънната яма БДЖ.Коментиран от #53, #74
15:24 19.05.2019
51 Я бягай
До коментар #40 от "ЛСЛС":
Понеже акъл в чужда глава не се налива, потърси сам информация за безбройните случай в които една фирма изкупува друга само за да я затвори, за да няма конкурент. Що тук да не се случи същото - има гладни и алчни подлоги на власт, колко им е да лапнат малко кинти и да дадат потенциално конкурентно летище да се управлява от турците. Да не мислиш, че ще се напъват да го развиват? А френските резаци с дъщерния филиал са за заблуда, да не настройват общественото мнение против себе си, като разберат че са турци.Коментиран от #52, #54
15:26 19.05.2019
52 Бегай ти
До коментар #51 от "Я бягай":
Ей Оли, нали ако спрат да плащат или не си изпълняват инвестицонната програма ще им прекратят концесионния договор. Ти какво мислиш, че държавата като даде летището на концесия няма лостове за контрол. Даваш и забравяш за 35 години, така ли мислиш, че е е.Знаеш ли колко банки финансират подобен проект.Ти какво си мислиш, че те така стават тези неща. Купуваш, за да затвориш. Да не ти е кварталният магазин това.
Коментиран от #70
15:31 19.05.2019
53 333
До коментар #50 от "Гост":
Която пак е държавна. Ако я бяхме подарили на дойче бан през 90-те години, сега щяхме да имаме значително по-добри влакове, и нямаше да плащаме масрафа на крадците покрай БДЖ, назначени от управляващите и на самото предприятие, работещо на загуба.15:36 19.05.2019
54 123
До коментар #51 от "Я бягай":
Виждам, голяма дискусия.Та никой нищо не продава, никой нищо не купува. Концесията е вид “наем”. Та ти като не си плащаш наема или кредита, наемодателят и банката какво правят?
15:39 19.05.2019
55 Бесен
До коментар #46 от "До бесен":
Летище София няма отчетена печалба защото приходите се разпределят почти изцяло на персонала и ако бяхте запознати поне частично (а имам идея за какво говория) щяхте да знаете, че там е държава в държавата и че на всички политици челядта е там и просто говорим за един огромен кокал за гризане - за това казвам, че трябва реформа! Само паркингите формират 12-15 милиона печалба, а разходите за поддръжка са близки до нулеви - но следват бонуси, следват почивки следват облаги и какво ли не и накрая Летището работи не в полза роду, а в полза роднините на някой си! Новия концесионер ще ореже точно тези привилегии и ще излезе на огромна печалба - не виждам причина "държавата" да не го направи и да прибира поне едни 100 млн годишноКоментиран от #58
16:08 19.05.2019
56 Гост
Че след като е голям кокал за гризане, то реформа няма да има, защото няма от какво да се краде. Че именно един концесионер няма да позволи да се краде, защото е и инвестирал и трябва да избие инвестицията също е ясно.
Не виждам някаква драма в това да се на концесия който и да било обект на държавата, след като държавата не може или не иска да св грижи за него. Направиха го гърците с над 15 летища, направиха го сърбите с летището в Белград, направиха го макендоците с Охрид и Скопие, направиха го и хърватите със Загреб.
16:19 19.05.2019
57 Фактолог
Коментиран от #59
16:26 19.05.2019
58 333
До коментар #55 от "Бесен":
Да вярваш, че "държавата", ще направи летището по-рентабилно и печелившо за сметка на роднини, приятели, бизнес, който ти плаща в кеш под масата, е все едно да вярваш в дядо Коледа. Ей ти причина - как ще го направи? Ти би ли го направил, ако това ще ощети джоба ти, джоба на роднините ти, партията ти?Коментиран от #60
16:27 19.05.2019
59 333
До коментар #57 от "Фактолог":
Железниците са държавни. Летищата във Варна и Бургас са частни - освен, че са платили маса пари за да го експлоатират, плащат и данъци. На по-големи печалби, отколкото летището в София. При по-малко пътници.Коментиран от #65, #66
16:29 19.05.2019
60 Бесен
До коментар #58 от "333":
Там е работата, че аз бих! Не приемам твърдението "държавата е лош собествник". Ако аз Мин председател и принципал на държавните компании кажа отдаваме ги на концесия защото много се краде, това означава да кажа аз съм некадърен и крадлив също както и приближените ми.17:25 19.05.2019
61 дедо от Сирищник
17:46 19.05.2019
62 Всички от БСП в БЕЛЕНЕ
18:01 19.05.2019
63 Този коментар е премахнат от модератор
64 Guest
До коментар #15 от "гост":
Недей да лъжеш! Има, и това е консорциум от френска и турска фирми.Коментиран от #77
18:33 19.05.2019
65 Фактолог
До коментар #59 от "333":
Говоря за релси и вагони. Някога, имаше железнижа между Червен беаяг и Оряово. Линии, вагони,за скрап, чакъл и траверси по частни строежи, стотици тонове гориво и то на 'правилни" хора. Други линии в страната също закрити. Наскоро трябват вагони за подмяма - няма?! Били изчезнали, някак... И аз мога – на печелба да управлявам – ама първо някой да го построи, да го напълни, да заработи, после да го обвиним, че краде и – да го дадем на Цецо да го върти! На печалба!! Че само по ума на частника е – да не може да строи – но да може да управлява!!!19:04 19.05.2019
66 Фактолог
До коментар #59 от "333":
Колкото до примера с пристанища Варна и Бургас – да, на печалба са. Но каква? Някога влизаха в Хазната милиарди долари, днес колкото да не ги проверяват. Рибата някога беше по джоба на всеки, сега да е видял прясна риба?! Обаче пристанищата са частни! И на печалба!! А в тях само чуждестранни кораби влизат!!! Българските отплаваха... Но, нали, пък ни дойде демократа...Коментиран от #79
19:19 19.05.2019
67 Не е нарочно
20:29 19.05.2019
68 ТАТО
21:20 19.05.2019
69 сноу
21:29 19.05.2019
70 Бягай пак
До коментар #52 от "Бегай ти":
До колкото помня, преди година ГРОБ приеха ъпсурден закон за концесиите, според който концесионера може да декларира каквото си иска като приходи и сам да си прави контрол - както е при строителния надзор; а и да изисква компенсации ако не печели колкото му се иска; и всякакви други ъпсурди. Като знаеш в каква държава живеем и как всичко е възможно стига да си платиш, колко му е да го крепят това летище без да го развиват и тояа да е за да не конкурира турското.Коментиран от #75, #76
21:44 19.05.2019
71 Пилотев
22:05 19.05.2019
72 Франсуа
До коментар #15 от "гост":
По-интересното е, че 45% от ТАВ са собственост на франсетата от Аеропор дьо Пари. А пък Франция е обявила за продан въпросната фирма.22:12 19.05.2019
73 БУдаист
До коментар #20 от "Гост":
Нали требе да се отчете по-нагоре!22:15 19.05.2019
74 Машинист
До коментар #50 от "Гост":
А БДЖ изтегли 360 млн. лева заем, който беше даден на софийсото метро, а коментара на премиера за този акт беше:"То 'се влак"22:17 19.05.2019
75 Смях
До коментар #70 от "Бягай пак":
Нищо подобно. Тотална простотия написа. Вземи го прочети този закон преди да пишеш. Иначе не знам в каква реалност живееш. Цвете да го направят това летище пак не може да конкурира турското. Ти виждал ли си го? Конкуренция вика. Смях.22:46 19.05.2019
76 Смях
До коментар #70 от "Бягай пак":
Нищо подобно. Тотална простотия написа. Вземи го прочети този закон преди да пишеш. Иначе не знам в каква реалност живееш. Цвете да го направят това летище пак не може да конкурира турското. Ти виждал ли си го? Конкуренция вика. Смях.22:46 19.05.2019
77 Иии
До коментар #64 от "Guest":
И като има какво? Нещо проблем ли има?22:52 19.05.2019
78 Гост9
До коментар #10 от "РъПче":
Ти въобще какво ни сравняваш с подобни държави. Не ги дават щото могат да ги развиват. То и там сигурно се краде, но вразумни граници. То и в Куба и Венецуела всичко е държавни, ама я ги питай, добре ли живеете?
