Last news in Fakti

13 Май, 2021 08:47 5 906 20

Три проекта за ключов тунел в България

  • петрохан-
  • тунел-
  • проход-
  • проекти-
  • финансиране

Не е ясно как ще бъде осигурено финансирането на тунела под "Петрохан"

Три проекта за ключов тунел в България - 1
Снимка: БГНЕС

Прединвестиционно проучване очертава три варианта за бъдещия тунел под "Петрохан", стана ясно от писмен отговор на бившия министър на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. В по-голямата си част те следват съществуващия път София - Петрохан - Берковица - Монтана - Лом. Изключение са обходът на Костинброд, който ще е нов, обходът на с. Бучин проход и последващото преминаване на прохода "Петрохан". След с. Гинци са разработени варианти за тунелно преминаване на останалата част от прохода.
Единият от вариантите предлага тунел с дължина малко над 4 км с денивелация 145 м, вторият – тунел с дължина отново от малко над 4 км и денивелация от 181 м, а третият – за тунел с дължина почти 7 км и денивелация от 239 м.

Най-дългото трасе позволява проектна скорост 80-90 км/ч и постигане на габарит Г-20, т.е. скоростен път с две платна с по две ленти за движение, докато останалите – 60-80 км/ч. То е и най-щадящо към околната среда, посочва Аврамова. То е одобрено на експертен технико-икономически съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ и е подадено за съгласуване към екоминистерството.

След изготвянето на оценка за въздействието върху околната среда и влизането му в сила, ще бъде изработен подробен устройствен план, проектиране и строителство.

Все още не е ясно как ще бъде осигурено финансирането на проекта.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кой ще го финансира?

    20 4 Отговор
    Питайте Бойко той ще ви каже! Ако откаже, чакайте да излезе от кома финансиста, дето са правеше на Шумахер, и стана като Шумахер!

    Коментиран от #6

  • 2 честен ционист

    8 14 Отговор
    От тук ще минават краварските танкове.
  • 3 Ааааа

    32 1 Отговор
    Аахахахахаха, смешници от години все говорят че ще правят тунел, но като дойде време за разпределяне на комисионните и накрая като видят че няма да останат пари и забравят всичко, до следващите избори, когато пак вадят торбата с лъжите и почват да обещават. Първия проект беше още в зората на демокрацията при голямото краднене и разпределяне, и тогава японци щяха да го строят, ама като видяха колко трябва да дават подкупи и се отказаха, а тогавашния прокурор Татарчев се пенеше по телевизията че ще обеси тоя дето е прецакал проекта и е изгонил японците.....
  • 4 Мата Хари

    16 8 Отговор
    Разправят Баце бил построил магистралите с пари на американския данъкоплатец и за ползване от американската армия, а евросубсидията заделял у шкафа.
  • 5 NikNay

    8 10 Отговор
    Най- велик ще е този който построи плавателен канал Русе - Варна . Ще струва многа стедства и време но ползите от него за България ще са като тези на Суецкиа канал за Египет ....

    Коментиран от #12

  • 6 НАТО НИ БРАНИ, ЕС НИ ХРАНИ

    7 3 Отговор

    До коментар #1 от "Кой ще го финансира?":

    ЕС......КАК КОЙ.......

    Коментиран от #15

  • 7 НАТО НИ БРАНИ, ЕС НИ ХРАНИ

    11 4 Отговор
    А БСП ни....мами

    Коментиран от #9

  • 8 Не че нещо... АМА...

    23 1 Отговор
    да попитам! С тунела под Шипка ко стана!??!?

    Коментиран от #14

  • 9 NikNay

    16 2 Отговор

    До коментар #7 от "НАТО НИ БРАНИ, ЕС НИ ХРАНИ":

    А ГЕРБ ни го вкарваха с 200 ....

    Коментиран от #11

  • 10 евентуално

    12 0 Отговор
    Тати ще ми купи колело,ама друг път.
  • 11 БСП...ИЗБОРНИЯТ РАЗГРОМ

    5 0 Отговор

    До коментар #9 от "NikNay":

    ВЕРНО Е...НА ИЗБОРИТЕ ПАК ТРЕСНАХА СТОЛЕТНИЦАТА
  • 12 багер

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "NikNay":

    И откъде ще мине този канал,господин инженер.През Лудогорското плато или през нивята на Добруджа.
  • 13 У нас има тунели. ....

