Първа копка на метрото в Белград ще бъде направена през ноември. Плановете са първоначално да бъдат изградени две линии, съответно с дължина 22 и 19.8 км. Първата линия ще минава покрай р. Сава през центъра на столицата. Ще свързва квартал Maĸиcĸo пoлe в югoзaпaднaтa чacт c ĸвapтaл Mиpиeвo в ceвepoизтoчнaтa. Очаква се да бъде пусната в експлоатация през 2028 г. Началото на строителството на втората линия е предвидено за 2022 г. Тя ще свързва северозападно предградие на Белград с квартал Мириево в района на Нови Белград.
Работата по проекта е възложена на френската компания Еgіѕ Rаіl. След разговор между нея и представители на сръбското правителство стана ясно, че са договорени всички подробности по реализирането на проекта.
Идеята за метро в Белград датира отпреди един век, като първото обсъждане е проведено през 1923 г., като се е предвиждало то да се състои от три линии. Най-близко до започването на строежа се стига през 70-те години на миналия век по време на кметския мандат на Бранко Пешич. Тогава се създава специална дирекция, в която експерти от Мюнхен дават съвети как да бъде изградена подземната железница. Към онова време подземната железница на баварската столица е сред най-модерните в Европа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 А после
21:09 04.02.2021
2 Перко
Коментиран от #7, #9
21:11 04.02.2021
3 нашия
21:44 04.02.2021
4 Лост
Коментиран от #6
21:45 04.02.2021
5 Да внимават
22:08 04.02.2021
6 Що бе
До коментар #4 от "Лост":
Там пише-Покрай Сава!22:13 04.02.2021
7 Марко
До коментар #2 от "Перко":
Качественото строителство на сърбите може да се оцени по факта, че по-голямата част от проблемните мостови съоръжения / разпуквания по носещи колони, некачествено фундиране, неправилно оразмерени дилатални фуги и пр/ са сръбска направа/. Сравненията между магистрали, построени в основно равнинни терени, и такива, като българските, преминаващи през много по-сложни места, са приоритет на хора, които нямат никаква представа от пътно строителство. Българските магистрали трябва да се сравняват с гръцките. И, за съжаление, губим състезанието. Просто няма как - основната част от гръцките пътища се изграждат в райони с много високо разположение на скалните пластове, а често и направо върху скална основа...Коментиран от #10
11:22 05.02.2021
8 Patton
13:44 05.02.2021
9 Дедо Пене
До коментар #2 от "Перко":
КАКВО МУ Е НА СОФИЙСКОТО МЕТРО, ВЕ ТЪРЛЪК? СОФИЯ ЛЕЖИ ВЪРХУ ПОДЗЕМНО ЕЗЕРО И ХУДРОИЗОЛАЦИЯТА Е ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ. АКО СТРОЯТ ФРАНЦУЗИ, ЦЕНАТА ЩЕ Е ДВОЙНА НА НАШАТА, ЗАЩОТО СИ ГО ПРАВИМ САМИ!!! Българите сме продажници, особено драскащите ТУК!!!21:17 05.02.2021
10 Експерт
До коментар #7 от "Марко":
АКО В РБ НЕ СЕ КРАДЕ ПРИ СТРОИТЕЛСТВОТО НА МАГИСТРАЛИТЕ, КАЧЕСТВОТО ШЕ Е НОМЕР 1 НА БАЛКАНИТЕ!!! В ИТАЛИЯ И ТУРЦИЯ ИМА ПАДНАЛИ НЯКОЛКО ГОЛЕМИ МОСТА, ЗАЩОТО СА КРАДЦИ И ТЕ!21:22 05.02.2021
11 Софянец
13:23 06.02.2021