1 999 7

Възраждането на моловете

Акцентът са кината и фитнесите

Възраждането на моловете
Снимка: М. Богданова ©

Фитнес центровете и кината са двете услуги, които връщат потребителите в моловете. Сегментът на търговските центрове отчете спад през последните години, тъй като онлайн търговията значително се разрасна. През последните месеци в 13 държави от Централна и Източна Европа (ЦИЕ) се наблюдава ръст на посетителите в тези центрове именно благодарение разрастването на развлекателния сегмент и предлагането на спортни услуги.

В анализа на консултантската компания Colliers са включени 452 кина и мултиплекси, като най-много са те в Полша (над 125). В повечето страни в региона доминират вериги, които са собственост на местни оператори. Такъв е полският Helios, който притежава най-големия брой мултиплекс кина в Полша.

„В много държави, например Чехия, Беларус, Унгария, България, Хърватска, Румъния функционират местни кино оператори, които са неизменна част от културата и традициите на региона. Дейността на някои от тях дори се подкрепя на държавно ниво”, казва Кевин Търпин, регионален директор проучвания, Colliers CEE.

В някои от държавите има търговски центрове с уникални концепции, които не съществуват почти никъде другаде. Така например в Полша има танцово училище в мол, а в Чехия – уелнес център. В Словакия, Латвия, Беларус, България – казина.

В Полша едни от успешно развиващите се концепции в търговските центрове са ескейп стаи и лабиринти. Най-много наематели от този тип има в Украйна – 121.

Разглеждайки нациите, които най-много влагат в забавления и културни занимания, то на първо място са чехите. Средно те харчат по 38.23 EUR на месец за забавления. Второто място е за латвийците (35.6 EUR). На трета и четвърта позиция са съответно словаците (22.46 EUR) и поляците (17.89 EUR).

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Novus ordo seclorum

    12 2 Отговор
    Тия анализатори кой им плаща? Анализи напълно грешни. Потока в моловете намаля защото се увеличава броя на моловете. Т .е . X клиенти се делят на Y молове и ако Y нараства , дори X да е константа потока се разрежда. Уравнения от трети клас решават проблеми за които някой плаща пари на кретени да му ги анализират .

    Коментиран от #6

  • 2 Последния софиянец

    22 0 Отговор
    А българите колко харчат. Молове те са пълни със зяпачи влезли да се постоплят.

    Коментиран от #3

  • 3 Ivan

    7 2 Отговор

    До коментар #2 от "Последния софиянец":

    Точно така е, затова няма пейки вътре. Няма къде да поседнеш, освен в кафене с кафе за 5-6лв.
  • 4 Приятел на Русия и България

    3 0 Отговор
    България за да стане това, което всъщност трябва да бъде от - до, значи трябва да станат неща, които изобщо не са ставали във всеки един период на историята на човечеството ! Това се отнася и за други !
  • 5 Реално

    4 0 Отговор
    Моловете си отиват ! Кина - мина и тем подобни , няма спасение - половината клетки са празни !
  • 6 Chapter 69:There is NO Conspiracy

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Novus ordo seclorum":

    Принционо си прав, но не четеш внимателно. Забележи че в статият пише че "през последните месеци посещенията в моловете са се увеличили". Просто минаха летните месеци, хората се върнаха от почивки, отпуски и разходки в парка и в комбинация на влошеното време /есенно, зимно/ посещенията в моловете са се увеличили! ;)
  • 7 Селяндур

    1 0 Отговор
    Колкото повече молове, толкова по-добре за клиента. Конкуренцията сваля цените.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.