2 651 18

Кметът на „Лозенец”: 80% от улиците в "Кръстова вада" са частни

Физическа охрана спира минувачите

Кметът на „Лозенец”: 80% от улиците в
Снимка: БГНЕС

Улици в „Кръстова вада” се превърнаха в частни. Физическа охрана спира хората, които искат да преминат по нея, съобщи NOVA.

„Преди няколко дни улицата беше затворена. Беше поставен знак от някого, но не знаем от кого точно. Да, това е улица с къщи, хубаво, има обаче частно училище”, обясни служител в медицински център, разположен в затворената улица.

Кметът на район „Лозенец” Константин Павлов обясни, че около 80% от улиците в квартала са частни. „Това е един въпрос, който продължава вече десетилетия. На практика вече 30 години не е уредена ситуацията със собствеността върху тези улици”, уточни той.

Той поясни още, че отсечките се придобиват по няколко начина от общината – чрез дарение, отчуждаване или чрез изкупуване. „Трябва да бъдат намерени достатъчно пари, защото сегашният бюджет е няколко пъти по-малък като стойност, отколкото необходимостите. Нужни са стотици милиони”, коментира още кметът.

Павлов обясни, че собствениците имат право да затворят улиците по правото на частната собственост.

„Аз живея в квартала и улиците са частна собственост. Винаги са си били такива и не са отчуждени. Все едно ми влизате в двора или хола”, посочи мъж, цитиран от NOVA.

Поставете оценка:
Оценка 1.3 от 4 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Бойку шкафа

    15 2 Отговор
    Е аз съм им разрешил.ТОЛКОЗ..
  • 2 дедо

    23 1 Отговор
    Точно затова и цената на имотите ви е силно завишена и следва рязко да падне. Новите инвеститори и всички купувачи там да си правят внимателно сметката.
  • 3 Псевдоним

    26 2 Отговор
    Улица, гора и река не трябва да е частно.

    Коментиран от #7

  • 4 Гешев е Позор

    18 3 Отговор
    Е тва е държава! За да са частни някой им го е позволил. Типично за булгаристан и Тиквата Бойко. Каскета вместо да се шири в резиденцията да се самосезира да се види аджеба кой е позволил общинска земя да бъде заградена от мутри!
  • 5 ххх

    23 0 Отговор
    Кметът на общината в 14 до 30 дневен срок /зависи от отговорната община/ от постъпване на заявлението допуска или отказва изработване на проект на плана въз основа на становище на главния архитект. Проектите за изменения или изработване на ПУП се изработват от проектант/архитект, който е физическо лице с пълна проектантска правоспособност, придобита съгласно Закона за камарите на архитектите и инженерите в инвестиционното проектиране. След изготвяне на проектите за ПУП, възложителят или упълномощено от него лице подава заявление до кмета на общината за процедиране и одобряване Пита се в задачата ,кой одобри ПУП преди да бъдат отчуждени имотите за улици?!Колко му платиха?Това е такова беззаконие ,че няма накъде повече?!
  • 6 Столичани в повече

    11 0 Отговор
    купувайте в "ЕЛИТНИТЕ" квартали на София. Но не се оплаквайте после.

    Коментиран от #15


  • 7 гост

    6 0 Отговор

    До коментар #3 от "Псевдоним":

    Купи земята и я дари на общината. Аз с моите данъци не искам, да купувам на безбожни цени, за някои които не са мислили къде купуват.
  • 8 Понци

    22 0 Отговор
    Нещо не звучи нормално в тази статия. Нужни били "стотици милиони", за да се заплатят на собствениците. Да не са някаква магистрала улиците там? Колко километра са улиците - 100 км? Щом хората не искат да се навлиза по тях - затворете им подходите към тях и ги направете тротоари. После командировайте между 8 ч и 10 ч и между 18ч и 20 ч по един полицай от КАТ на всеки тротоар към подход на такава улица и които премине - глоба 20-60 лева за каране по тротоара... Всъщност хората, които живеят там не са виновни - те са си купили апартаменти от инвеститорите (и други). А инвеститорите, които вероятно са собствениците на земята или са заедно с тях, искат да изнудват общината за пари - стотици милиони. Схемата е проста и после жителите на Лозенец или Триадица ще я платят - стотици милиони... Хората имат частна собственост - ОК, но да се изнудват останалите жители е мизерия...

    Коментиран от #10

  • 9 Кмете

    21 0 Отговор
    В такъв случай снегорините и сметоизвозващите машини не би трябвало да влизат по "частни" улици. Да ги оставят сами да си ги чистят.

    Коментиран от #14

  • 10 Като знаем колко

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Понци":

    струват магистралите, и улиците може да са скъпи.
  • 11 гост

    5 0 Отговор
    Това е така защото се строи без да се мисли в общината.Първо правиш улици ,площадки и всичко нужно за едни съвремени квартали,след това се разрешава да се строи.Стои се задължително подсигурявайки се на всяко жилище до 60м2 един гараж или парко място,над тази квадратура по два броя.в противен случай няма разрешително.Същото и с отчуждаването,докато не се отчуждят и регулират всички нужни за инфраструктура имоти няма разрешителни за строеж.Така се прави,но понеже алчността за пари е по-силна от всичко и се стига до такива абсурдни ситуации.
  • 12 Лозенец

    1 0 Отговор
    КМЕТЕ, ЕДНО ВРЕМЕ ТВОЯТ ПРЕДШЕСТВЕНИК, СТЕФЧО МАСКАТА, ОТКРАДНА НОТАРИАЛНИТЕ АКТОВЕ НА 64 СОБСТВЕНИКА С ИДЕЯТА ДА ГИ ПРИНУДИ ДА СИ ПРОДАДАТ ИМОТИТЕ НА НЕГОВА ФИРМА, КОЯТО ДА НАПРАВИ "РАЗВЛЕКАТЕЛЕН ЦЕНТЪР"! ПРОВЕРИ, КАКВО СТАВА СТС ЗАВЕДЕНОТО В СТРАСБУРГ ДСЛО!
  • 13 Костов

    2 0 Отговор
    хайде сега някой от частните собственици в "Кръстова вада" да каже, че държавата и общината са по-лоши стопанини...
  • 14 12345

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Кмете":

    На тия криви, тесни, неасфалтирани пътеки какъв снегорин, какви пет лева. Ходил съм в района до един медицински център - бaxти елитния квартал - на село инфраструктурата е по-добра
  • 15 ГоЩо

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "Столичани в повече":

    В София НЕ съществуват елитни квартали! Просто няма елит!
  • 16 е х оооооооооо

    2 0 Отговор
    Ето къде БМБ инвестира чекмедже-мъни - в частни улици , после ги продава на общините и внася спечеленото в ГАРДЕРОБ . Подобен удар , беше осъществен със земята под МОЛ-ПАРАДАЙЗ . Бившата МОТОТЕХНИКА , беше продадена на частен инвеститор , барабар с земята за смешна сума . При строежа , под земята се направи спирка на Метрото . Според норматива , земята под спирките на метрото е Общинска собственност . Софийска община , взема решение - трасето на Метрото се удължава до МОЛ-а. Заплащането на земята се извършва на ПАЗАРНА цена ЕВРО/М2 . Само заплатената стойност на земяна , покрива всички разходи по покупка , проектиране , разчистване , изкоп и ГРУБ строеж на ПАРАДАЙЗ .
  • 17 Цоко

    2 0 Отговор
    Улиците са частни, защото седерунгелите ги "реституираха". В евроатлантическа България частният седерунгелски интерес надделя над публичния. Седерунгелите "реституираха" нивите на шопите около някогашна София, които 45 г. соц. погром превърна в първокласни урбанизирани имоти. Ами като сте им върнали ниви накарайте ги да си ги изорат и да ги засяват, а не да се правят на баровци и да затварят улици, които никога не са строили.
  • 18 Мирослав

    2 0 Отговор
    Който е разрешил застрояването на тези имоти в полето, без одобрена улична регулация, да вади милиони и да плаща за отчуждаване. Както и хората, купили си имоти в квартал без улици. Не съм съгласен от бюджета на София да се наливат пари в каци без дъно.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.