69 298 59

Домът на Тато в Банкя – опоскан и сборище на наркомани

От някогашния луксозен интериор не е останало нищо

Венцислав Михайлов

Луксът и интериорът за хиляди левове на някогашната резиденция на Тодор Живков в Банкя са останали в миналото. В момента петте сгради, където бившият държавен ръководител живееше до падането на режима, тънат в разруха, пише в. "Телеграф".

Резиденцията разполага с парк от над 400 декара, но и той изглежда като след бомбандировка. Изпочупени стъкла, откъртени врати, остатъци от къщите описват сегашното състояние на резиденцията.

Всичко по-ценно отдавна е изнесено, крадци дори са отнесли огромния полилей от една от залите, тежащ няколкостотин килограма.

Мястото е станало любимо и за наркоманите, като затова свидетелстват захвърлени използвани спринцовки.

От месец и половина бившата резиденция има охрана, назначена от областната управа.

"За крадене тук нищо не е останало. Гоним оттук младежи със спринцовки, внимаваме и да не влязат деца да играят вътре, защото е опасно", разказват охранителите пред вестника.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Пазарен Либерализатор
    Отговор
    1 12:34  10.11.17
    Там винаги е било сборище на наркомани.
  • Откачен Борсук
    Отговор
    2 12:46  10.11.17
    Това е добре. Трябва и да го изкопаят от гроба и да му дадат кокалите на прасетата. На него, и на всичките му дръжки българомразци.

    Коментиран от #3, #5, #11, #37, #44, #47

  • NEMO
    Отговор
    3 13:19  10.11.17

    До коментар #2 от "Откачен Борсук":

    Същество с подобно "мислене" и за "дебил" не може да мине. Тежка форма на уродство- ментално и духовно....
  • ПНСД
    Отговор
    4 13:33  10.11.17
    "Народ, който не помни своето минало, няма бъдеще!"

  • Пазарен Либерализатор
    Отговор
    5 13:35  10.11.17

    До коментар #2 от "Откачен Борсук":

    Момченце на Тато бих му излизал задника и топките само и само да се върне и да заживееме както преди

    Коментиран от #15, #43

  • no name no face no number
    Отговор
    6 14:11  10.11.17
    Тато беше пич в сравнение с идиотите, които ни управляваха и управляват след промените.

    Коментиран от #19

  • гост
    Отговор
    7 14:24  10.11.17
    Вместо държавата да е горда с толкова хубави и значими постройки, като бузлуджа и резиденции, да ги поддържа и да ги превърне в хотели, те се разпадат. Срамно, срамно та по-срамно няма на къде.

    Коментиран от #42

  • възмутен
    Отговор
    8 15:08  10.11.17
    Чия собственост е резиденцията? Със сигурност не частна на наследниците му, а може би Столична община или Район "Банкя" . ТЕЗИ ,коитно са собственици и са довели тази разруха да бъдат подведени под отговорност. До тук всичко е ненаказуемо. Довеждат нещата до разруха, за да ги изкупят на безценица. Там има един братовчед и плачат за "братовчет гейт", но никой не се осмелява да ги пипа, че там желязото е горещо. Повече от 1/2 Банкя е опоскана от тях.
  • впечатлен
    Отговор
    9 16:12  10.11.17
    На мен пък не ми стана ясно как човек може да живее в 5 (пет) сгради само в едно населено място, в случая Банкя, да не говорим че имаше такива резиденции почти навсякъде в България и всички те пустеят. На този толкова мъдър и скромен държавен глава, така нареченият "пич", за какво са му били всичките тези сгради плюс царските резиденции и какво ли още не? Скромен, та скромен! Борисов, който живее в наследствен имот от баща си, бива наричан какъв ли не, непрекъснато разни "радетели за ред и почтеност" го наричат крадец, едва ли не и убиец? Какви хора сме, за нас какво значи справедливост?

    Коментиран от #10, #34, #55

  • ejko
    Отговор
    10 17:10  10.11.17

    До коментар #9 от "впечатлен":

    Не си в час. ББ НЕ живее в наследствената от баща си къща от години. Живее в правителствената резиденция в Бояна откакто е министър-председател (вече 10 години). Всеки ден конвоят му ме задминава по бул. България...

