3 096 3

Как да преборим стреса успешно

Събина Андреева

1. Винаги си взимайте почивки от работа, за да релаксирате.
Отделете си няколко минути, за да си починете от тежката работа, на която сте се отдали през деня. През тези няколко минути дори не говорете и не си мислете за работа. Отпуснете ума си за малко. Такива почивки са много полезни. Ако се научите да си почивате ефективно, после и ще работите по-ефективно.

2. Намалете приема на кофеин, особено по време на почивките.
Съкращаването на кофеиновите напитки се препоръчва горещо. Въпреки че, може би ви изглежда сякаш кофеинът ви помага да преминете през работния ден, той е изключително вреден в дългосрочен план. Опитайте да замените кафето със зелен чай следобед, ако имате нужда да пиете нещо.

3. Не сте длъжни да вършите работата на всички, научете се да казвате „не“
Да кажете „не“, когато ви молят за помощ понякога се оказва полезно за вас. Не се заемайте с повече работа, отколкото можете да понесете. Само защото можете да направите нещо, не означава, че трябва да го правите.

4. Правете упражнения редовно, за да изчистите тялото и ума си
Упражненията са не само полезни за тялото, но и помагат в борбата със стреса. Поддържате форма и се чувствате добре.

5. Уверете се, че спите достатъчно дълго
Липсата на пълноценен сън води до стрес. 8-часовият сън е задължителен, без значение колко много работа имате да вършите.

6. Забавлявайте се и правете неща, които ви правят щастливи
Смехът е най-доброто лекарство за всеки проблем. Понякога толкова се забиваме в графиците си, че забравяме за забавата. Гледайте повече комедии, излезте с приятели. Смейте се, полезно е.

7. Прекарайте време с приятелите си, за да се освободите от стреса.
Човешките взаимоотношения и контакт са задължителна част от живота. Уверете се, че прекарвате достатъчно време с приятелите си. Споделете с тях какво се случва в живота ви и се отпуснете в присъствието на хора, на които разчитате. Това е толкова важно за вашето психическо здраве.

8. Добре балансираната диета държи тялото ви здраво
Убедете се, че хранителният ви режим е добре балансиран. Стойте настрана от бързата храна, прекалено много пържено и въглехидрати. Здравото тяло не се поддава на стреса толкова лесно. Следете не само количеството и качеството на храната, но и това в какво състояние сте вие, когато я приемате. Бъдете спокойни не бързайте, когато се храните.

9. Намерете си хоби, което ви помага да си починете
Хобитата са страхотен начин да се освободим от стреса. Слушането на музика и четенето ще отместят фокуса ви от тревогите на деня, но креативните хобита като рисуването и градинарството могат да ви помогнат да повишите увереността си.

Стресът е като спукана тръба. Колкото по-рано я поправите, толкова по-добре. Оставите ли я да си тече, ще ще разруши целия ви дом. Така е и със стреса в ума ви.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Пазарен Либерализатор
    Отговор
    1 20:06  24.06.17
    Като общуваме с вегани - те засмуква всякаква негативна енергия.
  • tost
    Отговор
    2 21:13  24.06.17
    Най доброто срещу стреса е секса,всичко останало са партенки. Проблема е че жената не всеки път ми дава а аз съм стресиран всеки ден.

    Коментиран от #3

  • 3 22:48  24.06.17
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай