Last news in Fakti

16 Април, 2019 19:15 3 707 4

Все по-малко молове се откриват в Европа

  • мол-
  • търговски център-
  • пазар-
  • строителство-
  • европа

Турция е лидер сред държавите с най-много нови търговски центрове

Все по-малко молове се откриват в Европа - 1
Снимка: М. Богданова ©

С 28% по-малко търговски центрове са открити през миналата година спрямо 2017-а, или 2.6 млн. кв.м. Това е най-ниското ниво от 24 години насам. Развитието на сегмента е в прилагането на гъвкави концепции и нови формати е мнението на специалисти.

България не е изключение от общия тренд, като през последните години се завършваха замразени проекти или се отваряха площи след модернизация. Единственото ново откриване през 2018 г. беше на обновения търговски център Plovdiv Plaza. В края на март отвори и търговския център Delta Planet във Варна, чието строителство бе подновено през 2017 г. след няколкогодишна пауза.

„Пазарът на търговски площи в България навлиза в по-зряла фаза и може да се каже, че големите градове вече са наситени като площи. Оттук нататък не очакваме нови проекти за класически търговски центрове, а по-скоро гъвкави концепции, съобразени с пазарни трендове като електронната търговия и все по-ключовата роля на площите за хранене и развлечения в търговския микс“, коментира Иван Граматиков, мениджър „Търговски площи“ в Cushman & Wakefield Forton.

Пазарът на търговски площи в повечето големи европейски градове е достигнал своята зрялост. Общо предлагането възлиза на 168.1 млн. кв.м, което създава силно конкурентна среда за инвеститорите. В опитите да задържат своите позиции, те фокусират усилията си върху преустройства и нови вътрешни разпределения с цел превръщането проектите им в модерни търговски и развлекателни центрове.

Експертите очакват все по-често развитие на мултифункционални проекти вместо традиционни търговски центрове. Инвеститорите в Европа все повече откриват потенциала на хибридните формати, които комбинират търговски площи с офиси, хотели и жилищни части. Нараства интересът и към ритейл парковете.

По данни на компанията, през 2018 г. Турция е била безспорен лидер по строителство на нови търговски площи в Европа с реализиран обем от 525 000 кв.м. Въпреки това, спрямо предходната година страната отчита спад с близо 50%, поради факта, че инвеститорите се фокусират върху оптимизацията на съществуващи търговски центрове, както и строителството на по-малки такива.

През 2019 и 2020 г., се очаква в Централна и Източна Европа да бъдат завършени 4.4. млн. кв. м нови търговски центрове. На по-развитите пазари в Западна Европа обемът е наполовина с едва 2.1 млн. кв.м нови проекти за периода.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ами

    7 0 Отговор
    Те станаха хиляди МОЛ овете в Европа. Като да погребваме в тези гробници за стока?
  • 2 Мими

    6 0 Отговор
    Всяко нещо в материалния свят си има начало и край!
  • 3 Гого Л

    1 0 Отговор
    Нормално. Интернет търговията ще убие МОЛ-овете. Само въпрос на време е ...
  • 4 Дядо

    3 1 Отговор
    Като прочетох заглавието на линка в имота: "Ерата на тези имоти отмина" и се притесних да не става дума за панелките и като отворих линка тука се успокоих. Панела заедно с кашон с ушанки, чувал галоши, 2 торби с кърпени чорапи и 2 чушкопека го продавам само за 100000евро!!! Офертата не е за изпускане!!! Първият обадил се получава е седалка за автомобил ЗАЗ-968А!!!