    Коментиран от #14

  • kirilica
    Отговор
    11 17:48  10.11.17

    До коментар #2 от "Откачен Борсук":

    истински християнин...
  • Vasik Atanasova
    Отговор
    12 19:26  10.11.17
    ох как хубаво си живяхме при Тато АМА НЯМА НИЩО ВЕЧНО паметник трябва да му се построи във всеки град като си спомням и ме навяват тъжни мисли какво беше тогава и сега какво е живяли сме в Рая без да го съзнаваме

    Коментиран от #18, #27, #41

  • чичо ПеЮ
    Отговор
    13 19:32  10.11.17
    Няма да се учудя ако Боко Тиквата я лапне без пари след някоя година.
  • впечатлен
    Отговор
    14 19:45  10.11.17

    До коментар #10 от "ejko":

    Прав си, там живее, в правителствената резиденция. Но сигурно не в 5 сгради. Факт е обаче, че търсиха под дърво и камък как да го изкарат крадец, сигурно още се точат, броиха тухлите на бащината му къща и така нататък. Същевременно по Тошово време въпреки огромния дефицит, който преживяваше държавата, пари се пръскаха наляво и надясно напълно безсмислено. Мога да говоря за това безкрайно, но нямам време. Да не разправям какви купища пари се брояха на преподаватели в АОНСУ, партийната школа. Хора, станали професори, доценти, без да са завършили средно образование, полуграмотни. За абсолютно безсмислени брътвежи!

    Коментиран от #16

  • Активен комунист
    Отговор
    15 21:15  10.11.17

    До коментар #5 от "Пазарен Либерализатор":

    Да, много беше добре, но ако си от партийната олигархия на БКП, а народа беше в пъти по-ефективни от настоящето. Така че историята е отредила място на цървулите облечени в комунистическата власт-бунището на историята
  • 999
    Отговор
    16 21:45  10.11.17

    До коментар #14 от "впечатлен":

    Прав си пръскаха се пари за цели шест атомни реактора - десетки язовири които и днес ни дават безплатна електроенергия - безплатно образование - здравеопазване - достойна и боеспособна армия с АВИАЦИЯ - Български черноморски флот - селско стопанство на световно ниво - космонавти - БАН с над двеста уникални патента, някой и днес носят дивиденти на държавата - спортисти също на световно ниво и много подобни примери за разхищение на средства. Упреквал съм предишният строй заради Белене и подобни простотии но като слушам и чувам такива като теб почвам да разбирам??????

    Коментиран от #20, #21, #56

  • аз съм
    Отговор
    17 22:25  10.11.17
    Няма такава малоумна работа,сетили са се да сложат охрана след като всичко е разграбено и унищожено...
  • no name no face no number
    Отговор
    18 23:53  10.11.17

    До коментар #12 от "Vasik Atanasova":

    Да рай беше, но сега сме в ада и ако нищо не се направи и след 1000 години пак ще сме си там.
  • Куровед
    Отговор
    19 05:18  11.11.17

    До коментар #6 от "no name no face no number":

    Тато беше самозабравил се селяндур.Точно комунизма тотовщинста и днешното ни настоящетоще.

    Коментиран от #40

  • 888
    Отговор
    20 05:19  11.11.17

    До коментар #16 от "999":

    И накрая фалирахме, както целия си лагер.

    Коментиран от #22

  • filo
    Отговор
    21 07:54  11.11.17

    До коментар #16 от "999":

    Е как са се пръскали пари за реактори и язовори пък тока бил безплатен. Аман от от комунистически идиоти. Режимът на Тодор Живков обявен за престъпен и то не без основание.
  • Обективен
    Отговор
    22 10:27  11.11.17

    До коментар #20 от "888":

    Не приятелю, просто чуждият агент Горбачов ни предаде. В Китай до ден днешен управлява все същият строй! Или не знаеш, че те са новите господари на този свят???

    Коментиран от #32, #36

  • no name no face no number
    Отговор
    23 11:57  11.11.17
    Куровед не ки добре братле, да обвиняваш миналото за днешните простотии. Ако Горби не се беше пръкнал на този свят, щяхме да ки живеем и до днес добре. Това е
  • no name no face no number
    Отговор
    24 11:58  11.11.17
    Но и той ще умре за щастие!
  • filo
    Отговор
    25 16:28  11.11.17
    Още имало такива, които смятат, че Горбачов бил воновен за рухването на соца. Социалистическата икономика просто фалира и то доста преди Горбачов да дойде на власт. Всеки необлъчен ще разбере тази истина. Освен това в Китай икономиката мяма нищо общо с това, което беше в соцлагера.
  • no name no face no number
    Отговор
    26 20:39  11.11.17
    Глупости ако икономиката беше фалирала сега Китай нямаше да е N1. Всичко си беше ОК. Просто един предател продаде Изтакя на Фащ и неговите роби.
  • фен на васик атанасова
    Отговор
    27 23:40  11.11.17

