1 226 6

НАСА засне как руски свещеник, благославя старта на Союз

Милена Трачева

Фотографът на НАСА Бил Ингълс направи снимка на Руски православен свещеник благослови изстрелването на кораб "Союз MС-06" с кадилница, светена вода и всички останали религиозни ритуали, които да осигурят на мисията успешен старт.

Изображението бе публикувано в сайта на космическата агенция, както и на официалната страница в Twitter.

Когато руска ракета излита от космодрума Байконур, тя почти винаги се освещава от протойерей Сергей Бичков от храма "Свети Георги Победоносец". Той поема тази задача през 1997 г. и продължава съвестно да изпълнява задълженията си и до днес.

По принцип в Байконур никое събитие не минава без свещеник, съобщава сайтът Тaday.ru. На всички паради, паметни дни, Деня на космонавтиката и др., свещеникът е поканен като почетен гост, който изнася речи, поздравява и благославя събитието и участниците в него.

"Сега съм редовен член на екипа, който е отговорен за старта на всяка ракета. Аз съм смятан за заслужил изпитател на космодрума и заслужил изпитател на космическата технология", коментира протойерей Бичков.

Припомняме, че 53-тата космическа експедиция, в която участват руският космонавт Александър Мисуркин и американските астронавти Джо Акаба и Марк Ванде Хей тази сутрин се скачи успешно с МКС и след проверка на херметичността, тримата се присъединиха към руския космонавт Сергей Рязански, астронавта от НАСА Ранди Бресник и италианеца Паоло Несполи, които ги очакваха на орбиталната станция.

Новите попълнения в екипажа на МКС ще прекара приблизително пет и половина месеца на борда.

Русия

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Радо
    1 15:53  13.09.17
    Юри Гагарин как си летял бързо ли фърка кораба бял ... (забравих го по-нататъка)

• Гост
    2 15:57  13.09.17
    Пусть всегда Бог будет с вами
  • Пазарен Либерализатор
    3 16:46  13.09.17

До коментар #1 от "Радо":

Юрий Гагарин къде си летял? Колко си хубав приятелю бял. Юрий Гагарин къде си летял? Краста и въшки къде си хванал? Токова косми, толкова нафта Има в музея на космонафтааааа...

• 4 20:07  13.09.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Стихоплетец
    5 21:40  13.09.17

До коментар #3 от "Пазарен Либерализатор":

По старите помнят някога била в белият кораб българска сила Зяпайте сега небето кат павиани сега ни е.е който ни фане Надежда угасна колония ,драма За прошляци място в космоса няма

• dynamo
    6 16:24  14.09.17

До коментар #5 от "Стихоплетец":

Младите помнят още така, Как Българска сила в небето летя. Не беше само една , ами две И ще разказваме на всяко дете. Да помни и да знае, И много, много да се не мае, А България да обича И подир песимисти като тебе да не тича. Родината, знак, ще полети пак Нищо, че сега върлува простак. Защото българския род Е бил на хал много по- суров. А космоса недостижим Ние с българския хъс ще покорим! БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО!

Публикувай