13 364 32

Къде в България инвестира автоиндустрията

Милена Богданова

Дъщерна компания на автомобилния гигант Toyota планира да построи завод за джанти у нас и към момента проучва три места за тази цел: Русе, Плевен и Пловдив. Информацията дойде от директора на Българската агенция за инвестиции Стамен Янев, цитиран от вестник "24 часа". Сумата на вложението е 30 млн. EUR.

Турска компания оглежда Пловдив за завод за осветителни тела за автомобили с намерение да вложат 50-60 млн. EUR.

През миналата седмица стана ясно, че страната очаква близо 350 млн. лв. нови инвестиции в автоиндустрията.

Три компании в автомобилния бранш ще получат сертификати за клас инвеститори. Сред тях са: „Витте аутомотив България", дъщерна компания на немската „Витте аутомотив", която има завод за заключващи устройства за коли в Русе, френската „Монтюпе", която също има завод в Русе, в който произвежда цилиндрови глави за "Волво", "Рено", "Форд", "Ауди", БМВ и други и германската „Фесто", чиято инвестиция е в София и е на стойност 10 млн. EUR.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост
    Отговор
    1 07:36  18.10.17
    дано е в плевен

    Коментиран от #24

  • Тито
    Отговор
    2 07:46  18.10.17
    Нали знаете,че в България идват тези,които не ги искат никъде.Спестяват от работна ръка,заводите са по-евтини,защото си спестявят пречиствателните системи,институциите не работят или глобите са символични,пък може и с рушветче,никой не отказва.След толкова лъже вече не можем да отсеем кое е хубаво и кое не.
  • некойси
    Отговор
    3 07:52  18.10.17
    Да не бързаме толкова да се радваме, все пак изнасят производството у нас за да плащат по-малко, но май и на това трябва да сме доволни на фона на всеобщата мизерия.
  • kick
    Отговор
    4 08:05  18.10.17
    Интересно ми е, кой ще им работи такава работа за смешно заплащане, цигани или пенсионери, кадърните хора вече искат пари - не заплата!

  • Гост
    Отговор
    5 09:37  18.10.17
    Кадърни хора в България отдавна няма. Хора в смисъл маса от хора, която да има значение с кадърността си. Тука таме се пръква някой кадърен човек, затворил се в черупката си и избутан в периферията на всеобщата простотия и институционална престъпност. Чат пат се пръква и нещо младо, умно и нахъсано, но и на тях бързо им минава мерака и клякат пред упорството на родителите си родителите да си бегат в чужбина.
  • гост
    Отговор
    6 09:41  18.10.17
    Е добре де, Язаки като имат 3 завода у нас, а заплатата е 450-500лв каква е ползата от това, че са чужденци? Та българските фирми плащат повече за по-лека работа. Говори се, че от страна на българските мениджъри се натиска заплатата да е ниска, инак чужденците не ги бърка да дават и по-сносни заплати. С други европейски страни заплатата е към 1000евро, а у нас е 500лв. Същото като статията с маслото: една и съща марка, продукт и качество, а цената се разминава в пъти.
  • BRABUS
    Отговор
    7 09:41  18.10.17
    Цилиндровите глави за Ве Ме Зе се правят в Русе,марката е от гр.Сопот...

    Коментиран от #9, #17

  • Хорацио
    Отговор
    8 09:51  18.10.17
    Какво е инвестиция за авторката? Защото "инвестиция" в частен завод е инвестиция само и единствено на собственика на завода и държавата като цяло не я касае особено ако си наемат български шмекери за икономисти и юристи да укриват данъци, чрез офшорки. Заплатите бъдете сигурни, че няма да са над 1000 лв защото точно заплатите и безнаказаността са причината за откриване на тия заводи!
  • Random
    Отговор
    9 10:00  18.10.17

    До коментар #7 от "BRABUS":