    До коментар #12 от "Vasik Atanasova":

    Ама наистина си фатмак, бивша старшинка. С ПАНДЕЛКА и БРЪМБАРИ в главата.
  • Antimediator
    Отговор
    28 21:25  12.11.17
    Егати и наглостта да се обяснява Т.Ж. колко умен и добър бил ! 50-годишният комунистически експеримент сега го плащаме с лихвите. Живееха добре комунистическата номенклатура,фатмаците, склададжийте, тези които можеха да откраднат. А другите какво правеха ?! Женските заплати колко бяха - средно 150лв, почти колкото 1 чифт ботуши. Средната заплата при мъжете колко беше - 200-300 лв.Като поработиш 6 месеца и караш на хляб и вода можеше да си купиш 1 съветски телевизор , който работеше от 5 до 7 години пряко сили. Беше много хубаво , направо като в приказките.

    Коментиран от #38, #59

  • Шаран БГ
    Отговор
    29 13:21  13.11.17
    /На Antimediator № 28 /. Не, Т.Живков не е бил гений! Още на Априлския пленум Терпешев, Копчев и др. са били критични към него. И не е управлявал еднолично !! Обаче не е имало разюзданост и корупция в държавния апарат до степен, каквато има сега ! Духът на В.Червенков витаеше дори до 80-те години....... НИЕ НЕ ПЛАЩАМЕ С ЛИХВИТЕ недостатъците от управлението на комунистите !! Ние плащаме за БЕЗОБРАЗНОТО РАЗГРАБВАНЕ И УНИЩОЖЕНИЕ НА ИКОНОМИКАТА НА страната след 1989 година, което продължава и до днес !! Добре живееха някога хората от властта - така е !! А сега кои живеят добре? Тези, които градяха и строяха развития социализъм със по 100 евро месечни пенсии ??? Нямам престава кога си роден, и какво помниш, и за кои години имаш данни за заплатите в страната !? Редно е да се упоменава и покупателната способност на левчето от съответните години ! В годините след 1956 г./ 11 години след ВСВ/ майка ми получаваше 480 лева, а баща ми 720 лева месечни заплати ! След 1962 г / третата обмяна на парите след 09.09.44 г / заплатите на хората бяха от 70 до 150 лева. Миньори ,железничари вземаха по-вече.... Да, много малки ! Ама хлябът бе 15 стотинки, кило тахан-халва бе 1 /един / лев... А за 10 стотинки човек си купуваше 3 /три/ броя тухли, единични, с размери 25х12х7 см. Т.е за една заплата си купуваше тухли за една къща !!!!! Защо не прегледате статистиката от тях години? Колко лични /частни/ домове по на един и два етажа са построени в страната между
  • Шаран БГ
    Отговор
    30 13:33  13.11.17
    ...1960 И 1980 ГОДИНИ? Каква е била раждаемостта в тях години ? И сега не искам банани ,портокали и ароматизирана тоалетна хартия в магазините !!! ИСКАМ един /1/ тон донбаски въглища да струва 33 /тридесет и три/ лева , колкото бе в 80-години, а не 340 лева !! А мога и без цветен телевизор, който да бълва американски кървища и разврат!! Къде ни е образованието и здравеопазването от тях години?? От политическа гледна точка тогава не бе добре - прави сте !! Просто обикновения човек живееше много по-леко..........
  • АЛФ
    Отговор
    31 08:54  19.09.18
    Не се ли виждате, че на всички ни нещо май бушоните са ни изгърмели и се джавкаме като улични псета, ето затова сме на този хал- много има да завиждаме на унгарците, май наистина сме калпав мт,рял щом постоянно се делим на ваши и наши - разделяй и владей затова винаги сме на дъното - когато един народ е обединен зад национална кауза- той е силен и лидерите са силни и държавата преуспява, ние сме се превърнали в полупресъхнало блато с жаби ,всяка кряка на свой глас- затова я докарахме до тук...!