23:15 19.05.2019
79 333
До коментар #66 от "Фактолог":
Не говорих за пристанищата във Варна и Бургас, а за летищата във Варна и Бургас. За пристанищата не знам нищо. Не може летище, значително по-малко от София с пътникопоток наполовина да има същата печалба. Това, че откраднали траверси, релси и вагони. Ми имаше го и по време на соца. Близо на 50 съм, помня. Помня как шефа на поделението в което бях поиска малко цемент, и му докараха един камион. Краден, ама нали държавен, значи е общ.Коментиран от #90
23:30 19.05.2019
80 Летище
И за тая, и за оная работа... все някой друг е виновен
23:31 19.05.2019
81 Икар
Разбира се, не подкрепям да се дава на турска фирма. Или на каквато и да била външна фирма. И ние можем да го оздравим, но не и по социалистически. Ленчето изпада в популистки наклонения.
00:26 20.05.2019
82 Николай
07:12 20.05.2019
83 Николай
Мнозина подозират, че Нинова умишлено държи мъжа си, по-известен като Митко, в сянка, за да не изплуват някакви призраци от миналото му, които биха повлияли негативно на политическата й кариера. Съмненията са породени от факта, че той е бил дълги години митничар и е ръководил смени на различни родни граници, и е възможно да има от какво да се притеснява.Информацията е съвсем откъслечна, защото тя се старае да го крие. Но се знае, че е назначен за митничар около 1998 г. по времето на Иван Костов точно когато тя е сложена от СДС за директор на „Техноимпекс” и го лапва по време на приватизацията.
След това работи доста време като митничар, чак до 2006 г., включително по времето, когато Нинова е в „Булгартабак”. Всички помним, че тогава гърмят скандали с тютюневото предприятие, а в митниците е истинска буря – по времето на червения вожд на митниците Асен Асенов, когато изгърмяха куп екшъни с контрабанда на цигари и горива”, обясняват още хора от столетницата, участвали в управлението по времето на печалната тройна коалиция.
07:21 20.05.2019
84 Николай
В периода 2012-2013 Калпачки е оказвал комплексно обслужване на бизнеса с ток на депутата. Той му изпраща вътрешна информация от информационните системи на ЧЕЗ за конкурентни ВЕЦ и за големите потребители на ток, изготвя бизнес планове за дружества, търгуващи с ток, осведомява го за предстоящи решения на КЕВР и дори е манипулирал данните за мощността на ВЕЦ « Топлика » в полза на собственика Кирил Добрев.
07:28 20.05.2019
85 Николай
Синът на президента обяснява произхода на парите за покупката на петзвезден хотел със заем от фирмата АЙВИ-СМ, която се занимава със софтуер и поддръжка на компютърни мрежи, но също и с хотелиерски и рекламни услуги. В нея той се явява съдружник с брат си Владимир. До юли 2013 съдружник с братята е била и Мариана Добрева. Фирмата има само три осигурени лица и по-скоро скромни приходи от продажби за последните години. Най-успешна е 2012 година, когато във фирмата влизат 299 хиляди лева. За 2014 приходите са 191 хиляди лева. Откъде са средствата за многомилионен заем за Ивайло остава загадка. Но не е тайна, че
АЙВИ-СМ обслужва и спа-хотела в Белчин
От изтекла кореспонденция на депутата Кирил Добрев става ясно, че луксозният хотел “Белчин Гардън” е построен под негово ръководство – от основите до ключ. С Добрев се съгласува всичко, вкл. цвета на мокета и цените на туристическите пакети.
Съгласувателни писма за цените на пакетите в хотела, изпратени от управителя Петър Иванов до Кирил Добрев, разкриват, че сървър на фирмата АЙВИ-СМ mail.ivy-sm.com обслужва и електронната поща на хотела (виж тук и тук). По-рано АЙВИ КОМЮНИКЕЙЩЪНС е била собственост на Елена Харизанова, доверено лице на Кирил Добрев, която върти контролираните от него фирми. В изтеклата кореспонден
07:33 20.05.2019
86 Николай
07:37 20.05.2019
87 Николай
07:38 20.05.2019
88 Николай
07:39 20.05.2019
89 Николай
07:41 20.05.2019
90 Фактолог
До коментар #79 от "333":
А може ли някой да каже, на кой е "Цариградско шосе"? Общо е! Нали поради тези причини възниква от древността нуждата от държада. Да се строи повече. Чатника е живял по пещери и в калени землянки. Говоря за философията на мислене – от общото не може да се краде, то си е наше – частника краде от труда на обществото. То, щом най-работния е – най-имотния – то по право и Летището се пада на Цещо.10:08 20.05.2019
91 Летището...
14:32 20.05.2019