1 120 3

Бургерът - по-малкото зло в сравнение с пържените картофи

Британски диетолог съветва любителите на ресторантите за бързо хранене да спрат да хрупат пържени картофи

Милена Трачева

Британски диетолог препоръчва да ядем по два бургера, вместо един в комбинация с пържени картофи. Причината за това е много проста — оставате сити по-дълго и ограничавате приема на изключително вредните наситени мазнини, пише британският вестник Daily Mail.

Въпреки че заведенията за бързо хранене да не са най-добрият избор — и това всичко го знаем — придържането към този принцип може да намали пораженията върху организма.

Когато изберете към първия бургер да прибавите още един, на мястото на пържените картофи, количеството протеини, които приемате се удвоява. Два бургера засищат много по-добре от един. С отпадането на картофките намаляват не само калориите, които поглъщате, но също така и лошите (бързи) въглехидрати и наситените мазнини.

Въпросните въглехидрати оказват пряко влияние върху нивото на кръвната захар и не се усвояват добре. Това води до натрупването на много излишни токсини, които ни карат да се чувстваме зле. Ако обаче, кажете "не" на пържените картофки, които примамливо ви предлагат към бургера ви, вие значително ще подобрите състоянието на организма и ще поддържате нивата на инсулин в кръвта постоянни.

Наситените мазнини пък отдавна се асоциират с повишения риск от сърдечно-съдови заболявания. Когато човек прекали с тях, те могат да причинят покачване нивата на лошия холестерол, който е сред основните виновници за появата на сърдечносъдови заболявания. Ето защо е добре да ги сведете до минимум, но не и да ги изключите напълно от менюто си.

Допълнително доказателство на тезата, че е по-полезно да хапвате по 2 бургера вместо 1 бургер и пликче пържени картофи, са броят калории и протеини, съдържащи се в двете храни. Хамбургер в "Макдоналдс" има 250 калории и 13 гр. протеин, докато порция средни картофки има 337 калории и само 3,3 гр. протеин. Що се отнася до въглехидратите, в бургера има 31 гр., а в картофките — 42 гр. Наситените мазнини са 3 гр. при картофките и 1,5 гр. за бургера.

Сега вие преценете какво ще си поръчате следващият път, когато ви се дояде нещо от ресторантите за бързо хранене…



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • миро
    Отговор
    1 14:43  11.11.17
    много отдавна не ям тази отрова макдоналдс съветвам ви не яжте и вие и ще бъдете много по здрави

    Коментиран от #2

  • сдф
    Отговор
    2 14:58  11.11.17

    До коментар #1 от "миро":

    ако бургерите ги свързваш само с макдоналдс, то имам лоши новини за теб, миро.
  • Пазарен Либерализатор
    Отговор
    3 17:34  11.11.17
    В Макдоналдс не продават бургери, бургери има в Crystal в рингмола, примерно. За домашни бургери: Един или два акордеона ребра свински, кашкавал, червен лук, спанак, пресни домати, кимион, черен пипер, риган, сол. Питки се правят от тесто с квасец, а по-бързият вариант е пърленки от същото тесто, опечени на скарата. От акордеоните с ребра с тънък нож се отделя пласта с кокалчета, останалия бекон се реже на ивици с дебелина 1см, овкусяват се с черен пипер и кимион. Пекат се на скара с дървени въглища, заедно с отделения пласт кокалчета (с тях после като се опекат и опушат се прави боб) Като се опекат резените бекон на последното обръщане на скарара отгоре им се слага резен кашкавал, за да се рзтопи. Реди се бургер с питка/пърленка, като се слага сол, риган на месото, домати и лук на шайби и листа спанак. Наздраве!

Напиши коментар:


Публикувай