Last news in Fakti

1 Ноември, 2019 11:37 8 291 6

Наситен сегмент от пазара на недвижими имоти

  • мол-
  • търговски център-
  • търговски площи-
  • софия-
  • българия

Пик на новооткритите площи в търговски центрове

Наситен сегмент от пазара на недвижими имоти - 1
Снимка: М. Богданова ©

Пазарът на площи в търговски центрове е сравнително наситен. Факт е липсата на нови проекти, които да излязат в следващите 18-24 месеца. Обзавеждането за дома, детските и спортните стоки, дискаунт веригите са сред бързо развиващите се категории. Сред примерите е полската дискаунт верига Pepco, която е най-динамично растящият търговец у нас с 20 локации към третото тримесечие. През деветмесечието първи магазини у нас отвориха детската марка за дрехи Brums, италианската марка за бельо Tezenis и японската Miniso. Също така на пазара се наблюдаваше и частично преструктуриране на водещи търговски центрове в София и откриванията на Delta Planet във Варна и Plovdiv Plaza в Пловдив доведоха до ръст на новооткритите магазини през деветмесечието на 2019 г.

„През изминалите месеци отбелязахме пик на новооткритите площи в търговски центрове в резултат от икономическата активност и силния наемен пазар от последните две години. Липсата на нови проекти в строеж в големите градове обаче ще успокои пазара през следващите тримесечия, като едновременно с това прогнозите ни са за намаляващ дял на свободните площи и плавен ръст на наемите в топ локациите в моловете и на търговските улици“, казва Иван Граматиков, мениджър „Търговски площи“ в Cushman & Wakefield Forton.

Акцентът през следващите тримесечия ще бъде върху обновяването на работещи търговски центрове в София и в страната, като на места тези процеси са в напреднала фаза. Целта на тези преустройства е търговските центрове да оптимизират съществуващия микс от наематели, както и да разширят клиентската си база.

През третото тримесечие средният наем за 100 кв. м магазин на отлична локация във водещите търговски центрове в София достига 39 евро/кв. м, а на търговските улици - 56 EUR/кв.м.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    21 1 Отговор
    Милено, свободни търговски площи има. Няма площи във оборотните търговски центрове като Парадайз например.
  • 2 Ганай

    9 3 Отговор
    Това означава, че цените ще паднат. Конкуренция.

    Коментиран от #3

  • 3 ТСТ

    9 9 Отговор

    До коментар #2 от "Ганай":

    Ще падне на баба ви хвърчилото...

    Коментиран от #4

  • 4 Гост

    6 6 Отговор

    До коментар #3 от "ТСТ":

    И да искаш и да не искаш , цените на всички имоти ще паднат доста , до няколко месеца !!!! А хвърчилото отдавна падна :-)
  • 5 варна

    3 0 Отговор
    пълна идиотщина у Варна!
    строят се жилини сгради до главни булеварди с денонощен трафик.
    нови сгради в Бриз и лозата направо в нищото или на полето,лозята
  • 6 хххм

    3 0 Отговор
    Мол България примерно си е направо празен.... Цените се вдигали ... Направо се избиха да наемат ...