3 130 9

Многоетажен паркинг в центъра на Пловдив

Той ще е с капацитет 191 паркоместа

Многоетажен паркинг в центъра на Пловдив
Снимка: Shutterstock

В центъра на Пловдив ще бъде изграден 5-етажен паркинг с капацитет от 191 пароместа. Това става възможно след като екоинспекцията е дала разрешение на Община Пловдив за неговото изграждане.

Архитектурното решение на многоетажния паркинг е дело на софийската проектантска къща „Новиза”. На първия етаж ще могат да паркират 25 автомобила, а на останалите 4 плюс покрива по 31. В дворното пространство ще има 11 паркоместа, като 6 от тях ще са със зарядни станции за електромобили.

Монолитна стоманобетонова ще е конструкцията на сградата с комбинирана скелетно-гредова и скелетно-безгредова схема. Фасадите на многоетажния паркинг ще са отворени, като е предвиден ажурен метален парапет и мантинела по периферията на сградата.

Паркингът ще разполага с 2 асансьора и евакуационна стъбла. Предвидена е възможност за бъдещо разширение на многоетажния паркинг в източна посока. Входът на паркинга ще бъде от западната страна – откъм Хуманитарната гимназия. Предвижда се улицата и тротоарите да бъдат разширени и ремонтирани.

Въпреки че градските власти възнамеряваха съоръжението да бъде за 500 автомобила, споровете за вакъфските имоти са ги накарали да преразгледат проекта.

Целта е новата сграда да поеме по-големия капацитет от автомобили в центъра и Капана. Колко ще струва един час престой на паркинга все още не е ясно. Преди време кметът на Пловдив Иван Тотев заяви, че тя ще е по-ниска от тази в „Синя зона” с цел стимулиране на ползването му. Обмисля се вариант и за абонамент.

Пловдив / България
Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Жоро

    24 7 Отговор
    Браво нещо смислено да има а не само паркове да си разхождат кучкарите кучетата.
  • 2 бббббб

    21 2 Отговор
    Един път нещо разумно .
  • 3 гост

    17 1 Отговор
    Има много различни варианти за паркинг. В Китай например има такива, които на площ за 10 стандартни паркоместа изграждат метална конструкция на няколко етажа, която има капацитет от 50паркоместа, задвижва се автоматично, електрически и има соларни панели на покрива, които да обезпечават консумацията на ток. Конструкцията й не излиза по-скъпо отколкото напите управници отчитат за полагане на сантиметър асфалт и бордюри, но побира 5 пъти повече. Затова някой като направи паркинг, и то стандартен, изглежда като чудо. Тотев би ли обяснил какво стана с паркигите покрай капана, които винаги бяха пълни и прибираха по 2лв на час, а се оказа, че нямали никакво разрешително и са смукали милиони безнаказано всяка година? Защото на Запад така правят: глобяват нарушителите и с парите от глобата предлагат безплатна услуга или много подобрена такава на хората, за да се види къде отиват парите. Например глбяват ги с 3млн. лв и с парите изграждат паркинг, който първите 3г. е безплатен, защото парите са от глоба, или струва само левче на ден, един вид символично. Американците като глобиха ФВ и в много градове накупиха електрически автобуси, вижда се как са използвани парите.
  • 4 Ганю

    6 2 Отговор
    Давай майна!
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор

  • 6 тони

    3 5 Отговор
    трябва да се забрани притежаването на автомобил, ако нямаш осигурено място за паркиране
  • 7 мамин Тотьо

    3 0 Отговор
    Голямо лапане ще пада, както подлеза под пощата , модъра, булевардите и колкото е готов паркинга до Короната! Току виж арестували още някой кмет в Пловдив без вина...
  • 8 Коко

    1 0 Отговор
    Разумно, но с много малък мащаб. Кво е това 25 места на етаж... трябва по 250 на етаж да има , не 25. В подземието на кооперация се събират над 20
  • 9 гост

    1 0 Отговор
    И в Софето трябва да се замисли Данчето за паркинги от този тип.И то по кварталите защото положението става плачевно.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.