1 391 2

Растителни храни, в които има повече протеин от яйцата? Ето 9

Растителни източници обаче, са различни и невинаги съдържат всички необходими аминокиселини

Милена Трачева

Протеините са една от трите групи хранителни вещества (макронутриенти), без които не можем.

От мускулните тъкани до ензимите, които разграждат храната, през клетките на кожата, че дори и в кръвта - протеините се намират навсякъде в човешкото тяло. Когато приемаме протеини с храната, тялото ни ги разбива на по-малки съединения, наречени аминокиселини. От 20-те аминокиселини, съдържащи се в храните — 9 са от съществено значение.

Ако лишим тялото си от протеини, то ще бъде принудено да разгражда мускулна маса, за да се снабдява с необходимите аминокиселини. В процеса на храносмилане организмът ни разбива техните вериги в отделни аминокиселини, като всяка една от тях има конкретна функция.

Обикновено хранещите се с месо и животински продукти ревностно отстояват твърденията, че пълноценен протеин, съдържащ всички 8 на брой незаменими аминокиселини, може да достави само месото. Науката обаче доказа, че това не е така, и че човек може да се снабдява с необходимия пълноценен протеин и от растителни източници, като обикновено трябва да комбинира няколко от тях. Например комбинацията от ядки и семена дава завършен растителен протеин — пълен протеин е бадем, слънчогледово семе и сусам.

По-долу ви са изброени растителни източници на протеин, съдържащи повече от 6 г протеин на 50 г продукт, което е повече от съдържанието на протеин в същото количество яйце.

Спирулина
Това е водорасло, съдържащо 28 г протеин в 50 г. В него има високо съдържание на магнезий, витамини от групата В — комплекс, витамин К и калий. Освен това се смята за един от най-мощните чистачи на токсини в тялото ни.

Хранителна мая
Не я бъркайте с бирената, тъй като двете са различен продукт. Хранителната съдържа 25 г в 50 г продукт. Богата е на витамин B-12, освен това има вкус на сирене и ядки, и често се ползва от вегетарианци и вегани като добавка към печива или салати.

Тахан
Направен от семена, обикновено от сусамено семе, в 50 г тахан има средно около 10 г протеин. Конкретно сусаменото семе е богато на витамини и минерали като магнезий, манган и цинк, и има силни противовъзпалителни свойства.

Бадемово масло или паста
В 50 г има средно около 10 г протеин, както и много ценни витамини и минерали.

Тиквено семе
В 50 г се съдържат 8 г протеин и много магнезий.

Ленено семе
Изключително хранителни тези семена съдържат 9 г протеин на 50 грама, както и много фибри, и омега-3 мастни киселини.

Хлорела
Това водорасло се ползва за пречистване и подпомагане на тялото при освобождаване на токсини и тежки метали. В 50 г се съдържат 29 грама протеин.

Конопено семе
Много богат източник на омега-3 мастни киселини и съдържа 16 грама протеин в 50 грама конопено семе.

Счукани какаови зърна
Съдържа много фибри, магнезий и калций и 7 грама протеин в 50 грама.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 18:42  14.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Дикембе Мутомбо (гост)
    Отговор
    2 00:23  15.10.17
    Много хубаво, но не и рентабилно. Като чета, надали някоя от тези храни излиза по-евтино от яйцата през грамаж.

Напиши коментар:


Публикувай