1 101 0

Новогодишните обещания - мисията възможна

Венелина Маринова

Стефанов ден е ден за равносметка и за планиране на бъдещите ни цели.Всяка година правим списъци с обещания за Новата година, и никога не ги спазваме повече от ... около една седмица.

Повече фитнес, здравословен живот и намерение да сте супереко-био-дзен, което едва ли ще спазите и до 24 януари - тази дата беше обявена за датата, когато повечето хора се отказват, пише instyle.co.uk.

Не се чувствайте виновни - изследванията показват, че само 8% от хората в крайна сметка успяват да спазят новогодишните си решения, и има научно обяснение за това. Самоограничението е желание, което идва от предната част на мозъка - тази част, която е по-скоро еволюирала, затова инстинктите за оцеляване и примитивните чувства (като удоволствието) може да се развихрят и да победят желанието за самоограничение. Когато ние се поддаваме на желанието да правим нездравословни неща, въпреки обещанието, което сме си дали, ние получаваме огромна доза допамин, което ни харесва, въпреки че по-еволюиралата част от мозъка ни знае, че в крайна сметка ще съжаляваме.

Идеята за новогодишните обещания съществува от доста дълго време. Вавилонците, преди 2000 г. и повече години, са обещавали да върнат взетите назаем неща и да изплатят дълговете си, докато римляните правели обещания към бог Янус.

Ето как можете да спазите вашите решения през 2017 г.:

1. Нека те са реалистични. Не си обещавайте да се превърнете в фитнес мацка на постоянна диета, което е непривлекателна перспектива през мрачния януари, но се откажете от газираните напитки или започнете да ходите на йога два пъти седмично.

2. Поставете си краткосрочни конкретни цели, които ще ви носят удовлетворение, когато ги постигнете, като тези две занимания по йога в седмицата, вместо нещо неясно като "Да вляза във форма".

3. Определете точно време, в което ще изпълнявате решенията си. Отделете вечерите за ходене на фитнес, например, за не ви завърти ежедневието и в средата на януари да се окаже, че сте били твърде заети, за да спазите обещанието си.

4. Направете го с приятел. Фитнес тренировките са много по-забавни, когато сте с приятел, а и ще се чувствате по-малко странно с новата си здравословна диета.

5. Споделете с хората около вас обещанията си, така ще се чувствате виновни и глупави, ако не ги спазите.

6. Записвайте постигнатите цели - в обикновено тефтерче, или мобилно приложение.

7. Не се отказвайте напълно, само защото не сте били перфектни в началото на месец януари - това е мрачно време и има още много месеци напред. Ако забележите, че се подхлъзвате, просто направете съзнателно усилие да се върнете в правия път.

8. Знайте, че колкото повече воля проявявате, толкова по-лесно ще става.

9. Не правете дълъг списък с обещания, които най-вероятно няма да спазите. Хубаво е да бъдем оптимисти, но по-добре бъдем реалисти.

10. Самоограничението може да намали нивата на глюкоза в кръвта, така че ги стимулирайте с чаша портокалов сок или лимонада, за да може да продължите да спазвате обещанието си.

11. Новогодишните ви обещания трябва да са такива, в които наистина искате да успеете – иначе няма никакъв шанс да ги спазите.

12. Планирайте напред. Започнете още днес.

13. Дайте си награда - не нещо самоунищожително (макар и съблазнително), като шоколад след фитнеса, но нови тесни дънки, например.

14. Бъдете търпеливи. Казват, че отнема 21 дни едно нещо да ви стане навик, така че се придържаме към него.

Идеи за новогодишни обещания за 2017 г.:

1. Прочетете по една книга на всеки две седмици.

2. Отидете на фитнес или йога три пъти седмично.

3. Спестявайте по малко пари месец (и не ги изхарчвайте накуп за дрешки в мола).

4. Използвайте конец за зъби всяка сутрин.

5. Научете нов език.



Напиши коментар:


Публикувай