2 316 0

Изненадващи ползи от йога

Венелина Маринова

Ако сте си обещали да се погрижите за здравето и благосъстоянието от утре, може да дадете шанс на йогата, съветва beu.bg. Някои хора мислят за йогата просто като начин за "изключване", докато други знаят, че това е една добра форма на упражнение. Последните изследвания показват, че ползите за здравето от тази древна традиция може да се простират далеч отвъд просто добра релаксация и гъвкавост.

Тук представяме няколко изненадващи области, в които йогата може да подобри живота ви:

По-добър секс.

Йога означава съюз или връзка. На санскрит думата йога се използва за обозначаване на всяка форма на връзка. Тя е съсредоточена върху сливане на ума и тялото, така че има логика в това,че редовното практикуване може да подобри и любовния ви живот. Според едно скорошно проучване, 12-седмична програма по йога подобрява сексуалното желание и възбуда при хора с нарушена сексуална функция. Много йога асани подобряват гъвкавостта, увеличават притока на кръв и могат да ви помогнат да намалите стреса - всички те могат да доведат до повече екшън в спалнята!

Без депресия.

Въпреки че йогийските дихателни техники може да отнемат известно време, за да бъдат овладени, те са мощен съюзник в борбата срещу стрес, тревожност и депресия. Ново изследване установява, че 30 минути ежедневно практикуване на йога може да подобри благосъстоянието, настроението, вниманието, умственото фокусиране и понасянето на стрес. Дишането при йога може да намали сърдечната честота и да успокои нервната система, което има много реални ползи за психичното здраве. Изследователите дори сравняват йогийско дишане с традиционните терапии за лечение на депресия. Едно проучване, сравняващо последователната йога практика с електроконвулсивна терапия и трицикличния антидепресант - имипрамин установява, че след четири седмици на лечение, при 93% от тези, които получават електроконвулсивна терапия, 73% от пациентите, приемащи имипрамин, и 67% от тези, които използват техниката на дишане, е постигната ремисия.

Загуба на тегло.

Редовната практика на йога може да ви помогне да намалите килограмите и задържите постигнатите резултати. Установено е, че тези, които не практикуват йога, натрупват около 8 кг повече за 10-годишен период, отколкото тези, които практикуват. Друго изследване от институт за превантивна медицина в Калифорния установява, че хората, които практикуват йога и медитация редовно, упражняват се, и наблюдават храненето си са загубили повече тегло от тези, които тренират и спазват здравословна диета, но пропускат йога.

Облекчаване на симптомите при менопауза.

Имате горещи вълни? Тогава може би е време да започнете йога! Изследване в Университета в Калифорния установи, че жени в менопауза, които от два месеца практикуват възстановителна йога имат спад от 30% на горещите вълни. А четиримесечно проучване в Университета на Илинойс установява, че много жени, които упражняват 90-минутен Айенгар йога клас два пъти седмично, подобряват и енергията, и настроението си; плюс това се съобщава за намален физически и сексуален дискомфорт и намаляване на стреса и тревожността.



Напиши коментар:


Публикувай