5 803 3

Знаете ли колко е важен витамин D и от къде да си го набавите?

Витамин D може да се приема и чрез храната

Милена Трачева

Съвременният, забързан свят ни лишава от много неща, сред които е и жизненоважният витамин D, познат още като “слънчевия витамин”. Хората прекарват по-голямата част от времето си затворени вътре, вместо да излизат навън и да се радват на слънчевата светлина.

Витамин D може би е най-трудният за набавяне витамин в човешкия организъм, който обаче играе жизненоважна роля за много процеси в тялото ни и е изключително важен за цялостното ни здравословно състояние.

Учените от години твърдят, че гъбите са чудесен източник на този слънчев витамин и техните изследвания потвърждават малко известните ползи от тяхното консумиране.

Според изследване на група австралийски учени, само една порция гъби дава на възрастен индивид между 20 и 100% от дневната препоръчителна доза витамин D. Това е едно чудесно решение за половината население на света, което страдат от дефицит на този витамин не само през зимните месеци, но и през останалата част от годината, пише "Скай нюз".

Много хора не са добре запознати с ползите и необходимостта от приемането на Витамин D, както и с факта, че могат да си го набавят чрез храната, която ядат.

Според Националния статистически институт на Австралия, една порция купешки гъби може да осигури 20 процента от дневната доза витамин D на възрастен човек.

Подобно на човешката кожа, гъбите синтезират витамин D под въздействието на ултравиолетовата светлина, дори и след отрязването им от корена.

Предишно изследване показва, че порция гъби, оставена на слънце за около час, т. нар. "Витамин D" гъби, ще доставят 100% от необходимата дневна доза витамин D. Гъбите поглъщащи слънчевите лъчи, съдържат и витамин D2, които също има положителен ефект за повишаването и поддържането на нормалните нива на витамин D. Ето защо гъбите носят названието "зимна супер-храна".

Изследователите препоръчват преди да бъдат използвани гъбите, те да бъдат изваждани от тяхната опаковка и да се оставят на слънце (на терасата или балкона) в продължение поне на половин час в часовете между 10:00 и 15:00 през пролетта и лятото. Така те абсорбират витамин, който по-късно приемаме и ние, когато ги ядем.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • шийтаке (гост)
    Отговор
    1 20:54  18.03.17
    Браво.Само такива новини за напред.
  • АГЕНТ ТЕНЕВ (гост)
    Отговор
    2 10:18  19.03.17
    ОТЛИЧНА ПУБЛИКАЦИЯ !!! БРАВО !!
  • АГЕНТ ТЕНЕВ (гост)
    Отговор
    3 10:19  19.03.17
    ОТЛИЧНА ПУБЛИКАЦИЯ !!! БРАВО !!

Напиши коментар:


Публикувай