1 564 10

Моден гигант си навлече яростта на обществото с "расистка" реклама

Зелена блуза с надпис "най-готината маймуна в джунглата", бе представена от чернокожо дете

Милена Трачева

Вълна от възмущение и призиви за бойкот, предизвика модния гигант H & M с представянето на

Модният гигант H & M се изправи пред вълна от яростни критики и бурни реакции, след като пусна спорна реклама, която бе приета като "расистка".

Гневните купувачи дори призоваха обществото да бойкотира шведската модна верига, след като на страницата ѝ бе представена детска блуза, рекламирана от чернокожо дете, което обществото видя като расистка обида.

Дрехата, която предизвика бурните реакции, се появи на британския и американския уебсайт на марката. Тя е една от три блузи с еднаква кройка, но различен цвят и картинка.

Възмущението на потребителите дойде, след като забелязаха, че зеленият вариант на блузата, с надпис: "Най-готината маймуна в джунглата", е представен от чернокожо дете, а останалите два варианта са носени от бели деца.

Разгневените потребители използваха социалните мрежи, за да привлекат общественото внимание върху представянето на дрехата, което представлява расова обида и дискриминация.

Нещата се усложниха, когато от компанията за дрехи отговориха на обвиненията, заявявайки, че намерението им е било да предизвикат и покажат "положително чувство", съобщава The Sunday Times.

Потребителите мигновено реагираха и на това, казвайки, че с това си изказване компанията изглежда предполага, че чернокожите модели не се вписват в позитивния образ, който искат да постигнат.

Опитвайки се да поеме контрол над създалата се ситуация, от H & M публикуваха извинение в Twitter, което гласеше: "През годините сме работили с много модели от различни етнически групи, създавайки нашите кампании. Примерите за такива модели са: Наоми Кембъл, Алек Уек, Кендъл Дженър, Владимир Маккририй, Имаан Хамам, Лиу Уен, Салма Хайек."

Шведската модна верига премахна снимката и се извини за неволно предизвикания расистки скандал.

"Разбираме, че много хора са разстроени за образа. Ние, които работим в H & M, можем само да се съгласим с недоволството им", заявиха от компанията в изявление пред The Washington Post и добавиха: "Дълбоко съжаляваме, че снимката е предизвикала такива емоции у хората, и също така съжаляваме за действителния печат. Ето защо, не само премахнахме изображението от нашите канали, но и облеклото от нашата продуктова оферта в световен мащаб".

Потребители в Twitter обърнаха внимание и на факта, че другите две блузи от серията, включително една, на която пише "Експерт по оцеляване", са рекламирани от бели деца.

Музикалният критик Абил Макконън Тесфайе пише: "Събудих се тази сутрин шокиран и смутен от тази снимка. Аз съм дълбоко обиден и няма да работя повече с H&M".

Редакторът от New York Times Чарлз Блоу написа в пост: "H&M, защо загубихте проклетите си умове?!?!?!"

НБА звездата Леброн Джеймс публикува променена версия на снимката в Instagram, нанасяйки картина на короната над оригиналния печат и пишейки насърчителните думи: "Достатъчно за теб и за всичко, което виждам, когато гледам тази снимка. Виждам един млад крал!"

Това не е първият път, когато модната верига е обвинена в расизъм.

Преди две години H & M откри първите си магазини в Южна Африка, в Сандтън и Кейптаун, но откриването не мина, както беше планирано. Шокиращо, в рекламната кампания, която трябваше да отбележи присъствието на марката в региона, липсваха чернокожи модели. Това разбира се предизвика бурни реакции и яростни критики от страна на потребителите и донесе на шведската компания за дрехи доста неприятности.

Великобритания


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Zax
    Отговор
    1 12:30  11.01.18
    Евала! Аз пък ще пазарувам от H&M повече!!!

    Коментиран от #6

  • Баче Кико
    Отговор
    2 12:43  11.01.18
    Новини ли няма та взехте да се повтаряте,не се излагайте.
  • Що какво толкова
    Отговор
    3 12:47  11.01.18
    Отива Му на момчето даже много
  • Урко Пурко
    Отговор
    4 12:48  11.01.18
    Оти обиждате маймуните с тия мизерници бре.

  • 😀😀😀
    Отговор
    5 12:51  11.01.18
    Няма угодия, има черен има проблем, няма черен пак проблем.
  • Ники Д
    Отговор
    6 12:59  11.01.18

    До коментар #1 от "Zax":

    и аз като научих преди години, че Хуго Босс са шиели униформите на Германската армия и СС, веднага ми стана любимата фирма!
  • Нафарфорий
    Отговор
    7 16:38  11.01.18
    Брях сороснята се е събудила минуси, минуси, ще подаря една такава на барак обама!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Радо
    Отговор
    8 18:00  11.01.18
    Щом надписа се тълкува като расистки, означава, че всички хора възприемат/признават чернокожите, като междинното/свързващото звено между маймуните и хомо сапиенса....в противен случай - т.е. ако не го мислят, тогава не биха го приемали/тълкували надписа като расистки.
  • Morgoth
    Отговор
    9 08:53  12.01.18
    Явно не са си научили урока от първият път - в Африка рекламираш с черни модели в Европа с бели. За чий им беше да слагат негърче? Ако на бяло момче бяха сложили, че е маймуна никой нямаше и копче да им каже!
  • Иван Господинов
    Отговор
    10 17:19  12.01.18
    Чудя се защо ли никой нямаше да се обади ако маймунската блуза се носеше от бялото момче. Сега блузата ли е проблем или лицемерието на хората.

Напиши коментар:


Публикувай