    "Волво", "Рено", "Форд", "Ауди", БМВ и други И ДРУГИ.
  • Патето Яки
    Отговор
    10 10:49  18.10.17
    Не се радвайте на тези колониални фабрики със заплати 10 пъти по ниски.
  • Тошота
    Отговор
    11 11:00  18.10.17
    Защо японски представители на Тойота не оглеждат терените, а турски. Това никак не ми харесва.
  • незнайко
    Отговор
    12 11:05  18.10.17
    Най накрая да чуем че в БЪЛГАрия може да се произвеждат джанти за автомобили. ( Ангел Балевски заедно с Иван Димов, разработват метод за леене с противоналягане, който представлява новост в световната леярска техника и е защитен с над 100 патентни документа за изобретения в България и в чужбина. ) Познайте кои години е това и защо тогава не сме направили завод за джанти а сме продали патента !!! Не напразно Баба Ванга е казвала, че БЪЛГАРИЯ може да е втора Швеицария.

    Коментиран от #14, #16

  • Mirotworec
    Отговор
    13 11:08  18.10.17
    Най-доброто, което може да случи на един град е да има постоянен паричен поток постъпващ в него, под формата на заплати на много работещи. Това води след себе си развитие на всички останали сектори - търговия, услуги, имоти и т.н. Едно време са му казвали, да има поминък :) Дано има достатъчно разум в управляващите, да не изгонят хората, които са се насочили с подобен вид инвестиционни намерения ... ПРОИЗВОДСТВО.

    Коментиран от #15

  • незнайко
    Отговор
    14 11:09  18.10.17

    До коментар #12 от "незнайко":

    Грешка Швейцария.
  • Хорацио
    Отговор
    15 11:27  18.10.17

    До коментар #13 от "Mirotworec":

    Разбирачо, инвестиция и развитие, е когато заплатата ти дето ще взимаш в тия фабрики е по-висока от местните и вдига стандарта на хората. Поредната заплата, което служи да си платиш сметките и храната не е инвестиция, а е още едина позиция за оцеляване. Такава заплата няма да върне хора избягали в чужбина ако ще да я има в най-затънтеното село в Балкана. Има голямо значение кой отваря тая фабриак ис какви заплати, не е важно просто да има фабрики, а как те се отнасят с хората. Фабрики е имало и винаги ще има тука ама човешкото отношение почти никога го няма.
  • Серьогата
    Отговор
    16 11:27  18.10.17

    До коментар #12 от "незнайко":

    Не съм специалист в леенето, но или с "противоналягане", или "под налягане" още от 80- те години в Разград леят бутала, които отдавна са на световно ниво. " Противоналягането" би трябвало да държи метала в безтегловност, а целта избягване на дефекти и шупли- може би е " под налягане". Не е важно! Имаме технологиите- нека ги накараме да работят!
  • Галош без БМВ
    Отговор
    17 11:39  18.10.17

    До коментар #7 от "BRABUS":

    Карай си смело курника- за 316 и 318 не произвеждат глави! Само за истински " БМВ"- та....Произвеждат и за " Мини"
  • mediator37
    Отговор
    18 12:12  18.10.17
    От двата варианта : да има завод с ниски заплати и да няма завод, по-добър е първият.

    Коментиран от #19

  • ИнвестициЙ
    Отговор
    19 12:35  18.10.17

    До коментар #18 от "mediator37":

