14 872 11

Срути се жилищен блок в Полша. Уби 4 души

Милена Богданова

Най-малко 4 души са загинали и още 24 са ранени след като жилищна кооперация се срути в западната част на полския град Познан. На мястото на инцидента работят 24 пожарни екипа, съобщи говорителят на местната пожарна служба. Трима от ранените са в тежко състояние, а сред пострадалите има и деца. Възможно е да има и още затрупани хора. Сградата е била с 18 апартамента, от които 4 са напълно разрушени. Има опасност да се срути и предната част на сградата.

Първоначалната причина за трагедията е изтичане на газ.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гост
    Отговор
    1 20:01  04.03.18
    Причината е газ. И не само газ а руски газ. Нищо не правят като хората тия руснаци, американския демократичен газ щеше да помете целия блок, не само 4 апартамента
  • цецо
    Отговор
    2 20:36  04.03.18
    При условие че блокът е тухлен, то цялата конструкция е компроментирана....
  • Баш Майстора
    Отговор
    3 22:22  04.03.18
    Да, и аз мисля, че само Путин може да е виновен. Предстоящите избори го карат да бъде толкова активен напоследък.
  • бай село
    Отговор
    4 11:32  05.03.18
    Пишете с ирония , но нашите панелки , ги чака същата участ!

    Коментиран от #5


  • гост
    Отговор
    5 15:05  05.03.18

    До коментар #4 от "бай село":

    То дотогава и без това няма кой да живее в тях , най-много цигани и клошари !! До 5 години извън София апартаментите ще са два пъти повече от домакинствата , а една сграда опразни ли се над 50% , пиши я бегала !
  • само тухла
    Отговор
    6 22:42  05.03.18
    Продават тежко сега панели на мега комуникативно място в младост .. и не само на по 1000+ евро квадрата. И има будали дето дават по 100 к евро за панели и прекрасни епк-та дето след 10 15 години ще почнат да падат. Ама нали са """немски панели""" ..

    Коментиран от #7

  • като домакин
    Отговор
    7 05:23  06.03.18

    До коментар #6 от "само тухла":

    Никой от вас ли не забеляза, че блокът не е панелен?
  • Шаран БГ
    Отговор
    8 07:14  06.03.18
    Жалко за хората! Блокчето е ново, построено по новите технологии с много желязобетон и което се вижда, вероятно е пълнеж от "итонг" или нещо подобно. Цялата сграда е раздрусана, като при земетресение. Ние сме весели хора, но газта не признава майтап! В началото на 80-те години ходих по "нашата" Европа. Чехословакия имаше жестоки правила и стриктно / по немски / ги спазваше. Там сакатлъци с причина "газ" не видях. За съжаление в Москва през късната есен на 82-ра година имало взрив в 15 етажен блок. Бях точно в Полша, Краков. В Юманите диманш на последните страници прочетох тази новина - бе само 3-4 кратки редчета. Никой не ти казва/а смееш ли и да питаш, особено по Андроповско време/ колко жертви е имало. Случило се е около 11 часа - децата по училища и детски градини, роботоспособните на работа. Времето било хубаво, много от пенсионерите били из близките градинки. Успокояваха се , че загиналите са били малко - 20-30 човека. Страшна работа! Само руини с височина на триетажна сграда. Не пожелавам на никого да вижда нещо подобно, дори и след 7 месеца /бях там, в района на метростанция "Новые Черемушки" през април 1983 година/. Като чуя "газ" и косата ми се изправя........
  • незнайко
    Отговор
    9 11:09  06.03.18
    Това не е панелка а прилича на гредоред ! Тези плочи ако има такива, нямат ли колони да ги държат, или са изливани върху тухлената зидария ??? Със сигурност е много стара сграда.

    Коментиран от #10

  • гост
    Отговор
    10 12:55  06.03.18

    До коментар #9 от "незнайко":

    Да , почти гредоред е , ама не с дърво , те имат една система с бетонни греди с арматура и между тях бетонни блокчета , два три пъти по-евтина от плоча , но се използва обикновено до два етажа за фамилни къщи , а това са четири !!
  • САП
    Отговор
    11 17:31  06.03.18
    Това не е ново строителство, а някъде от 50-60 години на миналия век или по рано. Не гледай те новите дограми на последните етажи. На ниските етажи са с едно времешните прозорци. Такъв тип строителство има доста и в България от 60-те години Системата не с плътна бетонна плоча, а с оформени бетонни греди и кухини между. Целта е по лека конструкция, но е по сложна за направа. Тези кухини крият доста рискове при газоснабдяване.

Напиши коментар:


Публикувай