16 Юли, 2018 17:06 29 247 19

Американски учени случайно откриха огромна опасност под Антарктида

• америка-
  • сащ-
  • опасност-
  • опасно-
  • вулкан-
  • ледове-
  • антарктида-
  • север

Активен вулкан под ледовете може да доведе до преждевременно топене на ледената маса

Учени откриха активен вулкан под континента Антарктида, който може да ускори процеса на топене на ледовете. Забравете за глобалното затопляне – ледовете в Антарктида са изправени пред нова и още по-сериозна заплаха – активен вулкан, скрит под масивната ледена покривка. Учени от университета във Вашингтон открили вулкана в Западна Антарктида съвсем случайно, съобщава "Дейли мейл".

Изследванията са проведени във връзка с проект, чиято главна цел е създаването на триизмерна карта на ледниците в западната част на Антарктида с помощта на сеизмичната активност. Поредица от трусове, резултат от активността на вулкана, са регистрирани през януари 2010 и февруари 2011 г.

Вулканична пепел пък е открита в леда, което според експертите означава, че вулканът, намиращ се на близо километър дълбочина от земната повърхност, е активен от около 8000 години. Учените предполагат, че силното му изригване може да доведе до топене на ледниците и до драстично повишаване на морското ниво, уточнява Vesti.bg.

"Това е златната ера за разкрития на Антарктида. От много време имахме подозрения, че под масивите от лед се крият вулкани, но вече няма капка съмнение", казва Ричард Астър, сеизмолог и участник в проучването. Учените смятат, че изригвания на този вулкан под ледовете могат частично да обяснят защо леденият щит на Антарктида се топи толкова бързо. Според специалистите вулканът "със сигурност" ще избухне някой ден, но не могат да уточнят кога.

• 1 Метрелос

Да го напълнят с цимент.

• 2 Кибик

Ей, тоя Путин не миряса, сега с вулкан ще дави краварите
  • 3 От цементовозите

До коментар #1 от "Метрелос":

Цемента е за Слънчака и Банско , бе ! Нема да го абиме , зер . Р.С. Аа и за Корал .
  • 4 harri

А какво въобще правят там краварите?
    Там трева няма!

• 5 Бриго Бичкията

До коментар #4 от "harri":

Водорасли Блазе, водорасли....
  • 6 Баче Кико

Не мож ме бъзна с тая малка сензацийка за некъв вулкан, колко по големи сензации могат да се измислят, те па с вулкан, и то в Антарктида. Ай бегай, нема журналисти вече бе!!!
  • 7 Радвам се

Поне земята се отърве от тези чудовища хората. Еми майката природа си го върне много тъпкано като хвърляте боклуци в океана и майката природа си вика ей сега ще ви е.а майката и като се разтопи леда дано се удавите всичките и умрете.
  • 8 marquise

Проблмът с вулкана в западната част на Антарктида е решим и това предизвикателство трябва Общото събрание на ООН да възложи на Бойко Борисов. След възложена обществена поръчка Пожарникарът на Републката с неговия екип ще се справят блестящо с усвояването на финансовите средства.

• 9 TeooGeoo

До коментар #8 от "marquise":

Забравяш "Чудото", Лиляна Павлова.....

• 10 Трифонов

Айде бе... Топенето не беше ли предизвикано от глобално затопляне, настъпило в резултат от отработените газове на автомобилите с двигатели с вътрешно горене?
  • 11 Дон Кихот

А българската експедиция къде ще отиде?
  • 12 Хизобретател

Предлагам тапи за вулкани на едро. За контакти: тел. 6-66-6.
  • 13 marquise

До коментар #9 от "TeooGeoo":

Г-жа Лиляна Павлова е част от екипа на Бойко Борисов, с безспорни качества по усвояването на обществени средства.
  • 14 Pepe

Нали е от двигателите с вътрешно гориво .Последно от какво е.?????
  • 15 Работа и далавера

Американците блъфират за да изпъдят другите от континента и след това да си го прибавят към звездичките на пиратското знаме....
  • 16 Морук

Те да си запушат дупките на ГМО задните си части че тогава да я мислят Антарктида и останалия свят
  • 17 Ники

Лили ще го оправи
  • 18 Анто

Нашето Лиле ке го запуши бая е тлъсто
  • 19 Баш зелен

Вулкана ще да е виновен,шъ знайти...А оттеглянето на USA от споразумението за ограничавяне на емисиите парникови газове е само съвпадение...Ама то и глобално затопляне е измислено от банда скучаещи климатолози(кво ли па работат тия?¿?),дето ги е страх да не ги пратят на борсата?!?