2 646 0

15 токсични емоции, от които да се отървем незабавно (Част 2)

Събина Андреева

Тук продължаваме да изброяваме онези емоции, които постоянно съсипват живота ни, а ние дори не го осъзнваме. В първата част от статията се сблъскахме с първите седем, а сега допълваме списъка така, че да сте сигурни, че всички тези чувства са заличени от живота ви. Това ще отвори нови врати за вас и ще ви покаже една по-светла страна на живота.

Първата част от статията може да прочетете тук:

http://fakti.bg/life/223613-15-toksichni-emocii-ot-koito-da-se-otarvem-nezabavno-chast-1

8. Токсичен срам

Страхът от това да изглеждаме нелепо често са свързани със страха да бъдем отхвърлени. Срамът ни парализира и ни спира от това да преследваме целите и мечтите ни. Важното е да осъзнаем, че който и да се опитва да ни засрами го прави, заради собствената си несигурност.

Как да се справим със срама?

Разберете, че който и да се опитва да ви засрами, го прави защото се чувства застрашен от вас.

Научете се да се смеете на грешките си.

Научете се, че допускането на грешка не ви превръща в провал.

9. Депресия

Това е една от най-опасните емоции, които може да почувствате. Тежката депресия е израз на настроението ви и състоянието на ума ви във всички сфери на живота ви. Понякога дори може да ви накра да се чувствате сякаш нямате причина на живеете.

Как да се справим с токсичната депресия?

Започнете като промените начина си на мислене и самооценката си.

Научете се да мислите и говорите позитивно.

Осъзнайте, че грешките от миналото са част от личното израстване.

Стойте настрани от хора, които не ви подкрепят или ви нараняват по някакъв начин.

10. Токсична раздразнителност

Тази емоция ни кара да се чувстваме гневни. Запомнете, че не можете да живеете живота си така, за да угаждате на другите. Осъзнайте, че най-великото нещо е да разпознаете цената си и да поемете контрол върху живота си.

Как да се справим с раздразнителността?

Фокусирайте се върху това, което сте постигнали до тук.

Позволете си да правите грешки.

Не се отказвайте

11. Хронична болка

Когато не знаем как да се справим със загуба или голяма трагедия в живота ни, може да се намерим в емоционален ад или стагнация. Не ни позволява да възстановим контрола върху живота ни.

Помнете, че не може да очаквате всеки около вас да разбере как се чувствате. Такава болка е много трудна да бъде разбрана. Но да преминем през болката понякога е необходимо за оздравителния процес, така че не потискайте емоциите си – споделете ги с близките си.

Как да се справим с болката?

Научете се да прощавате и забравяте. Само чрез прошката ще се научите да затваряте вратата на миналото, да продължите напред и да планирате бъдещето си.

12. Токсични сълзи

Плачът може да се окаже добър за здравето ви, но както всяко друго чувство, може да се превърне в токсична емоция, когато стане автоматична реакция към всяка трудност. Трябва да разберем, че сълзите никога няма да ни помогнат да се справим с намирането на решение на сериозните проблеми.

Как да се справим със сълзите?

Опитайте се да трансформирате плача в позитивна емоция: плач от щастие, плач от физическа болка или от позитивна промяна в живота.

13. Токсична вина

Важно е да различим токсичната вина (тази, която идва от емоционални причини) от истинската вина (тази, която идва от осъзнато нарушаване на закона, например).

Как да се справя с токсичната вина?

Ако сте сгрешили, простете си и продължете напред. Когато съжалите и поискате прошка, означава че поемате пълна отговорност за действията си. Това ще ви помогне да се поучите и няма да направите същата грешка отново.

14. Токсично отрицание

Отрицанието може негативно да афектира способността да се изправим срещу предизвикателствата. Носи дълбока болка и ни затрдунява да приемем себе си такива, каквито сме. Това, което прави е да ни трови.

Как да се справим с отрицанието?

Научете се да се обичате и винаги помнете, че сте абсолютно уникални и специални.

15. Токсична ревност

Ревността е онова чувство, което се свързва със страха от това да загубиш някого. Добре е да се грижим за любимите си хора и понякога да сме ревностни, но когато това чувство стане токсично, то запоочва да включва заплахи, контрол и забрани.

Как да се справим в ревността?

Приложете простия закон на привличането и уважението: Всичко, което уважавате ще дойде по-близо до вас и всичко, което не уважавате ще се отдалечи от вас.



Напиши коментар:


Публикувай