29 Юни, 2018 17:26 3 073 10

Летище „София” с трети терминал

  • летище-
  • софия
Летище „София” с трети терминал - 1
Снимка: М. Богданова ©

Едно от условията за бъдещия концесионер на летище „София” е то да има трети терминал. Това става ясно от стенограмата на правителството, на което е разискван въпроса. Той трябва да е готов до 10-тата година след началото на концесията. В рамките на целия срок трябва да бъдат инвестирани минимум 600 млн. EUR.

Основният критерий за избора на концесионер ще е размерът на концесионното възнаграждение, който ще е с тежест от 55% при класирането на офертите, обяснява bTV. Оценката на техническото предложение ще формира останалите 45%. То ще съдържа план за развитие, бизнес план, план за финансиране, обща стратегия, планове и прогнози на трафика и капиталови разходи.

Минималните изисквания към участниците в процедурата са: да оперират поне едно международно летище с над 10 милиона превозени пътници годишно; да разполагат с нетна стойност на активите за всяка от последните три години минимум 200 милиона евро и да имат опит при финансиране поне на един проект в инфраструктурния сектор, надвишаващ 400 милиона евро.

Годишните концесионни възнаграждения, които ще се дължат за всяка една година от срока на концесията са в размер не по-малко от 15 милиона лева без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности за текущата година.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Расулюлах

    16 5 Отговор
    Значи обезлюдяването ше тече с още по силни темпове
  • 2 Анонимен

    16 1 Отговор
    При тези изисквания за концесионера, още утре ще разберем, че на тях отговарят само Гинка Билобата (пускала хартиени самолетчета от покрива на селския нужник) и Бойко Островитянина (навъртял летателни часове като ибрик-фатмак между Германия и Турция).

    Коментиран от #10

  • 3 Тврминал

    11 2 Отговор
    Българите не могат да смогнат да се изнасят навън
  • 4 Терминалин

    6 1 Отговор
    Не разбрахме само, защо не уплътним полетите да са по-често, вместо да строим неща, които изискват скъпа поддръжка ... и познайте, цялото инфраструктура е от техника, която не е родно производство. Така че излиза за пореден път, че "инвестицията" е просто пари, които излизат от държават за закупуване на всякакви системи. Вестиниците, трябва да научат че на това не трябва да се казва инвестиция, а просто разходи или излизащи от държавата пари.
  • 5 Стоян

    8 0 Отговор
    Трети терминал само еднопосочни билети
  • 6 Санкция

    5 0 Отговор
    Колко терминала ще трябват за да обслужват една писта (старата се използва само за малки самолети и ролиране, а и е успоредна на новата)?
    Не е ли по-добре, да се направи още една писта? За да не трябва самолети да прелитат през цялата дължина на града и да се забранява да се високо строителство по трасето на прелитане.
    Докато не се направи това, ще се спира развитието, както на града, така и на летището. Само с една работеща писта се ограничава обема на излитащи/кацащи самолети.
  • 7 Реалист1

    3 1 Отговор
    От кой терминал най-бързо можем да се изнесем от държавата, че живота тук е скапан
  • 8 Митю

    0 0 Отговор
    София отговаря на Пловдив...
  • 9 ТерминалОР

    1 0 Отговор
    Третият терминал е за завръщане в България на тези, заминали/пристигнали от първия и втория терминал. Ха на хаирлия да е, отъдавна му беше врремето:)
  • 10 МкДак

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Анонимен":

    и Митьо Веждите също отговаря на условията