6 975 20

Как ще изглежда този голям български град след 20 години

Как ще изглежда този голям български град след 20 години
Снимка: М. Богданова ©

Новият кмет на Пловдив трябва не само да взима тежки решения и да управлява Общината, но ще има и отговорността да приеме двата най-фундаментални и стратегически документа за града и неговото развитие. Новият кмет ще трябва да се сблъска с редица проблеми, като ще предстоят доста непопулярни решения – вдигане на данъци, теглене на заеми, прекрояване на транспортната схема и в други, припомня TrafficNews. Друго тежко политическо решение, ще бъде приемането на новия Общ устройствен план и Генералния план за организацията на движението. Първият е с времеви хоризонт от 20 години, като на практика, всичко, което ще се построи в града, ще зависи от него. В момента ОУП се изготвя от софийската фирма „Булплан”, като се очаква до няколко месеца да бъде показана и черновата. Тогава ще им редица обществени обсъждания, като ще бъдат наложени и след това известни корекции.

Анонсираните досега от сегашния кмет Иван Тотев неща, касаят пространственото разширяване на града. Идеята е в южните и западните зони на града да се обособят зони с ниско строителство, а новите строежи да бъдат изтласкани от централна градска част. Освен строителството на жилища, в новия ОУП ще бъдат начертани и зелените зони - сегашни и бъдещи, инфраструктурни обекти, индустриални зони и всички други аспекти на градското развитие. На практика с приемането на новия ОУП ще бъде ясно как ще изглежда Пловдив през 2040 година. Очаква се най-късно през август, догодина да бъде приет новият общ устройствен план, а със сигурност до гласуването му ще излязат редица проблеми.

Другият стратегически документ – ГПОД трябваше да се приеме още в този мандат, но това така и не се случи. Той е готов, като дори мина през ЕСУТ. Въпреки това той трябва да получи одобрението на Общинския съвет.

В новия ГПОД се включва реализацията на редица кръгови кръстовища на невралгични места – бул. „6 септември” с „Васил Априлов”, „Авксентий Велешки” с „Христо Ботев” и други. Заложено е и обособяването на жилищни зони и квартали с гъсто строителство и малки улици, където максималната разрешена скорост ще е 20 км./ч. Друго интересно предложение е направата на бусленти по основните булеварди, както и споделени зони за коли и пешеходци.

София / България
Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 5 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 А нещо за

    36 2 Отговор
    квартал Столипиново и неговото събаряне?
  • 2 Иманяр

    44 2 Отговор
    При условие, че продължаваме със същите темпове на затъркване, след 20 години цала България ще е обект на археологически разкопки.
  • 3 mi ta ka

    26 2 Отговор
    Празен
  • 4 Циганизация БГ

    23 4 Отговор
    Сериозно ли още сe чудите, как ще изглежда ????
  • 5 дедо Крум

    26 0 Отговор
    Най-важното за бъдещия кмет на Пловдив е да не краде! Тога ще бъде уважаван и подпомаган от всички граждани!

    Коментиран от #15

  • 6 Само питам

    32 5 Отговор
    Абе ,защо всеки втори човек по улиците на Пловдив е циганин ?

    Коментиран от #7


  • 7 Този коментар е премахнат от модератор

  • 8 Гост

    28 2 Отговор
    Първия и най-важен приоритет на новия кмет на Пловдив / и на всеки друг български град и село/ е да започне в най-кратки срокове да краде пари за себе си, а родата да е наместена на правилните работни места
  • 9 Митю

    17 0 Отговор
    само да не спира банята на циганчетата на фонтаните,мноо е весело
  • 10 007

    20 2 Отговор
    Незнам СЛЕД 20,но след 30 ще бъде с 50% по малко население.

    Коментиран от #11

  • 11 Густо Майна

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "007":

    Де късмет! Ама надали.
  • 12 Зара

    9 2 Отговор
    Искаме новият кмет да изсели Столипиново в Германия
  • 13 гост

    15 1 Отговор
    Моите прияртели, които учиха, жвеят и работят в Пловдив от повече от 15г. казват, че през последните 2г. положението е много зле. Купиха си апартаменти, а сега всичко е застроено без паркинг, или блок с 40 апартамента има 15 паркоместа, гаражите са тесни и кола не взиза, в подземните гаражи пък коли на газ нямат право да влизат. В пиковите часове едвам се диша от замърсяване, задръствания има на всеки светофар, а на големите булеварди понякога има колометрични опашки. Навсякъде се строи, а за транспорт не се мисли, има няколко километра велосипедни алеи, но без цялостен план за придвижване с велосипед, автобусите са парници на дизел. Преди беше хубав град, а сега е пълно с цигани които се държат вулгарно и нагло по центъра, така представят страната ни на туристите.
  • 14 Аман гробари

    8 0 Отговор
    туй го знаим! плановете за варна в благоевград! честито на филибету!!
  • 15 Илюзия.

    7 0 Отговор

    До коментар #5 от "дедо Крум":

    Такъв кмет в България не може да има.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор

  • 18 Хаджи хаджи Българин

    1 0 Отговор
    Първо да се реши проблема с организацията на България, а после всичко ще си дойде на място!
  • 19 Хаджи хаджи Българин

    1 0 Отговор
    Имах в предвид циганизацията на България!
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.