2 347 6

В Слънчевата система се спотайва тайнствена 9-та планета (СНИМКИ + ГРАФИКИ)

Необичаен обект, открит отвъд Нептун, подкрепя теорията за съществуването на Планетата Х

Снимки: shutterstock
Милена Трачева

Тайнствена, девета планета се спотайва в нашата Слънчева система. Това твърди международна група от астрономи, открила доказателство за съществуването ѝ.

Астрономите открили нов космически обект, който загатва, че в покрайнините на нашата система има още една масивна планета, пише Quanta Magazine.

Астрономите отдавна търсят най-далечната планета на Слънчевата система, съставена от тъмен материал, който не отразява слънчевата светлина.

Няма преки доказателства, че такова космическо тяло съществува, но новооткритият транснептуновия обект 2015 BP519 е поредната косвена улика, че някъде там има нещо.

Откритието е направено с помощта на телескопа "Виктория Бранко" в Чили, в рамките на проекта Dark Energy Survey, по който работят изследователи от множество изследователски институции и университети от САЩ, Бразилия, Великобритания, Германия, Испания и Швейцария.

Свръхчувствителната камера, с която е снабден телескопа, засякъл небесното тяло, се използва за търсене на тъмни обекти, разположени извън Млечния път, но също така и за небесни тела в Слънчевата система, които се намират отвъд орбитата на Нептун.

Обектът се намира на разстояние 55 астрономически единици от Слънцето (една астрономическа единица е равна на разстоянието от Земята до Слънцето) като екипът отбелязва, че разстоянието между него и Слънцето варира от 35 до 862 земни орбити. Именно тази променлива траектория кара учените да мислят, че някъде там, в покрайнините на Слънчевата система, съществуване още един много голям обект и той изтегля орбитата в своя посока.

2015 BP519 не е единственият обект с подобна странна орбита. Такава имат всички обекти около нашата звезда, които се намират по-далече от Плутон.

Графика: arXiv

Обектът 2015 ВР519 бе засечен за пръв път през 2014 година с помощта на Dark Energy Survey, а наблюденията върху него са продължили 1110 дни. От тогава учените търсят причината за странните промени в орбитата му и на база на своите изчисления предполагат, че те се дължат на нещо масивно, което му влияе.

Резултати от компютърна симулация показват, че наблюдаваното накланяне и голямата полуос са успели да се формират и запазят за дълго единствено под въздействието на тази все още неоткрита девета планета.

Транснептуновите обекти са небесни тела, които напълно или почти напълно се намират отвъд орбитата на Нептун. Орбитите на някои от тях могат да бъдат удължени, в резултат на което те се оказват по-близо до Слънцето от осмата планета. Някои транснептунови обекти, като например Плутон, имат напълно сферична форма, затова астрономите ги отнасят към планетите — джуджета.

Земните телескопи засега не могат да видят тази тайнствена планета, за която се предполага, че се намира няколко пъти по-далече от Плутон.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 19:30  22.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • А ве ейййй
    2 20:49  22.05.18
    Нали Плутон е деветата планета в нашата слънчева система? Аз това го знам от 50 години насам, а то е известно от доста повече време. В такъв случай явно търсим 10-тата планета. Те и затова са я кръстили планата Х. Ще рече 10, ама изписано с римски цифри.

• гост
    3 22:08  22.05.18

До коментар #2 от "А ве ейййй":

Колега и аз тва знам от около преди 30 години. Пак си беше така. Явно нещо джендърска работа става и в космоса

• Толераст
    4 05:29  23.05.18

До коментар #3 от "гост":

През 2006 г. на Плутон е отнет статута на планета . Не отговарял на някакви критерии ! От тогава живота вече не е същия !
  • 10 планета
    5 06:17  23.05.18
    Извънземните са наблизо така,че внимавайте в картинката.
  • 6 09:11  23.05.18