Шанз-Елизе продължава да бъде най-скъпата търговска улица в Европа. Поне засега. Дали ще световни марки, които ще решат да се оттеглят от там или пък ще поискат отстъпки от наемните нива, поради високата степен на несигурност в Париж след 13 ноември, е въпрос чийто отговор ще даде само времето. Иначе в света Шанз-Елизе е на трето място със среден наем на квадратен метър търговска площ на месец от 1104 EUR.
Лидерската позиция в световен мащаб е за Ню Йорк. Там наемът е 2818 EUR/кв.м. на месец, сочат данните на Cushman & Wakefield. Консултантската компания анализира за 27-ми път 500 локации.
България също продължава да е на по-предни позиции чрез столичния бул. „Витоша”. Тя вече е със шест позиции по-нагоре и от 60-то място миналата година тази е на 54-то. Средната наемна цена на квадратен метър търговска площ е 44 EUR на месец.
„Пазарът на търговски площи и потреблението у нас се възстановяват с по-бавни темпове от развитите държави в региона, но показват стабилност – наемните цени на бул. „Витоша“ се запазват”, коментира Росен Генев, мениджър „Търговски площи“ във Forton/Cushman & Wakefield.
Какво се случва в Европа?
„Като цяло в Европа и региона пазарите на търговски площи се възстановяват с бързи темпове, въпреки политическата и икономическата нестабилност в отделни държави“, казва Джъстин Тейлър, мениджър „Търговски площи“ за Европа, Африка и Близкия Изток в Cushman & Wakefield. На редица развити пазари се очаква ръстът при наемните нива да продължи. Причината е високото търсене на фона на слабото предлагане.
Графтън Стрийт в Дъблин, Ковънт Гардън в Лондон и търговските улици в Милано и Рим са търговските улици, в които през тази година се отчита най-голямо увеличение на наемните нива.
Какви са световните тенденции?
Разглеждайки пазара на търговски имоти в глобален баща, изводът е, че наемните нива са се повишили с 35% за изминалите 12 месеца. Основната причина е подобряването на световната икономика, чийто прогнози са да нарасне през тази година с 2.5%. Растежът се ускорява в Европа и Америка, но в Русия, Китай и Бразилия изостава.
Натискът на азиатско-тихоокеанските пазари продължава. Най-голямо е влиянието на Китай, който отчита спад в продажбите в туризма и търговията на дребно, но в същото време продължава да привлича луксозни международни брандове като им предлага по-достъпни наеми и растяща отстъпка за търговците. Хонконг, Токио и Сеул са азиатските столици, чийто търговски улици влизат в ТОП 10 на световните търговски локации.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА