2 189 4

4 храни, които ще ви предпазят от задаващите се настинки

Когато се разболеем, сме склонни да обвиняваме студеното време за състоянието си

Снимка: shutterstock
Снимка: shutterstock
Милена Трачева

В разгара на есента, когато температурите рязко се понижават, а небето често е сиво и мрачно, когато студените ветрове пронизват телата ни и над главите ни се сипят ледени капки дъжд, настинките и грипните състояния са наш верен спътник.

Студеното време създава благоприятни условия за болестотворните микроби да се "развихрят" и да ни повалят, защото имунната ни система отслабва.

Мъдро решение е да повишите защитните си сили и да подсилите организма си, като включите определени храни в менюто си. По този начин ще помогнете на организма си по-лесно да се справи със симптомите на грип и настинка като възпалено гърло, хрема, кашлица, температура, мускулни болки, главоболие.

Освен добре познатите ни чесън, джинджифил и лимони, сред храните, които ще ви помогнат да преборите болестотворните бактерии и вируси са бадемите, яйцата, пълнозърнестите продукти и спанакът, пише в. Express.

Бадеми
Те са отличен източник на фибри, растителни протеини, ниацин (витамин B3), фолиева киселина, желязо, рибофлавин (витамин В2), магнезий — вещества, допринасящи за чувството за ситост и за понижаване на умората, която омаломощава организма и го прави по-податлив на болести. Бадемовите ядки, освен това помагат за регулиране на нивата на кръвната захар, чийто спад по това време на годината се свързва с т.нар. "зимна тъга".

Яйца
Яйцата съдържат вещества, които допринасят за правилното функциониране на организма в сезона на настинките, грипа и сезонната депресия — фолиева киселина, витамин D, триптофан.

Пълнозърнести продукти
Присъствието на пълнозърнести продукти в менюто също помага за стабилизирането на нивата на кръвната захар, чийто спад се отразява неблагоприятно върху организма и настроението.

Спанак
Спанакът е отлично средство за добър сън, който е от изключително значение за правилното функциониране на имунната система. Зеленчукът е богат на желязо, фолиева киселина и витамин С и благодарение на тях също е мощен съюзник срещу умората.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • За младо и старо
    Отговор
    1 07:25  27.10.17
    Най - вече ЧЕСЪН !
  • Пазарен Либерализатор
    Отговор
    2 08:43  27.10.17
    Сланина с чесън и цръно вино.
  • бай той
    Отговор
    3 09:41  27.10.17
    От както започнах да ьм редовно чесън нямам грип и случайни запознанства, т.е. предпазва и от венерически болести...
  • люта чушка
    Отговор
    4 22:00  29.10.17
    Забравихте за лютите чушки ..мощен имуно стимулатор ...една по лютива чушка е в състояние да ви изпоти и в най студеното време ..не случайно по време на война войниците в окопите са смъркали смлян лютив пипер за да избегнат настинката Доколкото съм слушал Чесъна е ест. Антибиотик а лютата чушка имуностимулатор

Напиши коментар:


Публикувай