2 021 0

Как да преборим безсънието за 1 минута

Доказан метод, който помага в борбата с безсънието, ни помага да заспим моментално

Събина Андреева

Всичко започна седмица преди сватбата на най-добрата ми приятелка. Трябва да държа реч и това ме стресира толкова много, че не можех да спя, каквото и да опитвах да направя.

След три безсънни нощи, попитах майката на булката (която дава уроци по медитация) как мога да реша проблема си. Тя ми каза, че има един трик, който може да ми даде спокойствието, от което имам нужда. Не само, че ми помогна, но и промени живота ми завинаги!

Нарича се методът „4-7-8“. Ето какво трябва да направите:

1. Дишайте спокойно през носа за 4 секунди.

2. Задръжте си дъха за 7 секунди.

3. Дишайте бавно през устата за 8 секунди.

Толкова е просто. Може да звучи налудничаво, но наистина помага.

Как работи

Първо си помислих, че тя се шегува с мен. За да е пълна изненадата обаче, на следващата сутрин се събудих осъзнавайки, че дори не успях да преброя до 8 на края на упражнението.

Така разбрах и как работи всъщност то. Когато си стресиран или нервен, количеството адреналин в кръвта ти се увеличава, като това прави дишането по-учестено. Това упражнение за дишане действа като успокоително. Когато умишлено забавяме дишането си по този начин, това кара ритъмът на сърцето да се забави, а то от своя страна ни прави по-спокойни. Това е проста физиология!

Същото упражнение помага и да успокоим ума си, просто защото ни кара да се концентрираме изцяло върху дишането. Не го осъзнаваш, но в този момент цялата ти нервна система прогресивно намаля активността си и чувството за тревожност изчезва. Невролозите могат да го потвърдят.

Резултатът от това е, че цялото ти тяло си почива. По отношение на скоростта и силата на физическия ефект, който има върху тялото, това упражнение действа като упойка. Изследвано е от Харвардския медик д-р Андрю Уейл, който е открил, че методът „4-7-8“ е широко използван от индийските йоги от векове. Те го изпозлват по време на медитация, за да постигнат състояние на пълно спокойствие. Този метод е напълно безвреден.

Как може да е полезен за теб, конкретно

Мога да кажа едно нещо със сигурност: ако това упражнение има същия ефект върху вас, както върху мен, ще ви помогне да заспите много, много по-бързо, и то във всякакви ситуации. Ако се събудите посред нощ, защото нещо ви тревожи, например, това е помощта, от която имате нужда. Същото се отнася и ако се чувствате нервни преди състезание или важно житейско събитие. Методът „4-7-8“ е гарантиран да ви даде нужната почивка!

Аз го използвах преди сватбата и от тогава го изпозлвам всяка вечер преди да заспя и всяка сутрин се будя и се дивя на това колко добре работи!



Напиши коментар:


Публикувай