3 839 7

В Слънчевата система се спотайва тайнствена 9-та планета (СНИМКИ + ГРАФИКИ)

Необичаен обект, открит отвъд Нептун, подкрепя теорията за съществуването на Планетата Х

Снимки: shutterstock

Тайнствена, девета планета се спотайва в нашата Слънчева система. Това твърди международна група от астрономи, открила доказателство за съществуването ѝ.

Астрономите открили нов космически обект, който загатва, че в покрайнините на нашата система има още една масивна планета, пише Quanta Magazine.

Астрономите отдавна търсят най-далечната планета на Слънчевата система, съставена от тъмен материал, който не отразява слънчевата светлина.

Няма преки доказателства, че такова космическо тяло съществува, но новооткритият транснептуновия обект 2015 BP519 е поредната косвена улика, че някъде там има нещо.

Откритието е направено с помощта на телескопа "Виктория Бранко" в Чили, в рамките на проекта Dark Energy Survey, по който работят изследователи от множество изследователски институции и университети от САЩ, Бразилия, Великобритания, Германия, Испания и Швейцария.

Свръхчувствителната камера, с която е снабден телескопа, засякъл небесното тяло, се използва за търсене на тъмни обекти, разположени извън Млечния път, но също така и за небесни тела в Слънчевата система, които се намират отвъд орбитата на Нептун.

В Слънчевата система се спотайва тайнствена 9-та планета (СНИМКИ + ГРАФИКИ)

Обектът се намира на разстояние 55 астрономически единици от Слънцето (една астрономическа единица е равна на разстоянието от Земята до Слънцето) като екипът отбелязва, че разстоянието между него и Слънцето варира от 35 до 862 земни орбити. Именно тази променлива траектория кара учените да мислят, че някъде там, в покрайнините на Слънчевата система, съществуване още един много голям обект и той изтегля орбитата в своя посока.

2015 BP519 не е единственият обект с подобна странна орбита. Такава имат всички обекти около нашата звезда, които се намират по-далече от Плутон.

Графика: arXiv

В Слънчевата система се спотайва тайнствена 9-та планета (СНИМКИ + ГРАФИКИ)

Обектът 2015 ВР519 бе засечен за пръв път през 2014 година с помощта на Dark Energy Survey, а наблюденията върху него са продължили 1110 дни. От тогава учените търсят причината за странните промени в орбитата му и на база на своите изчисления предполагат, че те се дължат на нещо масивно, което му влияе.

Резултати от компютърна симулация показват, че наблюдаваното накланяне и голямата полуос са успели да се формират и запазят за дълго единствено под въздействието на тази все още неоткрита девета планета.

В Слънчевата система се спотайва тайнствена 9-та планета (СНИМКИ + ГРАФИКИ)

Транснептуновите обекти са небесни тела, които напълно или почти напълно се намират отвъд орбитата на Нептун. Орбитите на някои от тях могат да бъдат удължени, в резултат на което те се оказват по-близо до Слънцето от осмата планета. Някои транснептунови обекти, като например Плутон, имат напълно сферична форма, затова астрономите ги отнасят към планетите — джуджета.

Земните телескопи засега не могат да видят тази тайнствена планета, за която се предполага, че се намира няколко пъти по-далече от Плутон.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 19:30  22.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • А ве ейййй
    2 20:49  22.05.18
    Нали Плутон е деветата планета в нашата слънчева система? Аз това го знам от 50 години насам, а то е известно от доста повече време. В такъв случай явно търсим 10-тата планета. Те и затова са я кръстили планата Х. Ще рече 10, ама изписано с римски цифри.

• гост
    3 22:08  22.05.18

До коментар #2 от "А ве ейййй":

Колега и аз тва знам от около преди 30 години. Пак си беше така. Явно нещо джендърска работа става и в космоса

• Толераст
    4 05:29  23.05.18

До коментар #3 от "гост":

През 2006 г. на Плутон е отнет статута на планета . Не отговарял на някакви критерии ! От тогава живота вече не е същия !
  • 10 планета
    5 06:17  23.05.18
    Извънземните са наблизо така,че внимавайте в картинката.
  • 6 09:11  23.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Спас звездоброеца
    7 22:34  05.02.19
    Искат да отклонят вниманието на хората от раждането на второ слънце. Независимо от медийното затъмнение в пространството, невъзможно е да се скрият нейните основни характеристики: геоидна форма/по народному тиква кестенка/, излъчва в синята част на спектъра и има силно изтеглена асиметрична орбита.

Публикувай