7 298 0

Безсъние? Този необичаен метод ще ви избави от него

Ето какво трябва да направите, ако се събуди в средата на нощта и не може да заспя отново

Снимка: shutterstock
Снимка: shutterstock
Милена Трачева

Това се е случвало на всеки един от нас — посред нощ е, а ние лежим в леглото, ядосани, неспокойни и разочаровани, защото единственото нещо, което не можем да направим, е да заспим.

Поглеждате към часовника и си мислите: "Сега е 03:00 часа. Ако успея да заспя, все пак ще съм поспал няколко часа...", но продължавате да се мятате в леглото, докато птиците не запяват, а мракът на нощта започва да отстъпва пред настъпващата дневна светлина.

Сега обаче, един експерт дава изненадващ съвет, който може да ви помогне да излекувате безсънието ви.

Когато не можете да заспите — станете от леглото.

Д-р Уенди Троксел обяснява този свой съвет така: "Трябва да накарате мозъка ви да осъзнае, че леглото, на първо място, е за сън, а не за работа, тревога или стрес."

"Мозъците ни се учат като правят връзки между нещата, асоциации, за да спите добре, вие трябва да научите мозъка си да прави силна асоциация между леглото и съня", обяснява тя в интервю за списание Byrdie.

Експертът по съня казва, че колкото по-дълго лежите в леглото и се притеснявате, че не можете да заспите, толкова по-вероятно е това да се случи. Ето защо тя препоръчва да станете, да включите слаба светлина и да почетете книга, за да се разсеете.

Троксел набляга и на още един важен фактор, който пречи на мозъка ви да заспи — електронните устройства — телевизори, таблети, лаптопи, телефони. Тя обяснява, че трябва да изключвате всички тях поне час преди лягане, тъй като ярката светлина и информационното им съдържанието могат да ви държат будни часове наред.

Докторът обаче има лоша новина за всеки, който обича да спи до късно през почивните дни. Важно е да се събуждаме по едно и също време всеки ден, без значение дали е делник или празник, за да тренираме организма и мозъка си и да контролираме биологичните си часовници.

Моментът на събуждане е най-важният фактор, който настройва вътрешния биологичен часовник на мозъка, така че той да знае кога да бъде бдителен и буден (през деня) и когато трябва да е заспал (през нощта)", обяснява Троксел.

А тези, които смятат, че едно малко (алкохол) преди лягане смъква напрежението и им помага да заспят, тя предупреждава: "Това може и да ви помогне да заспите, но тялото ви ще се опитва да разгради алкохола и това може да наруши съня ви."

Така че сложете куп книги до леглото и нощна лампа, за да сте подготвени за следващия път, когато безсънието ви връхлети.



Напиши коментар:


Публикувай