Родените в периода от края на 70-те до средата на 90-те години на миналия век са тези, които движат пазара на покупка на луксозни имоти. Това е т.нар. „милениум” поколение. Този тип хора са на възраст между 30 и 40 години и работят в изключително конкурентна среда като информационни технологии, инвестиции и стартъпи и имат натрупан финансов ресурс.
„Богатите представители на милениум поколението у нас се ориентират главно към нов тип жилища с модерна архитектура, оборудвани с последните смарт технологии, което обособява ръст в предлагането на ново строителство”, коментират от агенция Unique Estates.
В световен мащаб милениумите търсят имот, който предоставя удобство в градска атмосфера, както и иновативни възможности за развлечение. Най-често такъв тип покупки се реализират при избора на втори дом, който би могъл да се използва като ваканционно жилище или да се отдава под наем като по-скъпа алтернатива на Airbnb. Заради това не е учудващо, че един от най-предпочитаните пазари за представителите на милениум поколението е Кан, известен с целогодишните си фестивали и голяма туристическа посещаемост. Обикновено заможните представители на тази демографска група прави инвестиции от 5 до 15 млн. евро в изцяло обзаведени жилища, които се намират в центъра на световни метрополиси, с голяма тераса и по възможност гледка към плаж.
Въпреки нарастващото влияние на милениум поколението на пазара на недвижими имоти, този тип купувачи често срещат известни трудности при осъществяването на сделки с висок клас имоти. Сред предизвикателствата, пред които се изправят, са несъответствие между предлагането и търсенето на луксозни жилища и засилена конкуренция от страна на т.нар. бейби бумъри – представители на поколението, родено между 1945 и 1965 г.
За разлика от милениумите, заможните бейби бумъри търсят жилища, които да им осигурят удобство след пенсионирането им, като за целта продават големите си луксозни домове, за да закупят няколко имота от висок клас на общата стойност на продадения. Подобно на милениум поколението обаче, след такъв тип продажба те също се ориентират към просторни жилища в градска среда с няколко спални и бани, което предизвиква конкуренция в луксозния сегмент между двете генерации. Това „съревнование“ между различни демографски групи е и един от главните фактори, на които се дължи изоставането на предлагането на луксозни имоти спрямо търсенето в международен план.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #2
15:00 25.06.2018
2 You are right man!
До коментар #1 от "Гост":
100% подкрепа!Който твърди друго е лаик !
00:47 26.06.2018
3 Faу
14:03 26.06.2018