    Коментиран от #50

  • Джони
    Отговор
    32 18:40  11.10.18

    До коментар #22 от "Обективен":

    Ей лъжец , аре по полека . Китайцте били върха , руснаците си живуркат доволно , а стегни се и си ги говорете тези смешки на политсъбранията . Има интернет и хората са осведомени достатъчно . И как така добрия селтак тато имаше а и още има вила в швейцария , а на всички бивши а и сегашни бейове децата им живеят в прогнилия запад . Айде завии се с две родопски одеяла и изчезни .

    Коментиран от #33

  • Бачо Киро
    Отговор
    33 09:15  14.10.18

    До коментар #32 от "Джони":

    Ами ще живеят на продажниците децата на запад, като сринаха страната за 30 години и я оглозгаха до кости, няма тук да ги държат? Режимът на Тато бил престъпен, щото тъй били рекли ...? Кои? Кой не скача е червен? И къде ги скачащите? Какво оставиха след тях? Къде са "освободителите" от СДС? НДСВ? ГЕРБ, БСП, ДПС са си едни и същи, ма вие се радвайте на театъра... Демокрация имаш? Имаш друг път... А днес те управляват същите тези комунисти, срещу които ревеш. Виж си дълга на държавата, сравни с едно време, добави колко откраднати милиарди има (за които знаем), прибави и разграбеното и тогава евентуално може да ти светне, къде трябваше да сме днес, а се огледай и виж къде сме реално... То си има и статистики де, икономиката на страната беше с десетки места по-горе ... И не са виновни комунистите, колко десетилетия още ще се оправдавате с тях? Виновни сме ние, че децата на бившите крадци ни управляват. Ако бяхме разчистили тогава, днес нямаше да ни крадат внуците им. Безкръвни и мирна революция няма, туй то.

    Коментиран от #49

  • Григор Колев
    Отговор
    34 18:10  14.10.18

    До коментар #9 от "впечатлен":

    Плащаме не 44 години комунизъм а 35 години свободния. Ето пример едно време полицията си биеше здраво, сега нямат право да те пипнат. Е да ма на тоя народ му трябва кютек. И на Роми и на Българи. Равносметка: 1983 -сама жена, посред зима в 3 вечерта се разхожда в махалата. Пада на лед и си чупи крак на 4 места. В 5 сутринта я намират роми полу премръзнала. Прибират я на топло и викат линейка. И през ум не им минава да я изнадилват, щото после кютека ще е страшен, в цялата махала и всичко ще е в руини. 2. 2015 - две непълнолетни момичета са изнасилени и зверски бити посред бял ден, в центъра на град със 70 000 хилядно население. Наказани с условна, при условие, че са доказано виновни.
  • Besohomes Homes - луксозно строителство
    Отговор
    35 23:04  14.10.18
    Никаква охрана няма, ежедневно!
  • Онзи
    Отговор
    36 01:04  15.10.18

    До коментар #22 от "Обективен":

    Китай като политическа надстройка се управлява от КП, но като икономически модел отдавна е далеч от СССР. Частната собственост и корпоративното фирмено управление са доста развити. Общо-взето социализЪма винаги се изкушава да взаимства от капитализъма, а не да еволюира към комунизъм. Което значи, че в Лениновата теория нещо не е ок.
  • 37 02:39  15.10.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Зайко Байко многознайко
    Отговор
    38 07:00  15.10.18

    До коментар #28 от "Antimediator":

    Объркан човек си, съжалявам, че трябва да ти го кажа. Моралното и материялното за теб явно са едно цяло,от там и проблемите с акцептирането на реалните факти от живота тогава и сега.
  • 39 09:25  15.10.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • PlimP
    Отговор
    40 16:11  15.10.18

    До коментар #19 от "Куровед":

    аре не мрънкяй, факт е че всичко ни беше на готово и великите съвременници на БГ го осраха, не остана з акардене и ся яко клатят народа, а народ винаги ще има
  • СеСеСере
    Отговор
    41 17:49  15.10.18

    До коментар #12 от "Vasik Atanasova":

    Живяла в рая, даеба и боклука ти мръсен, видяла си ти рай. Бай тошо - един от най големите боклуци, барабар с всички , които искат да му излижат задника.

