3 348 0

Перспективен имотен сегмент

Снимка: М. Богданова ©
Снимка: М. Богданова ©
Милена Богданова

Активност и при наемите, и при инвестициите през първото полугодие на текущата година. Така с едно изречение може да бъде описана ситуацията в сегмента на търговски площи през първото полугодие. В периода април-юни акцентът беше върху big-box сегмента. Причината е разрастването на големи хранителни вериги и търговци от сектора „Направи си сам“, ремонтите и обзавеждането на дома. Също така този формат търговски площи са популярни и сред търговци в областта на модата и обувките като платформа за навлизането им в областните градове.

Заедно с разрастването на вече присъстващите търговци, българският пазар става все по-атрактивен и за навлизане на нови козметични и модни брандове. Вълната от навлизане на нови международни и регионални брандове се очаква да продължи поне още няколко години.

„След лекото покачване от края на 2017 г. и началото на тази година наемните нива в София остават стабилни. За моловете те са 32 EUR/кв.м за малък търговски обект в зона с висок трафик, а за бул. „Витоша“ средните наемни нива се движат около 50 EUR/кв.м. С нарастването на активността на наемателите средната незаетост в търговските центрове в София плавно намалява, като към средата на годината тя е около 9%. В най-добре представящите се молове на пазара нивата на свободни площи се движат в рамките на 1-2%”, коментират анализатори на Cushman&Wakefield Forton.

Доходността при сделки с първокласни активи в ритейл сегмента е с тенденция да се повиши от 7.25% за София, а нивата извън столицата се очаква да нарастват до и над 8%.



Напиши коментар:


Публикувай