1 839 0

1001 ползи от рибеното масло

Снимка: Shutterstock
Снимка: Shutterstock
Венелина Маринова

Рибеното масло е отдавна познато средство за поддържане на здраво тяло. То се предлага в две форми – течно и на капсули. Поради неприятния вкус и мирис на течното рибено масло, това в капсули е предпочитано.

Ползите от рибеното масло се определят от съдържащите се в него витамини А и D. Витамин А подобрява растежа и производството на клетките на кожата, лигавиците и зрителните пигменти. Поради наличието на тези витамини, маслото е много полезно за косата, ноктите и кожата. За жените е особено необходимо. Витамин D намалява нервната възбудимост, склонността към образуването на крампи на краката, стимулира навлизането на калций и фосфор в клетките, така че лекарите често препоръчват да се приема от деца.

Полиненаситените омега-3 мастни киселини са най-ценното в състава на продукта. Те предотвратяват развитието на заболявания на сърдечно-съдовата система, намаляват количеството лош холестерол и по този начин намаляват риска от атеросклероза, подобряват кръвообращението, намаляват образуването на кръвни съсиреци, имат благоприятен ефект върху функцията на сърцето, предотвратяват появата и развитието на аритмия. Също така намаляват риска от диабет, без да образуват клетъчни мембрани, създават съединителната тъкан и миелиновата обвивка на нервните влакна.

Тъй като рибеното масло помага за изгарянето на наситените мазнини, много диетолози го препоръчват при борба с излишните килограми. Физическите упражнения и приема на рибено масло категорично спомагат за намаляването на телесните мазнини.

Рибеното масло подобрява мозъчната функция и способността за учене. Следователно, една капсула рибено масло дневно е най-добрата превенция срещу деменция.

Гинеколозите пък препоръчват приема на рибено масло при болезнена менструация и усложнения по време на детеродна възраст.

Експертите препоръчват яденето на рибено масло при камъни в жлъчката и бъбреците, както и при заболяване на щитовидната жлеза.

Ако не ви харесва идеята да приемате рибено масло - течно или на капсули, опитайте се, колкото е възможно по-често да включвате в диетата си риба, най-вече сьомга и сьомгова пъстърва. Тези видове риба са източник на омега-3 мастни киселини и са лесно смилаеми протеини.



Напиши коментар:


Публикувай