    12 2 Отговор
    У "нас" не е в Тикволандия.....извън....та имаме си тунели.Още преди 10 години си пътувах през 10 км тунел до Испания....Тунели към Англия,към Швейцария и Италия.....А когато пътувам в Италия там само тунелите са повече като км от половината пътна мрежа на Тикволандия.....било мафия в Италия....да дойдат в Тикволандия.Финансиране?Че да не е милиард? Това е стратегически обект и се финансира с вътрешен заем например....1 за Шипка и 1 за Петрохан като начало....не ми се пише Простотия от всякъде с Тиквата и Кърджалийската начело....ходете пеш.....вместо да ги изметете в бунището на историята и вкарате една част в кауша спорите кой какъв бил и че и гласувате за престъпници като ГРОБ,БСП ,ДПС .
  • 14 любител

    11 1 Отговор

    До коментар #8 от "Не че нещо... АМА...":

    отговарям веднага парите за тунела боко тиквата обърна в злато и са на кюлчета в чекмеджето му.хахаха. където и другите милиони от новите магистралите и ремонта им.хахаха.
  • 15 СЛОНА

    6 3 Отговор

    До коментар #6 от "НАТО НИ БРАНИ, ЕС НИ ХРАНИ":

    ЕС НИ КЛАТИ ,А НАТО СЪСЕДИТЕ НИ МЛАТИ И НА ЗАПАД И НА ИСТОК,НАТО НЕ НИ БРАНИ ТОВА СА НОВИТЕ НИ ТИРАНИ
    ЗАТОВА ТРЕБВА РЕФЕРЕНДУМ ИЛИ НАРОДНА РЕВОЛЮЦИЯ.

    Коментиран от #16

  • 16 Фъкoff

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "СЛОНА":

    И след "референдума или народната революция" какво ни предлагаш? - Землянки?

    Коментиран от #18

  • 17 СЛОНА

    2 1 Отговор
    А СЕГА КАКВО Е ЗА НЯКОЙ ШКАФЧЕ,А ЗА НАС КОВЧЕЗИ ,ТОГАВА ЗА ВСЕКИ ПОРАВНО ,А НЕ ПО БРАТСКИ КАТО ПРИ БОЙКА.....
    И ПАК ЩЕ ГО НАПИША ДОСТОВЕРНО НЕКА ПОГЛЕДНЕ ДРУГИТЕ СТРАНИ ВЕЛИКИ СИЛИ КАК УВАЖАВАТ ТЕХНИЧЕСКИТЕ СИ ВОЕННИ КАДРИ ПРИМЕРНО АБХАЗОВ И СУБАРОВ КЪДЕ СА ЕДИНИА ВОЕННО АТАШЕ В УКРАЙНА ,А ДРУГИЯ В АМЕРИКА ,а тук за някой партийка, за някой министерско кресло ,а ЗА МЕН БУМБЕТО ТЕЛЕФОНИСТА така ме знаят ОСТАНА ВЕЛОСИПЕДНОТО СЕДЛО.,Ама ако се съберем с субара и абхаза мое да пратим някой да види какво прави АННДОНОВ НА КУРСК
  • 18 СЛОНА

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Фъкoff":

    ДИКСИ ТИ НЕ СЕ ОБАЖДАЙ ,ЧЕ И ТВОЙТО ВРЕМЕ ОДАВНА МИНА И ВЕЧЕ СИ НИКОЙ
  • 19 От чужбина

    2 0 Отговор
    Тази идея за тунел под Петрохан съм я чул още в далечното тошово време, някъде началото на 80-те. И само да ви светна: Из Европа много от тунелите се плащат. Та и този, ако се построи ще трябва да си плащате за да минете през него. Но няма лошо. Ще намалее трафика по пътя Монтана-Враца-Мездра-Ботевград-София. Ще се съкрати много време и гориво за транспорта, а и работни места за строителство и после за подръжка на тунела. Колкото е по-дълъг тунела, толкова повече полза, но и по-скъп.
  • 20 Анонимен

    0 0 Отговор
    Желаещите да има тунел, които дори "протестираха" и си позволяваха да затварят пътя с исканията си всъшност са има-няма 15 човека от района, които са пряко облагодетелствани от построяването му по един или друг начин. Разбирайте проектите минават през техни имоти и очакват да се нагушат яко с кинти и други подобни врътки. Реално голямата част от населението не живее в заблуда и желание за такова нещо, по-разумно е да се поддържа сегашния път.