12 Юли, 2018 12:47 3 130 3

Осем фирми обмислят концесия на летище „София”

  • летище-
  • софия-
  • концесия-
  • компании-
  • участие
Осем фирми обмислят концесия на летище „София” - 1
Снимка: М. Богданова ©

Осем международни компании са в процес на запознаване с документацията за участие в търга за концесия на летище „София”. Срокът за подаване на документи е 22 октомври 2018 г. „Πpaĸтиĸaтa в цялa Eвpoпa пoĸaзвa, чe тoвa e нaй-дoбpият нaчин зa yпpaвлeниe нa лeтищнaтa cтpyĸтypa" е мнението на миниcтъpа нa тpaнcпopтa Ивaйлo Mocĸoвcĸи.

Както и при първата концесия, така и при тази не се упоменават компаниите, които разглеждат документи. По неофициална информация при първия опит за отдаване летището на концесия интерес е имало от страна на

Koнĸpeтни ĸoмпaнии нe бяxa пocoчeни, нo cпopeд нeoфициaлнa инфopмaция cpeд тяx ca били pycĸa, тypcĸa и швeйцapcĸa ĸoмпaния. Cтaвa въпpoc зa cъoтвeтнo VТВ Саріtаl (Русия), Lіmаk Ноldіng (Турция) и Flughаfеn Zuеrісh (Швейцария). Не е изключено някои от тях да вземат участие и в новия търг за концесия.

Цената на концесията е 3.9 млрд. EUR без ДДС. Летището се отдава за управление на чужда фирма за срок от 420 месеца, което е 35 години. През първите 10 години концесионерът трябва да построи Терминал 3, а общите инвестиции не трябва да са по малко от 600 млн. EUR.

Изискванията към кандидатите са да оперират на поне още едно летище, през което да преминават минимум 10 милиона пътници годишно, а активите им за последните три години да са с нетна стойност поне 200 млн. EUR, както и да са инвестирали в инфраструктурен проект поне 400 млн. EUR.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 224

    6 4 Отговор
    Някак прави впечатление, как министерствата се отказват от печеливши активи, но пък не намалят нито персоналът си нито заплатите в министерствата! От 30 години гледаме само приватизации, а администрацията расте ли расте! Кажете да ли има по- голяма тъпотия да се откажеш от предприятие което е на печалба и да инвестираш парите в доказано губещо предприятие. Това като да си дадете печелившият магазин за сметка на губещият. Някой правили сметка, че приходите в хазната ще намалеят, работните места ще намалеят, а както споменах в транспортното министерство едво ли ще намалее персонала! А иначе от сега е ясно, че летището ще го вземат ТИМ

    Коментиран от #3

  • 2 Реалист

    7 4 Отговор
    Добра идея е концесията - летището във Варна е в пъти по-добро след концесията. Освен това практиката показва че печеливши предприятия се използват за "хранилка" на "наши" политици. Летището в София е като махленска автогара - копърки те причакват в салона, няма един свестен ресторант, секюрити чека е само с два канала и се задръства, на места по колоните има натрупан прах още от откриването, граничния контрол автоматите не работят. Отврат. И на всичкото отгоре някакви чистачки щели да протестират срещу приватизацията. Да го дават на концесия и парите да отиват за БДЖ както обещаха.
  • 3 875

    7 1 Отговор

    До коментар #1 от "224":

    Летището изглежда в потресаващо състояние, който каквото иска да лапа от него, важното е да го въведат в нормален вид, да спре да му пада мазилката, да оправят тоалетните и изобщо целият му вид. Летищата във Варна и Бургас управлявани от Фрапорт са чудесни европейски летища, надявам се и софийското да добие подобен вид скоро. Освен всичко друго вярвам, че нито една наша организация или фирма няма интерес да се заема със летището. Ако са имали, може би досега са щели да го вземат.