    Коментиран от #46, #54

  • Гостенин
    Отговор
    42 17:54  15.10.18

    До коментар #7 от "гост":

    Ти пък къде виде държава?!?
  • А БЕ
    Отговор
    43 13:39  16.10.18

    До коментар #5 от "Пазарен Либерализатор":

    Това са тъпанарите на тато !
  • Кака Мара
    Отговор
    44 17:44  16.10.18

    До коментар #2 от "Откачен Борсук":

    Твоте кокали ще ядат кучетата до кофата
  • Дядо Благоев
    Отговор
    45 18:36  17.10.18
    Още в началото на 2000-те години осъзнах, че съм изживял детството и младостта си във време, което не е било и няма никога да се повтори в човешката история. Как ще го нарекат историците от идните поколения не е важно. Важното за мен е, че се чувствам голям късметлия, раждали се в средата на 50-те.
  • Дядо Благоев
    Отговор
    46 18:43  17.10.18

    До коментар #41 от "СеСеСере":

    Интересно ми е на колко си години. Хората на възраст не са така злобни и цинични. Очевидно тази злоба и ненавист е добре мотивирана и си има някаква история
  • 47 15:08  18.10.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Кирил
    Отговор
    48 16:56  19.10.18
    Защо сравнявате несравними неща.Не може да искате отново да се върне едно затворено общество, защото не сте мислили за хляба тогава. Това, което е направено тогава, е направено в името на идеи, които властваха по целия свят.Сега сме гладни, но слава Богу не се различаваме като откачени маниакални изроди, в малки изключения.
  • Гост
    Отговор
    49 22:10  19.10.18

    До коментар #33 от "Бачо Киро":

    Браво много точно.Аз съм го казвал и пак казвам:Във Българя никога нее идвала демосрасия. Това е продължение на тоталиторния режим.
  • Жеков
    Отговор
    50 03:26  20.10.18

    До коментар #31 от "АЛФ":

    Да всичко е така но има много хора които с мислят че македонците не знаят какво става в българия и очакват да се пресъединят към българия в македония в момента е добре заплатите високи стоките в магазина евтини една пломба струва 20 лева докато в българия е 100 лв

    Коментиран от #57

  • Иван испанеца
    Отговор
    51 08:08  20.10.18
    Какво упреквате Живков бе мамини синчета , каква е ползата от тая демокрация" днешно време. погледнете само колко наркомани , бездомници и стари хора ровя из кофите за буклук.това нее държава , а пълна анархия беднотия и безработица: след всеки изминат ден затъваме надоле като в тресавище.
  • Що е то?
    Отговор
    52 21:16  23.10.18
    Народ, който се срамува от миналото си!!!
  • Дядото
    Отговор
    53 02:18  31.10.18
    Така се рушаха и разграбваха много други обществени сгради, заводи, туристически обекти и много други докато един ден си ги вземат за жълти стотинки. А между другото, ако има сега Белене, едно няма да е достатъчно. ....
  • 54 18:51  31.10.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Хомофоб
    Отговор
    55 19:04  01.11.18

    До коментар #9 от "впечатлен":

    За какво са му на мутрата-пожарнакар милиарди? Няколко стотин милиона не му ли стигат?

  • 56 13:37  04.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Тошко африкански
    Отговор
    57 21:39  05.11.18

    До коментар #50 от "Жеков":

    Каква пломба струва двайсетак? От амалгама ли? Щото по тошково време всичките ми зъби правени в училище бяха сиви, разбирай олд фешън живак и по точно живачно-сребърна амалгама. Такива бяха времената и бъдещите директори на дентални клиники и частни практики се учеха върху деца като мен...Е да де ама като дойде демокрацията за 5000$ и 6 месеца ходене по зъболекари успях най-накрая да се усмихна. Но в устата си имах фотополимер с бял цвят. Така че не ми ги хвали тия Македонски пломби щото после златни излизат.

    Коментиран от #58

  • Бачо Киро
    Отговор
    58 21:56  16.11.18

    До коментар #57 от "Тошко африкански":

    Не знам кой се е учил върху теб, обаче през 90те трябваше да си оправя пломба в Германия, понеже се рушеше, сцепи се и не исках да чакам докато се върна. Докторът изрично каза, че материалът не е много добър, но работата е била ПЕРФЕКТНА!! Пломбата беше на 15 години поне, идея си нямам от кой зъболекар, може и училищният да е бил. Та аре по-леко с тъпотиите, учели се били върху теб ....
  • Бенц
    Отговор
    59 06:56  17.11.18

    До коментар #28 от "Antimediator":

    А бе само.льо що не се огледаш, с 200. 300 лева "бащати" е построил всичко това а ти сега не можеш само да го поддържаш и по зле ще става.От кога не си ходил на почивка.....

Напиши коментар:


Публикувай