2 759 0

15 токсични емоции, от които да се отървем незабавно (Част 1)

Събина Андреева

Всеки иска да е щастлив. За да сме щастливи обаче, ние трябва да се дистанцираме от емоциите, които ни карат да се чувстваме зле и да привлечем онези, които ни карат да се чувстваме страхотно.

По тази причина сме изброили 15 токсични емоции, които задържат щастието далече от вас. Време е да ги преодолеете и да станете истински щастливи.

1. Токсична тревожност

Тревожността обикновено идва от несигурността и уплахата. Тези токсични чувства растат в тялото и ума, карайки човекът да се чувства обезкуражен и дори депресиран. Някои други симптоми са страх, липса на концентрация и самочуствие, както и безсъния.

Как да се справим с токсичната тревожност?

Научете се да идентифицирате от къде идва тревожността.

Занимавайте се с повече физическа активност.

Заобградете се с хора, които имат по-позитивен мироглед.

2. Постоянна мъка

Тази емоция създава непрекъснато усещане за дискомфорт, тъга и отрицание. Може да промени начина, по който слушаме и говорим, както и да повлияе на начина, по който взимаме решения. Мъката може да ни парализира и още по-важно, да афектира хората около нас и изобщо цялото ни бъдеще.

Как да се справим с мъката?

Спомняйте си за положителните спомени като за победи от миналото. Това може да ви вдъхнови в справянето с проблемите и битките на настоящето.

Знайте, че има обстоятелства в живота, които може да променяте, но има и такива, които не зависят от вас. Научете се да бъдете в мир с това.

3. Хронично недоволство

Недоволството става токсично, когато е постоянно в живота ни. Недоволството, появяващо се от време на време ни помага да станем по-добри, но хроничното недоволство ни кара да търсим перфекционизъм, който просто не съществува.

Как да се справим с хроничното недоволство?

Приемете себе си такива, каквито сте и не се опитвайте да живеете по чуждите стандарти.

Осъзнайте важността на негативните мисли и преживявания.

Учете се от грешките си, оставете ги в миналото и продължете напред.

4. Токсично пристрастяване

Тази емоция ни трансформира в емоционално манипулирани хора и ни кара да подценяваме себе си. Изпраща ни фалшиви сигнали, че не можем да постигнем нещо сами и след това ни кара да се чувстваме несигурни и да се съмняваме с собствените си способности.

Как да се справим с токсичното пристрастяване?

Убедете се, че личните ви планове и цели са приоритет номер едно.

Научете се да разрешавате конфликти сами и да признавате грешките си.

Забравете за „Не мога“ и „Не знам“. Включете „Ще се науча“ в живота си.

5. Токсичен гняв

В определени ситуации добре овладяния гняв може да ни помогне да се справим с трудностите. Понякога ни помага да стоим фокусирани, но гневът се превръща в сериозен проблем, когато се превърне в насилие.

Как да се справим с токсичния гняв?

Осъзнайте, че сте гневни и намерете нещата, които ви успокояват.

Винаги помнете, че най-добрият начин за справянето със стреса е с мъдрост и разум.

Трябва да осъзнаете какво виждат останалите във вас, когато ви видят разярени.

6. Токсична завист

Токсичната завист не ви прави по-щастливи. Но по-важното е, че това чувство кара другите около вас също да страдат. Може да отпразнувате успеха на другите, кето води до много горчивина и ви прави неспособни да се справяте със ситуациите, които правят другите щастливи.

Как да се отървем от завистта?

Научете се да виждате нещата, които ви правят специални и уникални.

Научете се да мечтаете и да визуализирате мечтите си.

7. Токсичен страх

Страхът, който не сте могли да преодолеете в миналото може да се върне обратно в живота ви. Само откриването на източника на страх може да ви помогне да се справите с него.

Как да се справим с токсичния страх?

Опитайте се да мислите мисли на действие:

Мислете за най-лошото нещо, което може да се случи и как може да го спрете. По този начин, мислите на страх ще се превърнат в мисли на разрешения на проблемите.

Част 2 на статията и кои са останалите токсични емоции, които да изгоните от ежедневието си, може да прочетете тук:

https://fakti.bg/life/223615-15-toksichni-emocii-ot-koito-da-se-otarvem-nezabavno-chast-2



Напиши коментар:


Публикувай