    Точно така. В един малък град ако има два завода, се получава конкуренция на пазара на труда и оттам вдигане на заплатите. Все пак това е работа за неквалифициран персонал без образование и е нормално заплатите да са по-ниски за повечето длъжности. Има и много позиции, на които ще се наемат по-квалифицирани хора. Няма нищо лошо в инвестициите стига да отговарят на европейските стандарти, за което трябва да сме щастливи, че сме в ЕС. А относно спазването им - тук е най-големият ни проблем - корупцията. Затова като има протест за промени в съдебна система елате всички, а като има протест за цената на тока или ниски заплати си знайте, че всичко идва от корупцията.
  • кибика
    Отговор
    20 14:49  18.10.17
    Няма лошо ама трябва да си докарат и работниците от там ли?За 400 лева няма кой да им работи.В Пазарджик 2 години се говореше за Костал 1000 лева заплата,2 хилядя,3,5 работници им трябвало е дойде времето почнаха.Заплата 600 лева 3 смени няма кой разберете го.
  • ограбване
    Отговор
    21 14:51  18.10.17
    т'ва е ограбване на земите ни, на труда ни за жълти стинки... кой ще бачка за минималната + смешен бонус 100лв = 560лв ??? дори не дават едни смешни 400 евро, пффф! и именно на тия дето са в производството и изнясят на плещите си цялата продукция им се дават стинки, а тия в администрацията вземат повече пари :) уай? 'щот' са по-умни, можещи, учени? пф! тия заводи са обречени, ако не вдигнат заплатките на минимум 1000лв на работника долу в производството! ще бъдат затворени инак тия пишман предприятия, но пък земята остава на чуждата компания...
  • Динамо
    Отговор
    22 15:14  18.10.17
    Ехее ша има фабрики почти като като при Соца. Сега разбрах що ги прецакахме нашите. За 30 години щяхме да си имаме наши, дори по убави от тея за които тука става на въпрос.
  • JPpower
    Отговор
    23 16:05  18.10.17
    Клас А инвеститори означава: ПОДАРЪК ТЕРЕН БЕЗПЛАТНО И БЪРЗО ОБСЛУЖВАНЕ ДЪРЖАВАТА ПЛАЩА ОСИГРОВКИТЕ,ОБУЧЕНИЯТА И Т.Н НА ПЕРСОНАЛА ДО 5Г. ЧЕСТИТО НА ИДИОТИТЕ, КОИТО СЕ РАДВАТ НА ТАКОВА ИНВЕСТИРАНЕ(РОБСТВО)
  • Грую
    Отговор
    24 16:35  18.10.17

    До коментар #1 от "гост":

    Точно там ще е. Започвай да учиш японски!
  • Патриот
    Отговор
    25 17:48  18.10.17
    В България никога не е имало истински инвеститори. В България има само и единтвено експлоататори. Инвститорите дават хубави заплати. Всичко друго е лъжа и измама.
  • Гого
    Отговор
    26 17:58  18.10.17
    Идва такива които дават заплати по 400-500 лева свестните отиват в белите страни където няма корупция и картели!
  • ЯСНА Е РАБОТАТА
    Отговор
    27 18:33  18.10.17
    Щом ще идват тук значи няма да плащат високи заплати . У нас идват само такива фирми на които им се заповяда да плащат ниски заплати на работниците и тогава им се позволяват инвестиции . Никога тук няма да се получават европейски заплати !
  • Коментатор
    Отговор
    28 20:33  18.10.17
    "Фесто" не е в автомобилния бранш, а в машиностроителния...

  • Българин
    Отговор
    29 21:20  18.10.17
    ........какви радости ,какви новости? Още преди около 40 години в Плевен имахме завод в които се произвеждаха алуминиеви джанти за износ на запад! Не съм привърженик на соца ,но когато разполагаме с технологий и възможности,да ми идват нек'ви ида ми се бият в гърдите че са измислили.......................'айде стига ! Дори при соца заплатите в този завод бяха по големи от сегашните!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Ясно
    Отговор
    30 21:32  18.10.17
    В най гладните райони.
  • Истината винаги боли
    Отговор
    31 12:00  19.10.17
    В България всички инвеститори са представители на чужди фирми който преди са инвестирали големите пари в Турция,сега турски далавераджии се натискат да спечелят от надупените и корумпирани продажни български политици.Скоро ще останат трудоспособни само в гетата и парламента....
  • Къртев
    Отговор
    32 13:50  19.10.17
    Дека шлайфат глАви

Напиши коментар:


Публикувай