4 750 6

Помещение, което трябва да отиде в историята

Снимка: Shutterstock
Снимка: Shutterstock
Милена Богданова

През последните няколко десетилетия на мода са т.нар. офис площи open space. Целта им е служителите да бъдат в едно помещение, което да улесни комуникацията помежду им. С бързото навлизане на технологиите обаче, това вече почти не е необходимо. Дори се стига до случаи, в които двама служители седят един от друг буквално на 3-4 метра и си пишат e-mail-и.

Плюсът на такива помещения е, че в тях могат да бъде променена лесно конфигурацията на работните места. Това става възможно благодарение на двойния под и наличието на модерните технологии.

Подобни офиси обаче имат и своите минуси. Изследване на специалисти от Университета на Карлщад показва, че този тип офис площи влияят зле на психиката на служителите. Те стават по-нещастни, а производителността им спада. „Колкото повече хора са струпани на едно място, толкова по-ниска е тяхната удовлетвореност от това, което вършат”, заключават те. При малки и средни работни колективи, съответно с 3-9 и 10-20 служители, комуникацията е слаба, а неудовлетвореността от свършената работа – ниска.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Garrincha
    Отговор
    1 21:00  20.01.18
    Да!
  • Morgoth
    Отговор
    2 21:09  20.01.18
    Всъщност хората в такива помещения не си говорят изобщо, защото когато говориш в стая с 5-6 души пречиш на 5-6 души, а в голямото помещение на 20-30 и все някой от тях няма да е доволен. В офисите със стаи служителите се сприятеляват, в големите се намразват, или поне намразват тези които говорят по телефона. Параноичните шефчета обичат тези офиси, защото всеки се чувства наблюдаван от всеки и трудно се скатава. Реално обаче получават обраният ефект и производителността пада драстично. Статиите в интернет по темата са стотици, но докато съответното малоумно шефче не се опари лично, не вярва.

    Коментиран от #5

  • Браво
    Отговор
    3 21:09  20.01.18
    Абсолютно точно!
  • Шаран БГ
    Отговор
    4 08:09  21.01.18
    Morgoth,нещо из нашата история от преди век и половина ! Като се прочул и доказал като майстор и архитект дряновеца Никола Иванов Фичев /Кольо Фичето/ бил извикан от Мидхад паша. - Уста Кольо - казал пашата - искам да ми направиш за година време казарма за 2000 човека аскер! Материалите аз ще наредя ,да ти доставят на място. Какво още ще ти е нужно? Пресметнал Майсторът и отговорил: - Трябват ми 40 калфи и около 100 човека за чираци. Храна за всички всеки ден. При редовна доставка на материалите, казармата ще ти направя за две години време ! - Не ! - викнал пашата- ще ти дам, 200 калфи и 500 човека рая всеки ден за чираци. За всичките ще има храна всеки ден.За материалите аз ще имам грижата. Като свършиш след година време - на теб ще дам 300 махмудии !! Навел глава големият Майстор, помислил, помислил и казал / знаел е отлично турски язик, говорил е добре гръцки и румънски/ крилатата фраза: - Йапамъз, Бай Паша ! Нерде чоклук -ордан боклук ! / Не става така, г-н Паша. Където е множеството - там е боклука, т.е. лошата, некачествената, невъзможната работа / А бай Кольо Фичето от Дряново, моля Ви се, не бил специалист от Университета на Карлщад !!??
  • 4o4
    Отговор
    5 22:28  21.01.18

    До коментар #2 от "Morgoth":

    Аз съм шефче (непараноично) на такъв офис с 10 човека. Причината да се направи това нещо е улесняване на комуникацията между служителите и всеки има какво да научи от другия. Да не споменавам, че ако служител започне по време на телефонен разговор да говори неточности или пък да отговаря на въпроси от другата страна, които биха навредили на бизнеса по някакъв начин, мога да го спра моментално. Също не се налага да се събираме по разни оперативки, а на място се казват важни детайли и се слуша от всички. Често си казваме и шеги , така че всички се смеят и получават облага.

    Коментиран от #6

  • Умен
    Отговор
    6 10:17  22.01.18

    До коментар #5 от "4o4":

    " е на телефонен разговор да говори неточности или пък да отговаря на въпроси от другата страна, които биха навредили на бизнеса по някакъв начин, мога да го спра моментално" И как реши, че не си параноично шефче???

Напиши коментар:


Публикувай