8 788 1

12 тайни на самолетните компании, за които пасажерите не подозират

Служители на авиолиниите споделят професионалните си тайни

Снимка: Aviationcv
Снимка: Aviationcv
Събина Андреева
Всяка професия си има своите тайни, и служителите на самолетните превозвачи не са изключение. Някои от тях с удоволствие споделят малките подробности свързани с работата си в социалните мрежи.

Ето 12 от тях:

Не всички малки повреди се поправят веднага

Не си мислете обаче, че някой ще позволи на самолета да излети, ако е опасно. Всъщност, списъкът с нещата, които се проверяват преди полет е огромен. И все пак, съществуват малки дефекти, които не влияят на безопасността на полета и могат да се поправят в момента, в който самолетът кацне. Това се прави с цел избягване на закъснения на полетите.

Защо има дръжки от вътрешната страна на вратите на самолета

Те са предназначени за стюардесите и екипажа в случай на паника на борда. Когато стюардесата подготвя аварийните изходи, паникьосаните хора може случайно да я избутат или блъснат от самолета. Тези дръжки са направени и сложени от вътрешната страна на вратите, за да могат стюардесите да се задържат за тях в подобен случай.

Капитанът и помощник-пилотът се хранят по различен начин.

Ако един от тях бъде отровен (Сигурни сме, че има обяснение за това.) и не може да пилотира самолета, той ще бъде заместен от другия. Това не важи за всяка смаолетна компания, но в повечето случаи тази политика е факт.

Ключалките не пречат на това багажът ви да бъде отворен

Да сложите ключалки на ципа на куфара си е безполезно, понеже те лесно се отключват с химикал или молив. Когато това се прави, дори се поврежда ципа в процеса на отключване.

Защо всъщност е забранено пушенето по време на полет

Общоприето е , че пушенето е забранено, за да се предотврати пожар по време на полета или заради опасностите от пасивното пушене на закрито. Но все пак, преди време пушенето е било позволено и не е имало никакви пожари. Всъщност причината за забраната е чисто икономическа. Въздухът в самолета постоянно се пречиства, а димът просто утежнява пречистването и това струва повече на самолетната компания.

7-те най-чести причини за губене на багаж

- Задържан е за допълнителни проверки и не е разтоварен навреме.

- Някой от служителите, най-вероятно нов, е сложил багажа на грешна лента и той е отлетял за друго място.

- Служител е сложил грешен етикет и отново, багажът е пристигнал на друго място.

- Пасажерът не е премахнал старите стикери и това е объркало служителите.

- Багажът се е заклещил на някоя от линиите и е попаднал на грешното място, което се случва често при полети с прикачване.

- Багажът е паднал от количката с останалите багажи и никой не е забелязал. Това се случва рядко.

- Програмата за разпознаване на багаж е сбъркала и етикетът се е изгубил. Именно затова, служителите на авиокомпаниите съветват да оставите името и информация за контакт на видно място върху багажа си, или поне в багажа.

Защо се иска от пасажерите да изключват мобилните си устройства.

Един телефон трудно би причинил някаква повреда на самолета – това е мит. Но със сигурност може да създаде смущение в радио сигнала, което би попречило на пилотите да чуят важна информация от диспечерите.

Служителите на авиокомпаниите и техните близки пътуват по-евтино

Много авиолинии снабдяват служителите си с много евтини и понякога безплатни билети. Същото се отнася и за децата им, близките и роднините им. В общи линии, когато служител си купи билет, той плаща само данъка и таксата, а самият полет не се включва в цената.

Вратата на тоалетната може много лесно да се счупи от външна страна

Има специална ключалка на на вратата на тоалетната в самолета. Тя е направена, не за да се нарушава спокойствието на пасажера вътре, а за да се влезе лесно в тоалетната, ако на някой му стане твърде зле, докато е вътре и да му се окаже помощ.

Облегалките на пасажерите до прозорците и пътеките могат да се повдигат

Много хора се дразнят, когато седят до пътеката или прозореца и не могат да помръднат облегалките за ръцете. А не бива! За да ги повдгинете, просто натиснете малкото бутонче, което е скрито почти до основата на облегалката. Въпреки това обаче, най-вероятно ще бъдете помолени от някоя от стюардесите да върнете облегалката в обичайната и позиция.

Кога е най-добре да си купите билет

Хората масово вярват, че колкото по-рано си купиш билета, толкова по-евтин излиза той. Това не е съвсем вярно. Това не означава, че рано купените билети са най-евтините. Например, във вторник, сряда и четвъртък билетите са малко по-евтини от обичайно.

Бъдете мили и няма да съжалявате

Стюардесите споделят, че колкото по-вежливо се отнасяме с тях, толкова по-готови са да направят нещо за нас. Порцията е прекалено малка? Попитайте учтиво и може да получите филе миньон от първата класа. Съседът по място е шумен? Ако обясните ситуацията кротко и спокойно, може да се уредите с ново място. Искате да научите резултат от мач, който се играе в момента, а няма от къде? Стюардесата ще намери начин да ви уведоми, ако я попитате учтиво.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • кроко
    Отговор
    1 14:14  16.02.17
    сайтовете за билети имат някакъв софтуер, който следи чрез кукитата и IP-то за кои дестинации се гледат цени на билетите и колкото по-често гледате определена дестинация и дата за пристигане/заминаване, толкова повече вдигат цените.

Напиши коментар:


Публикувай